Versatel ADSL review

Nieuws omtrent telecom
Gast

Ik ben juist overgeschakeld van adsl2fit --> versatel always more. Volgens de orderstatus van versatel is mijn lijn technisch al opgeleverd wat betekent dat ik zou moeten kunnen inloggen. Dit lukt echter niet.

Het kan liggen aan mijn modem (een AAM6000UG Asus USB modem) maar het kan ook zijn dat mijn lijn om 1 of andere reden nog altijd met adsl2fit synchroniseert. Volgens versatel zouden de snelheden waarop je lijn synchroniseert 256 kbps up/ 1 mbps down moeten zijn maar ik zit daar ruim boven voor down en beetje onder voor up. Nu is mijn vraag maaken deze waarden niets uit of bewijst dit dat mijn lijn nog altijd bij adsl2fit zit ?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Als je lijn niet synchroniseert op die 1/256 dan is dit inderdaad het bewijs dat je nog op Scarlet zit en niet op versatel. Je zal nog wat geduld moeten hebben...

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

bij mij is da ook nie zo. Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 256 / 1120. en ik kan wel vlot inloggen en heb serieuse stabiele snelheden. behalve die van de upload maarja
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Vandaag heb ik al de hele dag last van onstabiele downloadsnelheden... internet valt als het ware 'uit' , nogthans heb ik geen disconnects...

Afbeelding
Gebruikersavatar
Shag
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:42
Locatie: Vlaams-Brabant

Kheb het gisteren en vandaag ook gemerkt. Om de "zoveel" uur valt men verbinding ff weg. Snelheden schommelen tussen 50 en 100 kb/s. Vrij groot verschil dus. Maja, tgaat toch veel beter dan a2f. Dus veel heb ik nie te klagen.

Greetz
Shag
gast

Ik denk eraan om over te stappen belgacom adsl go naar versatel always more adsl.
Kan ik mijn modem nog blijven gebruiken, het is een
asus aam6000ug?
De vpi waarde en vci waarde voor belgacom en versatel zijn dezelfde 8,35. Dat heb ik ondertussen al gelezen.
Maar wat met de rest? Encapsulation is bij versatel ppoa/vc mux.
Het enige wat ik hierover vindt bij mijn modem is onder adsl usb modem connection, eigenschappen, tab netwerk. Achter inbelserver staat daar, ppp:windows 95/98/nt4/2000,internet. Dit kan ik alleen wijzigen met een keuzepijl in, Slip:unix-verbinding.
Gast

Mijn vraag is of je het verschil ziet tijdens het surfen met een downloadsnelheid van 512kps versatel always adsl en de 1mbps van versatel always more adsl?
Merk je het verschil met het downloaden van muziek enzo?
Is het die 5 euro verschil (always adsl 20+10=30euro, always more adsl 30 + 5 = 35euro)die je meer betaald voor always more waard ten opzichte van always adsl.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

De snelheid is het dubbele maar veel verschil ga je tijdens het surfen niet merken, tenzij je wil streamen en surfen tegelijk dan wel, bij het downloaden ga je natuurlijk een verschil merken daar de snelheid van het ene het dubbele is van het andere :) .
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gast

Ik overweeg om een versatel always (more) abo te nemen, enkel en alleen omdat je geen limiet hebt nadat je de 10 (5)€ extra betaald hebt. Ik heb even gezocht naar de volledige voorwaarden, misschien dat er nog ergens in kleine lettertjes staat dat er een 'fair use' politiek gehanteerd wordt. Maar heb deze voorwaarden nergens gevonden, iemand meer geluk bij het zoeken? Of heeft iemand al een mail gekregen van versatel nadat hij/zij bv. 30-50GB in een maand gedownload heeft?
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Als je Verstal adsl neemt, moet je dan het PPPoA protocol gebruiken ?
Sand op andere pc

Ik dacht van wel en dat pppoe niet mogelijk was...
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

AnD schreef:Als je Verstal adsl neemt, moet je dan het PPPoA protocol gebruiken ?


Het moet inderdaad PPPoA zijn!

Anonymous schreef:Ik overweeg om een versatel always (more) abo te nemen, enkel en alleen omdat je geen limiet hebt nadat je de 10 (5)€ extra betaald hebt. Ik heb even gezocht naar de volledige voorwaarden, misschien dat er nog ergens in kleine lettertjes staat dat er een 'fair use' politiek gehanteerd wordt. Maar heb deze voorwaarden nergens gevonden, iemand meer geluk bij het zoeken? Of heeft iemand al een mail gekregen van versatel nadat hij/zij bv. 30-50GB in een maand gedownload heeft?


