Sonos

Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Aangezien er hier vermoedelijk wel Sonos gebruikers zitten... enkele vraagjes (om te beginnen);

- Kan deze je tracks cross-faden ?
- Waar maak je je playlisten (kan dit op een Windows PC) ?
- Kan je tracks van een playlist random spelen ?
- Kan je eenvoudig tracks verwijderen uit een playlist (op het moment van spelen) ?
- Kan je intelligente playlists aanmaken (bv. filter op genre/jaartal/...) ?
- Is er een beperking van tracks / playlist ?
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

r2504 schreef:- Kan deze je tracks cross-faden ?
Je kan Crossfaden aan of uit zetten zowel met App (Android) als met Sonos controller op Windows
r2504 schreef:- Waar maak je je playlisten (kan dit op een Windows PC) ?
Je kan "Sonos-afspeellijsten" maken/aanpassen op alle controllers (Android, iOS, Windows,...)
r2504 schreef:- Kan je tracks van een playlist random spelen ?
Ja, als je een afspeellijst afspeelt komen deze in de wachtrij waar je voor "herhalen" of "shuffle" kan kiezen.
r2504 schreef:- Kan je eenvoudig tracks verwijderen uit een playlist (op het moment van spelen) ?
Ja, je kan je wachtrij bewerken. (Kiezen voor bewerken -> liedjes wissen of andere volgorde geven)
r2504 schreef:- Kan je intelligente playlists aanmaken (bv. filter op genre/jaartal/...) ?
Nee, ik heb het in iedergeval nog niet gevonden. Ik gebruik dan meestal de "Radio" functie van Google Play Music om een intelligente playlist te maken.
r2504 schreef:- Is er een beperking van tracks / playlist ?
Ik denk het niet, ik heb wel max +- 150 liedjes in een playlist zitten.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

FunkStar schreef:Ja, je kan je wachtrij bewerken. (Kiezen voor bewerken -> liedjes wissen of andere volgorde geven)
Maar blijkbaar niet terwijl hij aan het spelen is (niet skippen maar echt verwijderen uit de playlist, dus ook niet uit de queue).

Logitech kan dit bijvoorbeeld wel (onlangs hier tweedehands gekocht en ben echt verbaast wat het ding kan).
FunkStar schreef:Nee, ik heb het in iedergeval nog niet gevonden. Ik gebruik dan meestal de "Radio" functie van Google Play Music om een intelligente playlist te maken.
Spijtig... al vraagt het ook enorm goede tagging van je songs.

Ik mis wel een soort rating based playlist... zoiets als in XBMC.
FunkStar schreef:Ik denk het niet, ik heb wel max +- 150 liedjes in een playlist zitten.
Is natuurlijk een goeie dag muziek... maar ik wil ook geen "Playlist 1 met goede songs", "Playlist 2 met goede songs", ... aanmaken :-)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Geen idee hoe het bij sonos zit, maar andere producten lopen tegen een limiet van 500 songs aan, ttz, de playlists kunnen meer songs bevatten maar dan kan je ze niet meer random spelen. Dat lijkt op veel toestellen de limiet te zijn, ik heb ook geen idee waarom.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Geheugen vermoedelijk... al zou dat in deze tijd geen probleem meer mogen zijn.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Als je in detail begint te kijken naar mp3 spelers kom je tot de conclusie dat er niet zo gek veel verschillende chipsets in omloop zijn. Het zou geheugen kunnen zijn, maar dat leek mij ook raar in deze tijd. Daarom denk ik eerder iets protocol achtig...

Mijn Lacie nas had vroeger een functie waarbij hij een shuffle van de playlist deed bij elke opstart, ook meer dan 500 songs maar dat was ook telkens met blokken van 500.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Ik heb de Logitech Squeezebox, en daar kan je een 3rd party plugin "smart playlist" installeren en die doet exact wat jij vraagt. Je speelt bvb 1 liedje of een playlist. Zodra die gedaanis speelt hij door en hij vult de lijst aan met gelijkaardige nummers.
Je kan ook de default setting "Maximum number Playlist" van 500 naar een hogere waarde zetten. (vanaf LMS 7.6)
http://forums.slimdevices.com/showthrea ... hlight=500
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ondertussen een Play 1 aangekocht.

