Windows Phone 10 (preview)

Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Zijn er hier andere gebruikers van Windows Phone 10 ?

Ik heb de stap eens gezet aangezien de meest recente build 10166 als relatief goed aanzien wordt, echter ik heb al volgende problemen;

- Je kan geen aparte mailboxen pinnen op je startscherm
- De calendar (die ondertussen redelijk goed was op 8.1) is terug een flinke stap achteruit (week view, maand view)
- Ik kan geen andere toetsenborden meer selecteren
- Batterij applicatie van Microsoft is verdwenen ?
- Contact app heeft geen link meer met LinkedIn (en dus ook geen fotootjes meer ervan)
- Alle icoontjes in m'n notification center staan te knipperen (en werken niet meer ?)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Nog vergeten... m'n Office applicaties zijn weg :eek:
wim63
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 apr 2011, 22:16

Beste,

Ik ben ook gebruiker van laatste preview. Ik vind hem tot nu toe de beste welke reeds werd uitgegeven. Het is wel nog altijd maar een preview en dus nog niet volledig....

- Je kan inderdaad uw mailboxen niet apart weergeven op startscherm..
-de agenda vind ik wel geslaagd, je kan de maandweergave zichtbaar maken door op het lijntje onder de dagen naar beneden te swipen ofwel door het pijltje na maand aan te klikken.... verder heb je hier inderdaad alleen de agendaweergave....
- in verband met " Ik kan geen andere toetsenborden meer selecteren" meen ik te begrijpen dat je geen andere taal kan kiezen. Dit gaat wel door de op de spatiebalk te swipen van links naar rechts ....
- het probleem met de icoontjes in de notificatie ondervind ik niet, bij een vorige preview was het icoontje van stiltetijd wat bleef knipperen, doch dit werkt enkel als cortana actief staat bij taalinstellingen alwaar cortana werkt... verder werken bij mij alle icoontjes
- in verband met batterijapp, deze is te bereiken via alle instellingen : bovenaan batterij intypen >> batterijbesparing bekijken en dan batterijverbruik (staat in kleur) aanklikken en je krijgt uw verbruik per app
- office staat er inderdaad niet meer tussen... onenote heb ik als aparte app gedownload en werkt goed met all e in het verleden ingebrachte items, in de store kan je word, excell en dergelijke apart downloaden, heb dit nog niet gedaan en weet dus niet wat ze waard zijn....
-linkedin zal ik deze avond eens bekijken, voor facebook werkt de integratie wel, dit weliswaar via de facebookapp en niet via account en dergelijke..

Het blijft een preview met als gevolg dat er soms wat zoekwerk bijkomt maar mijn inziens gaat het de goede kant uit....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

wim63 schreef:- Je kan inderdaad uw mailboxen niet apart weergeven op startscherm..
Gevonden ondertussen... in de mail app naar het hamburger menu, daar je mailbox aanklikken zodat je een overzicht van je mailboxes krijgt, daarna de gewenste mailbox even aanhouden (het context menu verschijnt wel pas bij het loslaten) en je krijgt de optie om te (un)pinnen
wim63 schreef:- in verband met " Ik kan geen andere toetsenborden meer selecteren" meen ik te begrijpen dat je geen andere taal kan kiezen. Dit gaat wel door de op de spatiebalk te swipen van links naar rechts ....
Inderdaad... is gelukt.
wim63 schreef:- in verband met batterijapp, deze is te bereiken via alle instellingen : bovenaan batterij intypen >> batterijbesparing bekijken en dan batterijverbruik (staat in kleur) aanklikken en je krijgt uw verbruik per app
Terug gevonden in Settings... en ze is te pinnen ook (alléén geen live tile meer).
wim63 schreef:- office staat er inderdaad niet meer tussen... onenote heb ik als aparte app gedownload en werkt goed met all e in het verleden ingebrachte items, in de store kan je word, excell en dergelijke apart downloaden, heb dit nog niet gedaan en weet dus niet wat ze waard zijn....
Kan je blijkbaar downloaden... al staat er dat je uiteindelijk een Office 365 licentie moet hebben (terwijl het nu gratis was).
wim63 schreef:-linkedin zal ik deze avond eens bekijken, voor facebook werkt de integratie wel, dit weliswaar via de facebookapp en niet via account en dergelijke..
Blijkbaar een probleem van LinkedIn welke z'n applicatie moet aanpassen.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik heb een paar maand terug speciaal een nokia lumia dingskes gekocht om de w10 preview op te zetten in de hoop dat ik er wat op zou kunnen leren programmeren.

