Heb volgend probleem:
Sinds dat ik een usb 2.0 pci kaart in de pc heb gestoken met daaraan nog een pc hub (geintegreerd in mijn scherm), blijft de pc hangen bij "bezig met windows afsluiten", ik hoor de pc dus mijn cpu en hd's uitschakelen (pak minder lawaai opeens) ... maar blijft in het blauwe scherm hangen ... moet pc dan altijd uitschakelen via de powerknop ! Als ik de pc gewoon reboot heeft hij dit probleem niet ... iemand een oplossing hiervoor ? Vermoet dat het iets met de usb te maken heeft !
PC sluit niet meer af
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Welke versie van Windows?
Ik weet dat er vroeger een bug zat in de functie 'snel afsluiten' waarbij windows de pc uiteindelijk niet volledig afgesloten kreeg.
Daarnaast moet je eens kijken naar de powermanagement-functies van die USB-controller en desgewenst een optie wijzigen, kijken of dat helpt. Ik vermoed dat er iets mis is in de ACPI-instellingen ...
Ik weet dat er vroeger een bug zat in de functie 'snel afsluiten' waarbij windows de pc uiteindelijk niet volledig afgesloten kreeg.
Daarnaast moet je eens kijken naar de powermanagement-functies van die USB-controller en desgewenst een optie wijzigen, kijken of dat helpt. Ik vermoed dat er iets mis is in de ACPI-instellingen ...
-
- Elite Poster
Het is Windows XP
Systeem is een PIII 1 Ghz ... niet echt recent mobo ... ga eens nakijken in die settings !
Systeem is een PIII 1 Ghz ... niet echt recent mobo ... ga eens nakijken in die settings !
ACPI: Zie theorie MCT1, 2de semester van Johan Degelas
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
-
- Elite Poster
hehehe ... mijn held ... johan degelas ... DE hardwaregoeroe , heb zijn cursus hier nog wel liggen peins ik
hi,
kan aan veel oorzaken liggen bijv
in het register kan je de waarde veranderen naar 1 voor het afsluiten zie microsoft tech support
je kan ook met je taskmanager eerst alle programma's laten stoppen
je kan ook met het programma ENDITALL hetzelfde bereiken
maar je hebt waarschijnlijk een van afstellingen van de laatste programma's niet juist afgesteld, zodat ze in LOOP blijven draaien en geen toelating geven tot afsluiten
succes
kan aan veel oorzaken liggen bijv
in het register kan je de waarde veranderen naar 1 voor het afsluiten zie microsoft tech support
je kan ook met je taskmanager eerst alle programma's laten stoppen
je kan ook met het programma ENDITALL hetzelfde bereiken
maar je hebt waarschijnlijk een van afstellingen van de laatste programma's niet juist afgesteld, zodat ze in LOOP blijven draaien en geen toelating geven tot afsluiten
succes