Voor iedereen...

Wil je gewoon eens testen of je klaar bent om te posten? Doe dit dan hier.
Plaats reactie
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

égnééééémégniéééé................é................................égné
.........

.........é..............gné......................namééééééééééééé...

........gnéééééééééééééééé...............é.....
...........................

é..................popu.........

...........i....................mégné..
.

..

...................é

mégné..........égnééé.......é..........

..............................

..
.
.. ....
......

...
....é.....mégnéussss!
.
...
.
.
.
.
.
.
..........
.......
...
.
........
..

......

...................é
mégné..........égnééé.......é..........

.........é..............gné......................namééééééééééééé...

........gnéééééééééééééééé...............é.....

De paus wenst iedereen een prettige Kerstdag en het allerbeste voor 2005! :lol:
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Tss zo lachen met zo'n respectabel persoon :wink: . Ik wil hier bepaalde mensen hun geloof niet afbreken, maar het is momenteel meer dan zielig gesteld met de katholieke kerk. Ze hebben nog niet door, dat wanneer ze niet iets progressiever gaan denken, ze hun kerk binnen maximum 20 jaar mogen opdoeken in West-Europa.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Niveau te laag, dus inhoud welke hier stond werd door mij.

Daar speel ik niet meer in mee...Zet jullie discussies maar verder zonder Blue-Sky.
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 16 jul 2005, 21:47, in totaal 2 gewijzigd.
anoniem
Plus Member
Plus Member

[mod="SeNsEi Ze0n"]Gelieve het een beetje deftig te houden, je mag er andere ideeën op nahouden als de rest, maar dit was er een beetje over vonden we.

ps.: ik ben ook geen rasechte katoliek en kan met zo'n dingen lachen, maar ik kan mij heel goed inbeelden dat er andere mensen zijn die hier aanstoot aan nemen, zeker omdat het in een gewone post staat en niet in een "grap"post.[/mod]
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

1/ Ik ben geen katholiek, maar atheïst, er bestaat geen god, er bestaat geen hiernamaals en er bestaat geen hogere hocus pocus. Dat anderen daar wel in willen geloven kan ik dankzij mijn liberaal denken nog verdragen, al mag ik dan wel mijn eigen mening over die mensen hebben. Ter verduidelijking, ik ben typisch Vlaams katholiek opgevoed, met een doop, eerste en plechtige communie, en ja, ik deed het enkel voor de pakjes (zoals alle kinderen).

2/ Ik heb de katholieke kerk nu toch al een tijdje in het oog gehouden en hun hedendaagse waarden trekken op GEEN ZAK. Broederschap en verdraagzaamheid; ze verketteren wel de holebi's, verergeren het AIDS-probleem in Afrika door condooms als taboe te bestempelen, maken er een 70-jarigen onderonsje van, en gunnen priesters nog geen vrouw. Dat is de katholieke kerk.

Ik kan begrip opbrengen voor het christendom, dat is een mooi ideaal, meer niet. De kerk daarentegen is de belichaming van hoe het christendom niet was bedoeld. Dit is trouwens het probleem bij iedere statutaire religie in de wereld; de orthodoxe kerk, de katholieke kerk, de islam, Anglicaanse kerk, ...

Geloof is een bron van haat in de wereld, aangezien 95% v/d individuen op deze klomp mineralen, het zonodig vindt van in "iets" te geloven. Als de gehele mensheid nu eens zou afstappen van bijgeloof en in de plaats daarvan de humanistische ideeën van de verlichting eens deftig zou bestuderen, zouden we vandaag al heel wat verder zitten dan de godsdienstoorlogen in Irak, Afghanistan, Kosovo, Armenië, Indonesië, India, Darfour, Somalië, Albanië, ... the list goes on.

PS @Blue Sky, dat pamfletje zegt het allemaal zeker? :). Daar staat mooie propaganda op die op geen zak slaagt, want er wordt NIET naar jongeren geluisterd. Dit zal in de toekomst ook niet gebeuren. Aangezien JPII (leuke nick btw :p) massaal veel kardinalen heeft aangewezen. Laat het nu toevallig zijn dat deze allemaal even "modern" als hem zijn.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Akira
Elite Poster
Elite Poster

ah religie heeft nog zijn voordelen hoor,
mensen in wanhoop halen er hun kracht uit als ze in iets geloven.
hierin zijn alle religies gelijk.

