Custom dynamic DNS b-box3

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
kos
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb onlangs een domeinnaam gekocht via bhosted.nl aangezien ze goedkoop waren én dynamic dns services aanbieden.
Nu heb ik hun gegevens proberen in te geven in de bbox, maar wat ik ook probeer, de bbox blijft "submit error" geven.
Bij bhosted hebben ze geprobeerd me te helpen, bij Proximus krijg ik als antwoord dat ze de geavanceerde instellingen van de modem niet ondersteunen en verwijzen me door naar een website waar uitgelegd staat hoe je portforwarding moet instellen op de bbox (maar dat lukt me wel, dat is het probleem niet).

Iemand een idee hoe custom DDNS in te stellen?
kos
Member
Member

Niemand hier die custom DNS gebruikt?
Of tips waar ik moet gaan zoeken?
Bestaan er handleidingen voor de bbox?
Iets?...
flupke19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

onder "My Modem" heb je toch een tab Dyn DNS
en dan de Custom Service selecteren en alle velden invullen volgens de data die je van bhosted hebt gekregen.

Maar dat zal je vermoedelijk dus al allemaal geprobeerd hebben?
welke b-box3 heb je? Technicolor of Sagemcom? En welke SW versie?
kos
Member
Member

Dat zijn inderdaad de settings waarover ik het had. Maar zodra ik ze wil bewaren, geeft hij die submit error...
Het is een Sagemcom met sw versie 6.28.120A er op.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Heb je deze pagina bekeken ?
https://www.bhosted.nl/blog/1892/hoe-mo ... box-modem/
Misschien moet je ook eens de hash van het password ingeven.

Ik heb het wel anders aangepakt: ik heb in mijn Fritzbox gekeken welke dyndns-providers hij standaard ondersteunt. Daaruit heb ik een gratis service gekozen. Voor de Bbox3 zou je bv DtDNS.com kunnen nemen. Dat is veel gemakkelijker dan custom.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
kos
Member
Member

Daar heb ik inderdaad de gegevens en de request URL gevonden.
Ik gebruik de hash van het paswoord, maar daar ligt het volgens mij niet aan.
Het is vrijwel onmiddellijk dat de b-box die submit error geeft, bij bhosted krijgen ze in hun logs zelfs geen poging tot aanmelden te zien...
Als ik de request url rechtstreeks in een browser ingeef met alle gegevens correct ingevuld, wordt de dns netjes geüpdated.

Jouw aanpak is inderdaad gemakkelijker... maar toen ik koos voor bhosted, wist ik nog niet dat mijn bbox onnozel ging doen daarover he ;)

Ben nu aan het kijken of ik op mijn NAS een cronjob kan laten lopen om zo de dns te laten updaten en anders ga ik voor een free ddns en een forward naar mijn domein.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik gebruik custom dyndns met de bbox3 van Technicolor. Bij iemand anders heb ik dat ook geprobeerd met een van Sagem maar daar is me dat niet gelukt. Ook 'submit error' meen ik me te herinneren.
kos
Member
Member

Vreemd en interessant tegelijk! Dus als ik aan een bbox3 van technicolor kan geraken, zou het moeten lukken.

Bedankt voor die informatie!
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Hou er rekening mee dat de Technicolor BBOX3 ook zo z'n gebreken heeft (ik denk aan symmetric NAT, problemen met portforwarding, lijnwaarden die je als user niet kan uitlezen,...)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

en de nieuwe bbox3 die wifi-ac ondersteunt zouden er daar misschien minder bugs in zitten!
Sinister
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 39 keer

Elke modemrouter heeft gebreken, zelfs die van telenet, het is een kwestie met welke je het best kan leven.
kos
Member
Member

Portforwarding is ook wel belangrijk! Welke problemen heeft de technicolor met portforwarding?

En graag had ik ook via wifi aan mijn domeinnaam gekund, nu lukt dat niet...
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Petervanakelyen schreef:Hou er rekening mee dat de Technicolor BBOX3 ook zo z'n gebreken heeft (ik denk aan symmetric NAT, problemen met portforwarding, lijnwaarden die je als user niet kan uitlezen,...)
Is er eigenlijk een lijst van bekende problemen voor zowel de T- als de S-versie? Ik verwacht volgende maand over te stappen van een BBox2 naar een BBox3 omwille van vectoring, maar wil eigenlijk geen vodden aangezien de telefooncentrale op die lijn hangt. Er wordt wel een eigen PPPoE-sessie opgezet.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Inderdaad zo'n overzicht zou heel interessant zijn, ik ben ook aan het overwegen om over te stappen naar de BBOX3,
maar mss nog beter wachten tot de stock van de oude bbox3/S/T-wifi-n wat opgebruikt is, om zo gemakkelijker een nieuwe BBOX3/T-wifi-ac vast te krijgen!
zou er ook al een BBOX3/S-wifi-ac bij Proximus te krijgen zijn?
Sinister
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 39 keer

Vermoedelijk wel, bel eens naar een shop.
kos
Member
Member

Zo... ben een Thechnicolor BBOX3 gaan halen.
De webinterface ziet er behoorlijk anders uit.

Bij DDNS geeft hij alvast geen 'Submit error' meer, maar bij de request kan ik maar 63 tekens invullen terwijl de request url van bhosted.nl een pak langer is... :cry:
Het is ook altijd wat!
Vieten schreef:Ik gebruik custom dyndns met de bbox3 van Technicolor. Bij iemand anders heb ik dat ook geprobeerd met een van Sagem maar daar is me dat niet gelukt. Ook 'submit error' meen ik me te herinneren.
Vieten, kan jij wat meer info geven over hoe jij dat aan de praat gekregen hebt?
Alvast bedankt!
Vieten
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Eerst heb ik noip gebruikt, maar dat was niet bij de custom instelling. De custom instelling gebruik ik om een eigen dyndns-pagina (in php) aan te sturen, dus met jou provider kan ik je eigenlijk niet helpen. Bij mij staat bij 'status' ook constant 'disconnected' maar het ip-adres wordt na elke disconnect wel degelijk ge-update in de database. Hier is het als volgt ingevuld: Bij hostname een unieke code, username en password heb ik leeg gelaten, bij server de website waar de pagina staat (zonder www ervoor), bij request staat de pagina die moet opgeroepen worden (/xxx/xxx.php). Aan de rest heb ik niets veranderd. Het enige wat er gebeurt als het ip-adres verandert is dat de modem een verbinding maakt met http://www.website.be/subdir/pagina.php ... p=ip-adres. De pagina controleert de code en weet daardoor van wie het komt. Werkt perfect. Ik hoop dat je er iets mee bent om het bij jou provider aan het werk te krijgen, al zal je daar ook wel iets moeten doen met username en password.

Groetjes,
David
kos
Member
Member

Ondanks het feit dat ik meen alles correct ingevuld te hebben, update de Technicolor modem mijn IP adres niet in de dns servers.

Heb me dan verder verdiept in het schedulen van een updatescript via een cronjob op mijn NAS en dat werkt vlekkeloos!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”