Scarlet niet meer ongelimiteerd vanaf 01/09/2015
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Ik heb in ieder geval veel meer data nodig,sinds Netflix in Belgie is.En dat zal dan ook zo zijn voor alle Scarlet(of Proximus) klanten die Netflix erbij hebben.Ik vraag mij af of dit een rol kan spelen.
Aangezien ik (nog altijd) een Scarlet One abo heb,ben ik wel benieuwd of dit ook op mijn komende factuur zal vermeld worden.Ook mijn abo is 2€ p/m duurder geworden,dit in tegenstelling tot Scarlet Trio.
Aangezien ik (nog altijd) een Scarlet One abo heb,ben ik wel benieuwd of dit ook op mijn komende factuur zal vermeld worden.Ook mijn abo is 2€ p/m duurder geworden,dit in tegenstelling tot Scarlet Trio.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Nog niks op onze factuur (van 30/6) behalve de gebruikelijke info over onbeperkt internet:
Nuttige informatie betreffende je contract:
Het up & downloadvolume van je internet abonnement van de afgelopen maand bedroeg
406453 MB. Deze melding is louter informatief aangezien je geniet van onbeperkt internet.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Toch wel schandalig dat een provider anno 2015 na jaren zonder datalimiet terug een datalimiet invoert. De motivatie is natuurlijk duidelijk, ze willen meer klanten aan de duurdere (Proximus) formules krijgen, maar wel de schijn van een goedkoper alternatief ophouden. Het is ongetwijfeld volledig wettelijk, maar ik zou er als klant niet blij van worden.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
En we gaan er op achteruit ipv. vooruit.
Waarschijnlijk heeft Neflix er zeker en vast iets met te maken
Waarschijnlijk heeft Neflix er zeker en vast iets met te maken
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2736
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
De limiet op zich vind ik nog niet zo erg. Niet leuk maar valt wel een mouw aan te passen. Maar 3Mbps smallband kan je niks meer mee de dag van vandaag.
Netflix HD heeft er al 5 nodig. Anders zou ik het wel nog enkele maanden kunnen aankijken ^maar nu weet ik gewoon dat het miserie zal zijn.
En "het recht voorbehouden" sjah lekker duidelijk
Netflix HD heeft er al 5 nodig. Anders zou ik het wel nog enkele maanden kunnen aankijken ^maar nu weet ik gewoon dat het miserie zal zijn.
En "het recht voorbehouden" sjah lekker duidelijk
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Het verdwijnen van Snow heeft dus duidelijk gevolgen.Blijkbaar word er (tot nu toe)helemaal geen rekening gehouden met Mobistar,of nog een eventuele andere partij,die tegen dezelfde voorwaarden hier op de markt zou kunnen komen,.
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 03 aug 2011, 11:19
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Twitter berichtje de wereld ingestuurd en krijg ik het volgend antwoord van proximus:
Beste Robin, indien u deze limiet heeft bereikt, kan u steeds opteren voor een Unlimited bundel van €7.5, hiermee wordt uw surfsnelheid (/1)
(2) hersteld en kan u ongelimiteerd verder surfen. Mvg, YV
~ Thincentre Tiny m710q: VMWare Workstation running HomeAssistant | InfluxDB | Grafana | PiHole
~ Proximus @ 100/35, local network running Ubiquiti EdgeRouter 10X with 5 Unifi AP-Lites
~ Proximus @ 100/35, local network running Ubiquiti EdgeRouter 10X with 5 Unifi AP-Lites
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Zie factuur van juli, sommigen hebben deze al.cptKangaroo schreef:Nog niks op onze factuur (van 30/6) behalve de gebruikelijke info over onbeperkt internet:
Nuttige informatie betreffende je contract:
Het up & downloadvolume van je internet abonnement van de afgelopen maand bedroeg
406453 MB. Deze melding is louter informatief aangezien je geniet van onbeperkt internet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Dat is er bij Scarlet toch niet? Of gaan ze die geldklopperij daar ook introduceren?-rocK! schreef:
Twitter berichtje de wereld ingestuurd en krijg ik het volgend antwoord van proximus:
Beste Robin, indien u deze limiet heeft bereikt, kan u steeds opteren voor een Unlimited bundel van €7.5, hiermee wordt uw surfsnelheid (/1)
(2) hersteld en kan u ongelimiteerd verder surfen. Mvg, YV
-
- Starter
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 22 apr 2015, 00:52
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Juist de facturen van de voorbije maanden gecheckt. Tussen de 800GB and 1,1TB verbruik per maand. Zal dus naar een alternatief moeten zoeken. Dank u wel Scarlet, dit is wat een loyale klant als dank krijgt. Hun argument is dat 0,005% van de klanten effectief over die 300GB elke maand zit, waarom dan niet gewoon nieuwe klanten dit laten aanrekenen aangezien het toch maar een klein deel is? Terug naar het stenen tijdperk in internetland terwijl in buurland Nederland men gewoon je raar in de ogen kijkt als je iets zegt over datalimieten.
