Engelbewaarder

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Dus gisteren ... :)

Verassingsverjaardagsfeestje in Steenokkerzeel, en tegen 23h vertrek ik daar, want ik moest de volgende dag werken. Van 20h30 tot 23h vier pintjes gedronken, kan er iemand bevestigen dat ik m’n lesje wel geleerd heb op dat vlak? Gordeltje aan, ik ken de buurt niet zo goed dus rij gewoon normaal aan 50 per uur. Ik kom aan een rond punt en begin al te vertragen, rij misschien nog 40 per uur.

In m’n ooghoek zie ik een kleine rode auto aan hoge snelheid van links komen. Ik zie hem rechts afdraaien op het rond punt en zeg al luidop “uh oh”, ik kan al inschatten dat die zijn bocht niet gaat kunnen nemen. “die gaat tegen mij zitten” denk ik luidop als ik zijn banden hoor piepen op het rond punt. Er is te weinig tijd om nog te versnellen of vertragen, ik wijk een beetje uit naar rechts, maar hij botst met een geschatte 100Km/u tegen mijn linkerachterflank.

Klap, schuif, airbags open, ik sta wordt in de berm gekatapulteerd en sta met m’n snuit op de rijbaan. Ik kruip aan door de rechterdeur naar buiten, vind in dat proces m’n bril terug, en zie dan de rode auto zie ik zo’n 100 meter verder diep in de gracht steken.

Vriend heeft ’t ondertussen van een paar honderd meter zien gebeuren, en komt toegelopen. Ik ben de 112 aan het bellen, vriend ook met de gevleugelde woorden “dus als ik zeg dat er wel gewonden zijn dan komen jullie wel snel af? In dat geval ja er zijn gewonden daaaag”. Echt nog geen 5 minuten later staat de politie, 2 ziekenwagens en de brandweer er.
Heel beknopte beschrijving van het ongeval gegeven aan de politieagent, en die laat me blazen in zijn apparaat waar dan een S van Safe op komt.

Wat we “gehoord” hebben van de andere bestuurder van de rode auto is dat ie dronken was, een voorlopig rijbewijs, met 4 man in de auto na 22h, en de auto zou niet verzekerd zijn. Hij is afgevoerd door de ambulance, maar de politie vermoedt dat het comedie is om aan een alcoholcontrole te ontsnappen. Blijkbaar zou ‘m ook tegen de politie verklaard hebben “ik moest uitwijken voor een kat”. Goeien bal man!

Maar dat heeft langs de 2 kanten maar een paar seconden gescheeld.
Had ik iets sneller gereden, dan had die mij nooit geraakt. Had ik iets trager gereden dan was hij tegen mijn voorkant gebotst.
Dit is de derde keer dat er een “wreed accident” gebeurd (uit raam vallen, en ’t ongeval met de BMW vorig jaar). Ik vroeg me altijd al af of dat het “derde keer goeie keer” of “ik heb 7 levens” was. Bij deze dus: 3 down, 4 to go!

Het hardste heb ik gelachen met die jonge kerel van de takeldienst toen die mij naar de VAB vervangwagen bracht. Hij zet de airco en blazers op maximum op, na drie minuten zegt ‘m “pffff nu wordt het toch echt wel warm hé” en daarop doet ‘m zijn raam open zonder aan die airco te komen. Wat? hé? hahahaha!

Afin, daarnet duizend telefoontjes gedaan want zowel die takeldienst, de VAB of KBC Autolease wist niet waar mijn Audi nu exact was. Blijkbaar staat ‘m nu in Hoboken for crying out loud - da’s een miljard kilometer van hier.

Straks eens naar ’t werk gaan, en daar één of andere poolwagen ophalen, want met die turbo-2000-VAB-vervangwagen-hyiundaiy ga ik niet rondrijden dit weekend. Maar dus elk nadeel heb ze voordeel … straks m’n nieuwe BMW dan al bestellen ipv op het einde van het jaar als het contract van deze Audi afgelopen was.

