proximus snelheid 100/10? op komst
- bitbite
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 42 keer
Naar aanleiding van deze thread nog eens gekeken naar mijn situatie: sync zou (volgens welingelichte bron) op 70/10 staan. Rechtstreeks achter de bbox3 lukt dat ook, maar in passthrough PPPoE haal ik slechts een 35Mbit down - wtf?
Vroeger heb ik wel al die volle 70 gehaald (als de tv uit staat). Volgens diezelfde welingelichte bron zou mijn lijn tot 130/25 kunnen gaan, maar dus (zone 03) voorlopig nog geen upgrade.
Vroeger heb ik wel al die volle 70 gehaald (als de tv uit staat). Volgens diezelfde welingelichte bron zou mijn lijn tot 130/25 kunnen gaan, maar dus (zone 03) voorlopig nog geen upgrade.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
nu naar de 200 zoals in nederland
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- bitbite
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 42 keer
Zeker wel ('t is een linux doos op een xeon), het hééft trouwens in het verleden al aan 50 en 70 gewerkt.Tomsworld schreef:Jouw achterliggende router zal niet krachtig genoeg zijn misschien om die 70 Mbit over pppoe te processen ?
Ik verdenk een beetje dat proximus ergens iets deprioritiseerd/capped. Eventueel zou ik nog kunnen proberen om de ppp sessie van de bbox af te zetten, maar 't schijnt dat de TV set-top box tegenwoordig "internet" nodig heeft - al zeker voor netflix
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
Niet helemaal waar. Voor pro abbo's wordt dit wel gedaan, wanneer ze vasthangen aan strenge SLA's.Nicopara schreef:In Nederland wordt er dan ook gebruik gemaakt van pair bonding. Dat zal hier in België niet gebeuren.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Het is niet omdat ze nu zo denken , dat dit in de toekomst ook zo zal zijn.
Alleen dommeriken veranderen nooit van gedacht
iphone 8+ : prox MUP
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
dommelgebruiker schreef:ik heb een nieuw profiel gekregen!
100/10
zijn mijn lijnwaardes nu nog goed?
ook mijn download is omhoog gegaan! heb nu 75 down en 3 up
dit bij scarlet!
het is gedaan met de pret!
ik sync nog steeds op 100/10 maar heb een cap gekregen van 50 down nu....
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
In nl heeft +/- 90% twee directe paren, in belgie bijna niemand, dus moet daar voor gegraven worden...wat te deur is voor een consumenten lijnproximusboyke schreef:Het is niet omdat ze nu zo denken , dat dit in de toekomst ook zo zal zijn.
[ Post made via mobile device ]
-
- Premium Member
kan je in de fritzbox 7490 geen 2 gelijktijdige PPPoE sessies opstarten op 1 of andere manier?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Hoe keuzes uit een ver verleden nog voor er sprake van dsl was nu voordelig kunnen blijken .qless schreef:In nl heeft +/- 90% twee directe paren, in belgie bijna niemand, dus moet daar voor gegraven worden...wat te deur is voor een consumenten lijnproximusboyke schreef:Het is niet omdat ze nu zo denken , dat dit in de toekomst ook zo zal zijn.
[ Post made via mobile device ]
Hier heeft men het ooit heel economisch bekeken door met lussen te werken.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat ben ik ook aan het uitzoekendommelgebruiker schreef:kan je in de fritzbox 7490 geen 2 gelijktijdige PPPoE sessies opstarten op 1 of andere manier?
In de FritzBox kan je wel een aparte VLAN opgeven voor telefonie, misschien is het mogelijk om een aparte PPPoE sessie op te zetten voor telefonie.
Maar 2 PPPoE sessies bundelen is zeker niet mogelijk ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Vectoring zal er voor mij niet inzitten voorlopig, nog steeds een Ikanos exchange, maar ik zie met dat High Download Profiel VDSL Home er niet tussen staan. Ben nooit overgestapt van VDSL Home naar Newer&Faster, hopelijk hoeft dat ook niet eens hier vectoring mogelijk is.philippe_d schreef:Je bedoelt het EDPNET High Upload profiel?