Indien je ook nog interesse hebt in Sonos... vanaf 1 augustus stijgen de prijzen met minstens 16% !!!
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Ja hallo, of hoe maak je je product nog onaantrekkelijker: http://blog.sonos.com/news/changes-to-o ... n-pricing/

Wanneer gaan die eigenlijk eens een hardware refresh doen? Als je 5.1 wilt, moet je met die playbar beginnen, en die heeft bakken kritiek gekregen omdat ze geen DTS willen ondersteunen, laat staan Dolby Digital Plus (heeft HDMI nodig). Kan zijn dat het een goed systeem is, maar met zulke beperkingen heb ik gewoon geen zin om er aan te beginnen. Toch zeker niet aan die prijs.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ik Sonos eerder iets voor op het terras, op m'n bureau, in de badkamer, ... maar zou het nooit nemen als 5.1 systeem.

Reden van de prijsstijging is EUR-DOLLAR koers natuurlijk... die is het laatste jaar al 30% gezakt :-(
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Kenw00t schreef:Ja hallo, of hoe maak je je product nog onaantrekkelijker: http://blog.sonos.com/news/changes-to-o ... n-pricing/

Wanneer gaan die eigenlijk eens een hardware refresh doen? Als je 5.1 wilt, moet je met die playbar beginnen, en die heeft bakken kritiek gekregen omdat ze geen DTS willen ondersteunen, laat staan Dolby Digital Plus (heeft HDMI nodig). Kan zijn dat het een goed systeem is, maar met zulke beperkingen heb ik gewoon geen zin om er aan te beginnen. Toch zeker niet aan die prijs.
Sonos profileert zich in de eerste plaats als een Multi room muziek systeem, waarbij er ook mogelijkheden zijn om het geluid van je tv af te spelen via bijvoorbeeld een playbar.

Mensen die een audio-video versterker of los home cinema systeem hebben, die hebben meestal al boxen, die hebben dus geen sonos toestel nodig.
Als je daarentegen je living niet vol grote receivers of versterkers wilt hebben staan omdat er al decoders, dvd, bluray spelers, gameconsoles genoeg staan, dan is een sonos systeem wel iets wat goed tot zijn recht kan komen. Dat je dan bovenop nog je geluid van je tv kan afspelen is mooi meegenomen.

Je sluit dus je sonos aan op je tv, volgens mij is er geen enkele tv die DTS via de optical out uitstuurt er zijn één of twee merken uitgesloten, nog bijna geen tv's te vinden die DD5.1 uitsturen via optical out omdat ze er geen rechten voor (willen) betalen.
Bij mijn samsung bv komt er alleen DD5.1 out indien men gebruik maakt van de interne tuner.

Mijn 5.0 (geen sub hier) is aangesloten op mijn appletv voor netflix en ik vind het top.
Maar smaken en goesting verschillen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

sky schreef:Je sluit dus je sonos aan op je tv, volgens mij is er geen enkele tv die DTS via de optical out uitstuurt er zijn één of twee merken uitgesloten, nog bijna geen tv's te vinden die DD5.1 uitsturen via optical out omdat ze er geen rechten voor (willen) betalen. Bij mijn samsung bv komt er alleen DD5.1 out indien men gebruik maakt van de interne tuner.
Blijkbaar is het uitsturen van DD 5.1 nogal merk gebonden... http://www.cnet.com/news/20-tvs-tested- ... sound-bar/

Nu heb ik zelf een Samsung F8000 en volgens mij geeft die wel DD 5.1 ... althans toch indien ik bijvoorbeeld Plex gebruik.

In ieder geval, wil je een Surround systeem dan zijn er veel betere opties dan Sonos volgens mij.
MichelLoyen
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Dat van die prijsverhoging is wel %#$%$# :bang:

Ik wil al een tijdje 2 play1 speakers. Ik heb laatst de play5 met de "BTW weg ermee" actie van MM gekocht maar om alles in 1 keer te kopen was me iets te duur. De actie van het duo pack play1 voor 350 euro is ook reeds afgelopen, dus nu wordt het opeens wel heel duur!

Inmiddels heb ik redelijk veel afgezocht en ik vind alleen hier nog het duo pack play1: http://www.artencraft.be/nl/sonos-2-roo ... art-318936
Ze geven echter aan dat de levertijd +10 werkdagen is, ik betwijfel serieus of ze het überhaupt wel kunnen leveren (aangezien dat duo pack nergens meer te vinden is, dat was een tijdelijke actie).

Weet iemand of dat duo pack play1 nog ergens te koop is? Of waar de play1 nog voor een schappelijke prijs te krijgen is? (met name dat laatste is volgens mij een verloren zaak > overal 199 euro en dan zeer binnenkort ook nog 229 euro!).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ik heb zo'n vijf winkels gecontacteerd voor het duo-pack... nergens was het nog verkrijgbaar.

