Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Als ik dit allemaal lees ben ik content dat ik van al dat gesleur (koffers die vol zitten met gerief voor de kleine) al lang af ben. :p
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Gisteren een Crucial MX200 250GB SSD aangekomen. Nu eens zien of ik mijn bijna 7j oude Macbook Pro nog een kleine verlenging van zijn leven kan geven :)
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

bollewolle schreef:Gisteren een Crucial MX200 250GB SSD aangekomen. Nu eens zien of ik mijn bijna 7j oude Macbook Pro nog een kleine verlenging van zijn leven kan geven :)
Onlangs ook twee oude MacBooks een tweede leven gegeven met hetzelfde model. Die toestellen waren ineens beter als nieuw!
Ze waren allebei aan het twijfelen om een nieuwe te kopen, maar gaan hem nu toch nog een jaar of twee - drie houden. Die dingen kosten toch praktisch geen geld meer.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

nieuw speelgoed

Afbeelding

Batterij 36V 20AH , via ebay DE in de UK besteld , dus geen douane miserie ....

http://www.vpower.hk/product.php?id=342

deze is voor de fiets wat meer bereik te geven,
En JA de euro stekker aansluiting is de 36V kant :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

butskristof schreef:[Onlangs ook twee oude MacBooks een tweede leven gegeven met hetzelfde model. Die toestellen waren ineens beter als nieuw!
Ik had een behoorlijk verschil verwacht maar ik moet zeggen dat zo een groot verschil ik echt niet had zien aankomen. Niet normaal, blijkbaar was die HD toch echt wel een bottleneck. Maar direct Disk Sensei geïnstalleerd (uitgebreidere versie van Trim Enabler) zodat Trim actief is op de SSD.

Mijn wifi is echter jammer genoeg wel gesneuveld (zo te zien een pinnetje vd connector die wat gebogen is) maar had nog een Edimax nano-usb stick liggen die perfect blijkt te werken dus geen al te grote ramp (zelf betere wifi als ervoor :) ).
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Maglor schreef:Als ik dit allemaal lees ben ik content dat ik van al dat gesleur (koffers die vol zitten met gerief voor de kleine) al lang af ben. :p

Dat opvouwen van die buggy, man man man. Tarte elke logica van de fysica volgens mij, maar als je het weer wist was het poepsimpel. Twee weken later terug vergeten natuurlijk. :bang: :bang:
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ook hier nieuw speeltje gekocht .... met dit nieuwe monstertje vervang ik 2 zware bakken in huis .... stroom én plaatsbesparend :)

Macbook PRO 15" Retina (de 13,3" van early 2015 is naar de vrouw), heb maar ineens het zwaarste model gepakt zodat ik toch nog af en toe een spelleke kan spelen (beperkt tot Civ / Galciv / Starcraft ...)

Overstap van Windows naar MAC was eenvoudiger dan verwacht eigenlijk ... :)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

de 13,3" van early 2015 is naar de vrouw
En die is zomaar akkoord met uw ouwe prul?
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Aangezien die maar 2mnd oud was ... ja hoor :-) En voor haar is dat geen oude prul.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Afbeelding
Mijn vorige hebben het na 6 jaar intensief gebruik begeven. Boxen werken nog prima, maar is afgebroken aan het oorstuk. Daarom terug dezelfde genomen :)
Die heeft echt wel afgezien, verre reizen, vakanties aan de kust, etc...
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Titanium: Ik vond die bassen daarvan op niks trekken, en 'm werkte ook maar half (weer die lage tonen) door slechte drivers van Logitech voor OS X toen ik daarnaar overschakelde, dus weggedaan ...

Sasuke: is dat al die met Force Touch?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik heb hier op windows geen problemen mee, de bassen zijn aanwezig en de explosies ook. Tijdens het gamen hoor ik vrij goed vanwaar ze mij aanvallen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Klein nieuw projectje aangenomen sé http://www.lenni.be
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Het nieuwe is er rap af, tegen dat je 's nachts vaker wakker bent dan u lief is en je overdag meer zin hebt om te slapen dan je lief is.
Projectje zou ik het ook niet noemen, het is minstens voor de komende 20 jaar en bij uitbreiding voor heel uw leven.
Laat dat u vooral niet tegenhouden om ervan te genieten.

Proficiat!

(PS: ik zou dat nooit onder "speelgoed" plaatsen,
jij zal binnenkort speelgoed worden - niets leuker dan papa 's morgens wakker kriebelen of springen op het papa-bed ;)
of als een muilezel door de tuin hossen met de kleine op uw rug)
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Dikke proficiat en vooral... geniet ervan!
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

iceke schreef:Klein nieuw projectje aangenomen sé http://www.lenni.be
Proficiat!