Ik denk het niet. Op de EDPNET site staat:Nu iedereen ook 10 mbps sync krijgt (indien de lijn het toelaat) - en er bij EDPNet geen cap is op de upload, heeft een High Upload profiel geen zin meer.Je kan jouw VDSL snelheidsprofiel kiezen bij de volgende abonnementen:
Newer & faster / VDSL Pro / VDSL Expert:
- - Een 'high download' profiel: 100 Mbps downloadsnelheid / 10 Mbps uploadsnelheid
- Een 'high upload' profiel: 16,5 Mbps downloadsnelheid / 10 Mbps uploadsnelheid
Dat zegt EDPNet zelf op: http://www.edpnet.be/nl/support/bestell ... ofiel.htmlHet High Upload profiel heeft een maximale uploadsnelheid van 10 Mbps, en een maximale downloadsnelheid van 16,5 Mbps. Heeft u reeds een verbinding met een uploadsnelheid van 10 Mbps dan heeft het geen nut te kiezen voor een High Upload profiel.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Heeft toch niets met vectoring te maken?
De EDPNet klanten die nu een High Upload profiel hebben, en dus een lijn waar een upload van 10 Mbps mogelijk is, zitten op <700m van de ROP (per definitie).
Sedert de nieuwe DLM profielen, kunnen deze klanten nu (zonder vectoring) minstens 30/10, 50/10 of zelfs 70/10 krijgen
Dus waarom zouden ze blijven vasthouden aan hun High Upload van 16/10 ???
De EDPNet klanten die nu een High Upload profiel hebben, en dus een lijn waar een upload van 10 Mbps mogelijk is, zitten op <700m van de ROP (per definitie).
Sedert de nieuwe DLM profielen, kunnen deze klanten nu (zonder vectoring) minstens 30/10, 50/10 of zelfs 70/10 krijgen
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Mijn resultaat op de EDPnet lijntest is max 70/20Mbit. Die 70Mbit is blijkbaar vrij accuraat gezien mijn recente terugzetting van 70 naar 60Mbit dus misschien is er een verhoging van de upload naar 20Mbit sync in zicht ?
-
- Premium Member
maar een 2de PPoE voor telefonie heb je dus ook nog niet gevonden?philippe_d schreef:Dat ben ik ook aan het uitzoekendommelgebruiker schreef:kan je in de fritzbox 7490 geen 2 gelijktijdige PPPoE sessies opstarten op 1 of andere manier?
In de FritzBox kan je wel een aparte VLAN opgeven voor telefonie, misschien is het mogelijk om een aparte PPPoE sessie op te zetten voor telefonie.
Maar 2 PPPoE sessies bundelen is zeker niet mogelijk ...
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Denk dat ik ook een hogere profiel heb dan 70/10.
Vectoring is al een tijdje actief (sinds november 2014).
Momenteel staat er een decorder aan en speelt een full-hd zender af.
Vroeger merkte ik dan aan mijn snelheid iets minder was.
Doe dan een speedtest met de kabel en haal 62 down en 3.64 up. (comfort pack + 1decorder actief)
Kan het zijn dat men alles boven de 70 reserveert voor tv zodat je ten allen tijden snel kan surfen?
Ze hebben dit heel vroeger gedaan met de 50/6 sync.
Gewoon een theorie van mij.
Heb zelf een technicolor b-box3 dus lijnwaardes kan ik niet uitlezen.
Vectoring is al een tijdje actief (sinds november 2014).
Momenteel staat er een decorder aan en speelt een full-hd zender af.
Vroeger merkte ik dan aan mijn snelheid iets minder was.
Doe dan een speedtest met de kabel en haal 62 down en 3.64 up. (comfort pack + 1decorder actief)
Kan het zijn dat men alles boven de 70 reserveert voor tv zodat je ten allen tijden snel kan surfen?
Ze hebben dit heel vroeger gedaan met de 50/6 sync.
Gewoon een theorie van mij.
Heb zelf een technicolor b-box3 dus lijnwaardes kan ik niet uitlezen.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Ja dat weet ik
Maar heb al snelheden gezien van de 90 down. Echter weet ik niet zeker of ze allemaal klant zijn bij Proximus of Scarlet.
Scarlet heeft geen cap geloof ik.
Proximus weet ik niet, daarmee mijn vraag/veronstelling dat Proximus een cap gebruikt of hogere snelheid dan 70.
Maar heb al snelheden gezien van de 90 down. Echter weet ik niet zeker of ze allemaal klant zijn bij Proximus of Scarlet.
Scarlet heeft geen cap geloof ik.