Maar die W10 is een complete ramp.

- Het gros van de apps start niet (meer) op. (spotify, maps, ...)
- Het is gewoon traag.
- Sinds ik terug ben uit verlof valt de wifi constant weg.
- Zoeken naar updates lukt gewoon niet.

En zo kan ik nog wel een hoop pijnpunten vinden.

Wat ik wel super vind is dat ze met hun universal apps eindelijk iets hebben waarmee je een app (figuurlijk) 1x moet schrijven en gewoon moet compileren naar het target platform en klaar is kees. Niets meer porten van 32bit naar arm ofzo. Voor zover ik weet is er geen enkel ander platform dat dit zo vlekkeloos kan doen tussen desktop en mobile. Zelfs apple kan hier nog van leren.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Trojan schreef:Maar die W10 is een complete ramp.
Het is dan ook een developer preview met alle waarschuwingen vandien !

De vermelde build is vrij goed en performant... wat enkele maanden geleden zeker niet het geval was.
wim63
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 apr 2011, 22:16

beste,

gisteren nog een beetje onderzoek gedaan:

weekweergave in agenda is heel eenvoudig, gewoon uw toestel draaien en in landscape kijken, verschillende mogelijkheden van weergave :
dagweergave - werkweek-weergave - weekweergave
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik had in m'n update queue (van de Store) een tiental apps zitten die een update zouden hebben... wat echter niet correct was.

Het probleem was dat ik ze er ook niet echt uit kreeg dus uiteindelijk heb ik een factory reset gedaan, maar dat ging van kwaad naar erger (uiteindelijk had ik helemaal geen Store meer).

Uiteindelijk ben ik terug gegaan naar WP 8.1 ... misschien één van de komende dagen nogmaals opnieuw proberen. Op zich leek de 10166 build me vrij goed op enkele kleine issues maar misschien was het beter te starten van een clean device.
wim63
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 apr 2011, 22:16

Beste,

Factoryreset is nooit een goede oplossing wanneer een preview is geinstalleerd. Het gaat dan inderdaad steeds van kwaad naar erger...

Terug wp 8.1 installeren, volledig instellen naar wens en dan opnieuw de preview installeren is de beste oplossing...

Het blijft een preview natuurlijk... dus het zal niet altijd lopen zoals het hoort....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

wim63 schreef:Factoryreset is nooit een goede oplossing wanneer een preview is geinstalleerd.
Bron, reden, ... ?
wim63
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 apr 2011, 22:16

Ondervinding, ik heb reeds verschillende preview geinstalleerd gehad en merkte op dat bij een reset en telkens meer problemen waren dan voorheen..
levi1700
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 okt 2013, 09:20
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 5 keer

Ik vind deze buil (10166) de beste tot nu toe, veel stabieler als de vorige (10149).
Update van 8.1 naar 10 is goed verlopen, heb alleen mijn startscherm wat terug moeten herinrichten, maar voor de rest loopt alles vrij goed.
Het ziet er iig veel belovend uit.