Ik heb zelf al meer dan 30GB binnengehaald en voorlopig ben ik nog niet 'gestraft' of verwittigd geweest. Toen ik me aansloot had ik eerlijk gezegd dezelfde vragen en daarom had ik dan ook even de Algemene Voorwaarden eens gelezen, maar ik kon niets vinden wat wees op FUP of limieten ... enkel dat het na 5€ gratis werd!!

(tenzij dit artikel, wat op véél van toepassing kan zijn: "9.1. De Gebruiker zal de Diensten gebruiken zoals een goede huisvader en zal niets doen of nalaten te doen dat het internetverkeer zou kunnen verhinderen of de Diensten of het netwerk van Versatel of Belgacom in gevaar zou kunnen brengen." )
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Spacekiek schreef:
AnD schreef:Als je Verstal adsl neemt, moet je dan het PPPoA protocol gebruiken ?


Het moet inderdaad PPPoA zijn!

Anonymous schreef:Ik overweeg om een versatel always (more) abo te nemen, enkel en alleen omdat je geen limiet hebt nadat je de 10 (5)€ extra betaald hebt. Ik heb even gezocht naar de volledige voorwaarden, misschien dat er nog ergens in kleine lettertjes staat dat er een 'fair use' politiek gehanteerd wordt. Maar heb deze voorwaarden nergens gevonden, iemand meer geluk bij het zoeken? Of heeft iemand al een mail gekregen van versatel nadat hij/zij bv. 30-50GB in een maand gedownload heeft?


Ik heb zelf al meer dan 30GB binnengehaald en voorlopig ben ik nog niet 'gestraft' of verwittigd geweest. Toen ik me aansloot had ik eerlijk gezegd dezelfde vragen en daarom had ik dan ook even de Algemene Voorwaarden eens gelezen, maar ik kon niets vinden wat wees op FUP of limieten ... enkel dat het na 5€ gratis werd!!

(tenzij dit artikel, wat op véél van toepassing kan zijn: "9.1. De Gebruiker zal de Diensten gebruiken zoals een goede huisvader en zal niets doen of nalaten te doen dat het internetverkeer zou kunnen verhinderen of de Diensten of het netwerk van Versatel of Belgacom in gevaar zou kunnen brengen." )


30 GB slechts? :twisted:
Gast

[mod="meon"]Een quote zonder iets er bij te zeggen ... nutteloos, nietwaar?[/mod]
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Zou ik ook met mijn Alcatel Speed Touch Home over kunnen?

Wat ik vooral wil weten of de ping tijden stabiel zijn, Easynet is nog steeds onbeperkt (en 3.3 mbps) maar savonds ligt de laatste tijd de boel een beetje plat... ping tijden van 800 ms enzo....en de snelheid zakt in naar 50 KB
Gast

In Nederland verkoopt Versatel adsl onder de naam Zonnet.

Zie www.zonnet.nl
Gast

En die site is nu veranderd in www.versatel.nl
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Inderdaad, en je krijgt een Forbidden-error als je op iets klikt :)

Cheers
Afbeelding
Gast

Gebruik je vast Opera of Mozilla :P
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Hmm, goeie gok, FF en Opera :)
Afbeelding
Cuber

Een vriend van me heeft always versatel adsl.
Ik heb hem gevraagd z'n downloadsnelheid te testen op de alt.binaries."""""" te testen via newsleecher. Hij zegt dat ie maar aan 10KB/sec. gaat!!
Kan iemand mij dit bevestigen?
En als het echt zo is, is dat dan ook zo bij "versatel always more adsl"??


:? :?
Gast

Versatel BE gebruikt de zelfde newsserver als NL.
Op het Nederlandse Versatel forum valt meer telezen over de nieuwsserver:

http://forum.versatel.nl/viewtopic.php?t=8459&start=0
Gast

Welke PPoA-modems gebruiken de mensen hier? Waar kan ik aan zo een PPoA modem komen? Ik zou een ethernetmodem nemen, omdat ik al een Accees Point en Router in 1 heb om op de ADSL-modem aan te sluiten. Wat hebben jullie betaald voor zo een PPPoA-modem?
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

De meest gebruikte (non usb) PPPoA modem/router zal een speedtouch 510 zijn.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gast

Dank je :-)

Er moet schijnt bij een Versatel Always More ADSL internet + telefonie dan ook nog een Belgacom abo genomen worden om te bellen voor 16,20 eur? Is dit zo?
Ik heb gehoord dat Belgacom dan op de factuur nog extra belkosten voor bellen naar veste lijn durft te genereren, ondanks dit naar vaste nummers (uitz Telenet) gratis bellen is.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Als je het bestekope Belgacom-abonnement (Belgacom Discovery Line)neemt (dat van 6,5 euro) moet je extra betalen per telefoontje dat je doet via de eigen alswel een externe carrier, zoals Versatel, Tele2, Euphony, ...
Zoals op deze pagina staat:
Alle types oproepen (internet dial-upcommunicatie inbegrepen): standaardtarief + opleg van 0,15€/minuut, ook voor oproepen via CSC (Carrier Selection Code)/CPS (Carrier Preselection Code)
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Belgacom is een monster! Ik had via de website de discovery line besteld. Ze hebben mij daarover gebeld, met de vraag waar ik het nodig voor had. Dus ik uitleggen dat ik Versatel ADSL wou. "Waarom dan?" en "Bent u zeker dat u niet Skynet ADSL wilt?" werd mij naar het hoofd geslingerd. Ik heb ze gewoon verteld dat het hun zaak niet was en dat ze gewoon de lijn moesten komen installeren.

