Belgische telco Mobistar gaat nog dit jaar digitale kabel-tv

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ik weet dat Viaccess modules bestaan. :-D Van eind jaren 90 ben ik bezig met satellietontvangst :-D

https://www.cardwriter.nl/nl/pd-1258412 ... egoryId=35

https://en.wikipedia.org/wiki/Viaccess

Afbeelding
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Het is ook niet omdat het Viaccess is, dat er daar maar één variant van bestaat, hee.
Ik denk dat de nieuwere varianten ook heel sterk beveiligd zijn.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Ik heb vandaag gehoord van een van de huidige testers dat het zenderaanbod beperkt blijft tot de eigenaar van het net (dus Telenet/ VOO).
Klopt dat?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Mobistar zal zich vermoedelijk richten op prijs... en dan ook een beperkter aanbod geven dan TN zelf.

Als je het idee hebt dat je meer zenders of meer HD gaat krijgen ga je bedrogen uitkomen... ik betwijfel of dat hun doel publiek zal zijn.

Of het klopt... dat zal je merken bij de officiële lancering.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Ik wens gewoon VTM, vier en 2BE in Wallonië, maar VOO heeft er nog nooit van gehoord lijkt het :bang:
VDSL2 niet beschikbaar voorlopig, dan blijft er enkel TVV zeker?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Ik ga eens een lijstje maken van de zenders waar de Viaccess codering opzit.
Logischerwijze ga ik ervan uitdat het zeker niet veel meer dan het Telenet-basispakket zal zijn, ik verwacht geen Prime noch Sporting zenders bij Mobistar, of het zou moeten zijn dat ze daar speciaal voor bijbetalen en een akkoord bereiken met Telenet.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Interessant, benieuwd naar die lijst!
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

road rebel schreef:Ik wens gewoon VTM, vier en 2BE in Wallonië, maar VOO heeft er nog nooit van gehoord lijkt het :bang:
VDSL2 niet beschikbaar voorlopig, dan blijft er enkel TVV zeker?
http://www.voo.be/fr/tv/chaines-tv/
Zenders staan er tussen.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Ofwel is dat nog steeds alleen voor Brussel (kleine letters over regio en zo), ofwel is dat recentelijk eindelijk beschikbaar geworden :D

Stievie is trouwens ook een optie om Vlaamse zenders te bekijken in Wallonië.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Misschien een stomme vraag maar stel dat je reeds Telenet klant bent en je zou een Mobistar kabel aansluiting erbij willen, zou dit dan over een aparte coax intro moeten? Er vanuitgaande dat het om dezelfde klant op hetzelfde adres gaat.

Zou er een bezwaar zijn langs Telenet zijde?
-rocK!
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 aug 2011, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Nee.

Sent from my Xperia Z3C using Tapatalk
~ Thincentre Tiny m710q: VMWare Workstation running HomeAssistant | InfluxDB | Grafana | PiHole
~ Proximus @ 100/35, local network running Ubiquiti EdgeRouter 10X with 5 Unifi AP-Lites
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Neen de smartcard decodeert gewoon het mobistar signaal over de kabel, en een aparte intro is dus niet nodig.
Beide signalen gaan dus over dezelfde intro.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Sinister schreef:Neen de smartcard decodeert gewoon het mobistar signaal over de kabel, en een aparte intro is dus niet nodig.
Beide signalen gaan dus over dezelfde intro.
Technisch gezien heb je gelijk, maar of men dit administratief gaat toelaten, daar ben ik niet zeker van. Als je zowel bij Telenet als Mobistar klant zou zijn voor tv (dus ook voor analoge tv, want dat kan je niet tegenhouden) en je zegt één van de twee op, hoe gaat men dit dan fysisch afsluiten als je nog bij de andere partij klant blijft?
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

In principe gaat dit gewoon door de smartcard te deactiveren, maar ik snap je punt wel, de kans is inderdaad groot dat ze gewoon een andere intro leggen zelfs omdat de overeenkomsten voorschrijven voor administratie zoals je zegt, dat Mobistar de intro van Telenet niet mag gebruiken vanaf de tap tot binnenshuis.
Bovendien als Mobistar ook internet gaat aanbieden via de kabel op termijn, dan moeten ze sowieso een andere intro gebruiken, omdat anders de bandbreedte niet optimaal benut kan worden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sinister schreef:Bovendien als Mobistar ook internet gaat aanbieden via de kabel op termijn, dan moeten ze sowieso een andere intro gebruiken, omdat anders de bandbreedte niet optimaal benut kan worden.
Nonsens... de coax kabel is een ster/busstructuur... iedere tap/intro bevat dus identiek hetzelfde signaal !
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Als een klant telenet internet heeft en mobistar internet dan gaat dat toch niet via dezelfde kabel tegen max speed gaan, door bandbreedte issues.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Hoeveel coaxen denk je dan dat er door je straat lopen voor en na Mobistar start met z'n aanbod ? Het antwoord is één... en het blijft er één.

