Scarlet niet meer ongelimiteerd vanaf 01/09/2015

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Dan ben ik er 100% zeker van dat ze een pak meer dan 0.005% klanten gaan verliezen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

ZALIG als je het zo stelt hoor :-)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Heronic schreef:Dan ben ik er 100% zeker van dat ze een pak meer dan 0.005% klanten gaan verliezen.
ROFLOL :D

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

tja mij zijn ze al kwijt (een klant met minder dan 300GB/maand) tegen september.
AdrIneX
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 apr 2015, 00:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

U kunt in Mijn Scarlet, bij Mijn Verbruik terugzien hoeveel internet u per maand verbruikt. U kunt dan zelf bepalen of u hinder zal ondervinden van deze nieuwe maatregel en in dat geval het abonnement stop wilt zetten.
Wat een onzin van Scarlet. Ze geven zelfs geen hint dat ze het spijtig zullen vinden moest je vertrekken als klant. Dit leest gewoon als: rot maar lekker op als je meer dan 300GB per maand verbruikt.

En dit zal ik dus doen. Waarschijnlijk EDPnet want ik heb nog steeds niemand een positieve comment zien plaatsen over United Telecom.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Er is ook nog dommel.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Nikey84
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2013, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Dit stond als reactie op een gebruiker op de Facebook van Scarlet:
Dit is inderdaad ook voor bestaande en ex-Snow klanten. De algemene voorwaarden zullen hieromtrent aangepast worden. Je hebt op dat moment het recht van kosteloos op te zeggen indien je dat wenst. Er zal echter nog meer informatie volgen over de aanpassing van de datalimiet. Voorlopig staat er op de factuur enkel dat we ons het recht hiertoe voorbehouden. Je zal ingelicht worden wanneer we dit strict toepassen en wat de eventuele alternatieven zullen zijn. We zouden dus aanraden om hiermee nog even te wachten. Als je graag had dat we even je dataverbruik nakijken om hieromtrent een idee te krijgen, dan kijken we dat uiteraard graag voor je na. Indien je nog verdere vragen hebt, aarzel dan niet van ons te contacteren.
Met vriendelijke groet,
Scarlet
En op mijn vraag:
Vraag:
Aangezien jullie de datalimieten terug willen invoeren heb ik een vraagje:
Wat is het alternatief voor klanten die wel meer dan 300GB verbruiken?
(Het standaard praatje ken ik al, vandaar de vraag :))
Antwoord:
Bedankt voor jullie berichten.
Momenteel zijn er nog geen concrete wijzigingen. Er wordt enkel op de factuur vermeld dat we ons het recht voorbehouden om een datalimiet in te voeren vanaf 01/09/2015. Dit is daarom niet noodzakelijk strikt het geval vanaf deze datum, maar de datalimiet zal uiteindelijk wel ingevoerd worden. Je zal ruim op voorhand verwittigd worden of een dataoptie al dan niet beschikbaar zal zijn en je krijgt de mogelijkheid om kosteloos op te zeggen indien je niet akkoord bent met eventuele alternatieven.
Met vriendelijke groet,
Scarlet
Pleuris
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

zouden ze een beetje aan het verschieten zijn van hoeveel mensen er al "gedreigd" hebben om te vertrekken of dat hun zogezegde 0.005% van de klanten er toch heel wat meer zijn.

Gisteren kreeg ik een njet op de vraag of er voor diegene die meer verbruiken een optie konden nemen om de datalimiet af te schaffen of te verhogen. Het is dan ook min of meer leuk dat ze vandaag er wel over nadenken om er eventueel iets aan te doen.
stinusmeret
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 dec 2008, 00:19
Bedankt: 1 keer

Als ze net zoals Proximus een optie 'Unlimited' voor €7.5 aanbieden, ga ik wel blijven.
Het prijsverschil met andere providers is dan miniem voor ons hier, gemiddeld zouden we dan rond de €50/maand betalen.

Voorlopig ga ik dus de kat uit de boom kijken en zien welke opties ze aanbieden.
Glitchdj
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 jul 2015, 09:42

Bij internetenbellen:
€35 abbo
€60 aansluitkosten
gratis Fritzbox 7360

Dommel:
€32,95 abbo + €4,99 speedpack = €37,94
€50 aansluitkosten + €25 activatie speedpack
€29 Fritzbox 7360
€20 voor opsturen postpakket

EDPnet:
€35,95 abbo + €12,5 voor belgacomlijn = €48,45
€50 activatiekost
€99 Fritzbox 7360 of €179 Fritzbox 7490

Jammer dat er over internetenbellen (United Telecom) zo weinig bekend is...

