Windows 10
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 11 keer
Gewoon de combinatie van :
- een cleane pc zonder troep. Zal achter een paar weken natuurlijk weer vol met troep staan bij de meeste
- sdd natuurlijk
- en w8 en w10 starten veel sneller op dan w7
- start menu van w10 vind ik wel goed, geen nood meer aan classic shell en dergelijke
- en....het gevoel iets nieuws te hebben
- een cleane pc zonder troep. Zal achter een paar weken natuurlijk weer vol met troep staan bij de meeste
- sdd natuurlijk
- en w8 en w10 starten veel sneller op dan w7
- start menu van w10 vind ik wel goed, geen nood meer aan classic shell en dergelijke
- en....het gevoel iets nieuws te hebben
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik vond het vervelend dat hij standaard de meest gebruikte apps weergaf en niet de meest gebruikte programma's. Thunderbird bijvoorbeeld stond er niet tussen. Voor de rest vond ik de tiles maar niks, hoewel je die wel een voor een kan unpinnen.
Classic shell works like a charm.
[ Post made via mobile device ]
Classic shell works like a charm.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Windows 10 kan niet worden uitgevoerd op deze PCTomby schreef:CPU niet ondersteund ? Welke is dat dan wel ? Is de eerste keer dat ik zie dat een nieuwe Windows versie een bepaalde CPU niet zou ondersteunen...
U kunt Windows 10 niet installeren omdat de processor geen PrefetchW ondersteunt
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Apps zijn toch ook maar gewoon programma's ?Goztow schreef:Ik vond het vervelend dat hij standaard de meest gebruikte apps weergaf en niet de meest gebruikte programma's.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Apps zijn die metro ondingen, programmas zijn fully functional and featured software
-
- Deel van't meubilair
In Windows 10 draaien apps net in een "normaal Window"... op zich is er dus geen verschil wat bovenaan zou staan (bij mij staan daar trouwens gewoon programma's bovenaan net zoal in Windows 7). De tiles in m'n Start menu heb ik er trouwens allemaal uitgenomen omdat ik deze toch niet gebruik... met als eindresultaat dat het Windows 10 Start menu er haast hetzelfde uitziet als in Windows 7 (en ik alvast geen nood heb aan dergelijke tooltjes).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
Heb je de laatste versie erop gezet namelijk 4.2.3 ??Goztow schreef:Ik heb win 10 met classic shell op mijn main desktop geïnstalleerd. Tot nu toe al 3 keer de store doen crashen... Voor de rest nog iets te vroeg om me uit te spreken.
die doet het namelijk perfect hier en nog geen enkele crash erdoor gezien.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
-
- Elite Poster
Ik gebruik app alleen maar voor gelimiteerde software met weinig opties die graag zo groot mogelijk in beeld komt en liefst met zo weinig mogelijk opties en knopjes.Goztow schreef:Alle apps zijn programma's maar alle programma's zijn geen apps.
De volwaardige software noem ik programma.
Apps zijn meestal de term programma onwaardig.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 8 keer
sinds de installatie van windows 10 kan ik geen foto's/afbeeldingen meer openen door erop te dubbelklikken, 'k krijg steeds "bestandssysteemfout" (-1073545193) staat er bij tussen haakjes. 'k heb dan maar standaardprogramma irfanview gekozen bij "openen met", maar de "app" (ahum ahum) foto's van windows zelf gaat dus niet meer. iemand een idee?
groeten,
b.
groeten,
b.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Uw bestands-associaties zijn FUBAR ?? W10 heeft nochtans specifieke "apps" die werkelijk zeer goed werken .. fotos gaan vlot open in de foto-app en all videos in de TV-video-app en MET autorotatie !!
Onder Settings => System => Default Apps kan je de associaties aanpassen en onderaan staan 3 "advanced" setting war je uitgebreid data en apps/progs kan linken ...
