proximus snelheid 100/10? op komst

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
crazydavid
Pro Member
Pro Member
Berichten: 246
Lid geworden op: 12 maa 2008, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Sorry maar ben het er niet volledig mee eens. Ik zit al jaren op 16/2 profiel. De waarden zijn al jaren dezelfde. Er is marge om te verhogen maar dat gebeurt niet. In andere landen is dit wel allemaal mogelijk. Bij meer als 50% van buren is bij px of andere vdsl providers. Dan lees je hier dat zone 4 gebruikers wel meer snelheid hebben dan een zone 3 gebruiker. Pfff om u kas van op te eten. De strategie van px is niet doorzichtig en dat is heel triestig!!! Geef het beheer aan een extern organisme zoals bij de elektriciteit. Px is te log om snel in te spelen op de technologische evolutie. Het is marketing gewijs leuk om een paar klanten op 100/10 te hebben maar daar is de rest niet mee. Ik wil maar zeggen de maandelijkse bijdrage is gelijk maar ze krijgen er wel meer voor. My2cents
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Sorry maar ben het er niet volledig mee eens. Ik zit al jaren op 16/2 profiel. De waarden zijn al jaren dezelfde. Er is marge om te verhogen maar dat gebeurt niet. In andere landen is dit wel allemaal mogelijk. Bij meer als 50% van buren is bij px of andere vdsl providers. Dan lees je hier dat zone 4 gebruikers wel meer snelheid hebben dan een zone 3 gebruiker. Pfff om u kas van op te eten. De strategie van px is niet doorzichtig en dat is heel triestig!!!
Dat vind ik vreemd. Ik heb ook een 16,5/2 Mbps profile, maar zit ondertussen op 30/3.
De strategie van px is niet doorzichtig en dat is heel triestig!!! Geef het beheer aan een extern organisme zoals bij de elektriciteit. Px is te log om snel in te spelen op de technologische evolutie. Het is marketing gewijs leuk om een paar klanten op 100/10 te hebben maar daar is de rest niet mee. Ik wil maar zeggen de maandelijkse bijdrage is gelijk maar ze krijgen er wel meer voor. My2cents
Wil je liever een onstabiele verbinding om toch maar hogere cijfers te halen? Denk je dat de "strengheid" gaat veranderen omdat het network in handen is van een ander? Vanuit commercieel oogpunt is het juist voordeliger voor Proximus om iedereen 100 Mbps te geven, maar toch is dat in jouw situatie niet het geval. Rara.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

philippe_d schreef:Ik begrijp de frustratie van sommigen, ik heb ook het geluk in de goede zone te zitten. Toch denk ik dat je dit wat moet relativeren ...
We moeten niet relativeren, het zijn namelijk de politici die door u en ik verkozen zijn die deze gang van zaken bepalen. Men heeft namelijk eerst alles zoveel mogelijk geprivatiseerd om daarna te kunnen zeggen dat ingrijpende politieke beslissingen marktverstorend zijn. Men heeft de last mile-telecominfrastructuur in handen gegeven van private partijen en daardoor kan men geen vooruitstrevend beleid meer voeren.

Er is sinds 2014 zoiets als "de bitsnelheid voor functionele internettoegang in het kader van de verstrekking van het geografische element van de universele dienst inzake elektronische communicatie" oftewel het aantal megabits dat iedereen moet kunnen krijgen is wettelijk vastgelegd. Het wettelijk minimum bedraagt 1 Mbps.

En waarom heeft men voor 1 Mbps gekozen? Omdat 8 Mbps of hoger investeringen zou vergen die marktverstorend zijn in het huidige infrastructuurduopolie.

De enige conclusie die ik daaruit kan trekken is dat last mile-telecominfrastructuur, net zoals autosnelwegen, rioleringen en elektriciteitsnetwerken een natuurlijk monopolie betreft wat nooit in handen zou mogen zijn van private marktspelers.
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 43 keer

Ik behoor tot de UNlucky few, en heb in januari de 10-jarige (!) upgrade gevierd van 1Mbit naar 4Mbit ADSL.. Elk jaar maar opnieuw het smoesje dat VDSL2 komt.

Maar steevast bij ADSL gebleven omwille van geen problemen met datalimieten, ondanks de lage snelheid. Tot nu: deze maand ga ik overschakelen naar Telenet Whoppa, denk dat hun limieten eindelijk voor mijn verbruik 'flexibel' genoeg zijn, en in de huidige opzet komt het me zelfs goedkoper uit.