Ze kunnen nauwelijks 70Mbps aan iedereen garanderen en dan nog eens het hele gedoe rond lijnprofielen (hopen dat je tussen de gelukkigen zit). Komt er nog herinvoering van een datalimiet bij kijken. Ik denk dat een paar heren in Mechelen al serieus plannen aan het maken zijn om in te cashen op dit nieuws.
Ze kunnen nauwelijks 70Mbps aan iedereen garanderen en dan nog eens het hele gedoe rond lijnprofielen (hopen dat je tussen de gelukkigen zit). Komt er nog herinvoering van een datalimiet bij kijken. Ik denk dat een paar heren in Mechelen al serieus plannen aan het maken zijn om in te cashen op dit nieuws.
-
- Pro Member
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 43 keer
Zelf zit ik bij Telenet, en heb al jaren een limiet van 100 gb/maand. Dit verandert nooit terwijl de prijs wel alsmaar stijgt.AdrIneX schreef: Ik denk dat een paar heren in Mechelen al serieus plannen aan het maken zijn om in te cashen op dit nieuws.
Ga je dan naar de hogere abo's van Telenet zal je veel meer mogen betalen dan bij Scarlet, en als ik mag geloven wat ik hier lees
wordt men er ook gelimiteerd. Denk maar tweemaal na voor je vertrekt !
-
- Starter
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 22 apr 2015, 00:52
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Waarom blijf je dan bij hun zitten? Misschien omdat al de rest (Proximus en Scarlet) niet de snelheid kunnen garanderen dat je wilt? Hoe je ernaar kijkt, Telenet's grootste voordeel is dat ze (bijna) altijd de beloofde snelheid kunnen garanderen.kaarsenbril schreef:
Zelf zit ik bij Telenet, en heb al jaren een limiet van 100 gb/maand. Dit verandert nooit terwijl de prijs wel alsmaar stijgt.
Ga je dan naar de hogere abo's van Telenet zal je veel meer mogen betalen dan bij Scarlet, en als ik mag geloven wat ik hier lees
wordt men er ook gelimiteerd. Denk maar tweemaal na voor je vertrekt !
Ik zeg niet dat Scarlet nu ineens heel slecht geworden is, maar dit is gewoon een slag in het gezicht.
-
- Pro Member
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 43 keer
geen vdsl hier, en zal nog voor jaaaaren zo blijven denk ik. Belgacom is zo logAdrIneX schreef:
Waarom blijf je dan bij hun zitten? .
-
- Elite Poster
- Berichten: 964
- Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Niet alleen gaan ze blijkbaar een limiet op het verkeer invoeren , maar ook de upload snelheid inperken ! .
Dit zou dan terug vallen naar 4 mbit ? . Met een verbruik tussen de 6 en 800 GB is deze operator niet meer welkom hier . Ik ga de maand september aanzien , passen ze één van beide toe vliegen ze buiten ! .
Dit zou dan terug vallen naar 4 mbit ? . Met een verbruik tussen de 6 en 800 GB is deze operator niet meer welkom hier . Ik ga de maand september aanzien , passen ze één van beide toe vliegen ze buiten ! .
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dan is het geldklopperij als ze de mogelijkheid bieden.AdrIneX schreef:Juist de facturen van de voorbije maanden gecheckt. Tussen de 800GB and 1,1TB verbruik per maand. Zal dus naar een alternatief moeten zoeken. Dank u wel Scarlet, dit is wat een loyale klant als dank krijgt. Hun argument is dat 0,005% van de klanten effectief over die 300GB elke maand zit, waarom dan niet gewoon nieuwe klanten dit laten aanrekenen aangezien het toch maar een klein deel is? Terug naar het stenen tijdperk in internetland terwijl in buurland Nederland men gewoon je raar in de ogen kijkt als je iets zegt over datalimieten.
Ze kunnen nauwelijks 70Mbps aan iedereen garanderen en dan nog eens het hele gedoe rond lijnprofielen (hopen dat je tussen de gelukkigen zit). Komt er nog herinvoering van een datalimiet bij kijken. Ik denk dat een paar heren in Mechelen al serieus plannen aan het maken zijn om in te cashen op dit nieuws.