Aan de andere kant vind ik dat religie ook wel een niet te negeren schaduwkant heeft en dat is de relatie met andersgelovigen.
Ik kan niet begrijpen waarom we moslims barbaren kunnen noemen als we als christenen ook niet een te vergeten verleden hebben:
kruistochten, concentratiekampen, heksenvervolging, martelen, doodstraf.
Ok de meeste westerse landen zijn nu al iets moderner, maar toch...
de oorlog in irak vind ik even erg als terrorisme

In de oosterse landen is er een andere cultuur en leven ze in een voor ons "ouderwetserse" maatschappij waar martelen, executies nog toegepast worden.

Ik vind het dus niet correct dat Bush en co de oosterse wereld als barbaren aan te wijzen terwijl ze zelf een barbaars verleden hebben (afslachten indianen, incas, azteken,...)

Kerstmis zou een dag moeten zijn waarop je eens stilstaat bij het verleden en niet altijd denken aan hoe het aan de andere kant van de wereld er aan toe gaat. Want wat ik nu zie is dat Amerika democratie wil opdringen aan landen waar nog geen democratie is. voor mij is dit hetzelfde als in de tijd van de kolonies waar de autochtone bevolking het katholisme opgedrongen kregen of wel de dood.

Maar laten we het houden met de goeie kant van de medaille:
geloof is een steun in tijden van wanhoop.
helaas ben ik atheïstisch, heb nooit gedacht aan een opperwezen, geen communies gedaan.
Maar ik probeer in vrede te leven met zowel de katho's als moslims en andere gelovigen of niet gelovigen.

Hopelijk doen jullie dit ook :wink:
de pispaal <<
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik kan mij volledig vinden in The_Borg zijn standpunt.
Voor mij is de kerk niets meer dan een corrupte instelling. Door familieleden die bestolen en mishandeld zijn in naam van de kerk en het geloof, hebben mijn ouders mij in mijn opvoeding vrij gelaten te kiezen, maar hebben ze mij wel hun eigen visie meegegeven die ik ook ben gaan volgen.
Ik ben ook gedoopt, het ook mijn communies gedaan (om de grootmoeder toch maar een plezier te doen weet je), maar walg ronduit van 90% waar de kerk voor staat.

Soms zie ik op TV een massa jongeren die aan het schreeuwen zijn naar de paus alsof het een pop idool is... als ik dat zie moet ik toch even kalm proberen te blijven. Dat oudere mensen geloven etc. OK, maar jong volk dat normaal gezien in onze maatschappij elke kans heeft gehad zijn eigen mening te vormen en dan nog zo freakish aanhanger worden brrrr, niet normaal in mijn ogen.
Pas op, ik heb respect voor al die mensen hé, maar ik zal ze toch altijd met een zeker wantrouwen aanzien. Uiteindelijk doet iedereen toch wat hij wil met zijn leven, zolang ze mij er maar niet mee gaan lastig vallen (en dat doen ze nu wel).

Ach ja, geloof, de mensen zouden beter eens wat meer in hunzelf gaan geloven...
NuKeM
anoniem
Plus Member
Plus Member

Hi, :-D

wederom is er zonder waarschuwing of melding mijn zoveelste reactie op een bericht gewoonweg weggehaald en een stomme reden vermeld.
-------------------------------------------------------------------------
Bewerkt door SeNsEi Ze0n:
Gelieve het een beetje deftig te houden, je mag er andere ideeën op nahouden als de rest, maar dit was er een beetje over vonden we.

ps.: ik ben ook geen rasechte katoliek en kan met zo'n dingen lachen, maar ik kan mij heel goed inbeelden dat er andere mensen zijn die hier aanstoot aan nemen, zeker omdat het in een gewone post staat en niet in een "grap"post.
-------------------------------------------------------------------------
ik wordt iedere keer onpasselijk als zulke inquisitie censuur wordt toegepast...

er zijn miljoenen mensen voor gesneuveld omdat wij onze vrije wil en mening konden zouden kunnen uitoefenen.

nu zijn er iedere keer weer mensen zoals u die met het opgeheven vingertje een ander de les willen spellen en met welk recht?

dit is werkelijk godsgeklaagd :evil:

als u werkelijk zo godvruchtig gristen bent zoals beweert te zijn in uw debiele vermaningen naar een ander, dan past er een typisch vermaning naar jou toe ook: :wink:

"VERANDER DE WERELD EN BEGIN MET JE ZELF"
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

ANONIEM,

Wat jij bekijkt als een onozele reden is voor ons DE reden waarom dat bericht is verwijderd. Als jij je daarin niet kan vinden is dat jouw probleem en niet dat van ons ...

