e-mail database voor mailing

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Heeft iemand ervaring met Database voor mailings?
Zou deze betrouwbaar zijn: http://www.b2bemaildatabase.com/ ?

Ben altijd sceptisch als op een website geen contact of verantwoordelijke staat :-( .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ziet er toch onbetrouwbaar uit hoor...
Wat is het probleem met de bekende "providers" van mailing? Waar je zeker bent dat het ook niet gewoon in spam zal belanden?

Bekendere hier zijn toch is Mailchimp (en mandrillapp geeft ook mooie extra mogelijkheden)

EDIT: heb de website niet bezocht.

Nu snap ik waar je het over hebt.
Wel: ik zou het zo zeggen: compleeeet onbetrouwbaar. Vaak zijn die lijsten met 50-70% onbestaande email-adressen.
Ik zou er zeker niet voor betalen!

Zelfs een zeer goede bedrijf in dat opzicht bevat enorm veel foutieve mail-adressen: Zoomit. Maar daar heb je toch al zo'n 70% echte e-mail adressen. Wat een enorme verbetering is. De prijs is er dan ook natuurlijk naar...
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Zelfs de links onderaan hun pagina (naar twitter, FB e.d. werken niet. Het zou mij ten zeerste verwonderen mocht dit geen scam zijn.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

philippe_d schreef:Heeft iemand ervaring met Database voor mailings?
Ga je jezelf onpopulair maken soms ?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Vroeg het mij ook af. Is er überhaupt een legitieme reden om dergelijke databases aan te schaffen ?
BertG3
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Staat ook geen naam in de whois...

Code: Selecteer alles

Domain Name: B2BEMAILDATABASE.COMRegistry Domain ID: 1769419644_DOMAIN_COM-VRSNRegistrar WHOIS Server: WHOIS.ENOM.COMRegistrar URL: WWW.ENOM.COMUpdate Date: 2015-01-07T14:45:29.00ZCreation Date: 2012-12-28T14:50:00.00ZRegistrar Registration Expiration Date: 2015-12-28T14:50:26.00ZRegistrar: ENOM, INC.Registrar IANA ID: 48Registrar Abuse Contact Email: [email protected] Abuse Contact Phone: +1.4252982646Reseller: Namecheap.comDomain Status: REGISTRAR-LOCK Registry Registrant ID: Registrant Name: WHOISGUARD PROTECTEDRegistrant Organization: WHOISGUARD, INC.Registrant Street: P.O. BOX 0823-03411Registrant Street: Registrant City: PANAMARegistrant State/Province: PANAMARegistrant Postal Code: 00000Registrant Country: PARegistrant Phone: +507.8365503Registrant Phone Ext: Registrant Fax: +51.17057182Registrant Fax Ext: Registrant Email: Registry Admin ID: Admin Name: WHOISGUARD PROTECTEDAdmin Organization: WHOISGUARD, INC.Admin Street: P.O. BOX 0823-03411Admin Street: Admin City: PANAMAAdmin State/Province: PANAMAAdmin Postal Code: 00000Admin Country: PAAdmin Phone: +507.8365503Admin Phone Ext: Admin Fax: +51.17057182Admin Fax Ext: Admin Email: Registry Tech ID: Tech Name: WHOISGUARD PROTECTEDTech Organization: WHOISGUARD, INC.Tech Street: P.O. BOX 0823-03411Tech Street: Tech City: PANAMATech State/Province: PANAMATech Postal Code: 00000Tech Country: PATech Phone: +507.8365503Tech Phone Ext: Tech Fax: +51.17057182Tech Fax Ext: Tech Email: Name Server: DNS1.REGISTRAR-SERVERS.COMName Server: DNS2.REGISTRAR-SERVERS.COMName Server: DNS3.REGISTRAR-SERVERS.COMName Server: DNS4.REGISTRAR-SERVERS.COMName Server: DNS5.REGISTRAR-SERVERS.COMDNSSEC:UNSIGNEDURL of the ICANN WHOIS Data Problem Reporting System:HTTP://WDPRS.INTERNIC.NET/>>> Last update of WHOIS database:2015-01-07T06:33:15.00Z <<<
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Tomby schreef:Vroeg het mij ook af. Is er überhaupt een legitieme reden om dergelijke databases aan te schaffen ?
Veel marketing / sales bedrijven op high-level gebruiken wel zo'n databases hoor. Zoals ik aangehaald had: Zoominfo, die hun prijzen zijn aardig hoog, maar langs de andere kant: +/-2$/email is enorm goedkoop voor een bedrijf, gezien ze meteen bij de juiste persoon geraken. Zeker als je door die 2$ te investeren een contract van een paar miljoen opeens kan binnenkrijgen. Terwijl de juiste persoon vinden en bij hem/haar rechtstreeks geraken is een pak moeilijker.

