Downloadsnelheid gelimiteerd
Dag mensen,
Ik heb een gewone Internet Start abonnement. Sinds vorige week donderdag is mijn dowloadsnelheid grandioos 'gekapt' naar amper 1Mb/sec. Daarvoor had ik een goeie snelheid van max. 7Mb/sec. Zijn dat de smeerlappen van Proximus die hier de oorzaak van zijn of is het mijn Bbox 3.
Heb ook al naar de technische dienst gebeld en ze hebben een snelheidstest gedaan. In de test heb ik inderdaad verschillende snelheden waargenomen. Ik kreeg een vage uitleg te horen dat het aan verschillende kabels kon liggen of dat ik een nieuwe bbox kon gaan halen. Ik geloof die vage praatjes van die kerel niet. Heb sterk een vermoeden dat ze ferm in de snelheden hebben geknipt en dat de nieuwe bbox een smoes is en niet gaat helpen. Wat denken jullie?
Ik heb een gewone Internet Start abonnement. Sinds vorige week donderdag is mijn dowloadsnelheid grandioos 'gekapt' naar amper 1Mb/sec. Daarvoor had ik een goeie snelheid van max. 7Mb/sec. Zijn dat de smeerlappen van Proximus die hier de oorzaak van zijn of is het mijn Bbox 3.
Heb ook al naar de technische dienst gebeld en ze hebben een snelheidstest gedaan. In de test heb ik inderdaad verschillende snelheden waargenomen. Ik kreeg een vage uitleg te horen dat het aan verschillende kabels kon liggen of dat ik een nieuwe bbox kon gaan halen. Ik geloof die vage praatjes van die kerel niet. Heb sterk een vermoeden dat ze ferm in de snelheden hebben geknipt en dat de nieuwe bbox een smoes is en niet gaat helpen. Wat denken jullie?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Bij internet start is je download volume beperkt tot 100GB nadien surf je aan zéér lage snelhied, misschien heb je deze limit al bereikt? Je kan het nakijken via mijn Proximus.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Ja maar ik betaal ondertussen al 9 maanden 7€ extra voor ongelimiteerd volume.jos123 schreef:Bij internet start is je download volume beperkt tot 100GB nadien surf je aan zéér lage snelhied, misschien heb je deze limit al bereikt? Je kan het nakijken via mijn Proximus.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Als je een speedtest doet op deze site http://www.speedtest.net wat haal je dan van snelheid ??? is dit draadloos of met een UTP kabel verbonden ?
Je kan uw test hier delen door te kiezen delen op een forum kopiëren
Welke modem heb je nu eigenlijk ? een Bbox 2 of een Bbox3 ? want een Bbox3 is wel beter met wifi en geschikt voor vectoring
Je kan uw test hier delen door te kiezen delen op een forum kopiëren
Welke modem heb je nu eigenlijk ? een Bbox 2 of een Bbox3 ? want een Bbox3 is wel beter met wifi en geschikt voor vectoring
Laatst gewijzigd door Patje 30 jun 2015, 17:51, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Bbox 3 Technicolor met kabelPatje schreef:Als je een speedtest doet op deze site http://www.speedtest.net wat haal je dan van snelheid ??? is dit draadloos of met een UTP kabel verbonden ?
Je kan uw test hier delen door te kiezen delen op een forum kopiëren
Welke modem heb je nu eigenlijk ? een Bbox 2 of een Bbox3 ?
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Ik zie geen afbeelding van uw speedtestArtLover schreef:Bbox 3 Technicolor met kabelPatje schreef:Als je een speedtest doet op deze site http://www.speedtest.net wat haal je dan van snelheid ??? is dit draadloos of met een UTP kabel verbonden ?
Je kan uw test hier delen door te kiezen delen op een forum kopiëren
Welke modem heb je nu eigenlijk ? een Bbox 2 of een Bbox3 ?
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Omdat als Proximus inderdaad gecapt heeft in de snelheid, ze wel mogen communiceren naar de klant toe. Nu moet de klant maar 'insinueren' wat deze situatie is..wied schreef:waarom denk je dat PX alleen maar "smeerlappen" in dienst heeft?
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Volgens mij zit jij gewoon op een repair profiel.
- yama
- Premium Member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
Heb je gekeken of je niet over de 500gb zit want hier met mijn maxi abbo hebben we ook geen limiet maar staat er een 500gb max op en als je die overschrijd val je op een mindere snelheid.
