ADSL2 bij Skynet ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
guido_ke
Starter
Starter

Ik stel me de vraag of Skynet binnenkort met ADSL2 zal starten of enkel VDSL verder zal ontwikkelen.
user54

Hallo, t'is heel simpel, Belgacom gaat enkel Vdsl verkopen.
voor adsl2+ moet je binnenkort bij Scarlet zijn, hun Scarlet One box kan trouwens al adsl2+ aan, al zal het maar tegen eind 2005 effectief gebruikt worden.
Orcie
Plus Member
Plus Member

Ik vind het spijtig dat Skynet niet voor ADSL2+ gezorgd heeft, VDSL is niet mogelijk waar ik woon.
guido_ke
Starter
Starter

Ik vraag me dan wel af waarom ze nu tegen speciale eindejaarsvoorwaarden een draadloze Philips modem router verkopen die het protocol 802.11g ondersteunt, daar waar er in de toekomst toch nooit gebruik van zal gemaakt worden ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Orcie schreef:Ik vind het spijtig dat Skynet niet voor ADSL2+ gezorgd heeft, VDSL is niet mogelijk waar ik woon.

ADSL2 ook niet, dus wat is het probleem ? Ik begrijp je redenering niet.

Met de tijd zal VDSL normaal wel mogelijk zijn waar je woont (net zoals het met ADSL is gegaan).
Orcie
Plus Member
Plus Member

r2504 schreef:
Orcie schreef:Ik vind het spijtig dat Skynet niet voor ADSL2+ gezorgd heeft, VDSL is niet mogelijk waar ik woon.

ADSL2 ook niet, dus wat is het probleem ? Ik begrijp je redenering niet.

Met de tijd zal VDSL normaal wel mogelijk zijn waar je woont (net zoals het met ADSL is gegaan).

Ik denk niet dat je een degelijke snelheid zal halen als je op bijna 4 km van de centrale woont met VDSL, ADSL2(+) heeft een groter bereik.
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Orcie schreef:Ik denk niet dat je een degelijke snelheid zal halen als je op bijna 4 km van de centrale woont met VDSL, ADSL2(+) heeft een groter bereik.

Er worden 'op de hoek van de straat' van die kastjes(kben de naam vergeten, speelt niet zo een grote rol ook) geplaatst, tot deze kastjes wordt er fiber getrokken en vanaf daar gaat het signaal over een korte afstand via de huidige koperen bekabeling
Orcie
Plus Member
Plus Member

PowerSoft schreef:
Orcie schreef:Ik denk niet dat je een degelijke snelheid zal halen als je op bijna 4 km van de centrale woont met VDSL, ADSL2(+) heeft een groter bereik.

Er worden 'op de hoek van de straat' van die kastjes(kben de naam vergeten, speelt niet zo een grote rol ook) geplaatst, tot deze kastjes wordt er fiber getrokken en vanaf daar gaat het signaal over een korte afstand via de huidige koperen bekabeling

Ok, maar dan nog, 'k woon redelijk op de boerenbuiten, en 'k denk niet dat ze die investering gaan doen voor misschien die ene klant.
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Orcie schreef:
PowerSoft schreef:

Ok, maar dan nog, 'k woon redelijk op de boerenbuiten, en 'k denk niet dat ze die investering gaan doen voor misschien die ene klant.

bwah, dat kan je niet voorzien eigenlijk, mssn planten ze daar wel een wijk neer binnen tien jaar ofzo :)
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Orcie schreef:Ok, maar dan nog, 'k woon redelijk op de boerenbuiten, en 'k denk niet dat ze die investering gaan doen voor misschien die ene klant.

't Gaat niet alleen over surfen hé, BGC wil ook TV gaan aanbieden over dat VDSL netwerk dus daar gaan ze die fiber ook voor in de grond steken.
Orcie
Plus Member
Plus Member

Deej_1977 schreef:
Orcie schreef:Ok, maar dan nog, 'k woon redelijk op de boerenbuiten, en 'k denk niet dat ze die investering gaan doen voor misschien die ene klant.

't Gaat niet alleen over surfen hé, BGC wil ook TV gaan aanbieden over dat VDSL netwerk dus daar gaan ze die fiber ook voor in de grond steken.

Ok, maar de bevolkingsdichtheid is hier niet zo groot, en ik denk ook niet dat velen open staan voor die nieuwigheden. Ik wel natuurlijk.
anoniem
Plus Member
Plus Member

Hi, :-D

Het probleem zit bij Belgacom, het is zo'n grote firma intern, dat het makkelijk kan dat verschillende afdelingen op d'r eigen houtje bezig zijn met hetzelfde, zoals in het Kremlin en en het Capitool in Washinton :wink:

Dus moraal van het verhaal: bij te weinig concurrentie, gezien op lokaal vlak (België) en niet op interlokaal (EEC) is éénoog koning... :twisted:

Slachtoffer: de klant :oops:
guido_ke
Starter
Starter

Nog een vraagje:
Kan mijn huidige 54Mbps draadloze ADSL modem-router dan nog als wireless access point gebruikt worden (dus zonder modem) om de nieuwe VDSL modem via de Lan(Ethernet)verbinding van deze modem-router met mijn draadloze desktop netwerkkaart in mijn computer te verbinden ?
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Je access point gebruiken gaat zeker en vast nog, het enige dat niet meer zou gaan is je huidige modem gebruiken.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
guido_ke
Starter
Starter

Volgens de richtlijnen van Belgacom zou ik de huidige modem+router niet meer kunnen gebruiken maar een afzonderlijke router moeten kopen.
"
Note: Het is perfect mogelijk een draadloze router aan te sluiten op uw VDSL-modem om te profiteren van de draadloze technologie. Let er wel op dat het een draadloze router moet zijn, en geen modem-router. Sluit vervolgens uw draadloze router met een Ethernet-kabel aan op een van de 4 Ethernet-poorten van uw VDSL-modem. Opgelet: Belgacom heeft dit product nog niet opgenomen in haar gamma. "

Is dit korrekt ?
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

dit is een deel correct, je kan je huidige draadloze modem/router nog gebruiken, maar dan alleen het draadloze gedeelte, voor vdsl volstaat het dan dus om alleen de modem met kabels te kopen.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
guido_ke
Starter
Starter

Dus het draadloze routergedeelte kan ik nog steeds gebruiken.
Bedankt voor uw uitleg.
rsca
Plus Member
Plus Member

Belgacom wil de ADSL-snelheid echter volgend jaar overal verhogen naar 4Mbps. Dit gebeurt in het kader van digitale tv via dsl, waar meer bandbreedte dan de huidige 2-3Mbps voor nodig is. (http://www.tweakers.net/nieuws/34900/?highlight=vdsl)

Hebben jullie daarmeer nieuws over?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

dcc schreef:is momenteel uitgevoerd..

...in uitvoering... is beter gezegd :-)

Tegen eind april zou 'iedereen' aan 4Mbps moeten zitten.
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Behalve de vele mensen die "te ver van de centrale" wonen...
én de mensen met slechte kabels aan hun voordeur...
én... :|
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Ik kan erin mee spreken. :cry:
Maar 't is nog te doen :-)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

bke schreef:Behalve de vele mensen die "te ver van de centrale" wonen...
én de mensen met slechte kabels aan hun voordeur...
én... :|

vandaar de ' ' rond iedereen... :-)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”