Ik rijd met VW rond (1 jaar oud) met ingebouwde GPS.
De nieuwe kaarten kan je downloaden via internet en op je SD kaarten zetten om je navigatiesysteem bij te werken.
Deze week de nieuwe kaarten afgehaald v51 geloof ik, 2015 / 2016.
En het was te denken maar de kaarten zijn nog steeds niet echt up-to-date.
Echt triestig.
Waarschijnlijk de laatste keer dat ik een ingebouwde gps neem.
Voor Belgie gebruik ik waze, maar ik dacht de ingebouwde voor op reis te gebruiken, zal dus maar weer een losse tomtom aanschaffen.
Het kan toch niet zo moeilijk zijn om kaarten versie mei 2015 te voorzien van straten die er al eerder bestaan.
vaste autonavigatie, verouderde kaarten?
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Lokaal sim kaartje en waze gewoon verder gebruiken in het buitenland.
[ Post made via mobile device ]
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 29 keer
Voor het buitenland zijn er wel deftige alternatieven met offline kaarten. Ik gebruik Here en er zullen er nog genoeg zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Bij welke provider zit je? De meeste providers hebben wel een voordelig data-pakket voor het buitenland.
Bij Mobile Vikings heb ik een data-pakket van 700 MB voor 20 EUR genomen en dan Waze gebruikt voor de navigatie. Ik heb 3200 km gedaan en zo'n 120 MB aan Waze verbruikt. Zowat alle verbruik is op de heenreis om de mappen te laden, de terugreis is het slechts enkele MB's.
Een andere optie is de app van Tomtom, die kost 20 EUR voor 1 jaar en de kaarten zijn ook up-to-date.
Mijn referentiepunten zijn de rotondes die op de baan Zoersel-Emblem begin dit jaar geplaatst zijn: Waze: Ja / TomTom: Ja / Here: Nee / ingebouwde gps (Skoda, update van juli): Nee
Bij Mobile Vikings heb ik een data-pakket van 700 MB voor 20 EUR genomen en dan Waze gebruikt voor de navigatie. Ik heb 3200 km gedaan en zo'n 120 MB aan Waze verbruikt. Zowat alle verbruik is op de heenreis om de mappen te laden, de terugreis is het slechts enkele MB's.
Een andere optie is de app van Tomtom, die kost 20 EUR voor 1 jaar en de kaarten zijn ook up-to-date.
Mijn referentiepunten zijn de rotondes die op de baan Zoersel-Emblem begin dit jaar geplaatst zijn: Waze: Ja / TomTom: Ja / Here: Nee / ingebouwde gps (Skoda, update van juli): Nee
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Inderdaad triestig.. Ik zou dan toch ook eerder voor een lokale simkaart of een goed roamingpakket gaan als je toch al Waze gewoon bent. Kost sowieso minder dan een apart toestel aanschaffen en zijn toch meer up-to-date.
- tijs.vandenvester
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik heb voor op vakantie HERE gebruikt: één enkele keer dat een nieuwe rotonde nog niet op de kaart stond maar verder heel tevreden van.
Provider: Proximus Internet Maxi - 100M/20M
Network: Pfsense firewall - Allied Telesis 8000GS/24 - Unifi AP-AC Lite
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 100 keer
abonnement van het werk, met sim van proximus.
Bij proximus zie ik 20€/maand voor 300MB
Afzonderlijke sim kopen kan ook, maar dan heb ik er één van Frankrijk en één van Spanje nodig.
En moet je onderweg al van autostrade af om eentje zoeken.
Die tomtom app van 20€ kan ik precies niet vinden in de appstore, wel die van 60€
Bij proximus zie ik 20€/maand voor 300MB
Afzonderlijke sim kopen kan ook, maar dan heb ik er één van Frankrijk en één van Spanje nodig.
En moet je onderweg al van autostrade af om eentje zoeken.
