TP-Link TL-SG2424P

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer
Provider

Een vriend die gebouwd heeft, heeft dit type switch aangekocht en geïnstalleerd. Nu krijgt hij echter zijn pc of wat dan ook via de switch niet op het internet. Weet iemand simpel uit te leggen hoe dit wel kan voor dit type switch?
Alvast bedankt.

Sent from my mobile device!
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Het is dan wel een managed switch maar out-of-the-box is dat gewoon een normale switch... en moet dit dus gewoon werken.

Geraakt hij op het internet als hij rechtstreeks aan de internet modem is gekoppeld ?

Branden de beide LEDjes indien hij de modem en de PC aansluit ?
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Heb het nog niet gezien, wat ik denk is dat hij niet in dezelfde range zit dan zijn tn router. Ga morgen eens kijken.

jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Probleem met het internet is opgelost, kunnen nu via ethernet het net op.
Wat er nu nog is, is dat de POE niet werkt.
Ubiquiti UAP-LR Wlan Ap krijgt geen spanning van de switch.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer
Provider

Wss omdat deze alleen met injector werkt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

jphermans schreef:Ubiquiti UAP-LR Wlan Ap krijgt geen spanning van de switch.
Opgelet met PoE... hiervan bestaan verschillende standaarden !!!

UAP-LR's werken met een sooort pseudo 24V PoE die niet voldoet aan de standaard.

UAP-PRO/AC's werken dan weer wel met je switch z'n standaard 802.3af/at.

Hopelijk is je UAP-LR hierdoor dan ook niet defect geraakt.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer
Provider

Yups, en mijn collegas verklaren mij gek wanneer ik poe vermijd als de pest en een extra kabel trek.
Zolang je bij mismatching riskeert toestellen naar de knoppen te helpen komt poe bij mij niet binnen.

Zelfs TP link slaagt er niet in binnen zijn eigen merk compatibiliteit te houden, ooit een nutteloze poe switch gekocht samen met 3 ap's, en de ap's kwamen met injectors omdat de switch niet compatibel was; binnen hetzelfde merk dan nog...

Tis al erg genoeg dat de af/at standaarden nog altijd beide bestaan, maar er zijn ook proprietary technieken. En al die rommel gaat dan stroom over een standaard netwerkkabel sturen, en aan de andere kant kan elke idioot (user) een toestel inpluggen en naar de botten helpen.

Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer
Provider

802.3af is de poe standaard de opvolgder die ook poe+ levert is gekend onder de naam 802.3at daar ga je onderling niets mee slopen, het enige wat je hebt is als je een device dat poe+ wil aansluit op een poe zal het niet werken.

Op zich is poe een vrij goed gedocumenteerd protocol en in de vele jaren dat ik het gebruik nog nooit dingen gesloopt. Ubnt en andere doen soms iets wat ze passive poe noemen, maar dat heeft totaal niets met poe te maken, je gebruikt gewoon dom de 4 ongebruikte ethernet adres om daar stroom op te zetten. Dat is ook de reden waarom je zo'n passive poe nooit zie met gigabit.

Ubnt heeft wel switches die 24V kunnen leveren.

https://en.wikipedia.org/wiki/Power_ove ... mentations
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer
Provider

De miserie is dat iedereen die custom implementaties ook poe noemt, vandaar de nachtmerrie.

Dat van die spare wires is ook bij de af/at standaard gebruikelijk, dat noemt daar "mode b", iirc.
Normaal is er pas poe op de lijn indien gevraagd door het end device, maar met de prijs van sommige apparatuur vertrouw ik dat niet altijd helemaal.

De miserie is dat veel ITers de stakes niet gewoon zijn: steek je bij een netwerk iets verkeerd in, dan werkt het gewoon niet. Doe je dat bij poe (met de custom implementations enzo) dan kan het spul kapot zijn. Dat was vroeger iets dat enkel electriciens meemaakten.

jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Hebben de ap kunnen terug sturen en dan een andere besteld die wel geschikt voor deze switch. Bedankt voor de info hebben weeral iets bijgeleerd .

Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer
Provider

Tomsworld schreef:Ubnt en andere doen soms iets wat ze passive poe noemen, maar dat heeft totaal niets met poe te maken, je gebruikt gewoon dom de 4 ongebruikte ethernet adres om daar stroom op te zetten. Dat is ook de reden waarom je zo'n passive poe nooit zie met gigabit.
Ik moet je tegenspreken wat die PPoE betreft: ik heb zelf op eBay de Akord Technologies NW-5 Gigabit Passive POE Kit (Injector and Extractor) gekocht, zie http://www.ebay.co.uk/itm/GIGABIT-POWER ... 4d0d4a728d, en dat lijkt toch effectief Gigabit Ethernet te zijn ipv. Fast Ethernet. Ik gebruik deze om een TP-Link TL-WR1043ND (v1) vanuit de netwerkkast te voeden.

Wat PoE zelf betreft: ik heb eigenlijk niets dan goede ervaringen hiermee. Zowat mijn hele telefonienetwerk (een 40 toestellen) is via PoE vanuit de switch gevoed. De telefoontoestellen zijn Cisco SPA's en de switches ZyXEL. Dat heeft als grote voordeel dat ik niet overal adapters moet gaan bijpluggen en de telefoontoestellen beschikbaar blijven bij een spanningsval (als de switch tenminste achter een UPS zit).
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”