Nog enkele minputen en bugs:
Toestel (Lumia 930) wordt vrij warm
Soms last van zwarte schermen bij opstaren van een app (zeer minimiem tov build 10149)
Wil de me-tile terug
Nieuwe store is soms wat traag
battery-app op startscherm is weg
geen keuze meer om favoriete foto's op fototile te tonen (enkel meest recente of vast


Positieve punten:
Looks
Edge-browser
keuze achtergrond foto (+ instellen van sterkte)
multi-toggle
layout nieuwe msn-apps
mail en calender-app

hopelijk volgt nu meer erkenning door meerdere instanties, zodat het app-aanbod volledig gelijk kan getrokken worden met ios en android. Ziet er iig veelbelovend uit met het porten en multi-platform-apps
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

levi1700 schreef:battery-app op startscherm is weg
Je kan deze terug krijgen door naar je settings te gaan en daar de battery saver te zoeken (deze kan je pinnen).

Probleem is dat het geen live tile meer blijkt te zijn.
levi1700 schreef:mail en calender-app
Hier ben ik zelf minder positief over... vond de 8.1 versies heel wat beter qua UI.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Announcing Windows 10 Mobile Insider Preview Build 10512.

Linkje http://blogs.windows.com/bloggingwindow ... uild10512/
Gebruikersavatar
MichelLoyen
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 aug 2011, 10:33
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

10512 is al live voor fast ring users:
http://www.windowscentral.com/windows-1 ... s-insiders

Dat van beginnen met een clean device had ik ook al een op Windows Central gelezen. Best van WP8.1 > factory reset > updaten naar W10 naar wat ik begrepen heb. Ik ga er vanuit dat eea opgelost is bij de rtm/retail.

De 10512 build is met name bugfixing en performance enhancements:
http://www.windowscentral.com/windows-1 ... uild-10166

Ervaringen met 10512 van Windows Central:
http://www.windowscentral.com/thoughts- ... uild-10512
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

heeft iemand ervaring met het niet herkennen van w10 phone.
Mijn 1520 draait op w10.
Ik krijg geen wifi 5ghz signaal binnen, al van verschillende gehoord dat dit een bug zou zijn in w10.
Ik wil terug zetten naar w8.1 met recoverytool maar hij vind mijn telefoon niet .
Als ik hem aansluit begint hij op te laden, dus usb werkt maar als ik kijk in mijn computer zie ik hem niet staan. Koppel ik hem los en sluit ik mijn 930 (die draait io 8.1) erop aan dan staat hij onmiddellijk in mijn computer.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Nog niet echt problemen gehad met WIFI... welke build draai je ?

Heb je al eens een hard reset gedaan van je telefoon ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Las net het volgende van iemand met een gelijkaardig probleem...
My models origin is China, where channel used by my Access Point was not supported/permitted.
Channel 36 is the best for compatibility!
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

1.11.3.0
RM-937-eu-belgium 962
core buid id : 9032.18 02540.00019.15236.45000
build creation date 26/06/2015
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Geen idee waar je dat vandaan hebt maar... All Settings, System, About.

Dan zou je normaal het volgende moeten zien als je up-to-date bent...

Version: 1511
OS Build: 10.0.10586.29

Heb je trouwens nagekeken welk 5 GHz kanaal je gebruikt ?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Dat staat gewoon bij instellingen extras extras en info

apparaatbeheer

versie 1511
besturingssysteembuild : 10.0.10586.11

nee ga het morgen eens uitzoeken
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Je zit in ieder geval nog niet op de laatste build... Insider Preview dus terug activeren op de fast ring (moet je na iedere build terug opnieuw doen).

Tevens help een hard reset bij velen al heb ik het zelf nog nooit moeten doen of gedaan.

Op m'n 930 heb ik alvast geen 5 GHz problemen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

r2504 ik ook niet maar daar staat 8.1 op en op mijn 1520 10 maar daar werkt het niet, maar ga eens uw tip opvolgen en eens da kanaal veranderen.
Vraag me enkel af indien het zo werkt hoe mijn mifi ga moeten veranderen als ik naar frankrijk ga.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”