Ik had Scarlet ook een mailtje gestuurd waarna ze ook duidelijk lieten verstaan dat ik kon vertrekken als het mij niet aanstond.
Laatst gewijzigd door Glitchdj 07 jul 2015, 10:58, in totaal 1 gewijzigd.
Nikey84
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2013, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

stinusmeret schreef:Als ze net zoals Proximus een optie 'Unlimited' voor €7.5 aanbieden, ga ik wel blijven.
Het prijsverschil met andere providers is dan miniem voor ons hier, gemiddeld zouden we dan rond de €50/maand betalen.

Voorlopig ga ik dus de kat uit de boom kijken en zien welke opties ze aanbieden.
Aan de ene kant snap ik je redenering, maar dan bereiken ze natuurlijk ook net wat ze willen...
Als ze hun diensten 'verminderen', waarom het maandelijks bedrag dan ook niet?
Maar dat is dan weer een utopie :)
stinusmeret
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 dec 2008, 00:19
Bedankt: 1 keer

Nikey84 schreef: Aan de ene kant snap ik je redenering, maar dan bereiken ze natuurlijk ook net wat ze willen...
Als ze hun diensten 'verminderen', waarom het maandelijks bedrag dan ook niet?
Maar dat is dan weer een utopie :)
Het is inderdaad wat ze willen bereiken, maar praktisch gezien is het eenvoudiger voor mij en mijn ouders.
Verhuis van provider komt neer op nieuwe modem, activatiekosten, nieuwe e-mailadressen en indien mogelijk wil ik mijn ouders al die rompslomp besparen.
Voor mijn ouders is die 300GB limiet immers geen enkel probleem.
Zolang ik echter nog thuis woon is dat wel een probleem aangezien ik zorg voor gebruik dat gemiddeld dubbel zo hoog ligt als de geplande limiet.

Dat verbruik is dan ook nog eens compleet legaal. Netflix, YouTube en livestreams bekijken via Twitch.tv verbruikt immers redelijk wat data.
Verder koop ik de meeste van mijn games tegenwoordig digitaal en die installaties worden ook steeds maar groter (GTA V is iets van een 50-60GB geloof ik).

Deze maand zit ik uitzonderlijk al na 1 week over de geplande limiet, omwille van een project waarbij ik 140 uur aan video heb gedownload die na bewerking ook terug geüpload moet worden naar een vriend in Amerika.

In augustus ga ik kijken of het mogelijk is mijn verbruik onder de 300GB te krijgen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Bij TV Vlaanderen kan het ook intresant zijn,voor sommigen.
http://www.tv-vlaanderen.be/promo/?adpo ... wwodP8kGkw

Men mag er echter ook zeker van zijn dat het internet en vaste tel. eigenlijk ook van Proximus komen,d.w.z. als er veel grootverbruikers overstappen,en zeer zeker ook maatregelen komen.

Ik heb nu de Netflix reeks Sense8 uitgekeken,ik ik heb per dag 6 gb verbruikt.Dit ter info..
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Dat denk ik niet als ze ongelimiteerd promoten voor 7,5.
Ze gaan ook niet hun huidige limieten van 600 GB ineens verlagen naar 300.
Het is gewoon marketing imo om klanten te lokken naar Proximus.
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 10 keer

Ik denk het ook. Uiteraard willen ze liever zoveel mogelijk klanten onder Proximus.
Enkel de zeer prijsgevoelige klant willen ze onderbrengen onder Scarlet omdat ze die anders dreigen te verliezen.

De klant die erg prijsgevoelig is EN "zeer" veel data verbruikt is niet erg gegeerd bij Proximus/Telenet.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Tja, dat lokken naar PX lijkt in mijn geval dan wel goed te lukken. :?

Wij betalen per maand een 50€ aan Scarlet (Trio + 2 extra zenderpakketten, 3 decoders waarvan 2 mijn eigendom).
Dataverbruik : rond de 400gig per maand. 2 kinderen (games, YT, Slingbox streaming). Zeker niet overdreven in deze tijd.

Als ik naar een Maxi ga bij PX, wordt dat ruwweg 75€. Aangezien ik al 2 decoders heb, gaat daar minimum 8 Euro af.
Telenet is geen optie financieel gezien : 75€ voor een Whoppa, daar dan een extra decoder bij van 9€, en daar nog een play more van pakweg 25€ voor enkele extra zenders die hier worden geappricieerd, da's opnieuw 110€ per maand.

PX bezorgt me een 2gig-per-maand datasim, iets waarvoor ik bij MV nu ook 12€ per maand voor geef. Dus dat valt ook weg (8+12=20€ per maand minder).
Bovendien is onlangs vectoring actief geworden in mijn buurt als ik de info mag geloven, dus die BBOX3 van PX bezorgt me nog een ruwweg verdubbeling van mijn huidige snelheid.