Proximus weet ik niet, daarmee mijn vraag/veronstelling dat Proximus een cap gebruikt of hogere snelheid dan 70.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Ik doelde op het 100/10 profiel dat je kan kiezen. Vectoring is nog niet mogelijk dus ik sta nog op 70/10. Maar op de site staat Newer&Faster/VDSL Pro/Expert VDSL als abbonnementen om eens vectoring er is het 100/10 profiel te krijgen. Hopelijk is dat ook geldig voor de VDSL Home gebruikers die niet zijn overgestapt naar Newer&Faster.philippe_d schreef:Heeft toch niets met vectoring te maken?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 155 keer
[/quote]
gekoppeld/gelast voor iedereen is een ander paar mouwen, in België is dat ook zo.
Een grondkabel van 1 paar heeft hier ook nooit bestaan, tussen de straat en het huis, was altijd minimum 2 paar !
Je moet verstaan als iedereen (zelfs +-90%) er 2 paar zou hebben van in het huis naar de KVD en dan naar de wijkcentrale ....
dan moeten er daar "joenkels" van kabels liggen
In elk geval hun systeem is gelijk in België, alles is mogelijk tot je de vraag gaat stellen dan is het .... jaaa maar !
http://forum.kpn.com/t5/Internet/Pair-B ... d-p/202747
http://forum.kpn.com/t5/Internet/pairbonding/td-p/50254
@qless, ..... ze bedoelen daarmee dat er overal wel minimum 2 paar binnenkomt .... of daadwerkelijk de twee paar zijnqless schreef:In nl heeft +/- 90% twee directe paren, in belgie bijna niemand, dus moet daar voor gegraven worden...wat te deur is voor een consumenten lijn
gekoppeld/gelast voor iedereen is een ander paar mouwen, in België is dat ook zo.
Een grondkabel van 1 paar heeft hier ook nooit bestaan, tussen de straat en het huis, was altijd minimum 2 paar !
Je moet verstaan als iedereen (zelfs +-90%) er 2 paar zou hebben van in het huis naar de KVD en dan naar de wijkcentrale ....
dan moeten er daar "joenkels" van kabels liggen
In elk geval hun systeem is gelijk in België, alles is mogelijk tot je de vraag gaat stellen dan is het .... jaaa maar !
http://forum.kpn.com/t5/Internet/Pair-B ... d-p/202747
http://forum.kpn.com/t5/Internet/pairbonding/td-p/50254
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Klopt, er ligt over het algemeen tussen huis en straat altijd 2 paar. Tussen KVD en centrale natuurlijk niet voor elk huis dat voorzien, maar dat maakt niet uit met VDSL uit de KVD
Het systeem van lussen hebben ze niet in NL. Wel plaatsen waar er maar 1 paar voorzien is in de straatkabel, daar is bonding dan ook niet mogelijk
Het systeem van lussen hebben ze niet in NL. Wel plaatsen waar er maar 1 paar voorzien is in de straatkabel, daar is bonding dan ook niet mogelijk
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Ik heb hier een high up en een high down lijn en sinds kort hebben beiden een 7360 modem/router.philippe_d schreef:[...]
De high up heeft ongeveer dubbele 'Attainable data rate' 'Send Direction', namelijk:
high dn = rcv: 126149 snd: 14298
high up = rcv: 037443 snd: 28458
Er zit misschien nog potentieel in de High Upload lijn ? Misschien wordt het ooit 33/20 ipv nu 16.5/10 ?
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Ik sync momenteel op 70/10 met vectoring. Nu sinds ik hier lees dat 100/10 mogelijk is via DLM vraag ik me af hoe lang het nog bij mij gaat duren.
Is er tegenwoordig iets dat ik kan doen om het te versnellen?
Ik heb vroeger issues gehad dat DLM zelfs gewoon niet actief was (kon ik blijven wachten )
Zijn er hier nog PX techniekers die eens kunnen piepen hoe het met de evaluatie staat op mijn lijn?
Is er tegenwoordig iets dat ik kan doen om het te versnellen?