Op deze éne kabel zit jij, je buur, je andere buur, je overbuur, gans het straat, het straat ernaast, ... maw. een ganse node.

Iedereen op die node moet de beschikbare bandbreedte delen... of waarom dacht je dat TN limieten had ?
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Het gaat vooral over de TOF filters. De Telenet only Filters. Bij een klant bij Telenet die zijn abonnement opzegt wordt dikwijls achteraf zo'n filter in de paddestoel geplaatst om bepaalde frequenties af te blokken.

Hoe dit dan in zijn werk zal gaan als diezelfde klant nog een Mobistar abonnement heeft..
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Identiek als bij Telenet... het product wat men verkoopt blijft technisch identiek (het verschil zal louter het aantal zenders en internet volume/snelheid zijn).

Een TOF is trouwens een "TV Only Filter" dacht ik... deze plaatst men indien je internet/telefonie hebt maar geen TV (om gratis TV kijken tegen te gaan).
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Lol r2504 wat een grap, als jij dacht dat die in de straat net hetzelfde is dan diegene dat binnen je huis loopt dan ben je goed mis.
Die in de straat is veel dikker, daar staat een pak meer versterking op en is nog niet half zo flexibel en weegt dubbel zoveel door shielding.
Dus die kan sowieso meer bandbreedte aan dan wat je binnenshuis krijgt, laat ons zeggen minstens het 100 voud. En vanaf de node in de straat naar het verdeelpunt HF coax naar het corenetwerk wat fiber is. Het is trouwens vooral voor het corenetwerk waarvoor de limieten dienen, bij elke provider.
En om dus niet tegen de snelheidslimiet te zitten als je 2 providers op 1 enkele intro van de tap tot in je kamer, zullen ze liever 2 mss gebruiken. Of jij denkt dat je 2x 150 mbit op 1 simpele kabel kunt binnentrekken misschien? Dan zou Telenet al lang abonnementen van 300 mbit aanbieden hoor.
Al ooit van rijgnet gehoord trouwens? Enig idee waarom ze dit afbouwen en nergens meer willen en overschakelen? Dat is uw situatie 1 blok met 20 man op 1 kabel.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sinister schreef:Lol r2504 wat een grap
Ik vrees dat jou antwoord dat eerder is...
Sinister schreef:als jij dacht dat die in de straat net hetzelfde is dan diegene dat binnen je huis loopt dan ben je goed mis.
Die in de straat is veel dikker, daar staat een pak meer versterking op dan naar je huiskamer.
Akkoord... fysiek is het een andere kabel (vanwege de verliezen over langere afstand).
Sinister schreef:Dus die kan sowieso meer bandbreedte aan dan wat je binnenshuis krijgt, laat ons zeggen minstens het 100 voud.
Fout... inhoudelijk (signaal) is deze kabel identiek aan het kabeltje wat jij bij jou binnen krijgt.

In je tap zit namelijk geen enkele intelligentie om hier een "stukje bandbreedte" uit te halen.
Sinister schreef:En om dus niet tegen de snelheidslimiet te zitten als je 2 providers op 1 enkele intro van de tap tot in je kamer, zullen ze liever 2 mss gebruiken.
Fout... zie vorige opmerking !
Sinister schreef:Of jij denkt dat je 2x 150 mbit op 1 simpele kabel kunt binnentrekken misschien? Dan zou Telenet al lang abonnementen van 300 mbit aanbieden hoor.
Fout... zie vorige opmerking.

Je kan vandaag trouwens al business formules krijgen tot 240 Mbits... nochtans is aan die coax (zowel binnen als buiten) de laatste jaren niets aangepast.

