Ik woon zelf te Houtvenne, vlakbij het centrum.
Ik ben een tijdje geleden al eens op zoek gegaan naar de dichtstbijzijnde ap's. Westmeerbeek, Aarschot en Heist op den Berg uitkijktoren lijken mij de beste opties. Alleen is het probleem dat het huis niet al te hoog is. Het is natuurlijk zo dat in de meeste kleine dorpjes de kerk het hoogste punt is, op een occasionele mast na. Er zijn 2 manieren mogelijk in mijn ogen, of ik zorg dat ik op een hoger punt in de buurt een tussenstop kan maken of ik zorg ervoor dat er een knooppunt komt zodat meerdere mensen hiervan kunnen gebruik maken.
Het idee dat ik mijn hoofd heb is om gemeenschapspunten in kaart te brengen zoals de parochiezalen, voetbalclubs, sportzaal, de lokale chiro, etc. Dan een plannetje te maken hoe een backbone netwerk mogelijk is tussen de hoogste punten in de 3 deelgemeenten (Hulshout, Westmeerbeek en Houtvenne), op strategische plaatsen zodat deze gemeenschapspunten ermee kunnen verbinden.
Volgens mij moet het mogelijk zijn om met een dergelijk uitgewerkt plan en bijhorende kostenraming naar het gemeentebestuur te stappen om eens te praten over een sponsoring omdat het de gemeenschap ten goede komt. Daarnaast is er geen kost aan manuren want dat is voor de sport en kennis op te doen.
Natuurlijk zijn veel van de hoge locaties privé eigendom, dus daar valt misschien ook wat te regelen in ruil voor internet toegang.
Als ik dat geregeld krijg, dan is verbinden van bij mij thuis peanuts
EDIT
in westmeerbeek staat er trouwens een antenne .... pyloon aan het kerkhof , hier staat echter een loco naar westmeerbeek, en een 5 gig omni.
Klopt het dat een 5 Ghz omni absoluut niet ideaal is om op zo'n afstand mee te verbinden, of zie ik dat verkeerd?