Taxshift - the game

Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Slafes schreef:maals je manier van communiceren...
... is op het niveau van de mensen die anderen onnodig onderuit proberen te halen en te lui (of is het iets anders) zijn om de juiste gegevens te verstrekken.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Dan begin je maar met modder te gooien? Niemand probeerde je hier onderuit te halen, ik vrees dat je spoken ziet. Als je zo in het echte leven ook reageert heb je met iedereen ambras volgens mij.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik ben denk ik zowat de grootste positivo die er rondloopt maar heb het nogal moeilijk met domme uitspraken of mensen die hun gelijk proberen te halen zonder dat ze kennis van zaken hebben.

Leg gewoon uit wat je met onderstaande post wilde bekomen? Reclame voor KBC?
Als ik een duidelijk antwoord krijg dan heb ik er geen probleem mee om mijn excuses aan te bieden!
Slafes schreef:
remus schreef:bij wet is de minimale rent 0.11% op spaarboekjes
http://www.spaargids.be/sparen/kbc-spaarrekening.html

En KBC is niet alleen... Getrouwheidspremie krijg je niet als je op het einde van de maand op 0 staat, dus...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Dat antwoord staat er al, leer lezen voor je andere mensen beschuldigt van een diploma van "niets" te hebben en zogezegd domme uitspraken er bij sleurt, alsof jij de enige bent die wijsheid in pacht hebt, je begrijpt niet eens op wat ik reageer en je kan niet eens mijn nick correct schrijven. Ik vind het ook straf dat de mods hier zo stil rond blijven en dergelijke manier van communiceren toelaten.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

't is echt wel simpel: je wilt het standpunt van remus weerleggen en daarom post je een link naar een pagina over KBC op spaargids
Wettelijke waarde: nul
Waarde voor de forumgebruikers: nul

Als ik dan zeg hoe het wel in elkaar zit dan ben je er snel bij om het te 'bevestigen'.
Slafes schreef:Ik vind het ook straf dat de mods hier zo stil rond blijven en dergelijke manier van communiceren toelaten
Oei, oei... de frustratie is wel heel erg groot.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Hierbij wil ik graag iedereen eraan herinneren dat we respectvol discussiëren op userbase. Iets als belastingen is nu eenmaal iets wat verhitte discussies uitlokt, doe het dan tenminste met respect. Iedereen heeft het recht zijn mening te melden, een forum is uiteindelijk daarvoor de plaats, maar wel op een manier die respectvol is.

Dank bij voorbaat!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Astralon schreef:'Als ik dan zeg hoe het wel in elkaar zit dan ben je er snel bij om het te 'bevestigen'.
Slafes schreef:Ik vind het ook straf dat de mods hier zo stil rond blijven en dergelijke manier van communiceren toelaten
Oei, oei... de frustratie is wel heel erg groot.
De frustratie om op andere mensen te bashen is bij mij helemaal zo groot niet als bij u...

Het antwoord staat er hoor, maar blijkbaar is het voor u nog steeds niet duidelijk... Toch straf voor iemand die anderen als dommerik uit maakt. :bang:

@Goztow, ondertussen blijven de berichten van dommerik en co wel staan... Sorry, ik vind dat niet kunnen. Ik beheer een groep met meer dan 8000 mensen en zo'n comments wissen wij direct ter grote vrede van de groep. Als dat hier niet kan, mij goed, dan zullen mijn bijdragen vanaf nu stoppen en kan het forum nog verder leegbloeden met mensen die niets beter te doen hebben dan op elkaar te vitten. Zo'n manier van communiceren doet mensen ook gewoon ophouden met nog iets te posten. De userbase die hard clan is al klein geworden. Jammer, maar het is dan maar zo.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik heb alle reacties nog eens snel bekeken en heb een zinspeling weg-gemod die wat op de man speelde.

Voor de rest, dat iemand als opinie heeft dat je een domme uitspraak neerschreef, dat vind ik eigenlijk niet op de man spelen. Het is zijn opinie dat je uitspraak dom was (niet dat jij dom bent) en je kunt dit uiteraard weerleggen. OK, het is een beetje op de grens... geschreven tekst is nu eenmaal niet zo goed in het overbrengen van emoties.

Daarom nogmaals mijn oproep aan iedereen om zo respectvol mogelijk te discuteren en er rekening mee houdend dat dergelijke discussies soms emoties kunnen aanwakkeren.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Goztow schreef:Ik heb alle reacties nog eens snel bekeken en heb een zinspeling weg-gemod die wat op de man speelde
Oei, we gaan hier de rode toer op...
We krijgen ons gelijk niet, dus gaan we maar censureren op verzoek :roll: .
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/ ... ekje.dhtml
In de onderhandelingen over de tax shift ligt een denkspoor op tafel om de belastingvrije som op het spaarboekje te verkleinen. Door de lage rentes is die nu zo groot dat vooral vermogenden dit zouden voelen, luidt het.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

dit zouden voelen
Bij de invoering er van.
Nadien voelt iedereen het natuurlijk.

Maar: voer maar in.
Zelfs de volledige afschaffing ervan.
Je betaalt op financiële inkomsten belastingen, punt.

Veel "shift" zit er dan niet in, eerder "lift".
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

heist_175 schreef:Je betaalt op financiële inkomsten belastingen, punt.
En inkomsten uit speculatie (beurstaks ?) daar spreken we niet over ?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Het lastige met beursgedoe is dat je ook minwaarden moet kunnen aftrekken dan.
En dat is dan geen goed idee denk ik :). In crisistijden de belastingen zien teruglopen is dubbel gescheten :)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Waarom moet je minwaarden kunnen inboeken? Winst? Fijn, dan betaal je, verlies: jammer voor uw verlies. Je betaalt wel een beurstaks en die verlies je ook als je aandelen niets meer waard zijn he.

Straks wil je nog dat wanneer we geld afhalen van onze spaarrekening dat je het verlies van je getrouwheidspremie zou kunnen aftrekken. :)
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”