VERANDER DE WERELD, BEGIN BIJ JEZELF (maar misschien niet hier dan)

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
anoniem
Plus Member
Plus Member

Sasuke schreef:ANONIEM1,

Wat jij bekijkt als een onozele reden is voor ons DE reden waarom dat bericht is verwijderd. Als jij je daarin niet kan vinden is dat jouw probleem en niet dat van ons ...

Grtz,

Sasuke

niemand kan zich daarin vinden alleen dictators en mensen die andere mensen de mond willen snoeren, zoals jij :evil:
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Hey guys, 't was niet de bedoeling om te bewijzen dat "geloof" één van de hoofdredenen is van onenigheid...
Toen ik dit kreeg per mail, vond ik dit eigenlijk best wel leuk en origineel. Voor de mensen die hierdoor geschokt zijn, je mag er donder op zeggen dat iets soortgelijks terugkomt in de conference van Geert Hoste.
Wat mezelf betreft, ik vind het eigenlijk 'raar' dat iemand die stokoud is en sukkelt met zijn gezondheid, zijn ambt niet overlaat aan een waardige (en in dit geval, hopelijk minder conservatieve) opvolger. Een koning had namelijk al lang zijn troon afgestaan...
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

anoniem schreef:

niemand kan zich daarin vinden alleen dictators en mensen die andere mensen de mond willen snoeren, zoals jij :evil:

Iedereen word verondersteld de forumregels te kennen, dit is niet jouw persoonlijke forum.
Ga je hier niet mee akkoord ga dan elders je nood klagen en kom ons zeker niet vertellen wat mag en niet mag.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
anoniem
Plus Member
Plus Member

Weetgraag schreef:
anoniem schreef:

Iedereen word verondersteld de forumregels te kennen, dit is niet jouw persoonlijke forum.
Ga je hier niet mee akkoord ga dan elders je nood klagen en kom ons zeker niet vertellen wat mag en niet mag.

Greetz
Weetgraag :wink:

dat zei oome adolf ook en wat er toen gebeurd is weten we allemaal :!: :evil:
Blue-Sky
Erelid
Erelid

khsw schreef:égnééééémégniéééé................é :lol:
Het begint met een lol en het eindigt niet zó mooi voor een kerstfeest, dat was zeker niet de bedoeling.
(van niemand denk ik toch) Heb ik ergens iemand aangevallen in een reply, 'k denk van niet!

Respect voor de mening van anderen is hier de boodschap, jawel ook van andersdenkenden.
Zo enige misplaatste posts zouden wel eens in slechte aarde kunnen vallen bij het centrum tegen racisme bestrijding en dat wil toch niemand op userbase.
En jawel dit staat ook in de rules: >
Post geen berichten die racistisch, schokkend, obsceen, haatdragend, beledigend, in strijd zijn met de Belgische wet of de wet op de privacy schenden; en Respecteer de andere gebruikers, Provider medewerkers, Belgacom medewerkers, moderators, administrators.
Mr.Cide schreef:Maar ik probeer in vrede te leven met zowel de katho's als moslims en andere gelovigen of niet gelovigen.
Hopelijk doen jullie dit ook :wink:
Dus ja, ik sluit me aan bij Mr.Cide en respecteer de mening van andersdenkenden maar heb het niet nodig om een of andere reden iemand aan te vallen.

Nu op tweede kerstdag is het nog tijd om er mee op te houden, en...nog eens ons welgemeende wensen van 22 of 23 december 2004 te herhalen.

Groeten aan alle mensen die van goede wil zijn... :wink:

Erratum: In deze link werd een foto van J.P. II verwijdert, uit respect voor hem :eek:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 02 jan 2005, 04:52, in totaal 1 gewijzigd.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

anoniem schreef:
Sasuke schreef:ANONIEM,

Grtz,

Sasuke

Ooit al gehoord van "overreacting". Er zijn meer dan 1000 mensen die op dit forum postten, en toch lijkt het alsof ik enkel jouw posts moet aanpassen of verwijderen. In mijn boek ligt het probleem dan bij u en niet bij mij. En het feit dat jij zulks al dictatoriaal vind bewijst eens te meer dat jij geen flauw benul hebt, ook al heb je er wel de leeftijd voor, van hoe de wereld draait.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ik heb de katholieke kerk nu toch al een tijdje in het oog gehouden en hun hedendaagse waarden trekken op GEEN ZAK. Broederschap en verdraagzaamheid; ze verketteren wel de holebi's, verergeren het AIDS-probleem in Afrika door condooms als taboe te bestempelen, maken er een 70-jarigen onderonsje van, en gunnen priesters nog geen vrouw. Dat is de katholieke kerk.

