Zaterdagmorgen, traag internet, uurtje later, helemaal niets meer. ik heb VDSL bij Edpnet
Ik wacht een 1/2 dag, maar nog steeds geen internet. Modem herstart, PC herstart. Setting nagekeken in de modem.
Uiteindelijk fabrieksinstellingen terug gezet in de modem (Fritzbox 7360), allemaal zonder succes.
Bij het herconfigureren van de modem geeft hij bij het "syncen" aan dat de DSL kabel moet gecontroleerd worden in de modem, maar ik zie daar niks mis mee.
Wat te doen?
Kan ik de lijn testen
Kan ik de modem testen op defecten?
Volgens lijntest.be kan ik 5Mbps up, en 49 Mbps down krijgen. Zou dit nog werken als de lijn defect is?
DSL weg
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Lijntest.be werkt voor alle adressen in België. Dit heeft dus niets te maken met je modem of EDPnet-abonnement.
De lijn kan je in principe testen door er eens een andere modem op aan te sluiten. De Sagem 3464 is het gemakkelijkst en goedkoopst te vinden.
Je provider, EDPnet kan ook een aantal testen uitvoeren nadat jij thuis de binneninstallatie grondig gecontroleerd en correct aangesloten hebt.
http://www.edpnet.be/nl/support/oplosse ... roken.html
De lijn kan je in principe testen door er eens een andere modem op aan te sluiten. De Sagem 3464 is het gemakkelijkst en goedkoopst te vinden.
Je provider, EDPnet kan ook een aantal testen uitvoeren nadat jij thuis de binneninstallatie grondig gecontroleerd en correct aangesloten hebt.
http://www.edpnet.be/nl/support/oplosse ... roken.html
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 14 keer
mss nog iets, Ik heb "Raw Copper", geen actief Belgacom signaal. De binneninstallatie werkt al 10 jaren, zou daar nu plots iets mis mee zijn? Ik bel alvast eens met EDPnet voor wat testen.
Als ik de binneninstallatie uitsluit door een laptop direct aan de modem te hangen, en alle andere (LAN)kabels uit de modem haal, en het weerkt dan nog steeds niet, dan kan ik er van uit gaan dat de binenninstallatie OK is?
Als ik de binneninstallatie uitsluit door een laptop direct aan de modem te hangen, en alle andere (LAN)kabels uit de modem haal, en het weerkt dan nog steeds niet, dan kan ik er van uit gaan dat de binenninstallatie OK is?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Als er werkelijk niets werd gewijzigd, en plots valt je sync weg, dan is er iets mis met de lijn.johand schreef:Zaterdagmorgen, traag internet, uurtje later, helemaal niets meer. ik heb VDSL bij Edpnet
Wat te doen?
Enige wat je kan doen is onmiddelijk EDPNet bellen en een ticket laten maken voor deze storing.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
Ik ben vooral benieuwd naar de problemen die zich voordoen tussen straat en contactdoosje van Belgacom. ik denk dat daar de bottleneck zit. Door wie kan ik dat laten testen? Zit dat bij de EDPnet testen?
-
- Premium Member
Blijkbaar kon de support van EDPnet op geen enkele manier aan mijn 7360, ook niet via een testmodel dat zijn opstuurden. Power/DSL bleef knipperen, zowel op mijn 7360 als op de test-7360 van EDPnet. Afspraak met Belgacom/Proximus man volgende maandag. hopelijk ligt de fout dus daar, want anders zou ik nog es 150€ moeten betalen en zal het probleem nog niet van de baan zijn...
-
- Premium Member
Blijkbaar zat ik op een lijn van 1km ipv 50meter. Belgacom/proximus heeft dat aangepast en nu heb ik terug internet. Blijkbaar zat het al verkeerd vanaf hier :
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p480933
Ik maak nu hopelijk kans op een hogere snelheid na DLM testen?
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p480933
Ik maak nu hopelijk kans op een hogere snelheid na DLM testen?
Code: Selecteer alles
Receive Direction Send Direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 30064 10064
Min. DSLAM throughput kbit/s 14568 640
Attainable data rate kbit/s 90949 20616
Current throughput kbit/s 30079 10048
Seamless rate adaptation off off
Latency 8 ms 6 ms
Impulse Noise Protection 3 2
G.INP off off
Signal-to-noise ratio dB 23 15
Bitswap off off
Line attenuation dB 3 15
Profile 17a
G.Vector off off
Carrier record B43 B43
Error Counter
Seconds With Not Remediable Errors (CRC)
Errors (ES) Many
Errors (SES) per
Minute Last
15 Minutes
FRITZ!Box 1 0 0.01 0
Central exchange 0 0 0 0