Hi,
Ik denk eraan om over te stappen op ADSL.
Nu is mijn vraag of de aanwezigdheid van een oude analoge Belgacomcentrale hier geen roet in het eten gaat gooien.
Zo is het niet mogelijk om op toestellen die op deze centrale zijn aangesloten het nummer van de oproeper weer te geven.
Zou dit ook voor ADSL kunnen problemen geven of is het beter van de modem voor de centrale te zetten en moeten dan op alle telefoondozen (ook die die op de centrale zijn aangesloten) splitters geplaatst worden ?
Heeft iemand hier ervaring mee ?
ADSL achter analoge centrale ?
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Dat gaat,
Maar dan moet je Belgacom een ADSL1000 PSTN splitter laten plaatsen VOOR de centrale. Een splitter achter de centrale gaat niet. En omdat je een centrale gebruikt heb je een krachtigere splitter nodig.
Je kan zo'n ADSL1000 ook zelf plaatsen, maar ik weet of belgacom die apart verkoopt. Als ik jou was zou ik best even naar een belgacom winkel stappen.
Grtz,
Sasuke
Maar dan moet je Belgacom een ADSL1000 PSTN splitter laten plaatsen VOOR de centrale. Een splitter achter de centrale gaat niet. En omdat je een centrale gebruikt heb je een krachtigere splitter nodig.
Je kan zo'n ADSL1000 ook zelf plaatsen, maar ik weet of belgacom die apart verkoopt. Als ik jou was zou ik best even naar een belgacom winkel stappen.
Grtz,
Sasuke
Hi,
Wij hebben ook voor die keuze gestaan, de een zei dat we te ver van de centrale afzatenen de ander niet, dus:
doe het volgende
ga naar een belgacomwinkel waar ze kunnen zien of jij een goede ADSL verbinding kan hebben, let op, beter in een hoofdkantoor van ze als er een is in jou regio.
tip: als je meerdere computers aan je lijntje wil hangen, zou ik je aanraden ineens voor een combi te kiezen, hub, router, adsl modem etc bijv de USR9106 wel duur maar wel goed...
succes, en laat je eerst voorlichten alsvorens je te laten oplichten
Wij hebben ook voor die keuze gestaan, de een zei dat we te ver van de centrale afzatenen de ander niet, dus:
doe het volgende
ga naar een belgacomwinkel waar ze kunnen zien of jij een goede ADSL verbinding kan hebben, let op, beter in een hoofdkantoor van ze als er een is in jou regio.
tip: als je meerdere computers aan je lijntje wil hangen, zou ik je aanraden ineens voor een combi te kiezen, hub, router, adsl modem etc bijv de USR9106 wel duur maar wel goed...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Sasuke schreef:En omdat je een centrale gebruikt heb je een krachtigere splitter nodig.
Wat moet ik me daar bij voorstellen ?
Een centrale of niet, maakt niets uit voor de splitter.
Hi,
Dank jullie voor de vele reacties !
Ik ga morgen eens informeren in onze Belgacomwinkel.
Vermoedelijk ga ik voor Versatel Always more.
Moet ik dan de 25 euro installtiekit modem nemen of raden jullie een andere modem aan ?
Dank jullie voor de vele reacties !
Ik ga morgen eens informeren in onze Belgacomwinkel.
Vermoedelijk ga ik voor Versatel Always more.
Moet ik dan de 25 euro installtiekit modem nemen of raden jullie een andere modem aan ?
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Wel, ik weet niet wat er juist in die installatiekit zit, maar ik raad je een Speedtouch 510 aan als modem. Oerdegelijke beestjes en best wel eenvoudig om te installeren.
