Ik merk hier plots dat mijn router 4 signalen uitzend?
-Privesignaal
-TELENETHOMESPOT
-TELENET WiFree
-ONBEKEND (NAAMLOOS)
Weet iemand waarvoor dat 4de signaal eigenlijk bedoeld is?
Dit kan toch niet gezond zijn, aangezien zij allemaal hetzelfde kanaal gebruiken, dit werkt toch op mekaar storend?
Telenet WiFi
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 34 keer
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Volgens mij wisselen die mekaar af, en is het dezelfde antenne die dat uitzendt.
In dat geval zal dat de bandbreedte geen goed doen.
[ Post made via mobile device ]
In dat geval zal dat de bandbreedte geen goed doen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 34 keer
Op een gewone ipad of pc is het signaal niet te bespeuren, enkel via het programma inSSIDer.
Niet dat het me stoort, maar als dit de werking van mijn privesignaal zou verzwakken wel.
Niet dat het me stoort, maar als dit de werking van mijn privesignaal zou verzwakken wel.
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Dit verzwakt absoluut de werking van je privésignaal. Elke SSID consumeert continu bandbreedte en resources van de router. (uitgebreide technische uitleg op https://documentation.meraki.com/MR/WiF ... iderations en http://www.revolutionwifi.net/revolutio ... lator.html)
In jouw geval zal je gemakkelijk een continu verlies hebben van 10% bandbreedte. En dan spreken we nog niet over het bandbreedteverlies wanneer er effectief andere Telenet-klanten gebruik maken van Wifree/Homespot via jouw router.
Je kan gelukkig steeds alle Telenet Wifi-signalen uitschakelen en een eigen Wifi-toegangspunt aanschaffen als bovenstaande nadelen je zouden storen.
In jouw geval zal je gemakkelijk een continu verlies hebben van 10% bandbreedte. En dan spreken we nog niet over het bandbreedteverlies wanneer er effectief andere Telenet-klanten gebruik maken van Wifree/Homespot via jouw router.
Je kan gelukkig steeds alle Telenet Wifi-signalen uitschakelen en een eigen Wifi-toegangspunt aanschaffen als bovenstaande nadelen je zouden storen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Met WIFI verlies je zo ie zo snelheid tov. een kabel... het hangt er maar vanaf hoe hard je dit wil dramatiseren dus.
Meerdere SSID's verzwakken je signaal trouwens niet... ze nemen inderdaad wel een klein stukje bandbreedte.
Meerdere SSID's verzwakken je signaal trouwens niet... ze nemen inderdaad wel een klein stukje bandbreedte.