Oh. My. God.
Knijp me want ik denk da'k droom.
Zijn dat direct downloadable W10 isos?
Maar waarom de language keuze en de waarschuwing dat "je tijdens installatie dezelfde taal *moet* kiezen" ?
Is W10 nu nog altijd niet volledig taal onafhankelijk?
Ik heb nu een 64-bit versie van Windows 7, maar heb er al spijt van dat ik geen 32-bit versie heb genomen (ik denk dat mijn systeem borderline is voor 64 bit)
Zou ik een 32-bit versie van Windows 10 kunnen installeren, met de key van de 64-bit Windows 7?
- Windows 7 Professional, SP1
- Intel Pentium D CPU 3.00 GHz
- RAM: 3GB
- 120 GB SSD (Samsung 840 EVO)
Edit
Antwoord al gevonden:
MediaCreationTool.exe draait niet onder 64-bit (foutmelding)
Da's een fabeltje dat een 32bit systeem lichter voor je systeem is dan een 64bit OS. Linux is al duizend jaar 64bit, OS X ook al honderd jaar. De tijd dat er nog problemen waren met betrekking tot drivers ligt al heel ver achter ons. En moest je toch nog een apparaat hebben waarvoor geen 64bit drivers zijn, dan is het tijd voor iets nieuws - zo zit onze maatschappij in elkaar
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
64 bit is niet zwaarder dan 32 bit, dat heeft er niets mee te maken.
Dat bepaalt gewoon hoeveel geheugen je kan aanspreken en hoe efficiënt het met geheugen overweg kan: https://www.microsoft.com/nl-be/windows ... ns#sysreqs
Clean WIndows 8.1 -> Eerst alle shitupdates...
Update via ISO (in Windows) uitgevoerd. (Iso die ik al op voorhand had gedownload).
Windows 10 staat er netjes op maar we willen natuurlijk GEEN upgrade! (liever clean install!)
Code uitgelezen
Reinstall windows 10 vanaf USB-stick
Windows was automatisch geactiveerd.. (De code die ik had uitgelezen na de upgrade kon ik NIET tijdens de installatie invullen, niet geldig, daarna wel een test gedaan en code werd aanvaard. (maar was natuurlijk al geactiveerd))
LET OP: test gedaan met een VLK Windows 8.1 Pro key!
philippe_d schreef:
Antwoord al gevonden:
MediaCreationTool.exe draait niet onder 64-bit (foutmelding)
Windows 10 setup.PNG
Er zijn 2 versies van die tool, 32b en 64b. En de versie die je gebruikt heeft ook niets te maken met de uiteindelijke Windows 10 versie die je wil. Je kan dus perfect met de 64b versie een ISO laten maken voor een 32b Win10 versie, en ik vermoed ook gewoon het omgekeerde.
Sinister schreef:64 bit is niet zwaarder dan 32 bit, dat heeft er niets mee te maken.
Dat bepaalt gewoon hoeveel geheugen je kan aanspreken en hoe efficiënt het met geheugen overweg kan
OK, bedankt voor de opheldering.
En zou Windows 10 Home dan "lichter" zijn dan Windows 10 Pro?
Of zou je alleen Windows 10 Pro kunnen installeren (huidig OS Windows 7 Professional)?
Again maakt geen verschil qua system specs.
Het verschil zit hem in de functionaliteiten inbegrepen.
Maar het is logisch dat als je een pro aan een domein controller hangt, dat die inderdaad trager opstart dan een home.
Of als je hyper-v installeert op de pro dan gaat het systeem ook wel zwaarder belast zijn dan een home.
Oh. My. God.
Knijp me want ik denk da'k droom.
Zijn dat direct downloadable W10 isos?
Maar waarom de language keuze en de waarschuwing dat "je tijdens installatie dezelfde taal *moet* kiezen" ?
Is W10 nu nog altijd niet volledig taal onafhankelijk?
[ Post made via mobile device ]
Raar; open ik dat op mijn tablet, dan word ik geredirect naar https://www.microsoft.com/en-us/softwar ... ndows10ISO , waar je rechtstreeks een ISO kan downloaden; op PC echter nada.
Gretver MS, nen ISO online zetten, is da nu ZO moeilijk???
EDIT: het werkt; met ne user agent switcher doen alsof ge linux of mac zijt, en ge krijgt nen ISO link om te downloaden ipv tooltjes.
Laatst gewijzigd door ITnetadmin 29 jul 2015, 21:05, in totaal 1 gewijzigd.
hier ook nog geen activatie mogelijk.
Win 10 snort zonder probleem , hoor wel af en toe geluiden in de achtergrond zonder melding erbij.
ik begrijp dus dat je éérst moet activeren eer je een usb drive met volledige versie kunt maken? of is die activatie niet nodig? grtz;
b.
ITnetadmin schreef:
Welke bestandsnaam heeft die ISO die je via die weg krijgt? Ik ben nu en_windows_10_multiple_editions_x64_dvd_6846432.iso aan het downloaden om te zien wat het in een VM geeft.
De dag komt dat ze het licht zien en dit via torrents gaan verspreiden. Geen gezever meer met bandbreedte inkopen en overbelaste servers. Lijkt me de volgende logische stap gezien hun hippe houding daar bij MS tegenwoordig.