Wil net lukken dat Proximus enkele weken geleden in't straat gewerkt heeft om de ROP's te verbinden (staan er al jaren, alleen nooit aangesloten). Ik vermoed dat er dan plots wel VDSL2 zal komen in de komende weken/maanden, maar too little, too late.

Misschien dat ik later eens terug overstap naar VDSL2, want 100Mbit lijkt me ook al voldoende (als je maar 480KB/s moet delen met het hele huishouden de voorbije 10 jaar, dan ben je misschien sneller tevreden met 'slechts' 50 of 70Mbit, laat staan 100Mbit).

Congrats aan diegene die er voordeel uit gaan halen! Als je steeds sneller kan voor dezelfde prijs (give or take een "inflatie"-prijsstijging) zit je toch nog altijd goed op de koperparen, niet?
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Toch grappig dat ik identiek dezelfde reacties lees op tweakers als het over adsl of vdsl snelheden gaat, maar dan van Nederlandse klanten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Dat is niet zo absurd.
Ondanks het feit dat ze in Nederland veel crratiever met hun profielen omspringen:
- vallen de locaties "far away" ook in NL uit de boot
- heb je in Nederland ook glasvezelaanbieders die 500Mbps down geven
- staat kabel in Nederland ook verder, daar kan je al 200Mbps down krijgen

Dus als wij "wow" zeggen over 50 of 70Mbps, kijken ze daar in NL niet van op.
Ik ken een aantal NL'ers die thuis 200 down hebben.

Ik zit op 30/4, hoewel ik op 491m van de kast zit.
De kast is nog IKANOS, geen vectoring dus...
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Moest er ooit eens het systeem betalen per hoeveelheid gedow-/uploaded bits ingevoerd worden, dan gaan ze in NL veel geld verdienen :-D
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

philippe_d schreef:Ik had dit reeds aangekondigd in een ander topic, maar werd teruggefloten dat dit "geruchten" waren :wink:
Er zijn inderdaad een hele reeks nieuwe DLM vectoring profielen in voege:
zone 1
  • - 100/10, 100/8, 100/6, 100/4
    - 85/10, 85/8, 85/6, 85/4
    - 70/10, 70/8, 70/6, 70/4
zone 2 (17a)
  • - 60/10, 60/8, 60/6, 60/4
    - 50/10, 50/8, 50/6, 50/4
zone 2 (8d)
  • - 60/4, 60/3, 60/2
    - 50/4, 50/3, 50/2
Het maximum wordt nu dus:
  • - 100/10 in vectoring zone 1 (<900m 0,4 dB@800 Hz)
    - 60/10 in vectoring zone 2 (<900m 0,7 dB@800 Hz)
Eigenaardig. Ik heb sinds deze morgen de Broadcom-kaarten in de Rop. Mijn snelheid is nu 50/10, maar vectoring staat nog off.
Blijkbaar geven die Broadcom-kaarten zonder vectoring ook al een beter profiel. Voorheen had ik slechts 30/2.
Bijlagen
VDSL_BroadcomDag1.png
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Waarop baseer je dit dat de Broadcom-kaarten nu in de Rop zitten ??? (Heb je brief ontvangen van PX ?)
Dat is nog geen vectoring maar een gewoon 50/10 profiel, eens vectoring actief gaan de waarden nog iets beter worden.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

MarkDM schreef:Eigenaardig. Ik heb sinds deze morgen de Broadcom-kaarten in de Rop. Mijn snelheid is nu 50/10, maar vectoring staat nog off.
Blijkbaar geven die Broadcom-kaarten zonder vectoring ook al een beter profiel. Voorheen had ik slechts 30/2.
je hebt een beter profiel omdat je bij de update van de ROP een nieuwe TBF kreeg, waardoor je profiel van 30/2 (8d) naar 50/10 ging (17a). Dat had je ook al vroeger kunnen krijgen (met de Ikanos kaarten), indien je zelf een TBF had gestart.

Nu gewoon vectoring afwachten (ca één maand), dan DLM afwachten (nog een extra 3 weken), en je bent op weg naar de 85/100mbps :-D
Patje schreef:Waarop baseer je dit dat de Broadcom-kaarten nu in de Rop zitten ???
Op de FritzBox DSL pagina kan je info van de DSLAM uitlezen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Wel, het zou kunnen dat MarkDM dit gezien heeft in zijn fritzbox...