Dezenavond nekeer goed van katoen geven op de Jezus van de Techno in Gent se.

2015-07-31 00.13.13.jpg
2015-07-31 00.08.44.jpg
https://www.dropbox.com/sh/s24rsgrn5a9w ... dt9-a?dl=0
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Remind me dat ik je niet vraag me ergens te brengen... Jeez

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

selder schreef:Hij is afgevoerd door de ambulance, maar de politie vermoedt dat het comedie is om aan een alcoholcontrole te ontsnappen.
Dat zou toch geen reden mogen zijn om om geen alcoholtest af te nemen, al is het via bloedproef als er dan toch medisch geschoold personeel aan te pas komt?

Anyway, fiew man. Paar jaar geleden ook zoiets aan de hand gehad, het is ook m'n achterkant geworden ipv m'n flank omdat ik nog wat naar voren kon rijden.
Zelf wel oké?, ook geen whiplash of andere ongemakken?
selder
Moderator
Moderator

Bwoah da zijn truukskes van de foor hé, doen alsof ge in shock zijt, en zogezegd niet kunt blazen, klagen van pijn in uw nek of hoofdpijn, dat kunnen ze daar ter plaatse niet controleren, dus moet ge mee naar 't ziekenhuis.

Alcoholwaarde in uw bloed wordt bij elk ongeval altijd gemeten. Als een blaas-dink niet gaat, dan doen ze het in't ziekenhuis met een bloedproef.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

selder schreef:Blijkbaar staat ‘m nu in Hoboken for crying out loud - da’s een miljard kilometer van hier.
En achter mijnen hoek, als je wil vlieg ik er eens over met de drone, dan kan je zien of hij er staat :)
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Zo goed heeft die u niet meegehad zo te zien, al een geluk dat het er niet recht op was.
Tegenpartij zal het 1e jaar niet meer achter het stuur moeten kruipen + serieuze boete+ alle kosten betalen indien niet verzekerd.

Misschien tijd voor zo een voertuig?
Afbeelding
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
selder
Moderator
Moderator

Nah, ik ga deze bestellen volgende week :)

"Elk nadeel heb ze voordeel" haha :)
bmw-f20-2015.jpg
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik denk dat je het vooral aan de veiligheid van goede deftige auto's te danken hebt.

Ben je echt zo gesteld op die BMW dan? Of hebben jullie enkel keuze BMW/Audi?
Ben nooit echt een fan geweest van de 1-serie :lol:, neem het me niet kwalijk om zo'n vraag te stellen. :bang:
Sinister
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Hebt ge al met een 1 reeks gereden dan?
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Die dingen op 4 wielen die je na vijf minuten rugpijn bezorgen? *huiver*

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Geef toe, je wou eigenlijk gewoon van die Audi vanaf. :beerchug:
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Sinister schreef:Hebt ge al met een 1 reeks gereden dan?
Yup, en dat dus:
sirWard schreef:Die dingen op 4 wielen die je na vijf minuten rugpijn bezorgen? *huiver*
Vond het echt niet comfortabel rijden. En eigenlijk geen volvaardige BMW... Eigenlijk zoals Lexus de CT200h heeft. Vind het eigenlijk ook geen volwaardige Lexus.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

selder schreef:Nah, ik ga deze bestellen volgende week :)

"Elk nadeel heb ze voordeel" haha :)
bmw-f20-2015.jpg
Dat Estoril Blau :-D

Met die nieuwe driecilinder (116d) of toch iets potenter?
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

selder schreef:
want met die turbo-2000-VAB-vervangwagen-hyiundaiy ga ik niet rondrijden dit weekend
Amai :lol:
Spijtig dat ze geen Dacia's hebben.