Iemand reeds gevonden of het mogelijk is om een VPN te starten vanuit het quick network menu dat tevoorschijn komt uit de system tray?
Als je daar nu een VPN aanklikt, moet je via PC settings die VPN starten, vanuit 8.1 ging dit onmiddellijk vanuit het quick menu dat uit de system tray kwam...
Nu zijn het 4 muisklikken meer... Als je dat 100 keer per dag gebruikt, valt dat tegen
ITnetadmin schreef:
Welke bestandsnaam heeft die ISO die je via die weg krijgt? Ik ben nu en_windows_10_multiple_editions_x64_dvd_6846432.iso aan het downloaden om te zien wat het in een VM geeft.
De dag komt dat ze het licht zien en dit via torrents gaan verspreiden. Geen gezever meer met bandbreedte inkopen en overbelaste servers. Lijkt me de volgende logische stap gezien hun hippe houding daar bij MS tegenwoordig.
Win10_English_x64.iso
Juist. Een torrent (of toch een aantal mirrors),en een gepubliceerde hash op hun homepage.
We kunnen maar dromen.
Vroeger bestond dat al half, want digitalrivers links waren een publiek geheim.
Je krijgt wel een keuzemenu tussen W10, W10N, W10KN; dan moet je nog de taal kiezen en krijg je 2 links, een 32 en een 64 bit.
Alleen zien zonder abo, maar uiteraard wel abo nodig om te downloaden. Inloggen moet sinds een tijdje helaas ook indien je gewoon wil rondkijken. Dit kan met eender welke Microsoft account (dus ook jouw oude Hotmail account waarmee je MSN nog gebruikte ).
jackho schreef:Dat genereert wellicht een nieuwe W10 product key waarna je dan wel probleemloos een install vanaf scratch zou kunnen doen
kan je die terugvinden ergens of moet je die niet invoeren als je daarna een clean install doet?
Blijkbaar is de W10 product key na een upgrade bij iedereen dezelfde, eindigend op 3V66T. Lijkt er dus op dat het echt wel puur op hardware id's is dat je geauthorizeerd wordt voor je Windows 10 licensie. Vraag me dan wel af wat je moet doen als je je hardware wijzigt en dan een re-install wil doen... Voorlopig nog niet aan de orde, maar het is dus wel duidelijk dat er helemaal nergens een key moet ingegeven worden, ook niet bij een fresh install.
ik wil de 10 32 bitt downloaden maar met de cretion tool lukt het niet meer
setup is niet correct gestart. Start de pc opnieuw op en probeer de setup opnieuw uit te voeren.
ik heb dat nu op 3 pc's willen doen en steeds deze melding. wat kan ik doen? ik wil deze downloaden op usb stick
Ik heb gewoon geupgrade naar windows 10 via windows update. Ik had namelijk pas een clean widnows 8.1 install gedaan. Nu is mijn vraag ik heb een retail windows 8.1 key en die heb ik geupgrade naar win 10. Als ik via Media tool een iso maak van windows 10 die kan ik namelijk dan toch gebruiken voor een clean install later toch? En deze kan ik ook op een andere mobo gebruiken moest ik een nieuwe pc bouwen sinds ik een retail key had?
Moet wel zeggen dat ik nu dat cmd commandje doe om te kijken welke key ik heb, gebruikt die wel een generic win10 key. Maar dat was geen probleem omdat ik ergens had gelezen dat ze nu met een ander soort systeem werken. Mijn win10 is perfect geactiveerd trouwens.
Laatst gewijzigd door mitchke 10 aug 2015, 00:08, in totaal 1 gewijzigd.
ik krijg de reservering niet op mijn tablet waar de 8.1 p draait en daarom ik een usb stick maken wil. de 64 bit lukte prima,maar de 32 bit wil niet lukken.
ik heb hier gelezen op het forum er nog zijn met dit probleem.
ik weet je met de 64 bit tool een 32 bit kan maken. maar ik krijg steeds deze foutmelding die ik eerder beschreven heb.
ik heb nu mijn hp stream 7 naar fabrieksinstelingen gezet,omdat ik foutmelding kreeg na een geforceerde update ik teweinig opslag had voor installatie van de 10.
na mijn herstelling kwam er onmidelijk de update naar de 10 op.
een iso maak,ik niet meer op dvd, ik zet ze onmiddellijk op usb stick veel makelijker en minder kans op fouten. nu maar hopen alles zal werken.
mailracer schreef:Met de 64 bit tool kan je alsnog een 32 bit versie maken voor later gebruik. Hier heb ik er althans een iso gemaakt met beide bit-versies.
[ Post made via mobile device ]
Ik heb ook zo'n DVD gemaakt en bij de installatie had hij een 32bit versie gezet.
Had gelukkig ook een x64 only dvd gemaakt en die dan geinstalleerd.
De 32 bit versie was direct geactiveerd.
De 64 bit versie kreeg ik niet geactiveerd. Beide clean install.
Ik had de 64 bit geactiveerd na de W7 upgrade.
Edit: en de W7 waarop ik de upgrade heb gedaan was x64, dus ik vermoed dat de upgrade dan ook wel 64 zou zijn geweest.