En ook: RIP nachtrust!

En ook: môh, ik heb achter uwen hoek gewoond (Eduard De Blockstraat)!
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Proficiat !
Zo klein en al een eigen website :-D
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Kom kom, niet overdrijven ook he. Heb een tweeling en heb de laatste 13 maanden toch nooit echt slaaptekort gehad. Soms is't zwaar, behalve als er maar 1 vd 2 in huis is, dan hebben we tijd op overschot ;)

En voor er opmerkingen komen, ik ben een actieve vader. Kan perfect voor die twee alleen zorgen, moet wel met een vrouw die shiften en 5/8 weekends werkt.
Dus ben geen vader die zijn voeten onder tafel schuift en loopt te klagen dat het zwaar is ;)


Structuur, dat heb je nodig.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Nieuw helm gekocht :)
[youtube]cRtlGH_pRCs[/youtube]
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
Loeri
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 sep 2011, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer

Hier ook nog eens nieuw speelgoed :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

thamar schreef:Kom kom, niet overdrijven ook he. Heb een tweeling en heb de laatste 13 maanden toch nooit echt slaaptekort gehad. Soms is't zwaar, behalve als er maar 1 vd 2 in huis is, dan hebben we tijd op overschot ;)

En voor er opmerkingen komen, ik ben een actieve vader. Kan perfect voor die twee alleen zorgen, moet wel met een vrouw die shiften en 5/8 weekends werkt.
Dus ben geen vader die zijn voeten onder tafel schuift en loopt te klagen dat het zwaar is ;)


Structuur, dat heb je nodig.
Structuur en geluk... De ene kleine is echt de andere niet!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Laat ons zeggen dat we ons part al gehad hebben en dat we zeer blij zijn dat we hospitalisatieverzekering hebben...


Maar inderdaad, het ene kind is het andere niet. Zien wij goed genoeg met niet-identieke tweeling. In ontwikkeling, gedrag, eten, ...

Ze hebben een goede 2 weken op neonatologie gelegen. Daar stonden ze op een bepaald voedingsschema, 7 flessen/24u als ze naar huis gingen en wij hebben dat aangehouden met ze 30min te schranken. Zij aten op tijdstip, slapen of niet. Op die manier kan je alles perfect inplannen, en ook uw slaap.
Op hun 2,5m sliepen ze door, om 22u laatste fles en om 6u de eerste. En daar hielden wij ons ook aan.

Nu dat ze een jaar zijn proberen we dat ook nog altijd zoveel als mogelijk te doen, in't weekend is het ten laatste om 7u eruit. Maar meestal is dat vroeger omdat ze er tijdens de week om 5u15 ong uit moeten als mijn vrouw de vroege heeft (dan begin ik ook om 7u, kwestie van te carpoolen). Dan rammelt dat buikje ook zo vroeg in'tweekend ;)


Het is een uitdaging klein mannen, en de eerste paar maanden staat alles meer dan in het teken van je gezin, dat zal'k allemaal niet ontkennen. Maar het overdrijven moet je nu ook niet doen.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Hier ook "speelgoed" van 2 en 4 ondertussen. Slaapgebrek valt heus wel mee, maar uitslapen zit er idd niet meer in. De jongste is elke dag wakker tusse 5u45 en 6u, daar kan je bijna een wekker mee gelijk zetten... Soms vervelend als je dan in 't weekend eens kan/wil uitslapen, maar eens je de blije gezichtjes weer ziet aan je bed verschijnen is dat allemaal weer vergeten :-)

En om toch nog wat ontopic te blijven, net wat geïnvesteerd om mijn home office toch ietwat ergonomisch verantwoord te maken gezien ik regelmatiger thuiswerk: http://tweakers.net/pricewatch/198539/k ... riser.html.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Op die manier kan je alles perfect inplannen, en ook uw slaap.
Op hun 2,5m sliepen ze door, om 22u laatste fles en om 6u de eerste. En daar hielden wij ons ook aan.
Mmmm alles perfect inplannen als je de "perfecte" babies hebt ja.
De onze sliep ze goed als niet de eerste paar maand (of toch zeer onregelmatig), dus vergeet dat plannen en die structuur dan maar.
En 't is niet dat hij daar braaf lag als hij wakker was. 't Was bijna constant gekrijs.