Scarlet garandeert geen 70 Mbps, hun aanbod is 30 Mbps. Niemand garandeert iets.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Dat blijkt inderdaad. Proximus heeft een gelijksoortig datalimieten-beleid ingevoerd:Lord Utopia schreef:Niemand garandeert iets.
bron: voetnoot op http://www.proximus.be/nl/id_cr_int/par ... ml#panel1bOnbeperkt volume: enkel voor persoonlijk gebruik conform de algemene voorwaarden van Proximus. Enkel voor persoonlijk gebruik. Internet Comfort: als de klant 300 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 3 Mbps, tenzij hij gratis volume packs bestelt via MyProximus. Internet Maxi : als de klant 500 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 5 Mbps, tenzij hij gratis volume packs bestelt via MyProximus.
De vraag blijft natuurlijk hoe lang die volume packs nog gratis gaan zijn...
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Positieve ervaringen met EDP, vroeger privé, nu professioneel. Privé ben ik indertijd bij hen weggegaan voor SNOW (12/1-profiel), en zit nu bij Scarlet (16,5/4 op hetzelfde koperpaar).
Professioneel een VDSL Pro als backuplijn van een Telenet Schoolnet en daarnaast SIP Trunk.
Probleem is dat EDP voor zover ik weet geen tripleplay heeft.
[ Post made via mobile device ]
Professioneel een VDSL Pro als backuplijn van een Telenet Schoolnet en daarnaast SIP Trunk.
Probleem is dat EDP voor zover ik weet geen tripleplay heeft.
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 964
- Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Heb ook net eens gekeken om naar edp over te gaan . Maar ik zit met het volgende , ik heb eigenlijk geen actieve tel lijn bij BGC , hebben dan ook geen vat toestel wegens niet nodig, dan rekenen ze al 12.5 € aan ervoor . Bij scarlet betaal ik 35 en bij edp net geen 50 € dan .
Of sla ik de bal mis ? .
Of sla ik de bal mis ? .
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Da's iets waar de alternatieve operatoren blijkbaar niet onder uit kunnen: de prijs van de raw copper. Als je echter ook telefonie (VoIP) neemt, maar ze in de praktijk niet gebruikt, wordt dat soms kwijtgescholden.
Professioneel kan ik de Belgacom Classic niet opzeggen: er zit een liftlijn op.
[ Post made via mobile device ]
Professioneel kan ik de Belgacom Classic niet opzeggen: er zit een liftlijn op.
[ Post made via mobile device ]
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Bij EDPnet zal je 45,95 euro/maand betalen. Je bent in feite verplicht om EDPnet internet + voip telefonie te nemen en nog eens een activatiekost te betalen. Het eerste jaar ben je 600 euro kwijt, da's 180 euro duurder dan Scarlet Internet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Lukt hier ook niet: Address is not found or hardware installation is not possible. Error message: A unforseen error has occured.
Error code: Invalid Street
(beschikbaarheidstest werkte ook nooit bij Edpnet).
Error code: Invalid Street
(beschikbaarheidstest werkte ook nooit bij Edpnet).
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
als je bij internetenbellen "binnen" (ook van united) neemt ... moet je daar dan ook nog een raw copper voor nemen of niet,
gezien ik dat niet gelijk terug kan vinden...
voor 25 euro tot 20mbit (gecapped? of adsl2? of? ...) en voor 35 tot 70
ook geen idee of ze unlimited hebben, gezien er éigenlijk niet veel info te vinden is op internetenbellen.be
gezien ik dat niet gelijk terug kan vinden...
voor 25 euro tot 20mbit (gecapped? of adsl2? of? ...) en voor 35 tot 70
ook geen idee of ze unlimited hebben, gezien er éigenlijk niet veel info te vinden is op internetenbellen.be
- James.
- Premium Member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 34 keer
Indien EDPNet wordt gekozen als alternatief voor Scarlet (inet+tel), dan zitten we weer opgescheept met een telefoonlijn waarvan menig persoon aan de andere kant van de lijn vindt dat de kwaliteit niet zo geweldig is. Dat was toch mijn ervaring toen ik EDPNet ADSL2 + telefonie gebruikte op het vorig adres.
Is dat ondertussen al verbeterd en te overwegen, of is een eigen VOIP-provider kiezen nog steeds de beste oplossing met het oog op optimale kwaliteit?
Is dat ondertussen al verbeterd en te overwegen, of is een eigen VOIP-provider kiezen nog steeds de beste oplossing met het oog op optimale kwaliteit?
-
- Starter
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 22 apr 2015, 00:52
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Dan wordt het waarschijnlijk EDPnet, ook al zal het op enkele euros meer uitvallen. Gewoon uit principe.