En daarboven komt dat ik tot vandaag nog steeds een analoge kabelabo had (voor de kinderen hun 2 tv's), wat ik makkelijk kan opvangen door 2 droid-boxjes en TV-Overal toe te passen, of ik koop een tweedehands BGC decoder voor maximum 50€ and be done with it die ik er als 3e decoder aanhang. Dus nog eens 16€ eraf (20+16 = 36€ per maand minder te betalen).

Maw, ik betaal dan minder als nu, en heb een snellere verbinding met meer mogelijkheden (TV overal, Fon, Replay...) en meer (al dan niet bruikbare) zenders, en met de 500gig limiet van een PX Maxi komen we ruimschoots toe. Met een Comfort zou het ook nog lukken, maar vrouwlief zou het verlies van de extra zenders die we nu op Scarlet hebben niet leuk vinden, en die er gewoon bijnemen als extra bij een Comfort Pack is waanzin.

Maw, Scarlet nu : 50€ + 16€ kabel voor de kinderen : 66€ en feitelijk een +12€ situatie door het MV simmetje : 78€.
PX : 67€ mits inbreng van mijn bestaande decoders. Als ik er nog voor 50€ eentje bijkoop, wordt dat in het eerste jaar 71€ per maand, daarna terug 67€.
Telenet : 110€ voor een vergelijkbare situatie als bij PX Maxi. Feitelijk moet ik daar dan ook nog die 12€ van MV bijtellen, dus 122€.

De "Sc-exit" is dus niet meer als logisch en was eigenlijk maanden geleden al een beter idee geweest, maar omdat toen nog geen Vectoring in onze buurt was en ook BGC geen hogere snelheden kon aanbieden als Scarlet heb ik mij aan Scarlet gehouden, ook omdat ik in al die jaren nooit problemen bij Scarlet gekend heb.

Deze rekening is puur persoonlijk : mijn vader bijvoorbeeld zou zot zijn om van Scarlet weg te gaan : die betaalt niks aan extra zenders, heeft een FTA sat dish om de Duitse zenders te kunnen ontvangen, en heeft met 300gig per maand meer dan hij ooit zou opgebruiken, voor hem blijft Scarlet ideaal.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

stinusmeret schreef:Als ze net zoals Proximus een optie 'Unlimited' voor €7.5 aanbieden, ga ik wel blijven.
Het prijsverschil met andere providers is dan miniem voor ons hier, gemiddeld zouden we dan rond de €50/maand betalen.

Voorlopig ga ik dus de kat uit de boom kijken en zien welke opties ze aanbieden.
Reken er maar niet op, bij ons staat het nu ook op de nieuwe rekening en als Scarlet One klant betalen we al 50 euro. Enige reden waarom we bij Scarlet One bleven was de cap op 50Mbps bij trio. Die paar extra tv-zenders boeien niet. Bij mij blijft het op 2 kansen, 2 keer smallband = buiten.
AdrIneX
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 apr 2015, 00:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Pleuris schreef:zouden ze een beetje aan het verschieten zijn van hoeveel mensen er al "gedreigd" hebben om te vertrekken of dat hun zogezegde 0.005% van de klanten er toch heel wat meer zijn.

Gisteren kreeg ik een njet op de vraag of er voor diegene die meer verbruiken een optie konden nemen om de datalimiet af te schaffen of te verhogen. Het is dan ook min of meer leuk dat ze vandaag er wel over nadenken om er eventueel iets aan te doen.
En dat is precies wat ze hier aan het creëren zijn. Ze hebben het blijkbaar zelf nog niet door.

Mensen beginnen nu met lastige vragen af te komen. Gevolg daarvan is dat anderen die zelfs niet aan die 300GB komen ook gaan beginnen denken dat er een probleem is of misschien later in de toekomst een probleem zal zijn. Oké, het plan is misschien mensen naar Proximus lokken maar ik denk niet dat de doorsnee consument zo dom is als ze denken. Dit forum is een goed voorbeeld, i.p.v Proximus denkt men eerst en vooral naar goedkopere alternatieven zoals Dommel, EDPnet, United Telecom, enz...

Het kan heel goed zijn dat Scarlet hier zelfs van af gaat zien. Beter mensen bij Scarlet houden dan ze laten overlopen naar andere (kleine) concurrenten.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Voor internet unlimited alleen is niets goedkoper dan PX.
Je mag me een provider tonen die het goedkoper dan 35 eur, zelfs united telecom vraagt hetzelfde.
En om dan alle miserie van tussenleveranciers te vermijden ben je beter af bij PX dat nog altijd de netbeheerder blijft.