De snelheid heeft louter te maken met de modem (hoeveel streams hij kan combineren).
Sinister schreef:Al ooit van rijgnet gehoord trouwens? Enig idee waarom ze dit afbouwen en nergens meer willen en overschakelen? Dat is uw situatie 1 blok met 20 man op 1 kabel.
Ja... al is de reden anders... in een rijgnet heeft men geen controle over de individuele aansluiting en de impact op de andere aansluitingen.

Ik vrees dus dat je kennis over kabelnetwerken nog wat bijscholing kan gebruiken.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Neen maar de nodes, centrales en frequencies.
Zonder die shielding is het nutteloos om zo frequencies er door te knallen omdat er teveel verlies zou zijn.
Maar inderdaad de kerndraad is hetzelfde ja en fout in de straat gaat die van de nodes onder een heel andere frequencie en versterking om verder te kunnen geraken. Die reden van rijgnet is niet enkel dat, dat heeft ook met bandbreedte te maken buiten controle van de eindgebruiker.
En uiteraard kan ik nog veel bijleren maar jij ook als jet mij vraagt, TOF is een Telenet Only Filter maar hij doet inderdaad wat je zegt.
En ken je de gebieden dan ook die niet in handen zijn van Telenet voor coax en waar enkel de netbeheerder mag komen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Waar wil je nu plotseling naartoe ? Ik hoop dat je begrepen hebt dat je fout was (en dat kan iedereen gebeuren).

Wat de exacte afkorting is van TOF laat me trouwens koud... ik weet waarvoor die dingen er zijn (lijkt me de essentie).

De rest van je verhaal lijkt me trouwens niet relevant (en volledig off-topic).
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Skip de helft van mijn antwoord maar ja :)
Je was zelf ook fout, het signaal dat over die kabels loopt is niet overal hetzelfde zoals je schreef, dit verandert constant adhv de afstand dat het moet afleggen. De node of centrale past dit aan voor het doel.
De essentie is dat ze wsl 2 kabels gaan gebruiken owv administratieve en juridische redenen en niet 1 zodat Telenet kan zeggen dat is onze eigendom en die de jouwe.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sinister schreef:Je was zelf ook fout, het signaal dat over die kabels loopt is niet overal hetzelfde zoals je schreef, dit verandert constant adhv de afstand dat het moet afleggen. De node of centrale past dit aan voor het doel.
Ja en nee... het signaal is overal identiek (inhoudelijk) maar niet qua sterkte (al maakt dat niets uit zolang het maar binnen de marges valt... je internet zal er niet sneller of trager door gaan).
Sinister schreef:De essentie is dat ze wsl 2 kabels gaan gebruiken owv administratieve en juridische redenen en niet 1 zodat Telenet kan zeggen dat is onze eigendom en die de jouwe.
De tap en NIU (en misschien zelfs de modem) zullen allen vermoedelijk zelfs eigendom zijn van TN... men gaat dus heus niet een nieuwe tap/NIU komen plaatsen als jij morgen overstapt van TN naar Mobistar of omgekeerd. Wat er zal gebeuren als iemand TV zal nemen bij TN en internet bij Mobistar kan je nog moeilijk voorspellen maar ik kan moeilijk aannemen dat men hiervoor twee aansluitingen gaat voorzien (want dan zou je dus tuintjes en opritten moeten openbreken). Ik vermoed dat men mogelijks twee modems zal plaatsen in dergelijk geval... maar aangesloten op dezelfde NIU.
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 14 jul 2015, 15:19, in totaal 1 gewijzigd.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

overbruggen klanten die TOF niet gewoon? lijkt me een kleine moeite om dat bakje open te doen en knip
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Die TOF hangt buiten (tegen je gevel, een paal of in het beste geval het bakje op de grond) al heb je er een speciale sleutel voor nodig om hem eraf te vijzen (de kabel afknippen lost dus niets op want dan zit de filter er nog steeds).