Onder Settings => System => Default Apps kan je de associaties aanpassen en onderaan staan 3 "advanced" setting war je uitgebreid data en apps/progs kan linken ...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 7 keer
Windows 10 geïnstalleerd op desktop (van 7 naar 10, 32 bits) en op laptop (van 8.1 naar 10, 64 bits)
Op de laptop is alles feilloos verlopen.
Op de desktop kan ik niet rechts klikken op de snelkoppelingen die vastgepind zijn aan de taakbalk. Ik kan ze dus ook niet verwijderen uit de taakbalk.
Iemand een suggestie?
Op de laptop is alles feilloos verlopen.
Op de desktop kan ik niet rechts klikken op de snelkoppelingen die vastgepind zijn aan de taakbalk. Ik kan ze dus ook niet verwijderen uit de taakbalk.
Iemand een suggestie?
-
- Deel van't meubilair
Mouse driver uninstallen, devicde deleten in hardware manager... en rebooten.
-
- Plus Member
Bedankt voor de reactie, maar...
Op alle andere plaatsen, en op een blanco plaats op de taakbalk zelf werkt de rechtermuisknop wel, maar niet op de vastgepinde koppelingen op de taakbalk.
Het zal dus wel niet aan de muisdriver liggen.
Op alle andere plaatsen, en op een blanco plaats op de taakbalk zelf werkt de rechtermuisknop wel, maar niet op de vastgepinde koppelingen op de taakbalk.
Het zal dus wel niet aan de muisdriver liggen.
- thomasv
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 52 keer
shutdown /s /t 0 moet het zijn
Maar dit doet niets meer dan hem gewoon af te sluiten en kan je dus ook via de GUI doen.
Maar dit doet niets meer dan hem gewoon af te sluiten en kan je dus ook via de GUI doen.
iPhone 12 Pro — iPad (9th Gen) — Apple TV 4K (2nd Gen) — MacBook Pro
-
- Plus Member
De shutdown heeft zijn taak gedaan, maar na de herstart werkt de rechtermuisknop nog niet op de snelkoppelingen van de taakbalk.
Wat ik vergat te vermelden: op het windows logotje en het zoeklogo links op de taakbalk werkt de linkermuisknop niet.
Wat ik vergat te vermelden: op het windows logotje en het zoeklogo links op de taakbalk werkt de linkermuisknop niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Maar dit doet niets meer dan hem gewoon af te sluiten en kan je dus ook via de GUI doen
Dan kennen ze er bij MS niks van
Dan moet je mij toch eens uitleggen dat bepaalde problemen verdwijnen bij een volledige shutdown en niet als je gedeeltelijk afsluit via de GUI ?
Dan moet je mij toch eens uitleggen dat bepaalde problemen verdwijnen bij een volledige shutdown en niet als je gedeeltelijk afsluit via de GUI ?
-
- Deel van't meubilair
Toeval... verkeerde perceptie volgens mij.
-
- Plus Member
bedankt voor de tip, maar het is niet gelukt,Regulus schreef:Uw bestands-associaties zijn FUBAR ?? W10 heeft nochtans specifieke "apps" die werkelijk zeer goed werken .. fotos gaan vlot open in de foto-app en all videos in de TV-video-app en MET autorotatie !!
alleen als ik iets anders dan foto-app gebruik lukt het, anders steeds die foutmelding...
'k overweeg om reset (met behoud van gegevens) te doen...
groeten,
b.