Ik heb vroeger issues gehad dat DLM zelfs gewoon niet actief was (kon ik blijven wachten )
Zijn er hier nog PX techniekers die eens kunnen piepen hoe het met de evaluatie staat op mijn lijn?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 53 keer
Ik lees mee... momenteel 70/10 sync met mijn BBOX3, volgens de speedtest moet ik sneller kunnen (zit op 100 meter van de ROP), maar de sync gaat maar niet naar boven... gaat zoiets vanzelf of moet je een disconnect/reboot doen?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Ik zit op mijn 50/6 basis vectoringprofiel (zone 2). Zijn er redenen om aan te nemen dat DLM al algemeen actief is op alle lijnen?
Voor zover ik hier al heb gezien is het aantal mensen die al een verhoging hebben gekregen nog vrij klein... geen reden om aan te nemen dat er iets niet goed is vermoed ik?
Voor zover ik hier al heb gezien is het aantal mensen die al een verhoging hebben gekregen nog vrij klein... geen reden om aan te nemen dat er iets niet goed is vermoed ik?
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Zelf heb ik een SNR van 25 down/18 up dus dat zou voor DLM geen probleem mogen zijn.
Reken wel op minstens 85/10 en misschien zelfs 100/10. Soms twijfel ik om een lijntest te starten maar dan moet ik hier eerst wat meer mensen zien melden dat ze DLM hebben op vectoring.
Reken wel op minstens 85/10 en misschien zelfs 100/10. Soms twijfel ik om een lijntest te starten maar dan moet ik hier eerst wat meer mensen zien melden dat ze DLM hebben op vectoring.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Internet viel even weg (was nog late night netflix aan het zien) dus besloot de tool is op te starten en zag dat DLM op mn lijn is geactiveerd
Suffice it to say, kdacht niet datk met mn waarden (en de afstand) nog de 110/10 zou krijgen, miss gaat die nog een stuk naar beneden na een tijdje wie weet. Maar ik zie het graag als ik een bestand download via chrome, datk effectief een 92Mbps haal over 5GHz wifi en considerable afstand tot bbox. Zeer tevreden dus
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.9
-----------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 99 996 kbps
Upstream current bit rate: 10 064 kbps
Downstream max bit rate: 100 394 kbps
Upstream max bit rate: 16 296 kbps
Downstream attenuation: 13,9 dB
Downstream noise margin: 6,3 dB
Upstream noise margin: 9,4 dB
DSL standard: VDSL2
VDSL2 profile: 17a
Vectoring: Yes
Proximus profile: LP147
DLM: Yes
Repair: No
Distance (experimental): 380 m
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Van DLM heb ik hier ook nog niets gemerkt, meteen vectoring dus 70/6 en daarna 70/10 provisioningprofiel, maar sinds november 2014 nog nooit DLM verhogingen gehad. Ik vermoed dat hier geen DLM actief is op mijn lijn/ROP, maar geen idee hoe ik dat kan uitvogelen. In principe zou de OLO, dus EDPNet dit moeten kunnen activeren/deactiveren dacht ik?
SNR is hier 26 en Line attenuation 3, dus 100Mbps zou zeker moeten mogelijk zijn...
SNR is hier 26 en Line attenuation 3, dus 100Mbps zou zeker moeten mogelijk zijn...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
@ WatcherL
Enig idee hoe lang je op 70/10 hebt gezet alvorens de DLM in actie geschoten is ? Ik wacht nog steeds op DLM, mijn lijnwaardes insinueren dat een verhoging naar 85 of zelf 100 er in zou moeten zitten...
Enig idee hoe lang je op 70/10 hebt gezet alvorens de DLM in actie geschoten is ? Ik wacht nog steeds op DLM, mijn lijnwaardes insinueren dat een verhoging naar 85 of zelf 100 er in zou moeten zitten...
- fryelectro
- Elite Poster
Hier dan maar zonet een lijntest gelanceerd. Na lijntest zoals verwacht terug op vectoring profiel 70/10. Nu wachten op de volgende evaluatie(s).
Orange go plus
Orange go plus
- fryelectro
- Elite Poster
080022424
Zorg dat je je lijn nummer bij de hand hebt. Als je de procedure correct doorloopt valt je DSL sync na het telefoontje weg en kom je normaal gezien terug op je provisioning profiel. Hier is dat dus 70/10 vectoring.
Succes
Zorg dat je je lijn nummer bij de hand hebt. Als je de procedure correct doorloopt valt je DSL sync na het telefoontje weg en kom je normaal gezien terug op je provisioning profiel. Hier is dat dus 70/10 vectoring.
Succes
Orange go plus
Orange go plus