Nu ja, na een 6-tal maand sliep hij dan ook door (een chance, ik ken mensen waarvan de kleine pas na 2 jaar doorsliep -oh my god, the horror-).
Mensen die hun kinderen iets aandoen... niet dat ik het zou doen, maar ik sommige gevallen kan ik het ergens wel begrijpen nu (vroeger zeker niet).
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Grappig om te lezen, al dat slaaptekort. Hier 3 jongens (5, 3 en 1), bij onze eerste 2 hebben we echt chance gehad, zeer goede slapers. Alleen onze laatste is altijd om 06:00 wakker. En eerlijk, ik heb daar zelf wel plezier aan van zo vroeg wakker te zijn. Ik krijg gewoon veel meer gedaan op een dag. Tussen 18:00 en 19:00 gaan ze alledrie slapen (geen flessen meer nadien) en wij hebben nog een heerlijke avond.

Daarbuiten heb ik ook gewoon een fantastische vrouw die het meeste werk van de kinderen op zich neemt en ik nog tijd heb om te gaan mountainbiken of fietsen ;-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Nog een uitbreiding voor m'n nieuwe server...

Afbeelding

M'n RAID controller heeft slechts 2 SAS poorten (8 disks) welke reeds vol zitten. Op zich had ik niet meteen nood aan meer (8 x 2 TB in RAID-6 geeft me bijna 11 TB netto) maar vond de kaart zonet voor een koopje dat ik niet kon laten gaan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het vrouwtje heeft ook een nieuw speeltje :-)

Afbeelding
Dettie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
Locatie: Poperinge
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 66 keer

Na lang wachten en veel goesting geleden te hebben uiteindelijk deze gekocht ...
Prachtig systeem zonder veel blaat erop.
Verbonden met telenet digicorder , laptop & dvd speler via HDMI. Alles speelt en kijkt haarscherp

Bose Lifestyle T10 home theater system
http://worldwide.bose.com/productsuppor ... /page.html

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

selder schreef: Sasuke: is dat al die met Force Touch?
Yup ... beiden zijn met Force Touch ... de touchpad werkt voor mij beter/sneller dan een muis voor alles behalve games. Maar zelfs een potje Civ is heel goed te doen met deze touchpad.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

thamar schreef:Kom kom, niet overdrijven ook he. Heb een tweeling en heb de laatste 13 maanden toch nooit echt slaaptekort gehad. Soms is't zwaar, behalve als er maar 1 vd 2 in huis is, dan hebben we tijd op overschot ;)

En voor er opmerkingen komen, ik ben een actieve vader. Kan perfect voor die twee alleen zorgen, moet wel met een vrouw die shiften en 5/8 weekends werkt.
Dus ben geen vader die zijn voeten onder tafel schuift en loopt te klagen dat het zwaar is ;)


Structuur, dat heb je nodig.
Onze dochter is ondertussen 2,5 jaar oud (eigenlijk 31 maanden ... maar who cares). De eerste 26 maanden hebben wij daar NOOIT last mee gehad qua slaap (i.t.t. anderen die we kennen.) Maar de afgelopen 5 maand, echt ... wij nemen soms een dag verlof om overdag bij familie te gaan slapen, want onze dochter wil 's avonds bijna nooit slapen en word 's nachts 2-3 keer wakker, telkens met extreem gekrijs (tot je langsgaat, en dan kan je daar een uur staan wiegen vooraleer die terug een uur of 2-3 wil slapen).

Dus ja ... je hebt er wat voor over :) Maar ja, dat is een periode die ELKE ouder door moet, de ene vroeger, de andere later ... dat hoort er nu gewoon bij.
Als er dan mensen afkomen zoals jij, dan denk ik. Wacht maar af, of anders is het wel iets anders dat veel erger zal zijn. Wij hebben bvb extreem veel chance met eten, ze lust quasi alles en je kan er perfect mee op restaurant gaan zelfs !
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Even nuanceren he.
Eén van de twee had verborgen reflux ontwikkeld rond zijn eerste maand, heeft ong een maand geduurd tot volgende bezoek aan pediater en dan is er omeprazole gestart & zijn we ermee bij osteopaat gegaan. AR melk waren we al gestart, na anderhalve week na opstart medicatie was dat een compleet andere jongen.
Bij nummer twee was vanaf zijn 3 maand spuwen spuwen spuwen, tot 2-3x per dag. Opname, ph-metrie negatief, echo negatief, rx negatief. Terug naar huis, en een week later stuipt hij zonder koorts. CT, MR, EEG, allemaal negatief. Meeruurs EEG in Leuven negatief. Wel afwijkingen in de urinezuren en gestegen lactaat bij sommige bloedafnames. Dus vermoeden v stofwisselingsstoornis waarvoor de onderzoeken nu nog lopende zijn.
Bij die opname wel op nutramigen gezet, lactose vrije melk, spuwen gedaan maar wel aan €18/400gr poeder. Maar dat is't minste van ons zorgen eigenlijk.
Het blijft ne moeilijke melkdrinker, en eter met momenten. En andere momenten is dat ne droom, zijn ook al voldoende frustraties over geweest.