-
- Plus Member
nog iets,
als ik in start op "foto's" tile klik krijg ik kort het scherm van foto's te zien, maar dan vlieg ik eruit, ik zie wel pictogrammen van m'n foto's in hun mappen, maar erop klikken lukt niet, alé, kan ze niet openen met foto app.
grtz;
b.
als ik in start op "foto's" tile klik krijg ik kort het scherm van foto's te zien, maar dan vlieg ik eruit, ik zie wel pictogrammen van m'n foto's in hun mappen, maar erop klikken lukt niet, alé, kan ze niet openen met foto app.
grtz;
b.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Nog bij iemand dat het numeriek toetsenbord bij opstarten nooit wilt werken? Moet die steeds manueel activeren... Wel onhandig voor invoeren wachtwoord...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
dit heeft gewerkt bij 2 van mijn computers:
PC afsluiten
opstarten - tot het inlogscherm
numlock aanzetten
computer uitschakelen.
opstarten en inloggen > je zal zien dat numlock aanstaat
Vanaf nu onthoudt windows dat numlock moet aanstaan vanaf het inlogscherm.
Als er meerdere gebruikers zijn, dan moet je dit mogelijks enkele keren herhalen tot windows dat onthoudt voor alle gebruikers.
deze tip is ook te vinden via google en zo ben ik die gaan proberen. op 1 laptop lukte het niet - wellicht omdat niet alle stappen had uitgevoerd.
op de laptop heb ik het in orde gekregen door te werken in het registry (gebruik de uitleg voor windows 8 is hetzelfde) zoek via google
hiermoet je veranderen: hkey_users > defaul > control panel > initial keyboard indicators dat staat nu bij laptop op "2"
te herhalen voor alle entries met "initial keyboard indicators"
op internet vind je soms ook dat er 2147483648 of 2147483650 moet staan, maar bij mij heeft dat niet gewerkt. Dus gewoon "2" bij mij.
Daarnaast heb ik voor de laptop "fast startup" uitgeschakeld.
http://www.thewindowsclub.com/numlock-s ... indows-7-8
Onbegrijpelijk dat je dat niet gewoon ergens kan instellen of dat standaard numlock aan staat
PC afsluiten
numlock aanzetten
computer uitschakelen.
Als er meerdere gebruikers zijn, dan moet je dit mogelijks enkele keren herhalen tot windows dat onthoudt voor alle gebruikers.
deze tip is ook te vinden via google en zo ben ik die gaan proberen. op 1 laptop lukte het niet - wellicht omdat niet alle stappen had uitgevoerd.
op de laptop heb ik het in orde gekregen door te werken in het registry (gebruik de uitleg voor windows 8 is hetzelfde) zoek via google
hiermoet je veranderen: hkey_users > defaul > control panel > initial keyboard indicators dat staat nu bij laptop op "2"
te herhalen voor alle entries met "initial keyboard indicators"
op internet vind je soms ook dat er 2147483648 of 2147483650 moet staan, maar bij mij heeft dat niet gewerkt. Dus gewoon "2" bij mij.
Daarnaast heb ik voor de laptop "fast startup" uitgeschakeld.
http://www.thewindowsclub.com/numlock-s ... indows-7-8
Onbegrijpelijk dat je dat niet gewoon ergens kan instellen of dat standaard numlock aan staat
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Dat was in Windows 8 al een ergernis.
Vandaag eerste upgrade met een probleem tegengekomen. De herstelpartitie van schoonouders was maar 100MB groot en moet 350MB zijn om Windows 10 te kunne installeren. Effe vergroot naar 500MB en dan lukte de installatie wel. Blijkbaar iets dat bij 8.1 al voorkwam maar die upgrade hebben ze nooit gedaan.
Verder goed verlopen, ze zagen het verschil niet echt.
Vandaag eerste upgrade met een probleem tegengekomen. De herstelpartitie van schoonouders was maar 100MB groot en moet 350MB zijn om Windows 10 te kunne installeren. Effe vergroot naar 500MB en dan lukte de installatie wel. Blijkbaar iets dat bij 8.1 al voorkwam maar die upgrade hebben ze nooit gedaan.
Verder goed verlopen, ze zagen het verschil niet echt.