Eerst zichzelf op de borst slaan dat ze no-nonsense ongelimiteerd aanbieden en dan 180 graden rechtsomkeren. Ongelimiteerd internet WAS de reden voor de meesten om op Scarlet over te schakelen. Als ze nu gewoon een prijsverhoging hadden doorgevoerd dan zou het voor de meesten OK geweest zijn. Maar neen, onpopulaire beslissing gewoon aan mensen opleggen.
Eerst zichzelf op de borst slaan dat ze no-nonsense ongelimiteerd aanbieden en dan 180 graden rechtsomkeren. Ongelimiteerd internet WAS de reden voor de meesten om op Scarlet over te schakelen. Als ze nu gewoon een prijsverhoging hadden doorgevoerd dan zou het voor de meesten OK geweest zijn. Maar neen, onpopulaire beslissing gewoon aan mensen opleggen.
-
- Member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:42
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Dat is inderdaad rot nieuws (wou iets anders zeggen maar durfde niet . Net zoals zovelen ben ik naar scarlet gegaan omdat er geen limiet was. Nu niet dat ik terra's per maand verbruik, maar 300 gig per maand is me toch wat te weinig. Dat is dus 10 gig per dag. Nu netflix wat ingeburgerd is en ik een UHD scherm heb gekocht...
Aangezien ik ook wat TV wil kijken vrees ik dat het bij mij telenet zal worden. Zo een business fibernet met TV dus. In de hoop dat een simpele particulier dat kan worden natuurlijk...
Hoop dat er een mogelijkheid is om bij scarlet maandelijks iets bij te betalen is zodat het nog ongelimiteerd blijft, hoewel ik hoop dat ze het natuurlijk niet doorvoeren. Volgende week is contact opnemen met hun klantendienst.
Aangezien ik ook wat TV wil kijken vrees ik dat het bij mij telenet zal worden. Zo een business fibernet met TV dus. In de hoop dat een simpele particulier dat kan worden natuurlijk...
Hoop dat er een mogelijkheid is om bij scarlet maandelijks iets bij te betalen is zodat het nog ongelimiteerd blijft, hoewel ik hoop dat ze het natuurlijk niet doorvoeren. Volgende week is contact opnemen met hun klantendienst.
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Ik heb een hekel aan mensen die een belofte of hun woord niet houden. Als je zo expliciet reclame maakt over 'echt ongelimiteerd', dan is dat nu woordbreuk. Natuurlijk juridisch houdt mijn statement geen steek, maar als bedrijfsethiek, stinkt dit gewoon. En 300GB is belachelijk laag. Enkel als er technologische argumenten zijn (zoals mss. bij Telenet) dan zou je nog enigszins begrip kunnen hebben. Zoals je bij DSL begrip hebt dat sommige gebruikers geen deftige snelheid halen. En als ze een FUP zouden invoeren, dan zou je het ook nog enigszins begrip kunnen hebben. Maar dit is regelrecht belachelijk
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Bij Proximus Comfort heb je bvb ook 300 GB maar die kan je met gratis volume blokken uitbreiden ... wat dan wel goedkoper zou zijn dan bij telenet.Pleuris schreef:Dat is inderdaad rot nieuws (wou iets anders zeggen maar durfde niet . Net zoals zovelen ben ik naar scarlet gegaan omdat er geen limiet was. Nu niet dat ik terra's per maand verbruik, maar 300 gig per maand is me toch wat te weinig. Dat is dus 10 gig per dag. Nu netflix wat ingeburgerd is en ik een UHD scherm heb gekocht...
Aangezien ik ook wat TV wil kijken vrees ik dat het bij mij telenet zal worden. Zo een business fibernet met TV dus. In de hoop dat een simpele particulier dat kan worden natuurlijk...
Hoop dat er een mogelijkheid is om bij scarlet maandelijks iets bij te betalen is zodat het nog ongelimiteerd blijft, hoewel ik hoop dat ze het natuurlijk niet doorvoeren. Volgende week is contact opnemen met hun klantendienst.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- James.