Spuwen was gedaan, begon wat bij te komen, zat hele tijd onder de curve. Zijn ontwikkeling bleef wel goed. En daar was het rota virus met bloederige stoelgang, weer opname. Broer weigerde van de avond voordien ook al zijn flessen en die was in de namiddag gelijk aan't piepen, ook opname zware RSV. Andere heeft paar dagen later ook RSV gekregen.
2 weken uit ziekenhuis, hij had boca, rhino & noro-virus vast, zat net weer aan zijn gewicht v bij zijn vorige opname. Weer opname, en de vriendelijke suggestie van de pediater om ze thuis te houden vd creche tot midden mei. We waren eind februari...

Dus we hebben ons part ook al meer als gehad, en er zal nog wel een deel op ons afkomen afh vd nog lopende onderzoeken. Gelukkig ontwikkelt hij zoals hij moet, en is dat één brok energie.


Soms willen ze hier ook niet gaan slapen, of is er ene zoals vorige nacht 2u wakker. Ok ja, dat hoort er nu eenmaal bij.
Maar moet ge daarom zo negatief doen over kinderen? Zijn het daarom kleine duivels die enkel maar op u systeem werken en u geld kosten?
(ik spreek hier op niemand persoonlijk, ik spreek veralgemeend)
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Snap je reactie eigenlijk niet ... wie was er negatief over kinderen ... ?

En nuanceren .. die van ons krijgt nog altijd borstvoeding (geen nep-melk, dus nooit reflux of andere vieze dingen voorgehad) en gaat ook niet naar de creche. Het eerste kleuterschooljaar slaan wij over.

Zoals eerder aangehaald, elk kind, en bijgevolg, elke ouder is anders ... dus vooraleer je iets als negatief opvat omdat jij vind dat het met jouw kind nog erger was en je er niet over klaagt, denk even na en zwijg. De enige 'negatieve' post in heel deze thread vond ik eigenlijk die van jou ... :D
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Was hier al eens voorgevallen dat er sommigen zo een negatief indruk gaven. Zal dan mss aan mijn interpretatie gelegen hebben :)

De reflux was met borstvoeding ;) (en indikken met johannesbroodpitmeel, daar waren zijn darmen niet blij mee)
Ma bon ja Bv of niet, dat doet niet ter zake. Reflux is fysiologisch bij het kind, ligt niet aan de melk.


Het enige nadeel aan die klein mannen, ik heb het verdomd lastig om nog zaken voor mezelf te kopen. De techtoys zijn er ferm op achteruit gegaan! Chance dat'k op het werk met het één en ander mag spelen.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Borsten in het "Ik heb nieuw speelgoed!" topic :banana: :banana: :banana:
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Sasuke schreef:En nuanceren .. die van ons krijgt nog altijd borstvoeding (geen nep-melk, dus nooit reflux of andere vieze dingen voorgehad) en gaat ook niet naar de creche. Het eerste kleuterschooljaar slaan wij over.
weinig genuanceerd, net alsof iedereen in voldoende hoeveelheden borstvoeding kan geven en net alsof poedermelk slecht is voor babies.

persoonlijk vind ik dat het wél goed is voor ontwikkeling van kinderen is naar de crêche gaan en zeker vanaf 3e jaar leeftijd naar kleuterklas.
Niet voordat ze 3 jaar zijn, scholen willen zoveel mogelijk kindjes binnenhalen want kindjes zijn lesuren en lesuren zijn centjes en personeel.
Ik vind dat men niet moet toegeven aan de druk van scholen en best is wachten tot kinderen schoolrijp zijn. Daarvoor moeten de meeste kindjes wel 3 jaar zijn.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

kamiel schreef:Borsten in het "Ik heb nieuw speelgoed!" topic :banana: :banana: :banana:
Kunt ge ook aanzien als nieuw speelgoed natuurlijk ;)
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Niet voor te klagen en helemaal niet voor negatief te doen,
maar kan men dit kinder/baby gedoe niet beter afsplitsen en een nieuwe thread van maken ?
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Nieuw topic, goed idee, kinderen passen toch niet bij nieuw speelgoed vind ik.
Omgekeerd wel :bdaysmile:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Vandaag de keysmart op ibood gekocht. Ik raad iedereen hier aan om het eens te bekijken, het is een alternatief aan de bos sleutels. Iets waar ik al lang nood aan hadden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Ziet er leuk uit in theorie, maar op de foto's gebruiken ze toevallig allemaal dezelfde sleutels, of toch tenminste sleutels met gelijke dikte en lengte. Ben benieuwd hoe handig het systeem nog is in praktijk als je sleutels gaat mixen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”