Eén van hen was een grote shop (grote Sonos omzet dus) en de persoon zelf vertelde me dat het een schande was want dat ze er op één dag door waren en dat al hun pogingen om er bij te bestellen vruchteloos waren. Hij kon ook geen voorraad krijgen... men zet de dealers dus duidelijk droog zodat de prijzen meteen zullen stijgen !

Tenzij je dus ergens nog een shop treft (Art & Craft heb ik ook gecontacteerd met hetzelfde verhaal al geloof ik er niet meer in) die afgelegen is heb je misschien nog kans een duo pack te vinden maar ik acht de kans klein.

Sonos mag dan wel een luxe status hebben... ik vrees dat ze hiermee de lat toch wel wat hoog leggen (al zijn de alternatieven voor zover die er bestaan nog duurder). Ik was op termijn ook nog van plan een connect te kopen... maar op deze manier krijg ik wel ernstige twijfels (daarvoor koop ik me een HTPC om aan m'n stereo te plaatsen).
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

MichelLoyen schreef:Of waar de play1 nog voor een schappelijke prijs te krijgen is? (met name dat laatste is volgens mij een verloren zaak > overal 199 euro en dan zeer binnenkort ook nog 229 euro!).
Gisteren was ik in een MediaMarkt in Duitsland, en daar stond de Play:3 aan 289,- en de Play:5 aan 389,- euro. De Play:1 was daar helaas ook terug omhoog naar 199,- euro...
MichelLoyen
Plus Member
Plus Member

Bij bol.com zijn er ook nog bundel aanbiedingen (bijv. -10 euro bij aankoop van 2 play1 speakers). Zie: http://www.bol.com/nl/m/elektronica/son ... aanbieding

Niet vergelijken met de MM BTW actie, maar beter als 229 euro per play1 :evil:
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

dan wachten we weer tot de volgende 'btw weg ermee actie' :wink:
matenet
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 26 keer

Kreeg net een mail van WifiMedia (http://www.wifimedia.nl met de boodschap dat alles van Sonos vandaag aan de 'oude' prijzen te verkrijgen is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Grappig... duo packs zijn nu verkrijgbaar aan de volle pot van de oude prijs (399 euro dus).
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 72 keer
Contacteer:

vriend van mij heeft een elektro winkel, en die zei mij ook dat ze geen voorraad kunnen aanleggen(aan de lagere prijzen). Sonos 'weigert' te leveren...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Een goeie marketing truc, creeer vraag en onderaanbod.
J.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Lijkt me vooral een slechte marketing truuk, want je pisst off iedereen die nog van plan was ene te kopen. Blijkbaar is het blokkeren van hun stock (i.e. de kost voor tijdelijke stockage) dus een pak goedkoper dan de extra winst die ze gaan halen door de hogere verkoopsprijs.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Mensen beginnen dan te zoeken en kopen uiteindelijk toch aan de hogere prijs. Het aantal gemiste verkopen zal in praktijk best nog meevallen in zo'n geval.

Hou er ook rekening mee dat het een uitbreidbaar systeem is, eens je ermee begonnen bent, kost het je veel meer om te vervangen door iets anders. Je blijft dus klant.

J.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Joe de Mannen schreef:Mensen beginnen dan te zoeken en kopen uiteindelijk toch aan de hogere prijs.
Ik heb eerder de indruk dat Sonos zich totaal uit de markt (of toch voor een bepaalde groep mensen) aan het prijzen is.

Men had reeds de perceptie van duur... daar nog een schepje bovenop doen is riskant denk ik.

Nu ja, ik heb eens rondgekeken naar alternatieven en die waren nog duurder... gans de markt is dus gewoon overpriced.
MichelLoyen
Plus Member
Plus Member

Bijna vergeten te vermelden:
Ik had het duo pack Sonos play:1 toch besteld bij Art & Craft voor 350eur, ondanks het vermoeden van meerdere mensen hier dat het niet leverbaar zou zijn (ik had zoiets van ik kan hooguit proberen). En warempel, vorige week heb ik ze binnengekregen! :D

Ik weet niet of het een echt duo pack is, destijds op de Sonos site zag ik volgens mij een duo pack verpakking/doos op een fotootje. Ik heb nu gewoon 2 losse play:1 dozen/speakers gekregen, but who cares! (not me).

De link naar het duo pack bij A&C werkt nog altijd, ze zijn nu wel aan 399eur geprijsd: http://www.artencraft.be/nl/sonos-2-roo ... art-318936
Op nagenoeg alle andere plaatsen kosten ze nu 229eur/stuk.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Mooi... ik had het eerlijk niet verwacht (en wou het risico om 58 euro extra te betalen niet nemen).
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”