Welke ISP's hebben een nieuwsserver?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Kokki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Dag allemaal,

Ik ben bijna einde contract bij mijn ISP en ik ben dus nu een beetje aan het rondkijken wat er zoal op de markt te verkrijgen is.
Een van de voorwaarden is dat ie een goede nieuwsserver heeft (met binairies) :-D . Probleem is dat je hier weinig of niets over vindt, daarom had ik graag jullie hulp ingeroepen.
Nu weet ik dat Skynet die heeft, en van Sub Zero weet ik dan dat Adsl2fit alleen tekstgroepen heeft ( :thumbs: Thanks Sub).
Maar hoe zit dat met de anderen? Kunnen jullie mij hier meer over vertellen?
Groetjes

PS. Voor de rest heeft het provideroverzicht me heel erg geholpen. Een dikke proficiat aan iedereen die eraan mee geholpen heeft.
wem
Premium Member
Premium Member

telenet heeft text en bin-nieuwsgroepe, maar dacht wel da er een aantal gefilterd werde (of gewoon leeg zijn terwijl die op andere nieuwsservers wel gebruikt worde)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

ik ken iemand die bij Scarlet zit. Die hebben binaries, maar over de completion rate en retentie weet ik weinig. Wel dat ze maar 2 connecties toelaten met een max DL-snelheid van 60-70 KBs.

*EDIT* En anders een payserver nemen he. :-) Giganews, Newshosting,... of zo.
Kokki
Pro Member
Pro Member

Ja een payserver kan ook, maar zoveel download ik nu ook weer niet.
Hoe zit het met EDP? Hebben die er een?
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Ik zou mijn provider-keuze niet van de nieuwsserver laten afhangen. Dat kan gedaan zijn van het ene moment op het andere.

Neem liever een payserver. Ikzelf heb een abo bij http://www.newsreader.com (ongeveer 8 euro per maand voor 30GB (in mijn geval nog 50GB)).
Geen speedcaps en een goeie retentie.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Het probleem is niet zozeer je isp maar je downloadlimit, wie binaries download neemt gewoon een payserver, 95 procent compleet en retenties van +20 dagen
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Maglor schreef:ik ken iemand die bij Scarlet zit. Die hebben binaries, maar over de completion rate en retentie weet ik weinig. Wel dat ze maar 2 connecties toelaten met een max DL-snelheid van 60-70 KBs.

*EDIT* En anders een payserver nemen he. :-) Giganews, Newshosting,... of zo.

scarlet besteed dat uit aan Giganews :) je hebt dus de retentie van gignews (heel lang dus :)) maar slecht twee threads met 30KB/s per thread, behalve voor het ophalen van headers, die gaan wel aan fullspeed
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 12 keer

Giganews, die hebben idd de langste retentie die ik weet ... maar wel vrij duur...
Persoonlijk hou ik het liever bij Usenetserver, 21 dagen retentie en soms meer, completion rate en uptime is zeer goed.

En ONtopic :-) ... Versatel heeft ook een eigen nieuwsserver mét binaries, maar de retentie, completion rate is slecht.
mr. green
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Maglor schreef:ik ken iemand die bij Scarlet zit. Die hebben binaries, maar over de completion rate en retentie weet ik weinig. Wel dat ze maar 2 connecties toelaten met een max DL-snelheid van 60-70 KBs.

Scarlet gebruikt Giganews, dus de retentie en compleetheid is zeer goed. Downloaden van de server is idd zeer traag.
Kokki
Pro Member
Pro Member

Bedankt allemaal voor jullie hulp.
Nu heb ik nog een vraag. Stel dat ik een payserver neem met bv. 30Gb/maand. Wordt alles wat ik download ook door mijn ISP aangerekend of niet?
Ik veronderstel van niet omdat dit niet via hun server gaat, maar dit had ik toch graag zeker geweten.

Groetjes
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Kokki schreef:Bedankt allemaal voor jullie hulp.
Wordt alles wat ik download ook door mijn ISP aangerekend of niet?
Groetjes

Zeker en vast. Het is niet omdat je een verbinding maakt met een andere server dat die gegevens niet langs je ISP komen.

Als je bvb een abo bij Skynet neemt, zal je niet veel zijn met een 30GB (of unlimited) abo op een payserver. Tenzij je maandelijks 20€ aan volume packs wil uitgeven natuurlijk ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”