Hallo,
Wie kan mij uitleggen welke nieuwe transformator ik nodig heb. Mijne is helaas gaan hemelen.
Op de oude trafo staat.
Pri: 230 VAC 50 hz 90 VA
Sec: 12 VAC max 70 VA
en ik weet Bij God niet wat dit betekend.
Betreft een filterpomp voor een zwembad van 350m doorsnede en 90 hoog.
transformator zwembad filterpomp
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Hallo,
Je kan een halogeentransformator nemen voor spots.
Wel zou een foto handig zijn, zodat ik de symbolen op de transformator kan bekijken om het juiste type te bepalen.
Functioneren is één ding, veilig is nog wat anders.
(in theorie wordt het niet meer als veilig beschouwd als je aanpassingen doet)
Je kan een halogeentransformator nemen voor spots.
Wel zou een foto handig zijn, zodat ik de symbolen op de transformator kan bekijken om het juiste type te bepalen.
Functioneren is één ding, veilig is nog wat anders.
(in theorie wordt het niet meer als veilig beschouwd als je aanpassingen doet)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 11 keer
Een halogeen transfo gaat wel werken, maar zorg dan wel dat er geen water aan kan komen.
Die zwembad transfo's zijn meestal waterdicht.
Je kan ook op kapaza ofzo een nieuwe pomp met transfo kopen. Vele verkopen die kleine pompjes omdat ze uiteindelijk een grotere pomp nodig hebben.
Die zwembad transfo's zijn meestal waterdicht.
Je kan ook op kapaza ofzo een nieuwe pomp met transfo kopen. Vele verkopen die kleine pompjes omdat ze uiteindelijk een grotere pomp nodig hebben.
- Fatsie
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
- Bedankt: 36 keer
Let vooral op het VAC in deze lijn, de secundaire voeding is ook AC (wisselspanning) en geen (V)DC, gelijkspanning ... heel veel van de klassieke trafo's gaan VDC secundair leveren.regeri schreef:Sec: 12 VAC max 70 VA
- regeri
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 2 keer
Het probleem is dat deze pompen moeilijk te verkrijgen zijn, het is een zwembad uit Frankrijk, welke de filterpomp bevestigd heeft met een klem over de rand van het zwembad, meer skimmer achtig. Helaas heb ik geen gaten aan de zijkant van het zwembad waar normaal de hedendaagse opbouwzwembaden van voorzien zijn.
Live life to the Max
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Een transfo op zich levert nooit DC!Fatsie schreef:Let vooral op het VAC in deze lijn, de secundaire voeding is ook AC (wisselspanning) en geen (V)DC, gelijkspanning ... heel veel van de klassieke trafo's gaan VDC secundair leveren.regeri schreef:Sec: 12 VAC max 70 VA
Het linkse symbool duidt op een veiligheidstransfo, dat MOET je zeker identiek zoeken.
Het tweede symbool slaagt op de ene of de andere geïntegreerde beveiliging, kortsluiting.
Het derde symbool wil zeggen dubbel geïsoleerd, je kan geen gevaarlijke spanning aanraken.
Het vierde symbool is dus het CE-markering, dit wil zeggen dat de fabrikant "garandeert" dat hij alle geldende normen heeft toegepast, en u dus een veilig toestel verkocht heeft.
Het vijfde IP44, is de bescherming tegen water en stof, je zou deze transfo dus best in een kastje steken met gelijkaardige of hogere beschermingsgraad.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
hier heb je eentje die juist gepast is: iets hoger vermogen : 100VA kan geen kwaad.
veiligheidstranformator: OK
AC :OK
IP54 > IP44 : OK
http://www.erea.be/nl/producten/detail/ef212sc100
Verkrijgbaar bij elke elektro-groothandel, dus wel na te vragen of ze ook aan particulieren verkopen.
veiligheidstranformator: OK
AC :OK
IP54 > IP44 : OK
http://www.erea.be/nl/producten/detail/ef212sc100
Verkrijgbaar bij elke elektro-groothandel, dus wel na te vragen of ze ook aan particulieren verkopen.