Ik heb ook mijn eigen prive-database met ongeveer 2000 e-mail adressen die redelijk high-level zijn van toch een aantal bedrijven. Enorm veel waard. En als je bij die mensen binnengeraakt, kun je toch iets bereiken. Terwijl je met de standaard manier van contact zoeken enorm veel moeite voor moet doen. En eigenlijk geld spenderen aan networking-events ed.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik heb hier toch altijd het gevoel bij: als mijn email zoveel waard is, dan wil ik daar een percentje van elke verkoop bij. Niwaar? ;-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dima_2005 schreef: +/-2$/email is enorm goedkoop voor een bedrijf, gezien ze meteen bij de juiste persoon geraken. Zeker als je door die 2$ te investeren een contract van een paar miljoen opeens kan binnenkrijgen. Terwijl de juiste persoon vinden en bij hem/haar rechtstreeks geraken is een pak moeilijker.
Geloof je echt dat je via e-mail ergens kan binnen geraken... laat staan voor contracten van "een paar miljoen" ?

Hier kom je gewoon in de prullenmand terecht via mail...
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Als ik moet ingaan op elke email waarin iemand zegt iets voor ons te kunnen betekenen had ik geen tijd meer om te werken, nee dank u!
Daarenboven erger ik mij geweldig aan bedrijven die ineens voor mij beslissen dat ik in hun nieuwsbrief moet zitten, ik zal met plezier ergens anders zaken doen, nah! (Iets voor het ik erger mij aan topic eigenlijk...)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik moet toegeven... ik ben éénmaal ingegaan op een offerte tot onderaanneming via e-mail die verbazend gelegen kwam. Dit was een startende Belgische éénmanszaak en die had, denk ik, via Gouden gids mass e-mails gestuurd naar een hele hoop bedrijven die hetzelfde deden als hij, waaronder mezelf.

Ik werk nu al een 7-tal jaar samen met die gast.

Het was helemaal geen flashy spam mail, gewoon een soort briefje waarin hij uitlegde dat hij net gestart was en vroeg of een samenwerking interessant kon zijn.

Voor de rest sinds de 15 jaar dat ik heel actief op Internet bezig ben, zijn die allemaal in de junk gegaan en creëren die meer ergernis bij mij dan iets anders.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Dima_2005 schreef: +/-2$/email is enorm goedkoop voor een bedrijf, gezien ze meteen bij de juiste persoon geraken. Zeker als je door die 2$ te investeren een contract van een paar miljoen opeens kan binnenkrijgen. Terwijl de juiste persoon vinden en bij hem/haar rechtstreeks geraken is een pak moeilijker.
Geloof je echt dat je via e-mail ergens kan binnen geraken... laat staan voor contracten van "een paar miljoen" ?

Hier kom je gewoon in de prullenmand terecht via mail...
Het gaat om de juiste persoon te vinden. Natuurlijk kun je Linkedin proberen, maar e-mail is veel handiger in die zin.

Alles gaat natuurlijk om het type email. Als je puur iets wilt verkopen of een typische spam-mail stuurt, zal je niet veel bereiken. Maar als je een goed opgestelde zakelijke email stuurt, met goede uitleg en een goeie sales proposition / samenwerking kan aanbieden. Kun je best wat bereiken ;-)

Natuurlijk is de doelgroep die zo'n soort email-databases kan gebruiken heeeeeel klein. Vooral omdat die mensen vaak al een eigen database hebben binnen het bedrijf.

En natuurlijk heb je kans dat je nog steeds in de prullenmand zal belanden. Maar je hebt dan ook tenminste kans dat die persoon (dat je weet dat je die nodig hebt) de mail zou lezen.
Ik zou het zo zeggen: een tijdje geleden was ik mailtjes aan het rondsturen. Via generieke emails had ik een response rate van 1%. Via rechtstreekse mails (naar middle management, oa grote groepen) had ik een response rate van 35%. Toch een verschil, nee? Ongeveer de helft van die 35% was een positieve reactie met vraag naar meer informatie. 30% was een nee, maar met gedetailleerde uitleg. En 20% was een generieke geen interesse.
Om het bereik te hebben dat ik gehad heb, zou ik een half jaar naar verschillende beurzen moeten gaan met de hoop (!) die mensen tegen te komen. En hoogstwaarschijnlijk zou dat nog steeds niet dezelfde bereik gehad hebben.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Volledig mee eens dat met een goede aanpak en dan vooral de inhoud van de mail een grote rol speelt, je op die manier een rendement kan halen dat je op geen andere manier bereikt.
Gelukkig & gezond 2022!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”