Werken aan aansluiting nodig als dsl synct?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
biebel
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

Ik zit in een verhuisprocedure en kreeg volgend berichten van Edpnet:
Geachte klant,
Wij hebben voor uw dsl-bestelling de mededeling van onze leverancier ontvangen dat een telecom installatie noodzakelijk is.
Dit wil zeggen dat er werken noodzakelijk zijn om een dsl-aansluiting uit te voeren.
Telecom Installatie: Test & Label
€ 49Installatie
­ Indien nodig zal een NTP2007 geïnstalleerd worden op het Proximus intro punt in het gebouw.
- De lijn zal op de NTP2007 worden gemonteerd, vervolgens worden getest en tenslotte worden voorzien van een Circuit ID.
- !!! Geen andere werken (bijvoorbeeld de interne bedrading van het intro punt naar een andere locatie ...) zullen
worden uitgevoerd !!!
- Vervoerskosten inbegrepen.
- Bijzondere Installatie Voorwaarden: http://www.edpnet.be/plugins/docs/Bijzo ... aarden.pdf.
Mijn obox 3 beweert nochthans dat er dsl sync is:
DSL line status
Connected
DSL Uptime
0h 51min 33Sec

Internet

Status
Connecting
Uptime
0h 0min 0Sec
Ik heb dit ook (net) doorgegeven aan edpnet. Het gaat om een aansluiting zonder vaste lijn (voip, dus raw copper dacht ik). Kan het dat er toch werken nodig zijn?

*(edit vanwege unquote teveel)
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

de NTP2007 is nodig om lijn testen te kunnen uitvoeren ....
Afbeelding
biebel
Plus Member
Plus Member

Edpnet gaat het verder uitzoeken. Er zit nu een v11 contactdoos en als ik mijn modem daar op aansluit (zwarte stekker of via tussenstuk) krijg ik dus dsl signaal, alleen geraak ik niet ingelogd.

Op mijn vorig adres had ik nog zo'n ding uit de jaren 70 aan de muur en daar werkte het wel.

Contactdoos "v11":
DSC_0063.JPG
"Tussenstuk":
DSC_0064.JPG
Ik ben redelijk onwetend over deze zaken, maar ik zie niet in waarom er een technieker zou moeten langskomen. Een andere wandcontactdoos of splitter steken moet me zelf nog wel lukken.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

die V11 is volgens mij een NTP2007
Afbeelding
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Je krijgt sync van een poort op de ROP die waarschijnlijk nog niet geconfigureerd is.

Of Edpnet erin zal slagen om belgacom die bepaalde poort te configureren voor Edpnet gebruik is nog maar de vraag.

Ik denk toch dat een technieker moet komen om je op een poort te zetten die klaar is voor Edpnet gebruik.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Bij EDPNet kan de klant kiezen tussen volgende installaties:
  • Do it yourself installatie (€0)
  • Telecom installatie (€49,95 incl. BTW - €41,28 excl. BTW.)
  • Installatie zonder zorgen (€125 incl. BTW - €103,31 excl. BTW)
bron: http://www.edpnet.be/nl/support/install ... elijk.html

Als er een actieve telefoonlijn is (zoals in dit geval, bewijze de DSL sync), en de klant heeft gekozen voor een (gratis) DIY installatie, dan is er géén noodzaak voor een Telecom installatie (€49.95).
De klant plaatst de NTP, de filters, de modem, de PC.

Dat er een technieker iets in de ROP moet gaan wijzigen, daar heeft de klant toch niets mee te maken?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Ik veronderstel dat je voor raw copper gaat?
Je krijgt sync van een poort op de ROP die waarschijnlijk nog niet geconfigureerd is.
Kan Kloppen.
In 2012 was bij mij een interventie van een BGC technieker nodig in het ROP tijdens de Telecom installatie, nadat de raw copper geïnstalleerd was en een DSL sync actief was. (Ik kwam van een ISDN aansluiting waardoor een DIY niet mogelijk was).
Dat er een technieker iets in de ROP moet gaan wijzigen, daar heeft de klant toch niets mee te maken?
Klopt ook. Het is een grijze zone, want zo'n interventie zit meestal mee ingebakken in een Telecom installatie. Echter een klant hoeft niet op te draaien voor kosten die nodig zijn om het netwerk aan te passen om een klant aan te sluiten. Daar betaal je tenslotte voor bij de huur van raw copper. En ik lees op de site van Edpnet het volgende :
Opgelet: Belgacom voorziet de aansluiting van uw Raw Copper-lijn tot aan het NTP-punt (het punt waar de lijn uw huis binnenkomt). U als klant, bent verantwoordelijk voor de verdere interne bekabeling.
Of je daarmee de kost van een telecom installatie kan afwenden, valt nog te bezien. Afwachten dus waar Edpnet mee gaat afkomen.
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

Zoals Redman zegt, je hebt sync op de poort maar deze staat niet geconfigureerd.
Bij een nieuw order wordt er sowieso een nieuwe poort gegeven, het is het systeem dat dit doet.

Er zal een technieker komen om de jumpers op de straatkast te trekken en bij u op het juiste paar zetten.
Hij gaat ook een ntp plaatsen met een splitter erop.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

technieker schreef:Er zal een technieker komen om de jumpers op de straatkast te trekken en bij u op het juiste paar zetten.
Maar daarvoor heb je geen "telecom installatie" nodig van €49.95, ook bij een (gratis) DIY installatie zal een technieker die jumpers moeten komen juist zetten, toch?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Inderdaad net zoals bij PX
biebel
Plus Member
Plus Member

Ik denk dat het probleem ontstaan is door mijn "passieve" aanpak: eerst de site van edpnet gevolgd voor verhuis en daar moest ik naam en telnr achterlaten en zou men mij contacteren. Aangezien dat niet gebeurde, heb ik zelf gebeld en is via het ticket systeem de verhuis in gang gezet. 3 tickets (verhuis, cancellation en provisioning).

Ik ging er van uit dat bij een verhuis standaard de oplevering van de nieuwe lijn de stopdatum van de vorige zou zijn, maar die heeft men zelf op 1/9 (!) gezet. Daar heb ik meteen op gereageerd dat ik de stopzetting wens op datum van oplevering.
Er is ook nooit gevraagd naar het gewenste type installatie, maar opeens kwam men met die technische interventie van €49,5, toch +- 2000 BEF voor iets waar ik de noodzakelijkheid nogal van betwijfel.

Gisteren namiddag volgende reactie op ticket:
Beste,
Wij willen u vriendelijk melden dat wij de bestelling tot verhuis van uw abonnement grondig gaan nakijken en u op de hoogte brengen van de situatie.
Wij rekenen alvast op uw geduld.
Mijn advies voor als je wil verhuizen bij edpnet: regel alles (stopzetting en nieuwe aansluiting) zelf en op eigen initiatief. Dan is alles veel eenduidiger en heb je het zelf meer in de hand. Er is mijns inziens geen enkel voordeel aan de "verhuisprocedure".

Intussen ben ik blij dat ik nog een antiek mobiel internet abbo heb en op 4 dagen volgens de meter 0/750 mb verbruikt heb, maar in werkelijkheid 4-5 gig.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”