PC sluit niet meer af

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Heb volgend probleem:

Sinds dat ik een usb 2.0 pci kaart in de pc heb gestoken met daaraan nog een pc hub (geintegreerd in mijn scherm), blijft de pc hangen bij "bezig met windows afsluiten", ik hoor de pc dus mijn cpu en hd's uitschakelen (pak minder lawaai opeens) ... maar blijft in het blauwe scherm hangen ... moet pc dan altijd uitschakelen via de powerknop ! Als ik de pc gewoon reboot heeft hij dit probleem niet ... iemand een oplossing hiervoor ? Vermoet dat het iets met de usb te maken heeft !
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Welke versie van Windows?

Ik weet dat er vroeger een bug zat in de functie 'snel afsluiten' waarbij windows de pc uiteindelijk niet volledig afgesloten kreeg.

Daarnaast moet je eens kijken naar de powermanagement-functies van die USB-controller en desgewenst een optie wijzigen, kijken of dat helpt. Ik vermoed dat er iets mis is in de ACPI-instellingen ...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Het is Windows XP

Systeem is een PIII 1 Ghz ... niet echt recent mobo ... ga eens nakijken in die settings !
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

ACPI: Zie theorie MCT1, 2de semester van Johan Degelas :twisted: :P
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

hehehe ... mijn held ... johan degelas ... DE hardwaregoeroe :p, heb zijn cursus hier nog wel liggen peins ik ;)
anoniem
Plus Member
Plus Member

hi, :-D

kan aan veel oorzaken liggen bijv

in het register kan je de waarde veranderen naar 1 voor het afsluiten zie microsoft tech support :wink:

je kan ook met je taskmanager eerst alle programma's laten stoppen :idea:

je kan ook met het programma ENDITALL hetzelfde bereiken :idea:

maar je hebt waarschijnlijk een van afstellingen van de laatste programma's niet juist afgesteld, zodat ze in LOOP blijven draaien en geen toelating geven tot afsluiten :oops:

succes :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”