- Premium Member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 34 keer
Waarom zou iemand eigenlijk Telenet overwegen bij het weggaan van Scarlet? Zijn er niet genoeg andere providers die ook VDSL2 aanbieden aan een gelijkaardige prijs als Scarlet? Maar dan zonder het probleem dat Belgacom zo'n koerswijziging kan afdwingen.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
"technologische argumenten" voor datatraffiek te limiteren bij een provider? name one, ben best benieuwd wat ze als geldig argument zou kunnen aanhalen.DIBO schreef:En 300GB is belachelijk laag. Enkel als er technologische argumenten zijn (zoals mss. bij Telenet) dan zou je nog enigszins begrip kunnen hebben.
voor zover ik weet is datatraffiek limiteren een puur commerciele zaak: minder traffiek aanbieden = minder traffiek inkopen/voorzien = cheaper.
ik denk dat je het gros van scarlet klanten serieus overschat.AdrIneX schreef:Als ze nu gewoon een prijsverhoging hadden doorgevoerd dan zou het voor de meesten OK geweest zijn. Maar neen, onpopulaire beslissing gewoon aan mensen opleggen.
ja, techneuten zitten ertussen en doen dat voor prijs/kwaliteit wat je terugkreeg...
maar het gros? die zouden klagen als scarlet nog maar 2 euro duurder zou worden hoor, en niet zozeer voor de limieten.
wat dan weer wél absurd is, is dat als het toch zo'n klein percentage is, dat het eigenlijk verder toch ook niet uitmaakt en van de kant van scarlet best wel muggenzifterij is.
aan de andere kant: waren ze in amerika - waar het lang voor ons onbeperkt was - niet terug geneigd limieten in te voeren?
zolang we niet terug naar het tijdperk van écht absurde limieten (remember 10gb/maand?) gaan is het al mooi, al is onbeperkt altijd mooier (stel je een onbeperkte geldvoorraad voor).
ik heb, bij proximus, 1 keer gehad dat ik extra volume moest "bijkopen" (absurde procedure, gratis blokken bijkopen, maar soit), en ik snap wel dat ze de limiet bij scarlet liever niet op 500gb zetten, want het zal ergens wel het idee zijn scarlet klanten naar proximus te krijgen.
misschien een voorteken van een afbouw van de scarlet naam?
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
AV aanpassen zonder officieel woord? PR heeft er weinig mee te zien, maar ze houden zich perfect aan de voorwaarden:
je kan veel zeggen over de wijziging, maar niet dat ze de AV aanpassen zonder een officieel woord...
@adrinex: artikel 3.10 is dus nog eens een reden waarom scarlet wél de limiet kan aanpassen in september maar NIET de prijs
en afaik melden ze het op de site en op de factuur, geen idee of ze ook nog een mailtje sturen...AV van scarlet:
3.9 Scarlet heeft het recht de kenmerken, de voorwaarden en/of de tarieven van de Overeenkomst en/of de Dienst te wijzigen. De wijzigingen worden met alle aangewezen middelen (bv per post, fax, e-mail) aan de klant bekend gemaakt uiterlijk één (1) maand voorafgaand aan de invoegetreding ervan. De Klant heeft het recht om zonder boete de Overeenkomst op te zeggen uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op de inwerkingtreding van de wijzigingen, indien hij de wijzigingen niet aanvaardt en in geval van tariefverhoging uiterlijk de laatste dag van de maand die volgt op ontvangst van de eerste rekening na de inwerkingtreding van de wijzigingen.
3.10 Scarlet mag haar prijzen eenmaal per jaar herzien en aanpassen in de loop van de maand januari, afhankelijk van de index van de consumptieprijzen. In dit geval heeft de Klant het recht zijn Overeenkomst op te zeggen overeenkomstig artikel 3.9.
specifieke voorwaarden internet dienst:
5.2 Voor zover dit de functionaliteit niet nadelig beïnvloedt, mag Scarlet de technische specificaties van de Scarlet Internet Dienst aanpassen of wijzigen, dan wel enig onderdeel van het Netwerk op basis waarvan Scarlet de Scarlet Internet Dienst aan de Klant levert wijzigen of vervangen, zonder dat Scarlet hiervoor op enige wijze aansprakelijk kan worden gesteld door de Klant. Scarlet zal de Klant naar best vermogen informeren betreffende deze aanpassingen of wijzigingen en de mogelijke gevolgen ervan ten aanzien van de Klant zoveel mogelijk pogen te minimaliseren.
je kan veel zeggen over de wijziging, maar niet dat ze de AV aanpassen zonder een officieel woord...
@adrinex: artikel 3.10 is dus nog eens een reden waarom scarlet wél de limiet kan aanpassen in september maar NIET de prijs
-
- Starter
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 22 apr 2015, 00:52
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Juridisch in orde zijn met je zaken is 1 ding. Stiekem kleine lettertjes toevoegen bij het begrip "ongelimiteerd" is een totaal ander ding. Waarom denk je dat ze dit in alle stilte erbij zetten en niet in leesbare letters op hun home page? Omdat ze een enorme backlash gaan krijgen van veel meer mensen die de moeite niet doen om de AVs te lezen.