The_borg, dat het mis is gelopen met de Kerk als institutie daar ben ik het met je eens. Verketteren van Holebi's... (ze zeggen gewoon dat dat niet mag en volgens mij is dat ook niet normaal, ma ik laat ze gewoon doen, ik ga er niet op in). Aids probleem moet volgens de kerk opgelost worden door trouw te blijven aan een partner enz... (en niet de uitspattingen die tegenwoordig allemaal gebeuren.) ook al is het ginder soms door verkrachtingen enzo... (maar condooms gaan daar ook niet bij helpen).
En dat priesters geen vrouw mogen hebben komt voort uit de idee dat als iemand zich 100 % wil inzetten voor de armen/verdrukten, dat die dan geen tijd meer heeft voor vrouw en gezin. (klinkt allemaal nogal oubollig en het is zeker niet allemaal gegaan zoals ze het bedoelden)

Dus de waarden die de kerk nastreeft zijn volgens mij heel nobel. Hoe de kerk deze waarden nastreeft, da's een andere zaak, daar gaat het compleet de mist in.

greetz,

Nob
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Mr.Cide schreef:ah religie heeft nog zijn voordelen hoor,
mensen in wanhoop halen er hun kracht uit als ze in iets geloven.
hierin zijn alle religies gelijk.

Spijtig genoeg maar al te vaak om oorlog te voeren :cry:

Kijk maar eens naar alle grote conflicten vandaag de dag, en hoeveel hier een ernstige godsdienstige invloed hebben.
mm2
Pro Member
Pro Member

Soms is de grens tussen 'aanvaardbaar' en 'ontolereerbaar' echt flinterdun, het hangt in sterke mate af van de toestand en de achtergrond van de persoon in kwestie die het leest denk ik. Reclame flirt al langer met die grens.

Als grap moet dit absoluut kunnen vind ik (en ik denk dat dat ook de bedoeling was van de poster), anders mogen we ook geen grappen meer maken over politieke figuren, over andere nationaliteiten of over bepaalde groepen. De wereld zou er maar saai uitzien als we grappen die beginnen met "Een Belg, een Hollander en een Duitser" moeten bannen.

Met een grap kwets je altijd wel iemand of een bepaalde groep, maar het is volgens mij geen aanleiding om het respect tegenover die persoon of groep te verliezen. Pas als je daar aan raakt ben je compleet fout bezig volgens mij.

Da's mijn idee erover, al zijn het de moderators die het laatste woord erover hebben uiteraard en dat moet je respecteren vind ik.
crapiecorn.

zoek ook de 2 dt fouten in dit topic :-) misschien was het alleen mij opgevallen.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Lol, altijd grappig om te zien wat kritiek op een godsdienst niet losweekt aan emoties. Er mag tegenwoordig met alles gelachen worden, maar uit eens welgemeende kritiek op "geloven in iets hogers" als geheel en je krijgt 95% v/d mensen nog altijd tegen. Dit doet mij altijd beseffen dat er toch nog altijd maar een kleine minderheid is die eindelijk door heeft waar de verlichting nu in de eerste plaats om draaide.
anoniem
Plus Member
Plus Member

The_Borg schreef:Lol, altijd grappig om te zien wat kritiek op een godsdienst niet losweekt aan emoties. Er mag tegenwoordig met alles gelachen worden, maar uit eens welgemeende kritiek op "geloven in iets hogers" als geheel en je krijgt 95% v/d mensen nog altijd tegen. Dit doet mij altijd beseffen dat er toch nog altijd maar een kleine minderheid is die eindelijk door heeft waar de verlichting nu in de eerste plaats om draaide.

het kerstfeest is het teken in de duisternis :idea:

josua (de Here) is juist gekruisigd voor deze mentaliteit die van Lucifer komt, onzer aller gevallen broeder...