Onmogelijk is het niet... maar het is fraude met de nodige boetes !
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Vanaf de splitter is het bij VDSL toch ook per provider een kabel.
Het klopt wel wat je zegt, vermoedelijk gaan ze dan vanaf de NIU aparte kabels trekken, meeste NIU's hebben wel mogelijkheid tot meerdere data out kabels.
De tuin opbreken zou inderdaad nogal absurd zijn, inderdaad dus vanaf de tap zou te omslachtig zijn.
Maar vanaf de modem lijkt me toch vrij onmogelijk, ze gaan heus geen modems installeren met 8 channel streams speciaal voor de mogelijkheid tot meer providers.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Het zou me toch niet verbazen dat het TOCH vanaf de tap wordt. Als je vandaag op twee verschillende namen/klantnummers (NIET accountnummers!) op hetzelfde adres producten hebt (bv tv op prive, internet op de zaak) brengt men volgens mij ook twee kabels binnen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sinister schreef:Vanaf de splitter is het bij VDSL toch ook per provider een kabel.
DSL is een totaal andere techniek... daar kan je zelfs geen twee providers op één kabel hebben (mits speciale uitzonderingen).

DSL is dan ook geen shared medium in tegenstelling tot coax.
Sinister schreef:Maar vanaf de modem lijkt me toch vrij onmogelijk, ze gaan heus geen modems installeren met 8 channel streams speciaal voor de mogelijkheid tot meer providers.
Normaal plaatst men overal 8 channel modems nu... al de rest is oud spul dat op termijn moet verdwijnen.
SpecialK schreef:Het zou me toch niet verbazen dat het TOCH vanaf de tap wordt.
De eerste vraag is hoeveel mensen zowel TN als Mobistar gaan nemen... ik vermoed dat het probleem zich niet vaak gaat stellen.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

In plaats van te gissen, kan je ook gewoon lezen welke installatieprocedures Mobistar moet volgen: http://www.vlaamseregulatormedia.be/nl/ ... ngen-van-3
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Fallschirmjaeger schreef:
road rebel schreef:Ik wens gewoon VTM, vier en 2BE in Wallonië, maar VOO heeft er nog nooit van gehoord lijkt het :bang:
VDSL2 niet beschikbaar voorlopig, dan blijft er enkel TVV zeker?
http://www.voo.be/fr/tv/chaines-tv/
Zenders staan er tussen.
Jammer genoeg enkel voor Brussel en niet in faciliteiten gemeentes...

http://www.voo.be/refonte/pdf/1507-DocChaineWEB-MR.pdf
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

net via chat met Mobistar via FB ontvangen :-D
thread verticaal gelezen, en toch niet gezien dat dit al gepost was.

https://www.mobistar.be/nl/producten-en ... igitale-tv

Enkele Mobistar-klanten uit de regio's Charleroi en Luik krijgen momenteel de mogelijkheid om internet aan superhoge snelheid en digitale televisie van Mobistar te testen. Dankzij deze testers kunnen we ons voorbereiden op een optimale klantervaring voor onze nationale lancering. Heb je ook interesse om deel te nemen aan deze tests?
https://www.mobistar.be/nl/producten-en ... #formTitle
heb mij alvast ingeschreven.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het zou zeker intresant zijn om iemand die aan de tests deelneemt op Userbase te hebben.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Modbreak:
off topic
en ook dat mensen hier een kleine inspanning doen om geen kemels van taalfouten te schrijven die ze in 3de leerjaar al moeten kunnen normaal gezien :-)

'interessant' deelneemT
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Modbreak:
off topic
en ook dat mensen hier een kleine inspanning doen om geen kemels van taalfouten te schrijven die ze in 3de leerjaar al moeten kunnen normaal gezien :-)
En ook dat mensen hier een kleine inspanning doen om geen kemels van taalfouten te schrijven die ze in het 3de leerjaar al moeten kunnen normaal gezien.

:roll:
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

road rebel schreef:
Fallschirmjaeger schreef:
road rebel schreef:Ik wens gewoon VTM, vier en 2BE in Wallonië, maar VOO heeft er nog nooit van gehoord lijkt het :bang:
VDSL2 niet beschikbaar voorlopig, dan blijft er enkel TVV zeker?
http://www.voo.be/fr/tv/chaines-tv/
Zenders staan er tussen.
Jammer genoeg enkel voor Brussel en niet in faciliteiten gemeentes...