1 Goeie raad : gebruik niet de CD van Belgacom om hem te installeren, maar probeer het manueel te doen. Je moet alleen maar je netwerkkaart op automatisch IP-adres verkrijgen zetten, je PC aan de modem te hangen dmv de bijgeleverde kabel en te surfen naar http://10.0.0.138 Als je er nog vragen bij hebt, dan roep je maar eens
Cheers
1 Goeie raad : gebruik niet de CD van Belgacom om hem te installeren, maar probeer het manueel te doen. Je moet alleen maar je netwerkkaart op automatisch IP-adres verkrijgen zetten, je PC aan de modem te hangen dmv de bijgeleverde kabel en te surfen naar http://10.0.0.138 Als je er nog vragen bij hebt, dan roep je maar eens
Cheers
- bke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik beveel je ook warm de Speedtouch 510 aan, ik heb sinds een weekje ook zoeen
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
- Sasuke
- Elite Poster
- Contacteer:
amj2001 schreef:Hi,
doe het volgende
Volgens mij heeft er iemand de vraag niet goed begrepen
.... ach ja ... blijkbaar is nederlands voor een nederlander moeilijker dan voor een belg zeker ?
@r2504,
Waarom weet ik ook niet, maar volgens een belgacom technieker heb je een ADSL 1000 kastje nodig als je thuis een centrale hebt, en die moet je voor de centrale hangen. Uit dat ADSL 1000 splittertje gaat dan 1 kabel naar de Centrale, een andere naar een aansluiting voor de ADSL. Je kan GEEN ADSL gebruiken achter de centrale, ook niet als je al je contacten zou voorzien van een splitter.
Grtz,
Sasuke
Sasuke schreef:Je kan GEEN ADSL gebruiken achter de centrale, ook niet als je al je contacten zou voorzien van een splitter.
dus dat betekent opnieuw boren en draden trekken voor alles op z'n goede plaats te krijgen, terwijl er toch al koper ligt op de goede plaats?
- Sasuke
- Elite Poster
- Contacteer:
Nee, niet echt hé ... je kan altijd een bestaand contact gebruiken door je bedrading in de centrale aan te passen. Maar ik dacht niet dat bij gebruik van een in-huis-centrale, je telefonie en data op hetzelfde paar kan gebruiken als hetgene je hebt gesplit voor de centrale.
Enfin, mijn informatie is ook al enkele jaren oud en kan ondertussen al voorbijgestreefd zijn. Maar ik zou de topicstarter gewoon zeker willen aanraden om de situatie eerst goed voor te leggen aan Belgacom of Versatel en niet zomaar ff een doe-het-zelf kit gaan halen.
Grtz,
Sasuke
PS: Je modemkeuze heeft uiteraard geen invloed
Enfin, mijn informatie is ook al enkele jaren oud en kan ondertussen al voorbijgestreefd zijn. Maar ik zou de topicstarter gewoon zeker willen aanraden om de situatie eerst goed voor te leggen aan Belgacom of Versatel en niet zomaar ff een doe-het-zelf kit gaan halen.
Grtz,
Sasuke
PS: Je modemkeuze heeft uiteraard geen invloed
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 13 keer
Sasuke schreef:Nee, niet echt hé ... je kan altijd een bestaand contact gebruiken door je bedrading in de centrale aan te passen. Maar ik dacht niet dat bij gebruik van een in-huis-centrale, je telefonie en data op hetzelfde paar kan gebruiken als hetgene je hebt gesplit voor de centrale.
Ik denk dat ik hier mee akkoord moet gaan, ik werk nog maar net 3 weken bij een bedrijf die telefooncentrales zet en heb de know-how nog niet maar overal waar ik kom in een bedrijf waar er een centrale staat of geplaatst moet worden staat er zo'n adsl 1000 splitter (als ze adsl of sdsl hebben tenmiste)
Greetz
Gimic
-
- Deel van't meubilair
gimic schreef:overal waar ik kom in een bedrijf waar er een centrale staat of geplaatst moet worden staat er zo'n adsl 1000 splitter (als ze adsl of sdsl hebben tenmiste)
Voor zover ik kan vinden is de ADSL 1000 splitter (althans de 'Alcatel ADSL 1000 LP') een ISDN splitter. Gezien de meeste bedrijven wel via ISDN hun centrale hebben zou dit dus best kunnen.