Dus... Een paar dagen later krijg ik via de post een bevestiging van mijn aanvraag. Hadden ze toch niet een gewone lijn aangerekend zeker? Dus ik terug bellen. Weer dat hele gesprek doorlopen. "Waarom wilt u die lijn?" en "Bent u zeker dat u niet Skynet ADSL wilt?". Walgelijk gewoon. Ik heb echter wel doorgezet en ik heb ze verteld dat het hun niet aangaat WAT ik met die lijn ga doen. En ik eiste natuurlijk m'n gratis telefoon! (Jaja, ze zijn niet achterlijk bij Belgacom. Je kiest de goedkoopste lijn, geven ze je een telefoon cadeau in de hoop dat je er toch mee gaat bellen).

Afspraak gemaakt. Geen technieker gezien. Wel een briefje in m'n bus dat het zou moeten werken (hoewel de telefoondraad hier gewoon rechtstreeks uit de muur stak, de vorige bewoners hadden namelijk Telenet telefonie.) Ik heb de aansluiting zelf dan maar gedaan, dit was redelijk gemakkelijk. Maar... de gratis installatie heb ik dus niet gehad. Gerard zal op verlof zijn geweest ofzo.

Daarna hebben ze nog gebeld of het in orde was met de lijn. En natuurlijk weer, wat gaat u er mee doen? Zeker geen Belgacom ADSL?

Ronduit schandalig, eigenlijk. Ik vraag me af hoeveel Versatel (of andere provider) klante ze daarmee afsnoepen.

Ach ja, de lijn is er, m'n Always More ADSL werkt naar behoren sinds een maand of 2 heb ik toch een lekkere 250GB/maand. Dat in samenwerking met een unlimited GigaNews account en ik ben in heaven. Ik heb zelfs m'n Telenet Expressnet Plus de deur uit gewezen. Ik had geplanned van die ernaast te houden, maar m'n Everquest behoeftes worden door Versatel perfect vervuld.

Geweldig abootje! (Zolang de grote providers vasthouden aan hun limited strategien.)
Gast

@ KaiZas
waarom neem je een betalende newsserver? Naar mijn ervaring heeft de newsserver van Versatel alle binaries (snelheid is wel niet constant)
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb de newsserver van Versatel nog niet bekeken, maar ik kan me moeilijk voorstellend dat deze dezelfde retentie- en kompleetheid heeft als Giganews. Voor zover ik weet is Giganews de beste te wereld, met zijn 40 a 50 dagen retentie.

Ik gebruik daarnaast trouwens nog een Easynews accountje ook, vanwege de gemakkelijke web-interface, wat zoeken op usenet extreem makkelijk maakt. (Allee ja, eerlijkheidshalve, een maat van me betaalt me de €10/maand voor dit accountje, maar ik kan er als bonus ook gebruik van maken om te zoeken en eventueel te downloaden. Ik heb een gans computerpark meedraaien met United Devices, dus ik heb free gigs genoeg bij Easynews.) Combineer dit met FTD en Newzbin en Newsleecher en het kan niet meer stuk, he.
Gast

ik gebruik de newsserver van Versatel nog maar een maand of twee, maar qua compleetheid en retentie valt er absoluut niet te klagen (zal wel niet kunnen tippen aan giganews)

Kaizas, misschien nog een kleine tip (mocht je 'm nog niet kennen): 't gratis nzbzone, pas opgestart, ziet er goed uit
Gast

Ik heb zo een speedtouch modem gekocht bij Belgacom (PooA). Maar als ik de drivers van belgacom installeer geeft hij alleen PooE aan.
Moet ik nog aparte drivers installen om dit modem bij Versatel Always ADSL te gebruiken? En zo ja waar zijn die te vinden. Mn abo wordt geactiveerd eind deze week als het goed is.

Ik heb ook een draadloze router/AP waar ik de modem aan koppel. Waar moet ik bij de instellingen op letten om de communicatie vlot te laten verlopen? Het is een 22 Mbps Topcom WBR dinges ...
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Die modem die je gekocht hebt bij BGC is zo een capped model. Je moet daar gewoon een andere config-file in laden en dan kun je die op PPPoA zetten. Meestal kan je gewoon proberen de firmware te upgraden en dan gaat dat ook terug.