Voor duo blijft het een ander verhaal en ben je wsl beter af bij concurrenten qua prijs.
Qua triple play denk ik ook dat PX veruit de goedkoopste is ivm Telenet.
Laatst gewijzigd door Sinister 07 jul 2015, 13:40, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Dat klopt alleen als je genoegen neemt met minder dan 70/10, zoniet zijn dommel en utel goedkoper.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Ik durf wedden dat meer dan 50% die 70/10 niet eens haalt door slechte bekabeling.
Daar zou ik wel eens statistieken van willen zien, en 50/4 is voldoende voor mij, die 20 extra gaat het niet maken.
Ik ga er alleszins geen 59 eur activatie terug voor betalen, wat wel proper is, is de gratis modem bij United Telecom, indien je 2 jaar intekent.
Mooi addertje onder het gras, want ga je eerder weg, bam +100 eur op de factuur.
Laatst gewijzigd door Sinister 07 jul 2015, 13:43, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Dat maakt niet uit voor mensen die dat wél halen, zoals ik. =)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Dommel kan je niet eens een deftig bedrijf noemen, daar werkt 3 man :)
En plus die hebben geen VDSL meer, enkel nog ADSL2.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Think fast: optie speedpack voor €4,99/maand voor 70/10. Het staat er echt, alleen niet zo duidelijk.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Glitchdj
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 jul 2015, 09:42

Speedpack is VDSL2 bij dommel.
Maar inderdaad, alles slechte commentaar over Dommel doet me ook niet meteen overstappen.

Ik twijfel tussen EDPnet en, godforbid, PX.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Probleem is dat EDPnet adverteert met max 50/6 voor hun snelste abo. Halen sommige gebruikers meer of is dat gelimiteerd?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Dan blijft er enkel nog over United Tel of PX.
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Ik zit bij Dommel en heb niet echt te klagen alles werkt, maar er zijn inderdaad uitzonderingen.
Ik betaal 37.93 voor onbeperkt internet en telefoon + speedpack voor 70/10, maar helaas is dit voor 15 maanden nadien komt er 6 a 8 euro bij.
De klantendienst van Dommel doet eigenlijk niets buiten rapporten opmaken, bij technische problemen is het automatisch Proximus die moet langskomen.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

James. schreef:Probleem is dat EDPnet adverteert met max 50/6 voor hun snelste abo. Halen sommige gebruikers meer of is dat gelimiteerd?
Ik heb 40/10, er is normaal geen cap on de snelheid van de sync.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
AdrIneX
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 apr 2015, 00:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Dus EDPnet gaat dan gewoon gebruik maken van de dezelfde lijn als Scarlet? Nu ben ik gecapped op 50/4 omdat ik bij Trio zit. Dus zodra ik overstap op EDPnet, is de kans groot dat ik gewoonweg 70/10 krijg aangezien mijn lijnwaarden duidelijk laten zien dat het mogelijk is? Dan denk ik dat de keus snel gemaakt is. Geen TV is dan misschien een nadeel maar als ik moet kiezen tussen no-nonsense ongelimiteerd en geen TV...
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

EDP levert de zo hoogst mogelijke waarden op.
Computer(k)nul
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

edpnet is alleen een probleem om op te zeggen, zonder extra kost.

Die of dat met je dus ook incalculeren in je totaalprijs
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Ik heb geen probleem gehad met het opzeggen van EDPnet indertijd.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Als je koppelverkoop doet kan dat een probleem zijn.
De kleine lettertjes lezen en niets tekenen met gratis modem of activatie indien 2 jaar contract ofzo.
Van de telecomwet kan je na 6 maanden al opzeggen kostenloos.
AdrIneX
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 apr 2015, 00:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Wat met apparatuur bij EDPnet? Ze leveren alles of moeten er dingen bijgekocht worden?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Je moet de modem aankopen (FritzBox 7360 aan 99€).
Maar als je al een (approved) modem hebt (zoals de Sagem), kan je die blijven gebruiken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
AdrIneX
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 apr 2015, 00:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:Je moet de modem aankopen (FritzBox 7360 aan 99€).
Maar als je al een (approved) modem hebt (zoals de Sagem), kan je die blijven gebruiken.
Wat als ik voor de full installatie kies? Is de kostprijs van de modem al erin verrekend of niet?
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

philippe_d schreef:Je moet de modem aankopen (FritzBox 7360 aan 99€).
Maar als je al een (approved) modem hebt (zoals de Sagem), kan je die blijven gebruiken.
Dat geldt ook voor een bbox2?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Yep.
Ga er gewoon van uit dat elke (goedgekeurde) VDSL modem bij elke VDSL ISP werkt. BBox 3 en de Fritzboxen met vectoring geven betere snelheden eens vectoring actief op je ROP.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Ik haal al 70/10 met een bbox2, dus zo lang de sync-snelheden niet verhogen ga ik daar geen last van hebben. Als ze dat toch doen, ga ik wel groen zien, correct.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”