1 van mijn maten heeft een 1 met sportzetels, die zitten super en geven veel ondersteuning in de zij.
De normale zetels zijn inderdaad maar brakke.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

q-tec schreef:Misschien tijd voor zo een voertuig?
Allez. Ge wilt meneer Selder toch niet meer met een winkelkar de baan op sturen.
Bijlagen
Marauder.jpg
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Verdomme man, hoeveel geluk en pech tegelijkertijd heb jij nu al niet gehad...

Dima_2005 schreef:Yup, en dat dus:
sirWard schreef:Die dingen op 4 wielen die je na vijf minuten rugpijn bezorgen? *huiver*
Heb sinds kort m'n 118d en heb nog niet beter gezeten dankzij de sportzetels en de lendensteun. Vooral dit laatste maakt toch meer verschil dan je denkt. Moest ik enkel die standaardstoelen kunnen kiezen, dan zou ik hem zelfs niet eens overwegen om te bestellen.
Dima_2005 schreef:En eigenlijk geen volwaardige BMW... Eigenlijk zoals Lexus de CT200h heeft. Vind het eigenlijk ook geen volwaardige Lexus.
En waarom niet? Moeten premiummerken dan per definitie altijd grote wagens zijn? Aangezien VW met hun Highlines tegenwoordig ook in premium speelt, zou dat hetzelfde zijn als zeggen dat een Golf geen echte VW is. :-)

Trouwens, dat van "het is geen echte $MERK" hoor je overal en heeft voor iedereen een andere definitie. Bij BMW is de klassieker: alles wat geen zescilinder benzine heeft (leuke bedenking aangezien de driecilinder sinds kort ook in de 3-reeks zit). En recentelijk is dit gewijzigd naar: alles wat geen achterwielaandrijving heeft (2AT, 2GT en nieuwe X1).
Afbeelding
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ieder zijn goesting hé, ook afhankelijk van het gebruik.
Ik heb met een 3reeks gereden en ik vond die vooral heel klein. In leasebudget was dat toch niet mals, maar om dan zo'n kleine auto te krijgen?
Koffer: 2 valiezen en een rugzak en 't was al vol. Beenruimte achteraan: niet geweldig. Zithouding als chauffeur: niet om warm van te worden.

Ik heb nu een Focus break Titanium, geweldige zetels: na 800km stap je nog altijd zonder iets van irritatie of rugpijn uit.
GIGA koffer.

Natuurlijk is het "maar" een Ford en geen beamer.
8)
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

selder schreef: Straks eens naar ’t werk gaan, en daar één of andere poolwagen ophalen, want met die turbo-2000-VAB-vervangwagen-hyiundaiy ga ik niet rondrijden dit weekend. Maar dus elk nadeel heb ze voordeel … straks m’n nieuwe BMW dan al bestellen ipv op het einde van het jaar als het contract van deze Audi afgelopen was.
Zo weet de middenklasse ook weeral waar het belastingsgeld over de balk wordt gegooid. Jammer dat er nog altijd geen hoge belasting wordt op gegeven. :bang: :bang: :bang:
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Belastinggeld? Waar heb je het over? :-S Is toch gewoon verzekering...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Een stuk stokbrood doormidden snijden heeft me deze morgen blijkbaar meer verwond dan uw zwaar accident :oops:

('t was maar een kleine snede in topje van duim)
WillemVD
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Heb jij even geluk gehad manneke!

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

heist_175 schreef:Ieder zijn goesting hé, ook afhankelijk van het gebruik.
Ik heb met een 3reeks gereden en ik vond die vooral heel klein. In leasebudget was dat toch niet mals, maar om dan zo'n kleine auto te krijgen?
Koffer: 2 valiezen en een rugzak en 't was al vol. Beenruimte achteraan: niet geweldig. Zithouding als chauffeur: niet om warm van te worden.

Ik heb nu een Focus break Titanium, geweldige zetels: na 800km stap je nog altijd zonder iets van irritatie of rugpijn uit.
GIGA koffer.