Hij heeft dit offer voor ons allen gedaan, opdat wij allen "vrij" zouden zijn verlost van de wil van de Morgenster.

prettige dagen en groetjes aan allen. :wink:

PS http://www.trouw.nl/religieenfilosofie/ ... 10795.html
Laatst gewijzigd door anoniem 27 dec 2004, 16:05, in totaal 1 gewijzigd.
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Excuseer? Zo juist gekruisigd? Ge vergist U. Hij is zo juist ons komen te vervoegen op deze helse wereld om ons te tonen hoe Zijn ware Koninkrijk er uit ziet. We vierden zo juist Kerstmis, het feest van het Licht in de duisternis en niet Pasen, het feest van de wedergeboorte of herrijzenis van de Heer Jezus Christus van Nazareth, zoon van Jozef de houtbewerker en Maria én van Onze Vader die in de Hemel is.

Amen :worship:
Laatst gewijzigd door Spock 27 dec 2004, 11:37, in totaal 1 gewijzigd.
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

The_Borg schreef:1/ Ik ben geen katholiek, maar atheïst, er bestaat geen god, er bestaat geen hiernamaals en er bestaat geen hogere hocus pocus. Dat anderen daar wel in willen geloven kan ik dankzij mijn liberaal denken nog verdragen, al mag ik dan wel mijn eigen mening over die mensen hebben. Ter verduidelijking, ik ben typisch Vlaams katholiek opgevoed, met een doop, eerste en plechtige communie, en ja, ik deed het enkel voor de pakjes (zoals alle kinderen).

Daar heb ik respect voor maar bedenk even... zelfs al geloof je alleen in de BIG BANG-theorie dan moet je je toch afvragen... wie of wat zorgde voor het ontstaan van het heelal en wie of wat triggerde die Big Bang?

The_Borg schreef:2/ Ik heb de katholieke kerk nu toch al een tijdje in het oog gehouden en hun hedendaagse waarden trekken op GEEN ZAK. Broederschap en verdraagzaamheid; ze verketteren wel de holebi's, verergeren het AIDS-probleem in Afrika door condooms als taboe te bestempelen, maken er een 70-jarigen onderonsje van, en gunnen priesters nog geen vrouw. Dat is de katholieke kerk.

Het is juist dat de Katholieke Kerk condooms verbiedt maar Paus Johannes Paulus II heeft nog niet zo lang geleden gezegd dat condoom het minst slechte van alle kwaad is als het bedoeld is om menselijke levens te redden. Dus eigenlijk zegt hij het niet met zo veel woorden: condooms kunnen in de strijd tegen AIDS maar voor de rest ziet hij het als 'moord' van toekomstig leven. En inderdaad, het is ook om onze hedendaagse uitspattingen onder controle te kunnen houden!

The_Borg schreef:Ik kan begrip opbrengen voor het christendom, dat is een mooi ideaal, meer niet. De kerk daarentegen is de belichaming van hoe het christendom niet was bedoeld. Dit is trouwens het probleem bij iedere statutaire religie in de wereld; de orthodoxe kerk, de katholieke kerk, de islam, Anglicaanse kerk, ...

Ik ben akkoord met je, zelf al ben ik Katholiek geboren en zo zal ik ook sterven. Die hiërarchie heeft de Heer nooit gewild. De Man staat voor eenvoud en kan dit dus nooit in zijn gedachten hebben gehad!

The_Borg schreef:Geloof is een bron van haat in de wereld, aangezien 95% v/d individuen op deze klomp mineralen, het zonodig vindt van in "iets" te geloven. Als de gehele mensheid nu eens zou afstappen van bijgeloof en in de plaats daarvan de humanistische ideeën van de verlichting eens deftig zou bestuderen, zouden we vandaag al heel wat verder zitten dan de godsdienstoorlogen in Irak, Afghanistan, Kosovo, Armenië, Indonesië, India, Darfour, Somalië, Albanië, ... the list goes on.

Zolang het mysterie van het ontstaan van het heelal en het leven op aarde, en misschien ook elders, niet is ontrafeld zal de mensheid altijd iets of iemand daarvoor willen 'bedanken' met een religie. Zelfs zonder religie zou er oorlog zijn want als je de oorlogen op deze aarde bestuderen zou dan zie je dat religie een dekmantel is voor de economische lading: olie, landgoed, water, goud, diamanten, rubber, voedsel,...