Edit: Philippe was me voor;)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ja, ik heb een brief gekregen en kon het opvolgen in mijn Fritzbox.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Ok dan werd je duidelijk op de hoogte gebracht :)
philippe_d schreef: Nu gewoon vectoring afwachten (ca één maand), dan DLM afwachten (nog een extra 3 weken), en je bent op weg naar de 85/100mbps :-D
Patje schreef:Waarop baseer je dit dat de Broadcom-kaarten nu in de Rop zitten ???
Op de FritzBox DSL pagina kan je info van de DSLAM uitlezen.
Achzo men ziet in de FB deze info :)
@Philippe_d, is het niet zo als je nu belt naar de lijntest 0800 dat vectoring word geactiveerd ? dat kwam hier al ergens voorbij dacht ik...

Hier ook nog steeds geen vectoring, nog ikanoskes : p
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Zo zie je de info in de FB:
Broadcom.PNG
Patje schreef:@Philippe_d, is het niet zo als je nu belt naar de lijntest 0800 dat vectoring word geactiveerd ? dat kwam hier al ergens voorbij dacht ik...
Geen idee, bij mij in ieder geval niet (een 4-tal weken na de upgrade kreeg ik vectoring ...)
Wat we wel al zagen, is dat je met de 0800 lijntest de overgang van 8d (20/2) naar 17a (50/10) kon forceren in zone 2 ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Patje schreef: @Philippe_d, is het niet zo als je nu belt naar de lijntest 0800 dat vectoring word geactiveerd ? dat kwam hier al ergens voorbij dacht ik...
Klopt, ik heb enkele maanden geleden vectoring geactiveerd via de 0800.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=601009#p601009
Situatie was iets anders, nieuw geinstalleerde VDSL2-lijn, gaf op mijn nieuwe Fritzbox 7490 eerst 20/6 als provisioning profiel. Na de lijntest werd vectoring actief met 50/6 als profiel.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Weet er iemand hoe ver ze nu al staan met de uitrol van vectoring... Tegen eind 2015 zou het "klaar" zijn, maar is er nu 50% klaar en de rest in de komende 6 maand, of heeft het meerendeel ondertussen al vectoring.

Merk nu dat er al een deel kan genieten van een verhoogde snelheid, zijn ook daar ergens cijfers van want als we moeten afgaan op de happy few hier dan zijn het er nog niet te veel en opvallend, het zijn geen mussen maar scarletters. Of lees ik er weer over :angel:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Wat betreft de hogere snelheden.
Deze zijn volgens mij voor iedereen beschikbaar (die al vectoring heeft), maar deze worden toegekend door DLM.
Gezien DLM een process is die eerst de lijn test, en dan in stapjes de snelheid verhoogt, zal het natuurlijk nog weken / maanden duren voor de hogere snelheden overal in voege zijn ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

malinwa001 schreef:Weet er iemand hoe ver ze nu al staan met de uitrol van vectoring... Tegen eind 2015 zou het "klaar" zijn, maar is er nu 50% klaar en de rest in de komende 6 maand, of heeft het meerendeel ondertussen al vectoring.

Merk nu dat er al een deel kan genieten van een verhoogde snelheid, zijn ook daar ergens cijfers van want als we moeten afgaan op de happy few hier dan zijn het er nog niet te veel en opvallend, het zijn geen mussen maar scarletters. Of lees ik er weer over :angel:
vectoring is volledige dekking tegen 2016. Kan je nog interpreteren zoals je wilt.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Interpreteer het maar op de juiste manier, volledig: deels vol en deels ledig :-D
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Werken die ze uitgevoerd aan de lijnkast hier woensdag morgen hebben niks meer opgebracht
Snelheid nog steeds even hoog en vectoring staat niet actief
Enige wat me wel heeft opgebracht was gestoorde modem en nadien modem die is uitgevallen en mocht hem omruilen
Dat was dan een positief punt nl heb nu een bbox-3 V2 sagemcom in plaats van technocolor
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Het is niet omdat er werken zijn dat het daarom meteen actief is (dacht ik).
Gebruikersavatar
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 342
Lid geworden op: 29 dec 2010, 20:15
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 36 keer

In een mail van Proximus gisteren;
2. Aparte VDSL L3 met Mobile Intranet als service. Afhankelijk van de nodige up- en download kan er gekozen worden uit een Small Office (1Mb/20Mb) of een gewone Office (10Mb/30Mb). Indien een mobiele gebruiker download via het mobiel intranet, ligt de beperking door de upload van de lijn.
Zou er ook een bump inzitten voor de High Upload profielen ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Je bedoelt het EDPNET High Upload profiel?

Ik denk het niet. Op de EDPNET site staat:
Je kan jouw VDSL snelheidsprofiel kiezen bij de volgende abonnementen:
Newer & faster / VDSL Pro / VDSL Expert:
  • - Een 'high download' profiel: 100 Mbps downloadsnelheid / 10 Mbps uploadsnelheid
    - Een 'high upload' profiel: 16,5 Mbps downloadsnelheid / 10 Mbps uploadsnelheid
Nu iedereen ook 10 mbps sync krijgt (indien de lijn het toelaat) - en er bij EDPNet geen cap is op de upload, heeft een High Upload profiel geen zin meer.
Dat zegt EDPNet zelf op: http://www.edpnet.be/nl/support/bestell ... ofiel.html
Het High Upload profiel heeft een maximale uploadsnelheid van 10 Mbps, en een maximale downloadsnelheid van 16,5 Mbps. Heeft u reeds een verbinding met een uploadsnelheid van 10 Mbps dan heeft het geen nut te kiezen voor een High Upload profiel.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Vandaag toevallig gezien dat mijn snelheid ook op 100/10 staat in mijn Fritzbox (current throughput). Gaat lekker zo.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
Locatie: In de buurt van een ROP
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 9 keer

raf1 schreef:Dit opent natuurlijk een nieuwe discussie. Welke VDSL2 Vectoring-modem levert me meer dan 100 Mbps WAN-to-LAN throughput? De FRITZ!Box 7360 kan ik meteen al van het lijstje schrappen.
Hoezo? De FRITZ!Box 7360 heeft toch 2 Gigabitpoorten?
ISP: EDPnet VDSL XS (20/2 Mbps (down/up), 100/40sync)
Modem/Router: Fritz!Box 7530, profiel 100/40.
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S10 FE met EDPnet mobile
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Ja, maar hoeveel megabits kan de processor van de VDSL2-interface naar die LAN-poort routeren? Daar komt toch wat rekenkracht en geheugenruimte bij kijken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Gigabit poorten wil gewoon zeggen dat de poort zelf gigabit snelheden aankan, en dus je intern netwerk (LAN-LAN) gigabit is (als alle clients / switches ook gigabit zijn).
Maar dat wil niet zeggen dat de router ook de hogere snelheden kan "routen" (WAN > LAN), hiervoor is rekencapaciteit nodig (NAT translation performance)
[EDIT] raf1 was mij voor :)

Ik vind niet direct cijfers voor de 7360, maar op volgende site staat een test van de 7390, die een WAN to LAN troughput scoorde van 340 mbps (opstelling: LAN1 als WAN poort): http://digitaldreamer.com.au/nbn-ready- ... for-speed/

Als de 7360 gelijk of beter scoort, zou dit voor het VDSL2 100/10 profiel nog geen bottleneck mogen zijn?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Vergeten te vermelden dat ik nu 100/10 heb met een Fritzbox 7360.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Er is geen twijfel dat de FritzBox 7360/4790/etc, een 100/10 sync aankan.

Maar welke snelheid krijg je op de LAN poort? Kan je eens een speedtest doen?
  • - met een PC met gigabit netwerkkaart.
    - verbonden aan één van de gigabit LAN poorten (LAN1 of LAN2).
    - de poort ingesteld op gigabit ("power mode").
Er van uitgaand dat Proximus je snelheid niet capt :-) .

PS - Zou gigabit of 10/100 mbit eigenlijk een verschil maken?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Geen PC hier maar een vrij oude Mac en al zeker geen gigabit op de LAN poort . Ik post straks even de speedtest resultaten. Verder loopt alles hier draadloos.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Hier nog steeds niets, dsl & ppp uptime bijna 47 dagen. Lijn kan 129 / 29 aan ik twijfel, wachten of TBF lanceren en dan binnen een paar dagen resultaat. Twijfel :-)
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Ik heb vectoring 50/6 en mijn lijn kan 116/23 aan volgens de Fritz!box. Hoop dus ook op 85/10 of misschien zelfs 100/10.

Voorlopig heb ik hier nog maar weinig mensen snelheden van meer dan 70/10 zien rapporteren, dus ik denk niet dat we nu al te ongeduldig moeten zijn. :-)
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

mijn FB kan 126/24 aan.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Misschien domme vraag, maar is 100/10 effectief een DLM verhoging op vectoring profiel 70/10 of kan vectoring ook instant op 100/10 sync?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

DLM op vectoring profiel 70/10
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Is dit al lang of heb ik iets gemist... Internet Start limiet van 100GB/maand ? Was dat vroeger niet 150 ?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Was 150GB in een pack.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
adeprol
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2012, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Afbeelding

ik krijg dit sinds geen idee, paar dagen ;)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Wat een mens toch allemaal krijgt in een comfort pakje :-D
adeprol
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jun 2012, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

jackho schreef:Wat een mens toch allemaal krijgt in een comfort pakje :-D
trouwe klant ;)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”