8)
Dat is de prijs die je betaald bij een wagen met achterwielaandrijving en een langse motor. Je hebt gewoon (veel) minder ruimte dan een auto waarbij je een dwarse motor hebt die voor de vooras ligt. Bij bmw ligt die voor een groot stuk achter de vooras.
Wat je terugkrijgt in ruimte betaal je terug in rijdynamiek. Geen (bijna) 50/50 gewichtsverdeling, achterwielaandrijving, en veel minder gewicht ver vanvoor (leuker sturen). Veel mensen hechten meer belang aan meer ruimte, en ik kan ze niet ongelijk geven in dit Belgische verkeer.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Holy crap man...
Nu, in t ziekenhuis doen ze ook een alcoholtest hoor. Via t bloed. En dat is iets preciezer dan vasculaire lucht :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Sinister
Premium Member
Premium Member

AndRo555 schreef:
heist_175 schreef:Ieder zijn goesting hé, ook afhankelijk van het gebruik.

GIGA koffer.

8)
Dat is de prijs die je betaald bij een wagen met achterwielaandrijving en een langse motor. Je hebt gewoon (veel) minder ruimte dan een auto waarbij je een dwarse motor hebt die voor de vooras ligt. Bij bmw ligt die voor een groot stuk achter de vooras.
Wat je terugkrijgt in ruimte betaal je terug in rijdynamiek. Geen (bijna) 50/50 gewichtsverdeling, achterwielaandrijving, en veel minder gewicht ver vanvoor (leuker sturen). Veel mensen hechten meer belang aan meer ruimte, en ik kan ze niet ongelijk geven in dit Belgische verkeer.
Daar heb je als chauffeur totaal geen last van, en als passagier rechts ook niet.
Enkel de plaats achterin en koffer is kleiner, is wat aanpassen, correct een audi of merc heeft meer plaats, wil je meer ruimte koop dan een bmw break.
selder
Moderator
Moderator

De eeuwige discussie tussen 2 types autorijders, aan de eene kant de groep die een auto zien als een noodzakelijk kwaad, iets dat je van A naar B brengt. En de andere groep die de lijn van een auto kan appreciëren, het rijplezier weet te appreciëren, en snapt dat sommige merken hun auto's op de manier waarop ze het doen in de markt zetten.

BMW is geen merk voor mensen die hun achterkleinkind hun kasten mee wil verhuizen naar haar nieuw appartement.

Ik heb het gevoel dat die 2de groep van mensen de eerste groep van mensen véél beter kan aanvaarden, allez, hun mening over auto's dan. Omgekeerd ben ik er eerlijk gezegd nog niemand van tegengekomen ;)
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Wat is de bedoeling van deze thread? Ik zie nergens een vraag...
Sinister
Premium Member
Premium Member

Het staat dan ook in de sectie allerlei...
selder
Moderator
Moderator

Edward Valckx schreef:Wat is de bedoeling van deze thread? Ik zie nergens een vraag...
Haha mah afin! Was de azijn vanmorgen van uitstekende kwaliteit? (ja sorry hé, ma wa is da voor een opmerking) ;)
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

Kan ik hier dan ook gewoon komen vertellen wat ik dit weekend meegemaakt heb?
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Tuurlijk! Deel uw levenservaring hier!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 57 keer

selder schreef:De eeuwige discussie tussen 2 types autorijders, aan de eene kant de groep die een auto zien als een noodzakelijk kwaad, iets dat je van A naar B brengt. En de andere groep die de lijn van een auto kan appreciëren, het rijplezier weet te appreciëren, en snapt dat sommige merken hun auto's op de manier waarop ze het doen in de markt zetten.

BMW is geen merk voor mensen die hun achterkleinkind hun kasten mee wil verhuizen naar haar nieuw appartement.