-
- Elite Poster
@r2504
Maar er is toch een verschil met de GUI shutdown (hybryde shutdown) en de volledige shutdown /s /t 0
Ik herinner mij niet meer de foutmelding die ik kreeg (ergens fout van een process), bij een GUI shutdown
maar in ieder geval iedere keer dat ik opstartte via de gui kreeg ik iedere keer die melding en bij een volledige shutdown was die error verdwenen.
Dus ik veronderstel dat er iets fout stond opgeslagen in het hybride gedeelte op de harde schijf !
Maar er is toch een verschil met de GUI shutdown (hybryde shutdown) en de volledige shutdown /s /t 0
Ik herinner mij niet meer de foutmelding die ik kreeg (ergens fout van een process), bij een GUI shutdown
maar in ieder geval iedere keer dat ik opstartte via de gui kreeg ik iedere keer die melding en bij een volledige shutdown was die error verdwenen.
Dus ik veronderstel dat er iets fout stond opgeslagen in het hybride gedeelte op de harde schijf !
-
- Elite Poster
Thx, dat werkt inderdaad!fvhbrugge schreef:dit heeft gewerkt bij 2 van mijn computers:
PC afsluiten
numlock aanzetten
computer uitschakelen.
-
- Plus Member
voilà,browndwarfus schreef:nog iets,
grtz;
b.
we zijn terug,
reset met behoud van instellingen is compleet mislukt,
heb dan maar een clean install gedaan, alles staat bijna weer terug, maar foto's app werkt wel deze keer.
hopelijk nu zulk geen vreemde problemen meer...
grtz,
b.
-
- Member
- Twitter: murdockdeechte
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
wanneer ik de media creation tool opstarten wil krijg ik volgende foutmelding, setup is niet correct gestart. start opnieuw op en ^probeer windows 10 setup opnieuw te starten. het is mij vorige week gelukt om de 10 64 bitt te downloaden op usb stick. maar nu wil ik de 32 bit downloaden heb deze nodig om te instaleren op mijn hp stream 7.
ik heb nu verschillende pc,s de tool gedownload en niks helpt. steeds de melding dat de setup niet corect is gestart. ligt deze fout bij microsoft?
ik heb nu verschillende pc,s de tool gedownload en niks helpt. steeds de melding dat de setup niet corect is gestart. ligt deze fout bij microsoft?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Doe je dit op een Windows 10 device? Want daar werkte de tool bij mij ook niet op (omdat er al 10 op staat wss). Run de tool eens op je HP stream, op het werk ook op de stream zelf gedaan en dat ging iets trager maar wel perfect.
-
- Elite Poster
Een dag later is het terug uit met de pretVaganzza schreef:Thx, dat werkt inderdaad!fvhbrugge schreef:dit heeft gewerkt bij 2 van mijn computers:
PC afsluiten
numlock aanzetten
computer uitschakelen.
-
- Elite Poster
jackho schreef:Maar dit doet niets meer dan hem gewoon af te sluiten en kan je dus ook via de GUI doen
De shutdown die je via gui uitvoert is een hybrid shutdown. Maw, hij gaat je user uitloggen, en dan vanaf het welcome screen een hibernate doen (da's de truc die ook w8 gebruikt om sneller op te starten). Als je hem dus terug opzet, heeft ie dus eigenlijk een restore van de gehibernate toestand gedaan.
Via cli daarentegen, is een "shutdown /s" nog altijd een klassieke shutdown. De hybrid shutdown die je via cli met "shutdown /hybrid".
Een restart via de gui daarentegen, zou iirc een echte shutdown/startup zijn, geen hybrid versie.
Van zodra je beseft dat hybrid shutdown eigenlijk een logout+hibernate omvat, weet je dus ook waarom het bepaalde problemen niet oplost, die wel met een cli shutdown opgelost geraken.
-
- Elite Poster
In ieder geval mijn probleem (als het zich voordoet, gebeurt gelukkig heel zelden) kan ik oplossen via shutdown /s wat niet wil zeggen dat je alle problemen daarmee kunt oplossen natuurlijk