NAT strict bij Belgacom?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
nicholaswillems
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2015, 11:51

Hallo,

Ik heb recent GTA 5 gekocht voor pc en buiten het feit dat het spel zelf amper werkt (ondanks ik een vrij sterke pc heb), kan ik geen online sessies met mensen joinen. Er komt steeds een foutmelding dat mijn 'NAT strict is". Ik heb al hulp gevraagd bij enkelen die hier iets meer van weten (heb het ook al gehad met andere games), en ik heb enkele poorten proberen te openen maar krijg steeds de foutmelding "NAT configuration failed". Is het mogelijk nog deze poorten te openen?

Ik heb een bbox 3, blijkbaar zijn er nog wat mensen die hier problemen mee hebben.

Het is trouwens niet de eerste keer dat ik problemen heb met de bbox 3. Toen we een bbox 2 hadden werkte onze draadloze printer en chromecast goed, maar met de bbox 3 werken geen van beiden meer.

Alvast bedankt.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

NAT strict is spijtig genoeg geen technische term, maar wss zoiets dat ze uitgevonden hebben om leken een beetje wegwijs te maken in het probleem; daarmee is het voor mij alleszins moeilijk om zo direct uit te vissen waar het probleem zich bevindt, want ik game momenteel niet veel en kom de term dus zelden of nooit tegen.

Ik ga ervan uit dat er inderdaad een NAT probleem is met een aantal poorten en/of protocols die niet juist geforward worden, of die je ooit juist hebt laten forwarden op IP adres maar je console gebruikt DHCP en is van IP veranderd, of iets dergelijks.



EDIT: ik ga ervan uit dat je een xbox hebt, aan de nat descriptions te zien...
The NAT types can be one of the following:

OPEN: Can play games with any other NAT type.
MODERATE: Can play games with open or moderate NAT types.
STRICT: Can only play against open NAT types.
If you have moderate or strict NAT, the problem you describe is most likely caused by a conflict with another player using an incompatible NAT type. Microsoft recommends an open NAT type to connect with players as easily as possible. If you have a firewall or network hardware, such as a router, you might need to make a configuration change in order to obtain an open NAT. This configuration change is sometimes called “opening ports” or "port forwarding." For help, see: 

http://support.xbox.com/en-US/xbox-live ... r-solution
http://support.xbox.com/en-US/xbox-live ... -xbox-live

Xbox Live requires the following ports to be open:

Port 88 (UDP) 
Port 3074 (UDP and TCP) 
Port 53 (UDP and TCP) 
Port 80 (TCP) 
Port 500 (UDP)
Port 3544 (UDP)
Port 4500 (UDP)
Please also see the [Additional Ports to Forward for GTA Online] section below.

Playstation
your NAT type:

Type 1: The most open of NAT types: connected directly to the Internet without router.
Type 2: Similar connectivity as Type 1, except connected to the Internet via a router.
Type 3: The least open of the NAT types.
If you have a less open NAT type, the problem you describe is most likely caused by a conflict with another player using an incompatible NAT type. Consult your network hardware manual to set up a more open NAT type for your PS3 and you should no longer see this problem. If you have a firewall or network hardware, such as a router, you might need to make a configuration change in order to obtain an open NAT. This configuration change is sometimes called “opening ports” or "port forwarding."



Additional Ports to Forward for GTA Online

GTA Online requires the following ports to be open:

TCP Ports: 80, 443
UDP Ports: 6672, 61455, 61457, 61456, and 61458
Also try:
1. Make sure your router's firmware is upgraded the latest version (very important).
2. Unplug your router for 10 minutes and plug it back in. Some older routers degrade in performance over time until it is rebooted, similar to a PC.
3. Disable any firewall or other network filtering for the game.
4. Enable or disable uPnP (universal plug and play) on your router or the console settings.
5. If you don't care about security, enable DMZ (de-militarized zone) on your router for your console’s address. This turns off all of your router's firewall features for that specific console.
6. Contact your ISP and ask them what your DNS settings should be. Check the Primary and Secondary DNS settings on your console. For more information, see: http://manuals.playstation.net/document ... vance.htmlhttp://support.xbox.com/en-US/xbox-live ... r-solution
7. If you have a combination modem/router unit or ADSL, try setting the unit to "Bridge Mode" to bypass the router part of the hardware. If this fixes the issue, then you may be able to connect a second router between the combination unit and the console to dial the PPPoE connection.
8. If you use an ADSL connection, see if dialing a PPPoE connection from the console improves the NAT Type. Contact your hardware manufacturer manual or ISP for detailed instructions.
9. Some players have found that changing MTU settings can improve their connection. Try changing your MTU to 1473 on your console or PC. For instructions on how to do this, please search http://www.portforward.com for your router model and follow the instructions there. PS3 and PS4 users can follow the instructions here:

