Ik heb hier een netwerk en op 1 computer staat linux met een Samba server, ik kan met alle windows computers op het netwerk en dus ook op de linux computer maar ik kan niet met mijn laptop op het netwerk (linux op de laptop).
Als ik op de laptop "smbclient -L 192.168.123.102" doe dan zie ik alle sharenames, etc.
Hoe kan ik het nu zo instellen op de laptop zodat ik op het netwerk kan in kde (niet met de console) ?
Samba netwerk
-
- Administrator
- Contacteer:
probeer dit eens: http://www.usinglinux.org/sysutils/linneighborhood.html
anders kan de "verkenner" van xfce standard samba shares aan, ik ben wel de naam kwijt op het ogenblik :/ .
anders kan de "verkenner" van xfce standard samba shares aan, ik ben wel de naam kwijt op het ogenblik :/ .
ik heb dat hier net ff getest met xffm (de file manager van xfce4 waar SeNsEi Ze0n naar verwees, en die heeft bljkbaar inderdaad een samba-browser.
ik mount mijn shares meestal wel mbv de mount.cifs tool, maar met die samba-browser zal het normaal gezien ook lukken...
ps: waarom geen console??? dat is nu net de kern van je linux besturingssysteem
ik schakel de laatste tijd zelfs meer over naar console programma's dan programma's die draaien in een X omgeving...![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ik mount mijn shares meestal wel mbv de mount.cifs tool, maar met die samba-browser zal het normaal gezien ook lukken...
ps: waarom geen console??? dat is nu net de kern van je linux besturingssysteem
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
ik schakel de laatste tijd zelfs meer over naar console programma's dan programma's die draaien in een X omgeving...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)