Voor een gewone analoge telefooncentrale (zoals in dit geval veronderstel ik) heb je dus geen specifieke ADSL splitter nodig. Zoals reeds geschreven plaats je die best voor de centrale, en moet je inderdaad een extra kabel hebben vanaf dat punt voor je PC.
Best plaats je de modem (Speedtouch 510 aanbevolen) bij je centrale, en ga je vanaf daar verder met ethernet.
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Deel van't meubilair
SeNsEi Ze0n schreef:De ADSL 1000 splitter staat nochtans hier thuis ook op een pstn lijn, hier is het gedaan om die splitters niet te moeten zetten.
Dan is de informatie die ik gevonden heb niet correct... blijft dus nog steeds de vraag waarom ik een 'zwaardere' splitter zou nodig hebben voor een eenvoudige analoge telefooncentrale... per slot van rekening is dat ook maar 1 analoge lijn die in het toestel gaat (en of dit toestel nu een telefoon of centrale is maakt kwestie van signaal niets uit).
r2504 schreef:blijft dus nog steeds de vraag waarom ik een 'zwaardere' splitter zou nodig hebben voor een eenvoudige analoge telefooncentrale...
gokje: omdat de zwaardere toch geproduceerd moeten worden, en het goedkoper is om zwaardere te plaatsen ipv een nieuw productie-proces op te moeten starten voor ook lichtere te hebben ...
-
- Deel van't meubilair
wem schreef:r2504 schreef:blijft dus nog steeds de vraag waarom ik een 'zwaardere' splitter zou nodig hebben voor een eenvoudige analoge telefooncentrale...
gokje: omdat de zwaardere toch geproduceerd moeten worden, en het goedkoper is om zwaardere te plaatsen ipv een nieuw productie-proces op te moeten starten voor ook lichtere te hebben ...
Wat bedoel je met lichtere... die die iedereen nu gebruikt... niet echt een reden dus. Tot deze posting had ik nog nooit iets vernomen van een 'zwaardere' ADSL splitter.
Lijkt me goeie marketing... dure 'zwaardere' splitters verkopen.
- Sasuke
- Elite Poster
- Contacteer:
Nee,
Die ADSL 1000 is een lijn splitter, geen filter (of toch niet enkel). Zo'n standaard ADSL filter is enkel een filter om frequenties te filteren .. met zo'n ADSL 1000 kan je echt een lijn wegfilteren of splitten ... Volgens mij moet je het meer in die richting zoeken. Een ADSL 1000 word ook gebruikt als lijnversterker wanneer de mens ietwat te ver van de centrale zit ofzo
Grtz,
Sasuke
Die ADSL 1000 is een lijn splitter, geen filter (of toch niet enkel). Zo'n standaard ADSL filter is enkel een filter om frequenties te filteren .. met zo'n ADSL 1000 kan je echt een lijn wegfilteren of splitten ... Volgens mij moet je het meer in die richting zoeken. Een ADSL 1000 word ook gebruikt als lijnversterker wanneer de mens ietwat te ver van de centrale zit ofzo
Grtz,
Sasuke
-
- Administrator
- Contacteer:
hier zie je de fotos die ik ooit genomen heb van mijn splitter aangesloten:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 2741#12741
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 2741#12741
bedankt voor alle info.
Nieuwe kabels trekken zit er echter niet in.
Als er moeten aanpassingen gebeuren om de lijn ADSL klaar te maken moet Belgacom dat dan op eigen kosten doen of draai je daar zelf voor op ?
Nieuwe kabels trekken zit er echter niet in.
Als er moeten aanpassingen gebeuren om de lijn ADSL klaar te maken moet Belgacom dat dan op eigen kosten doen of draai je daar zelf voor op ?