Ik heb het gevoel dat die 2de groep van mensen de eerste groep van mensen véél beter kan aanvaarden, allez, hun mening over auto's dan. Omgekeerd ben ik er eerlijk gezegd nog niemand van tegengekomen ;)
Er is nog een verschil tussen een auto een 'noodzakelijk kwaad' vinden en een grote koffer appreciëren boven een 50/50 gewichtsverdeling (wauw :banana: ).
selder
Moderator
Moderator

Edward Valckx schreef:Kan ik hier dan ook gewoon komen vertellen wat ik dit weekend meegemaakt heb?
Bon, laatste antwoord in deze thread: ga jij dan elk weekend bijna dood? Of had je over dat stuk gelezen van 2 seconden eerder of later?

Amai, komt bijna even hard over als de ex-partner die zei "ge zijt niet goed bezig". Ge kunt misschien met haar op koffieklets gaan, en vertellen over wat jullie zoals meemaken in het weekend. Nodig mij vooral niet uit, salut!
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Goh, nen 1 reeks zou ik nooit kopen, dan heb je bij de andere merken meer waar voor je geld.
Nen 3 reeks(touring) is me te klein maar een 525d touring mogen ze hier altijd voor de deur parkeren (ook al ben ik Mercedes rijder)
Bang for Buck ? Al jaren een Ford, maar dan zien ze u natuurlijk niet rijden ;-)
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Edward Valckx schreef:Wat is de bedoeling van deze thread? Ik zie nergens een vraag...
Sinds wanneer moet je op een forum vragen stellen?
Victory Not Vengeance
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

selder schreef:Amai, komt bijna even hard over als de ex-partner die zei "ge zijt niet goed bezig". Ge kunt misschien met haar op koffieklets gaan, en vertellen over wat jullie zoals meemaken in het weekend. Nodig mij vooral niet uit, salut!
Je hoeft niet kwaad te worden, hoor. Ik vroeg me gewoon af wat uw beweegreden is om dit hier uit te schrijven, en zelfs met foto's erbij.

Als je er erg van onder de indruk was (en dat kan goed zijn), wil je het gewoon eens kwijt - en dat is begrijpelijk. Maar het feit dat je al begon met een smiley, en dan al meteen zegt dat de verwangwagen niet voldoet aan jouw standaard, en dat je naar een BMW gaat kijken, en er dan ook nog foto's bijplaatst, lijkt het me toch eerder iets anders (mensen vertellen graag spectaculaire dingen, dat is eigen aan de mens, dus misschien is het dat wel). En het lijkt me ook evidenter om dit dan binnen vrienden te doen, als je ondersteuning zoekt.

Mijn excuses als ik hard over kwam. Ik wou gewoon weten waarom je dit op een publiek technisch forum wou plaatsen.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

testertje schreef:Sinds wanneer moet je op een forum vragen stellen?
Forumregels:
•Bij het plaatsen van berichten ...
◦Plaats je topic in het juiste forum, zo zal hij sneller behandeld worden.
◦Gebruik een duidelijke topictitel waarin je aangeeft wat er aan de hand is
◦wat je zelf al geprobeerd hebt of nog wil gaan proberen.
Die laatste zin duidt toch op het feit dat men een probleem moet hebben. En uit de topic titel kon ik ook niet opmaken wat er aan de hand was, daarmee dat ik het geopend had.

Als we buiten "nieuwsberichten van algemeen belang" en "vragen gerelateerd aan het bewuste forum" nog andere dingen gaan posten, dan is het einde natuurlijk zoek. Een forum met als naam "Allerlei" helpt daar natuurlijk ook niet aan mee.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Man, man... moet je daarvoor al 900+ berichten te hebben om hier over zoiets te vallen. Een subforum als Allerlei dient juist voor alles en nog wat en om mensen als jou toe te laten van dat forum links te laten liggen. Maar blijkbaar helpt het niet :).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Er is ook nog het ... Het algemene "Ik erger mij aan..." topic :lol:
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer

Zeg kan dat hier wat stiller? Ik probeer het forum hiernaast te lezen!
BertG3
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer

r2504 schreef:Er is ook nog het ... Het algemene "Ik erger mij aan..." topic :lol:
Waar Dhr. Edward Valckx trouwens ook in geschreven heeft...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”