The_Borg schreef:PS @Blue Sky, dat pamfletje zegt het allemaal zeker? :). Daar staat mooie propaganda op die op geen zak slaagt, want er wordt NIET naar jongeren geluisterd. Dit zal in de toekomst ook niet gebeuren. Aangezien JPII (leuke nick btw :p) massaal veel kardinalen heeft aangewezen. Laat het nu toevallig zijn dat deze allemaal even "modern" als hem zijn.

NIET? Vandaar dat op de Wereldgeloofsdagen in Vlaanderen, bijvoorbeeld, zo maar eventjes 300.000 jongeren aanwezig waren (gespreid over 5 dagen) ? Deze Paus heeft de Kerk een moderner gezicht gegeven. Mocht hij dat niet gedaan hebben waren de kerken nu al leeg. Hij was het die de misvieringen in de taal van het volk wou in plaats van latijn. Hij heeft de liturgie gemoderniseerd en heeft opmerkelijke standpunten in acht genomen over diverse controverses. Een volgende Paus (Daneels ??) zal de zware taak wachten om die modernisering verder te zetten. Paus Johannes Paulus II was trouwens de eerste Paus die zoveel naar zijn 'schaapjes' trok in plaats van in zijn Vaticaan te blijven. Hij verkondigde de boodschap ter plekke en niet van uit het kastje met bewegende beelden. In die zin ging hij back to basics.

Het is waar dat hij nu is verzwakt maar toch alle respect voor de man. Ik zou zijn job niet willen doen. Zo oud en nog moeten werken...
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Spock schreef:Het is waar dat hij nu is verzwakt maar toch alle respect voor de man. Ik zou zijn job niet willen doen. Zo oud en nog moeten werken...

Wil me ver van deze discussie houden, en lees bijgevolg ook de posts slechts diagonaal. Maar sorry hoor, dit is een flagrante fout : hij moet helemaal niet meer werken... Het is niet omdat een Paus niet gemakkelijk aftreed, dat de mogelijkheid niet bestaat ! Alleen blijft deze man krampachtig vasthouden aan de positie, en de macht die daaruit voortvloeit, die hij bekleedt.
Je vergeet trouwens ook (voor het gemak, neem ik aan) dat deze Paus de naam heeft conservatief (dus helemaal niet vernieuwend) en, ja zelfs een beetje, tiranniek te zijn.
If you can't beat them, confuse them.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Cueboy schreef:Alleen blijft deze man krampachtig vasthouden aan de positie, en de macht die daaruit voortvloeit, die hij bekleedt.

Inderdaad de vierentachtigjarige paus is teveel verzwakt, door de gruwelijke ziekte Alzheimer, een paus wordt nu eenmaal niet afgezet.
En dat hij enigszins conservatief is ja,... maar toch roept hij op om verdraagzaam te zijn ook met anders gelovigen van overal ter wereld.
Laat ons zeggen dat hij werkelijk te oud en te zwak is, maar zijn wil is sterk.
Als een rots in de branding.

Nu, men mag aan deze discussie wel stilaan een einde maken, er is nu al zoveel over gezegd, (geschreven) hopelijk heeft iedereen er iets van opgestoken?
Zij het in negatieve als in positieve zin.
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 16 jul 2005, 21:54, in totaal 1 gewijzigd.
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Laten we het er op houden dat de Paus in al zijn conservatisme toch vernieuwend is geweest. Zo is iedereen blij :wink:
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Spock schreef:Laten we het er op houden dat de Paus in al zijn conservatisme toch vernieuwend is geweest. Zo is iedereen blij :wink:

Amen ?!?
If you can't beat them, confuse them.
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Amen :)

Ga en vermenigvuldig U! :wink:
anoniem
Plus Member
Plus Member

Een vurige tong verrast de paus
Sommigen onder onder ons hebben er wellicht al van gedroomd, maar de zesjarige Walter Orfei Nones heeft het gewoon gedaan: zijn tong uitgestoken naar de paus. Sinds zijn opmerkelijke performance bij een openbare audiëntie vlak voor Kerstmis is de ondeugende knaap een hot item in de Italiaanse media. Walter zelf blijft koeltjes bij al die aandacht: "Het was de eerste keer dat ik de paus zag. Ik was gewoon een beetje zenuwachtig."

