Ja, als het niet aan OVH ligt dan ligt het aan je telefoontoestel. Het is mogelijk dat je VoIP-telefoontoestel het korte nummer niet herkent als een telefoonnummer. Het kan dan tot 15 seconden duren vooraleer de verbinding wordt gemaakt.Logic3S schreef:Vreemd... Iemand enig idee hoe dit komt?
Je kan dit oplossen door achter het verkorte nummer een hekje(#) in te toetsen, dan wordt de verbinding zeker binnen de 5 seconden tot stand gebracht.
Als je wat meer technisch onderlegd bent, kan je natuurlijk ook het "dial plan" van je VoIP-telefoontoestel aanpassen zodat korte nummers meteen worden gebeld.
De korte nummers in het telefoonboek van je VoIP-telefoon toevoegen met een hekje achteraan is ook een optie.
Je kan de betrouwbaarheid van OVH toch enkele maanden uittesten, er is geen abonnementsduur en bij de bestelling krijg je een nieuw telefoonnummer in je huidige Belgische telefoonzone.Logic3S schreef:Ik zou graag de vaste lijn van m'n ouders naar VOIP omzetten, maar daarvoor moet het wel relatief betrouwbaar zijn.
Als je niet tevreden bent, zeg je de telefoon op en ben je slechts enkele euro's kwijt. Als je vindt dat het betrouwbaar werkt, kan je je huidige telefoonnummer porteren.