vpn verbinding installeren

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
beertje1953
Starter
Starter

beste,

vanop een openbaar netwerk wil ik een VPN verbinding aanleggen naar mijn netwerk thuis... is veiliger dan te surfen via een openbaar netwerk.

thuis heb ik een bbox3 staan... Proximus.

ik ben geregistreerd bij no-ip... bvb 1234.ddns.net

hoe leg ik mijn netwerk aan zodat ik veilig kan surfen op mijn thuisnetwerk dmv VPN-verbinding...

graag gedetailleerd... ben leek in netwerken.

alvast bedankt voor de hulp

Johan
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

beertje1953 schreef:vanop een openbaar netwerk wil ik een VPN verbinding aanleggen naar mijn netwerk thuis...
Een BBOX heeft geen VPN server mogelijkheden... je zal dus iets dergelijks moeten draaien op een extra toestel (bv. Raspberry Pi).
beertje1953 schreef:graag gedetailleerd... ben leek in netwerken.
We zijn hier trouwens geen gratis klusjesmannen... zelf zoeken is dus de boodschap.

Mits wat Google'n kan je hiervoor genoeg tutorials vinden... denk zelfs dat het volledig beschreven staat hier ergens.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Tip: zoek een externe VPN aanbieder waar je x aantal euro's per maand voor betaald. (Zoek naar servers in NL/DE geen US toestanden)

Waarom:
De uploadsnelheid van een particuliere Proximus internet verbinding is veel te zwak om een deftige surfervaring te bieden.
Afbeelding
beertje1953
Starter
Starter

r2504 schreef:
beertje1953 schreef:vanop een openbaar netwerk wil ik een VPN verbinding aanleggen naar mijn netwerk thuis...
Een BBOX heeft geen VPN server mogelijkheden... je zal dus iets dergelijks moeten draaien op een extra toestel (bv. Raspberry Pi).
beertje1953 schreef:graag gedetailleerd... ben leek in netwerken.
We zijn hier trouwens geen gratis klusjesmannen... sorry deze regel komt zwaar aan...

zelf zoeken is dus de boodschap.

Mits wat Google'n kan je hiervoor genoeg tutorials vinden... denk zelfs dat het volledig beschreven staat hier ergens.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

beertje1953 schreef:sorry deze regel komt zwaar aan...
Mensen investeren hier hun vrije tijd en verwachten dat je zelf dus eerst de nodige moeite doet... mij lijkt daar niets "zwaar" aan ?

Je hebt trouwens nog geen enkele bijdragen gedaan aan dit forum (het was je 2e bericht) en schrijft dan "graag gedetailleerd" ?
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

beertje1953 schreef:sorry deze regel komt zwaar aan...
De oplossing is u al aangeboden, door r2504
Google en/of YouTube
Veel gedetailleerder dan dat kan je niet verwachten :)
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Een Raspberry Pi kopen ofzo?
Goedkoop en tal van mogelijkheden.
Heb hier in het verleden iemand geholpen die hier héél content van is. Maar hoe meer je zelf doet, hoe gemakkelijker je het kan "onderhouden" hé.

Je zou ook een Mikrotik HAP lite kunnen kopen, ook niet duur en behoorlijk krachtig netwerkapparatuur (natuurlijk is dit een sterk afgeslankte versie voor die prijs).

Je hebt een netwerkschijf, waar met wat omwegen ook wel de ene of de andere vorm van VPN op te draaien valt.

Je hebt een oude router waar je DD-WRT op kan draaien.

Tal van mogelijkheden, naargelang je budget en wat je thuis nog hebt liggen dat bruikbaar is.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

We willen als community van userbase.be niet verkeerd overkomen, maar het klopt wel allemaal wat hierboven staat.

Als je problemen hebt met iets heel specifieks, dan kunnen wij wel in onze kennis of ervaring enkele gerichte tips geven, maar verwacht hier geen stappenplan waar zelfs ons mama aan uit kan.

Als jij naar een bakker stapt en zegt "leg mij uit hoe dat je een chocoladetaart maakt, en graag van helemaal in het begin, want ik ken er niets van", dan gaat die bakker je ook vriendelijk een beetje op weg helpen, maar die gaat het ook niet van A tot Z uit de doeken doen.

Dus: volg enkele turtorials die specifiek gericht zijn op mensen met minder ervaring, volg de stappen, loop je ergens vast bij iets specifieks, laat het ons dan gerust weten, en dan zullen we je wel terug op weg helpen.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Ook een eenvoudige manier (2 minuten).

1. download hamachi-logmein op beide computers.
2. installeer privoxy op de home pc, target network instellen op hamachi.
3. installeer (bv) foxyproxy op de remote pc met host-adress het hamachi adres van de home-pc, poort 8118.

Done :-)
Gautier
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer

Het kan ook beleefd zonder mensen te moeten bruskeren.

Johan, om een vpn op te zetten heb je twee dingen nodig, een client en een server. De client kan vanop afstand opgezet worden op je telefoon, laptop, tabletcomputer, enzovoort. Eigenlijk op zo goed als alle toestellen.

Maar het probleem zit langs de serverkant (het eigen netwerk). Je zal je eerst moeten afvragen wat je daar kan inschakelen als vpn-server. Op Belgacom/Telenetmodems kan dat niet. Wat kan wel:
  • *een computer die permanent aanstaat waarop je een vpn-server draait (of die je laat aanliggen wanneer je het nodig hebt)
    *een aparte router die vpn-functionaliteit heeft, bijvoorbeeld routers met DD-WRT-software
    *een Raspberry Pi, da's een 40 euro microcomputer
    *... (ik ken zo uit het hoofd geen andere mogelijkheden)
of, als alternatief,
  • * het gebruik van een commerciële (betalende) vpn-aanbieder
    * remote log-in software, waarmee je vanop afstand kan inloggen op een computer die in je netwerk zit, da's geen VPN-oplossing, maar naargelang het gewenste doel kan het een alternatieve oplossing zijn
Eerste stap is dus bovenstaande vragen te beantwoorden, en na te gaan wat je kan opzetten als vpn-server. Eenmaal die keuze gemaakt, weet je pas wat er geïmplementeerd moet worden.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Je kunt ook je bbox volledig verwijderen en vervangen door een FritzBox die oa.
- een adsl/vdsl modem is
- een router met WiFi is
- een VPN server is
- en veel meer

Op UB is er veel info te vinden van deze FritzBoxen.

Ik schijf dit nu op mijn iPad in China verbonden via VPN met mijn FritzBox in België. Ik heb Proximus internet start met een upload van 4mbit en dit volstaat ruimschoots om hier via VPN naar bv Netflix te kijken want zonder VPN werkt dit niet in China.

Stormachtige groeten uit China met een voorbijrazende typhoon...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Is ipsec zo eenvoudig in te stellen op windows?
Ben ook fritzbox fan, maar dit is niet echt iets voor beginners zonder voorkennis.

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Well... ik heb het zelf nog niet gedaan, maar...
IPsec is geen encryptie an sich, maar een suite aan protocols om de encryptie uit te voeren en key exchange te runnen enzo, dat vraagt dus wel wat config werk.

honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Er is geen alternatief op een FritzBox.
Zelf grote liefhebber van OpenVPN, al is hier wel wat werk aan dit draaiende te krijgen.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”