Het gebeurt wel vaker dat gelovigen in het aanschijn van paus Johannes Paulus II met de mond vol tanden staan, maar de jonge Walter ging in het Vaticaan toch net dat tikje verder. Toen de paus hem bij een audiëntie over de bol wou aaien, reageerde de jongeman door zijn tong uit te steken. De foto van de ongewone gebeurtenis gaat sindsdien de wereld rond en maakte van de zesjarige durfal een Bekende Italiaan. Dat was nochtans helemaal niet de bedoeling, houdt Walter zelf vol. "Ik stak mijn tong uit omdat mijn kaken pijn deden", zegt hij verontschuldigend. Zoveel kinderlijke onschuld kon de ervaren Vaticaan-watchers evenwel niet overtuigen. Zij gaan ervan uit dat Walter gewoon wat kattenkwaad wou uithalen. Dat behalve de paus ook de rest van de wereld zou meekijken, had de jonge knaap wellicht niet voorzien. (Eigen berichtgeving 05:03)
bron: http://www.demorgen.be/telex/?news=own1104258472
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Jongen, stop er me met de Paus te lachen. Die mens heeft al meer gedaan voor de menssheid dan dat gij ooit in uw leven zult kunnen doen. Een beetje respect voor uw medemens zou op zijn plaats zijn in deze Kerstdagen.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Spock schreef:Jongen, stop er me met de Paus te lachen. Die mens heeft al meer gedaan voor de menssheid dan dat gij ooit in uw leven zult kunnen doen. Een beetje respect voor uw medemens zou op zijn plaats zijn in deze Kerstdagen.

Die reactie snap ik niet ... anoniem plakt hier maar gewoon een bericht van DeMorgen omdat dat ook over de paus gaat ...
Bovendien wordt er in het bericht niet eens met de paus gelachen, enkel vastgesteld.
ban
Pro Member
Pro Member

Inderdaad, Christenen zijn mensen vol respect en eerbied voor andere mensen ...

Spock schreef:Een beetje respect voor uw medemens zou op zijn plaats zijn in deze Kerstdagen.

behalve natuurlijk wanneer je medemens dat respect niet waardig is omdat:
- hij een homo is
- hij condooms durft te gebruiken
- hij (god hou ons vast) van een andere dan de enige juiste religie is
- hij een bruine huid heeft en denkt het recht te hebben in de buurt van jeruzalem te wonen
- hij vervelende krantenartikels vind over de paus, en die dan nog durft te verspreiden ( en het was niet eens kritiek op de paus).
Spock schreef:Jongen, stop er me met de Paus te lachen.

eenieder die zich met een dergelijke moraal accoord verklaart (expliciet of niet) is helemaal niet bezig met verdraagzaamheid, en 1000x beweren van wel veranderd daar niks aan.

om een realistisch beeld te krijgen heb ik even het volgende geprobeerd :
ga naar google en typ in "vatican gay"
om je een idee te geven : hier zijn de eerste paar links :

een medewerker van het vaticaan stelt homo's gelijk met kakkerlakken :
http://www.advocate.com/html/stories/926/926_simpson.asp

de aartsbisschop van australie meld ons dat we dringend iets moeten doen aan het feit dat homo's tegenwoordig denken te kunnen trouwen :
http://www.cathnews.com/news/308/81.php

de paus doet hetzelfde:
http://www.cbsnews.com/stories/2000/11/21/world/main251436.shtml

maar kom, het belangrijkste is inderdaad dat we de paus niet uitlachen, want het is tenslotte god die ons aan het einde zal beoordelen, en zoals jullie allemaal wel weten : god houdt van de paus en haat homo's.

dat weten we omdat .... de paus het zegt
en die weet dat omdat ... hij de enige afstammeling van god op aarde is en dus als enige weet wat god wil.
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

de aartsbisschop van australie meld ons dat we dringend iets moeten doen aan het feit dat homo's tegenwoordig denken te kunnen trouwen

Ik ben het daar mee eens. ;-)

Waarom? Simpel. Een tafel is een tafel omdat het zo gedefinieerd is.
Trouwen is tussen man en vrouw omdat het zo gedefinieerd is.

Als homo's via een wettelijk stelsel zich willen laten binden, moeten ze het maar anders noemen, maar niet trouwen. ;-)

(BTW merk de nuance op, ik ben er niet tegen dat die mensen zich kunnen laten binden ;-) al blijf ik het vies vinden... en onnatuurlijk, maar da's hun zaak)

greetz,

Nob
Plaats reactie

Terug naar “Test”