Die tomtom app van 20€ kan ik precies niet vinden in de appstore, wel die van 60€
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dat is nu wel een extreem voorbeeld... de baan Zoersel-Massenhoven is nog steeds één grote bouwwerf.johcla schreef:Mijn referentiepunten zijn de rotondes die op de baan Zoersel-Emblem begin dit jaar geplaatst zijn: Waze: Ja / TomTom: Ja / Here: Nee / ingebouwde gps (Skoda, update van juli): Nee
Here Maps kan je trouwens zelf aanpassingen doen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Je kan ook zelf een navigatieapp bouwen he
Als ik navigatieapp koop, ga ik ervan uit de kaarten 'up-to-date' zijn, idem de verkeersinfo en flitspalen (zolang het nog legaal is in België )
Op basis van werken, nieuwe wegen, maakt hij ook zijn route hé....als je dan op een bouwwerf stoot e.d., wat ben je met een navapp?
BTW, Here app vind ik 1 van de meest verouderde van allemaal (ondanks dat het van nokia komt)
Als ik navigatieapp koop, ga ik ervan uit de kaarten 'up-to-date' zijn, idem de verkeersinfo en flitspalen (zolang het nog legaal is in België )
Op basis van werken, nieuwe wegen, maakt hij ook zijn route hé....als je dan op een bouwwerf stoot e.d., wat ben je met een navapp?
BTW, Here app vind ik 1 van de meest verouderde van allemaal (ondanks dat het van nokia komt)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 129 keer
Ik heb net een andere ervaring met HERE Maps en dat is dat die voor mij enorm up to date is.
Onlangs tot de ontdekking gekomen dat verkavelingen van een tijdje terug hier perfect in aanwezig zijn, unlike Google Maps, Waze, ...
In de laatste heb ik ze zelf nog in toegevoegd.
Onlangs tot de ontdekking gekomen dat verkavelingen van een tijdje terug hier perfect in aanwezig zijn, unlike Google Maps, Waze, ...
In de laatste heb ik ze zelf nog in toegevoegd.
Laatst gewijzigd door jnsvr 29 jul 2015, 15:04, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Bij Android is het 20 EUR per jaar, ik geloof dat ze deze formule nog niet aanbieden bij Apple.sky schreef: Die tomtom app van 20€ kan ik precies niet vinden in de appstore, wel die van 60€
Aan de andere kant: als je vakantiebestemming op de ingebouwde gps staat, kan je ook stellen dat het voor die ene rit voldoende is. Het zal hoofdzakelijk toch snelwegen zijn.
Wat up-to-date zijn betreft: Zoersel-Massenhoven is inderdaad misschien extreem
Maar de verkeersstromen die in Brussel centrum van de ene dag op de andere veranderen: dan is het handig dat je gps zich ook aangepast heeft. Ik ben die week samen met een collega van Brussel centrum naar Aarschot gereden. Ik was met Waze in Aarschot toen mijn collega nog vaststond in Brussel, en dat is zonder te overdrijven.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Als je nu gewoon naar je bestemming moet rijden, zal die VW GPS er wel geraken. Daar dan een sim kaart kopen en je kan ter plaatse waze gebruiken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 84 keer
De meeste automerken hanteren eigen versies, het meeste frappante wat ik ooit gezien heb waren volkswagen kaarten op DVD waarbij het kaartmateriaal van 2006 was en de dvd release van 2010 was, waarschijnlijk dus gewoon de database met volkswagen dealers bijgewerkt maar ondertussen wel de volle pot aanrekenen...