Wat betreft die wireless router. Je hebt daar 2 mogelijkheden.
Ofwel zet je je modem in bridged mode. Maar dan moet je wireless router PPPoA aankunnen.
Ofwel zet je het IP-adres van je router (het WAN-ip) als default server in de modem.

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

weet ge wat als ze nu eens 24/7 56k aanbieden zou zeker zo goed zijn.. dat ge een abone ment betaaled van 10 euro of zoiets .. maar ik vind dit maar al te gek, ..
Gast

even een ander vraagje,

Ik heb nu Skynet ADSL en wil overstappen naar Versatel More ADSL. Om geen dagen zonder internet te zitten zou ik minstens 1 maand overlapping willen hebben (dus Skynet en Versatel). Kan ik in deze periode nog steeds inloggen op mijn Skynet account??

Ik heb een Speedtouch 510, deze werkt ook op Verstate heb ik begrepen, correct?

Dan nog een laatste vraagje, vooraal aan de versatel gebruikers.
Is de stabilitied vd verbinding goed? veel disconnects.. Welke snelheid haal je zo? Heb gehoord dat dit zeer stabiel tussen de 100 en 115 ligt? Is dit zo?

Greetz,
Bart
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ge kunt niet zowel op Skynet als op Versatel zitten ... die zitten alletwee op een ander netwerk, dus ge gaat ergens tijdens de omzetting zonder internet vallen!

Lijnstabiliteit is zeer goed te noemen vind ik. Stabiele downloads @ 110kb/s en geen gezever als je teveel download/upload. Bij mijn weten heeft Versatel maar 1x uitgelegen op een avond, maar de volgende morgen stond het lichtje weer op groen.

Uwe Speedtouch werkt prima op Versatel (wel PPPoA gebruiken!!) , ik heb hem ook.
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Versatel valt bij wel om de paar dagen uit, maar het type modem dat je hebt bepaalt of je er snel terug opzit of niet. Ik heb een aantal modems geprobeerd (Eminent ADSL router, Tornado PCI kaart, externe speedtouch), maar ze zijn stuk voor stuk traag in het reconnecten. Als laatste had ik een Speedtouch PC geïnstalleerd. Na deze te hebben geplaatst, is de hoeveelheid disconnects een pak minder geworden EN ik kan zelfs lekker door everquesten zonder linkdead te gaan als het toch nog voorvalt.

Ik had gebeld met Versatel over dit probleem, een paar dagen nadat ik de Speedtouch PC had geplaatst. Die man, die natuurlijk eerst even moest vermelden dat ik wel heel veel downloade, kon perfect zien wanneer ik die disconnects had. Hij kon dus ook zien dat het een pak beter was geworden na het aanpassen van de modem naar de Speedtouch PC.

Zeer tevreden over het geheel. Beetje langzamer (een pak langzamer eigenlijk) dan Telenet maar ik kan toch nog normaal werken als ik maar 2 threads gebruik met m'n newsserver. (En de connectie loopt ook lekker vol met die 2 threads.)

In afwachting tot de rest van de providers unlimited gaan (zoals de trend nu is in Nederland), ben ik ermee gesteld.
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Spacekiek schreef:Ge kunt niet zowel op Skynet als op Versatel zitten ... die zitten alletwee op een ander netwerk, dus ge gaat ergens tijdens de omzetting zonder internet vallen!

Dit klopt maar dat zal normaal gezien misschien een paar uren zijn en zeker geen dagen. Ben zelf ook overgestapt vanaf een ander netwerk en heb er eigenlijk niets van gemerkt: de ene avond was het nog Tiscali, de volgende avond Versatel.
Voor alle duidelijkheid: je kan dus blijven inloggen op Skynet tot op een bepaald moment uw verbinding wordt omgezet naar Versatel. Vanaf dan kan je niet meer inloggen op Skynet maar uiteraard wel op Versatel.

In verband met snelheid en stabiliteit... lees daarvoor deze thread eens.
Trietjebietje
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 maa 2005, 17:49

Ik krijg dat pppoA protocol er echt nie in :?
Met firmware upgrade zegt mn modem dat het toetsel niet meer reageert en stopt steeds halfverwege :?
Die cfg file gaat het ook nie mee HELP :???:
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Wel ik heb dat ook eens voorgehad, maar dat kwam omdat ik het standaard IP van de router van 10.0.0.138 naar 192.168.0.2 gewijzigd had ...
Als je dan een upgrade doet, zal je browser (in mijn geval) terug naar 192.168.0.2 willen zoeken, maar dat bestaat niet meer natuurlijk...

Misschien is het dat?
Gesloten

Terug naar “Telecom nieuws”