Dus beter dan om een stock van gratis 20 gb pakketten te nemen zo ben je gerust en val je niet op een mindere snelheid.
grtz
Dus beter dan om een stock van gratis 20 gb pakketten te nemen zo ben je gerust en val je niet op een mindere snelheid.
grtz
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Ziet er inderdaad een repair profiel uit, mogelijk door werken in de omgeving of door slechte binnen bekabeling.
Het best wat je nu kan doen is de lijntest bellen op 0800 22424 (alleen uw Tel nr ingeven en dan wordt een test opgestart) en dan zien of de snelheid zich herstelt ....
Het best wat je nu kan doen is de lijntest bellen op 0800 22424 (alleen uw Tel nr ingeven en dan wordt een test opgestart) en dan zien of de snelheid zich herstelt ....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
De mensen hun taalgebruik de laatste tijd is echt lager dan laagst.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Je kan die posts misschien eens lezen Op deze manier zal het bij jou langer duren.ArtLover schreef:Ik snap niet hoe gij aan duizenden 'nuttige post' zijt gekomen. Letterneukerige posts zou beter passen.
Aangezien de blokkeerknop het niet doet, bij deze: -1
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Als mensen hun bedrogen voelen gaan ze sneller schelden, wat wel vaker gebeurd. Als er alleen maar een internetlijn of een telefoonlijn tussen zit gaat het al veel sneller natuurlijk. Het gevoel om "in het zak" gezet te worden kan dit natuurlijk ook uitlokken. Al raad ik u aan in de toekomst eerst rustig het probleem te omschrijven en via hulp van andere hier, extra gegevens door te geven zoals nu gebeurd is. Dan weet/voel je wel dat het aan uw lijn lag die op een repair-profiel was gesukkeld door een storing en dat ze niet aan uw lijn hebben gefoefeld
Voor de rest vraag ik iedereen om verder ontopic te blijven.
Voor de rest vraag ik iedereen om verder ontopic te blijven.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
TS had op z'n eerste bericht geschreven dat hij reeds naar de technische dienst van Px had gebeld,
Konden zij niet voorstellen om eens een lijntest te doen ?
Nog maar eens het bewijs dat men hier bij Userbase soms goed geholpen kan worden door mensen met kennis van zaken
Konden zij niet voorstellen om eens een lijntest te doen ?
Nog maar eens het bewijs dat men hier bij Userbase soms goed geholpen kan worden door mensen met kennis van zaken
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Misschien had de Px medewerker er niet zo veel zin meer in als de toon hetzelfde was dan hier in de eerste post. Veel hangt ook af van de omschrijving van het probleem. Als je naar je garagist belt en zegt "hey s***rlap, mijn auto start niet, hoe komt dat?" gaat dat gesprek toch anders lopen dan wanneer je op een redelijke manier het probleem omschrijft en er bij zegt wat je zelf al nagekeken hebt (brandstof, batterij, gehoorde geluiden). En niet vergeten dat de eerste lijn support meestal niet echt 5 sterren kwaliteit is natuurlijk.lacer schreef:TS had op z'n eerste bericht geschreven dat hij reeds naar de technische dienst van Px had gebeld,
Konden zij niet voorstellen om eens een lijntest te doen ?
Nog maar eens het bewijs dat men hier bij Userbase soms goed geholpen kan worden door mensen met kennis van zaken
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
De vergelijking gaat niet echt op, want de auto is van jou en hangt voor zijn zorg/onderhoud van jouw af. Alle telefoonkabels, modems, ROPs,... zijn van Px en daar kan je zelf niet aan gaan sleutelen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
OK, maar je snapt waarschijnlijk wel wat ik bedoel (hoop ik)
De kern van mijn post was de eerste zin (en ja, daar zal wel weer een -1 aan vast hangen )
De kern van mijn post was de eerste zin (en ja, daar zal wel weer een -1 aan vast hangen )
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Zijn probleem is opgelost ondertussen, telefoongesprek kunnen wij niet getuigen en alleen maar speculeren... Thans heeft de medewerker een gedeeltelijk juist antwoord gegeven...
Alleen had hij dit correcter kunnen formuleren en tegen hem zeggen dat hij op een repair-profiel stond aan de hand van die testen. En dan komen we aan het punt dat hij dit fout interpreteerde en dacht dat ze hem afscheepte. Normaal kunnen die mensen perfect uw lijn uitlezen en resetten dacht ik.ArtLover schreef:Ik kreeg een vage uitleg te horen dat het aan verschillende kabels kon liggen of dat ik een nieuwe bbox kon gaan halen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]