Go to Settings and then to Network.
Go to Set Up Internet Connection, and select “Custom”.
Don’t change any other settings except “MTU” to 1473. If this does not work initially, you may want to try a lower number (such as 1450).
 








[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Bekend probleem met de Technicolor BBOX3, zie dit topic en dit artikel.

Eenvoudigste oplossing: een eigen PPPoE sessie starten als je wil gaan gamen.
Permanente oplossing: proberen de Technicolor te ruilen voor een Sagem of een eigen router achter de bbox3 gebruiken.
Laatst gewijzigd door Petervanakelyen 11 jul 2015, 16:22, in totaal 1 gewijzigd.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Twee keer dezelfde link, lijkt me...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Ik weet van niets :angel:
nicholaswillems
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2015, 11:51

Petervanakelyen schreef:Bekend probleem met de Technicolor BBOX3, zie dit topic en dit artikel.

Eenvoudigste oplossing: een eigen PPPoE sessie starten als je wil gaan gamen.
Permanente oplossing: proberen de Technicolor te ruilen voor een Sagem of een eigen router achter de bbox3 gebruiken.
Ik zal dan maar zo snel mogelijk eens langsgaan, telefonisch wisten ze hier alvast niets van..
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Als je de reden opgeeft ruilen ze die zonder probleem om, veel gamers met dit probleem hebben dit al gedaan.
Het zou toch wel stilletjes aan bij Proximus een zeer bekend probleem moeten zijn!
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Ik heb hem een paar maanden geleden ook gaan ruilen, zonder probleem
d3rF.
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2014, 11:02
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Sorry om dit topic weer even naar boven te halen, maar toch wou ik even vragen hoe jullie je BBOX-3 hebben kunnen ruilen?

Hebben jullie hiervoor gewoon naar de helpdesk van Proximus gebeld, of rechtstreeks naar de winkel geweest?
Waarom vraag ik dit? Ik heb namelijk reeds contact opgenomen met de helpdesk van Proximus en van zodra ik begon over het NAT-Type probleem met de Technicoler Router kreeg ik doodleuk het antwoord "Wij bieden voor dit soort problemen geen ondersteuning".
Practice Makes Perfect!
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Ik ben gewoon met mijn bbox2 in de winkel binnengestapt en heb een bbox3/T-ac meegekregen zonder problemen. Wel wat geluk gehad want normaal heb je een wisselnummer van de storingen nodig. (In mijn geval blokkeerde de hele routing soms op de bbox2, er is soms nogal veel verbonden aan mijn netwerk).
Gewoon naar de storingen bellen en zeggen dat je bbox er regelmatig mee stopt of je interne netwerkverbinding regelmatig uitvalt of zo zou wel moeten werken denk ik.
d3rF.
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2014, 11:02
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Hmmm bij mij is de installatie wel nog maar een goede 9 maand oud, met BBOX-3. (Nieuwe installatie sinds verhuis).
Maar jij hebt voordien dus geen contact opgenomen met de helpdesk?
Practice Makes Perfect!
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Nope, maar de persoon in de winkel twijfelde toch even om hem te wisselen. Beetje geluk gehad dat hij nogal gewillig was :-D .
Ik zou toch eerst via de storingen aan een wisselnummer proberen te geraken voor de zekerheid, anders is het ook weer voor niets als je er staat. Zeker aangezien het al om een bbox3 gaat.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”