http://www.voo.be/refonte/pdf/1507-DocChaineWEB-MR.pdf
Het enige dat je nog kan doen is dan overschakelen naar Proximus TV want daar zitten de Vlaamse commerciële zenders wel in het aanbod en dat voor heel België zelfs in HD of je kan ook overschakelen naar TV Vlaanderen maar dan moet je dan wel een schotel antenne plaatsen en bovendien is VIJF enkel in SD te ontvangen.
Quasar
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jul 2015, 12:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb me zonet kandidaat gesteld bij Mobistar. Vind het wel vreemd dat ik geen spontane uitnodiging van hen kreeg omdat ik al jaren een internetaansluiting/GSM bij Mobistar heb.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Zoals gezegd, heb ik eens dat lijstje gemaakt.
Op deze zenders zit bij mij nu óók de Viaccess codering (dus voor Mobistar bedoeld).
Voor alle duidelijkheid : dit biedt geen enkele garantie dat Mobistar ook exact dit zal aanbieden.
Ze kunnen zenders erbij voegen, of weer weg doen, Mobistar heeft niets beloofd!
Het is gewoon wat ik nu zie dat er qua coderin opzit (getest met PC DVB-C tunerkaart en Transedit).
Ik wens mij ook als niet onfeilbaar te profileren, dus ik garandeer niet dat ik mij nergens vergist heb.

De zenders tussen haakjes zijn ongecodeerd (wat radio betreft is dat ondertussen wel de moeite geworden).
Ik ga er dan ook van uit dat die ook bij Mobistar zullen beschikbaar zijn.
Ze onbekijkbaar maken voor Mobistar klanten en tegelijk ongecodeerd voor Telenet lijkt mij onmogelijk, op zijn minst zou je dan met vrije hardware toch die zenders kunnen bekijken.

Voor slechts een handvol regionale zenders vond ik de codering terug (toch iets meer dan locaal beschikbaar is, maar niet alle regionale zenders).
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dat zo zou blijven.
De regionale zenders zitten er sowieso toch enkel op voor de streek waarin je woont.
De rest heeft een bitrate van 0, is dus enkel in de inhoudsopgave te zien.

Lijst van zenders met Viaccess ECM's :

TV
2Be HD
AB3
Acht
(actua TV)
ARD
(arte Belgique)
BBC 2
BBC One HD
(BBC World News)
(Canvas HD)
Cartoon Network
Club RTL HD
(CNBC Europe)
(CNN)
Discovery Vlaanderen HD
Disney Vlaanderen
Euronews
Eurosport HD
France 2
(France 3)
France 4
France 5
JIM
KanaalZ
(Ketnet)
La Deux HD
La Trois
La Une HD
Nat Geo HD
Nickelodeon
Notélé
NPO 1
NPO 2
NPO 3
Plug RTL
Rai Uno
Ring-TV
ROB
RTL TVI HD
RTV Geel
RTV Herenthout
RTV Mechelen
RTV Turnhout
TF1 HD
TMF/Comedy Central
TRT
TV Breizh
(TV5 Monde FBS)
(TVE)
Vier HD
Vijf HD
Vitaya
vtm HD
vtmKzoom
vtmKzoom+
WTV
ZDF
(één HD)

Radio
(1LIVE)
(BBC Radio 1)
(BBC Radio 2)
(BBC Radio 3)
(BBC World Service)
Bel RTL
BRF 1
Classic 21
Contact
(France Culture)
(France Inter)
(France Musique)
(Klara)
(Klara Continuo)
La Première
Mint
(MNM)
(MNM Hits)
Musiq3
(Nieuws+)
(NPO 3FM)
(NPO Radio 1)
(NPO Radio 2)
(NPO Radio 4)
Pure FM
(Radio 1)
(Radio 2 Antwerpen)
(Radio 2 Limburg)
(Radio 2 Oost-Vlaanderen)
(Radio 2 Vlaams-Brabant)
(Radio 2 West-Vlaanderen)
RFI
(Sporza)
(StuBru)
Vivacité
(WDR 2)
(WDR 3)
(WDR 4)
(WDR 5)
Laatst gewijzigd door boulder 16 jul 2015, 21:22, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Het lijstje komt wel wat overeen met wat ik had gedacht : basispakket Light.
Zenders waarbij Telenet exclusiviteit heeft (Sporting, Prime, Studio 100 TV, extra pakketten) zitten er (voorlopig) niet in.
Ook andere zaken zie ik er niet inzitten, zoals porno, wat mij wel verwondert.
De meeste TV aanbieders willen toch minstens één pornozender in hun aanbod hebben.

Maar zoals gezegd, bekijk dit als een gissing van hoe het uiteindelijke aanbod er zou kunnen uitzien.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”