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Bij Waze ook, maar dat is dan ook de essentie ervan, want het is een gemeenschapsproject. Je krijgt punten per bewerking en na een bepaald aantal punten stijgt je niveau en krijg je meer rechten. Uiteraard worden zaken nagekeken door de doorwinterde bewerkers, maar als je goed bezig bent nodigen ze je uit op hun Slack platform.r2504 schreef:Here Maps kan je trouwens zelf aanpassingen doen
Waze dus.satsurfer schreef:Je kan ook zelf een navigatieapp bouwen he
Bij Waze is dat allemaal geen probleem. Segmenten kunnen voor (on)bepaalde duur afgesloten worden en dit wordt binnen de minuut gepushed naar de app, zodat die de route meteen herberekend. Als de politie bijvoorbeeld na een ongeval iedereen er laat afrijden aan een bepaalde afrit, dan zal de Waze crew meteen een afsluiting plaatsen zodat de app dit weet. Tijdelijke wegenwerken zijn ook geen probleem, maar men is wel afhankelijk van de info die de gemeentes en eindgebruikers doorgeven. Voor grotere evenementen zoals de Tour de France die ergens passeert, worden ook de nodige straten afgesloten zodat je je daar niet meer kan vastrijden. Ik heb hier enkele data van werken aan spooroverwegen doorgegeven, en die zijn nu allemaal netjes dicht in de app.satsurfer schreef:als je dan op een bouwwerf stoot e.d., wat ben je met een navapp?
Wat mij betreft is een GPS anno 2015 zonder live data amper nog iets waard.
Enkel links voor diegene die interesse hebben om mee te bouwen aan Waze:
https://wiki.waze.com/wiki/Benelux
https://www.waze.com/forum/viewforum.php?f=149
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Tomtom app voor 3 jaar 45 eur= 15 eur/jaar. Incl. Mapupdates/flitspalen/verkeersinfo.
Veel mooiere/duidelijkere UI.
Berekeningen logisch, door andere persoon hier ook aangehaald...hij was 2 u. Vroeger vd kust nr het binnenland. Wazers zaten id file
Soit, ik respecteer ieder zijn keuze.
Veel mooiere/duidelijkere UI.
Berekeningen logisch, door andere persoon hier ook aangehaald...hij was 2 u. Vroeger vd kust nr het binnenland. Wazers zaten id file
Soit, ik respecteer ieder zijn keuze.
- thomasv
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 52 keer
Kenw00t heeft het al mooi verwoord waarom Waze inderdaad de afgelopen jaren op nummer 1 is komen te staan.
TomTom, Garmin, .. steken zeker en vast veel geld in het bijwerken van hun kaarten. Maar niets kan op tegen de steeds groter wordende community achter Waze.
TomTom, Garmin, .. steken zeker en vast veel geld in het bijwerken van hun kaarten. Maar niets kan op tegen de steeds groter wordende community achter Waze.
iPhone 12 Pro — iPad (9th Gen) — Apple TV 4K (2nd Gen) — MacBook Pro
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
TomTom heeft ook al jaren MapShare... al is het nog iets anders dan real-time feedback natuurlijk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Ik heb een Renault Megan van 2012, en na de verschrikkelijke prestaties in Schotland (hoop POI's die missen, zelfs met TomTom live services) had ik besloten de interne GPS niet meer te gebruiken.
Zelfs de lijst van dealers was fout! Toen ik naar een dealer (die volgens de GPS in de buurt van Loch Ness lag en met tel nr in de navigatie stond) belde, bleek die in het zuiden van Londen te liggen.
Nu zit ik in Frankrijk en daar is de lijst van dealers enorm als je uit zoomt, totdat je er langs rijdt en een deel plots overgeschakeld is op veeteelt...
Ik gebruik Waze sinds 2012 en ben er heel tevreden van!
Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk
Zelfs de lijst van dealers was fout! Toen ik naar een dealer (die volgens de GPS in de buurt van Loch Ness lag en met tel nr in de navigatie stond) belde, bleek die in het zuiden van Londen te liggen.
Nu zit ik in Frankrijk en daar is de lijst van dealers enorm als je uit zoomt, totdat je er langs rijdt en een deel plots overgeschakeld is op veeteelt...
Ik gebruik Waze sinds 2012 en ben er heel tevreden van!
Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk