Tax on web avontuur.

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Provider
Te Koop forum

Als je na de berekening de pdf download zie je op de 1ste pagina bovenaan:
Gemiddelde aanslagvoet van het vorige jaar: 22.4

wat lager
T E B E T A L E N xxxx,xx
Gemiddelde aanslagvoet (%) 22,7

en op de 3de pagina
T E B E T A L E N xxxx,xx
Gemid. aanslagvoet vanaf aj. 2017 (%) 22,7
Versie van de berekening IPP_EX2015_VIEW.1.3-P
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Hier is de gem. aanslagvoet blijkbaar gedaald. Voor mezelf met 0.8% en voor mijn vrouw met 1.1%. Gevolg (*), €500 extra terug in vgl met vorig jaar. Prognose voor volgend jaar is voor mezelf inderdaad wel terug omhoog: 1.9% (voor vrouw status quo).

(*) Nogal kort door de bocht om die extra teruggave aan dat percentage te koppelen. Zo hebben we dit jaar bvb extra aftrek voor dagopvang van een van de kinderen.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

mijzelf: vorig jaar 33,8, dit jaar 35,4, volgend jaar 37,2

mijn vrouw: vorig jaar 7,5, dit jaar 7,8, volgend jaar 10,6

Op twee jaar tijd gaat dat serieus de hoogte in en het is al niet niks op dit moment...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

29,3% en ik krijg €291 terug.

:banana: :beerchug:
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
matenet
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 27 keer
Provider

Bij ons dit jaar: 29,7 en 29,6% voor mij en de vrouw.
Gemid. aanslagvoet vanaf aj. 2017 (%): 33,7 en 33,1.

(Je kan de berekening in tax on web nog eens terug bekijken in het deeltje onderaan 'documenten verstuurd naar de FOD financiën; daar staat bij de huidige aangifte een rekenmachientje, dat je naar de berekening brengt).

Berekening... U zou terugkrijgen: 8021,21 EUR (Velen denken dat het plezant is veel terug te krijgen, maar jammer genoeg verstekken we dus eigenlijk een renteloze lening aan de staat...).
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Waar ze dan ook nog eens maanden over kunnen doen om deze uit te betalen. Bij mij is het meestal november dat ze reeds terugstorten maar hoorde van andere mensen dat ze pas in mei pas hun centen zagen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Normaal als je je aangifte snel ingeeft via TaxOnWeb heb je je centen ook redelijk snel.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Ik dien altijd in mei in, terugbetaling is nog nooit later dan november geweest.

Misschien is dit jaar anders, we zullen zien.
Er zijn wel wat aftrekken bijgekomen (huis, isolatie, ...), maar ik heb alle benodigde documenten als PDF meegegeven, dus zou er geen reden mogen zijn om extra te talmen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

matenet schreef: Berekening... U zou terugkrijgen: 8021,21 EUR (Velen denken dat het plezant is veel terug te krijgen, maar jammer genoeg verstekken we dus eigenlijk een renteloze lening aan de staat...).
Je hebt gelijk .... maar het is toch altijd plezanter om terug te krijgen dan te moeten bijbetalen :-D
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Inderdaad, dit geldt ook in de omgekeerde weg: degenen dat moeten betalen krijgen een renteloze lening van de staat, en er zal veel meer geld zijn dat moet betaald worden dan dat er teruggetrokken moet worden.
matenet
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 27 keer
Provider

Inderdaad, dit geldt ook in de omgekeerde weg: degenen dat moeten betalen krijgen een renteloze lening van de staat, en er zal veel meer geld zijn dat moet betaald worden dan dat er teruggetrokken moet worden.
Ik was wel eens benieuwd of bijbetalen / terugkrijgen inderdaad 50/50 verdeeld was. Dacht daar ooit eens iets over gelezen te hebben, en heb dit teruggevonden. Zijn cijfers van in 2011 die gaan over de inkomsten in 2008. Dus licht verouderd maar denk dat dit in grote lijnen nu nog wel zal kloppen omdat er niks fundamenteels aan het systeem (afhouding bedrijfsvoorheffing) is veranderd.

Conclusie: globaal genomen wordt er veel meer teruggegeven (4.5 miliard euro, 12% van de totale belastingen) dan extra bijbetaald (2.7 miliard).
Ook veel meer mensen kregen terug (55%) dan dat er bij dienden te betalen (28%).

Natuurlijk vind ik het nog steeds beter terug te krijgen dan te moeten betalen, maar ik begrijp niet waarom je dan niet je bedrijfsvoorheffing zou kunnen laten aanpassen als je jaren na elkaar zo grote bedragen terugkrijgt.

Bron: statbel; http://statbel.fgov.be/nl/statistieken/ ... tingen.jsp
Voor 28% van de aangiften moest bijbetaald worden, voor 55% was er een belastingteruggave. Voor de inkomsten uit 2008 betaalden de burgers 2,8 miljard euro belastingen bij (7% van de totale geheven belasting), terwijl er voor 4,5 miljard euro werd teruggestort (12% van de totale geheven belasting).

De mensen die geld terug krijgen, krijgen ongeveer 1.347 euro per aangifte terug en de mensen die bij moeten betalen, moeten ongeveer 1.618 euro bijbetalen per aangifte. In de hoogste inkomenscategorieën worden de grootste bedragen teruggestort, maar ook de aanzienlijkste bijbetalingen genoteerd.
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 68 keer

Aanslagvoet dit jaar: 41,6% en 7,6%
Na 2017: 41,6% en 7,6% :)

Zal niet kloppen vrees ik: dit jaar eerste jaar huwelijksquotient dus zal volgend jaar al helemaal anders zijn.
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Ter info, wat betreft bedragen teruggave/inning voor 2014, dit stond enkele dagen geleden in de krant:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150713_01774839

Kort samengevat, van de belastingplichtigen:
- 53,9% trekt terug (twv 5,4 miljard €)
- 20,3% heeft 0-saldo
- 25,8% dient bij te betalen (twv 3,3 miljard €)
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

TiTanium schreef:Ik snap nu niet waarom je uw trots moet inslikken om eens een keer met een windows toestel te werken... Op gebied van PC ga je het meeste vinden op windows en op het mobiele gedeelte zal het meeste te vinden zijn op iOS en het minst van al op linux. Het meest ideale is dat alles op alles werkt, maar het is eenmaal niet zo...
Op zich heb ik er geen probleem mee om op een Windows PC ter werken hoor, op het werk doe ik niets anders :-) Maar thuis gebruik ik Linux en probeer ik steeds open source alternatieven te zoeken / gebruiken.

Ik vind het gewoon spijtig dat alhoewel er tijdens de ontwikkeling van de eID en de Middleware veel aandacht is besteed aan het open source aspect, dat lijkt te verdwijnen als het over de eigenlijke toepassingen bij de overheid gaat.

Tot een jaar geleden deed ik alles zonder problemen onder Linux! De meerwaarde van het tekenen in Adobe Reader ontgaat mij gewoon volledig. Vroeger tekende ik (digitaal) via mijn browser mijn aangifte en dat werkte ook en was volgens mij even rechtsgeldig.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Het ideale zou zijn dat ze gewoon voor alle platformen ineens gingen, maar de marketing is een vies beest :)
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

Firefox (meest recente versie uit het beta kanaal) onder OSX 10.10.4 en Taxonweb lukte niet. Dan maar de Vivaldi browser genomen en hopla zonder probleem kreeg ik het venstertje voor de pincode
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”