Alternatieve firmware voor Snowbox?

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Nu Snow blijkt zwarte sneeuw te zien, en tegen eind juni volgend jaar helemaal weggesmolten zal zijn, vroeg ik mij af of er alternatieve firmware bestaat voor de Snowbox. Volgens de manual zou dit een Hybroad M505H zijn, maar ik vind niet meteen alternatieve firmware(s) terug.

De decoder draait blijkbaar Linux, zie http://www.hybroad.com/index.php?option ... &Itemid=96. Dat zou mogelijkheden moeten openen, maar hoe/waarmee/... geen idee.

Tips & Tricks zijn welkom.
Computer(k)nul
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

ben benieuwd ...heb er ook zo'n 2...als dit ook zo'n vervolg kent als Bhaalu
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Ik was ook in die richting aan het hinten... hopelijk met positief vervolg.
Ik vrees er alleen een beetje voor: veel SNOW'ers lijken er niet op dit forum te zitten, en gericht informatie vinden is ook al hopeloos dankzij de naamgeving.
Computer(k)nul
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Er zitten wel mensen op dit forum die zich graag bezig houden met het hacken en uittesten van deze zaken, kijk maar naar de Telenet Router hack, de Digibox hack, etc... Ok, het gaat hier dan niet over het runnen van een alternatieve firmware op die dingen, maar zij kunnen vast wel kijken naar security issues die dit mogelijk maken :). Dan hebben ze wel zo een box nodig van iemand natuurlijk :).
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

ben benieuwd ...heb er ook zo'n 2...als dit ook zo'n vervolg kent als Bhaalu
Klein verschil.. bij mijn weten is de decoder bij snow juridisch gezien geen eigendom van de klanten.
Ja mag deze behouden (ze hoeven hem niet terug ;) ) .. maar zoals topic starter komt te zggen..zolang niemand hier alternatieve firmware voor maakt is hij niet bruikbaar.
Het valt me trouwens op dat het voor scarlet blijkbaar goedkoper moet zijn om die boxen te vervangen ipv andere firmware te schrijven.

Ik begrijp niet goed hoe al die manuele interventies (+prijs van V3b decoder) goedkoper kunnen zijn dan op afstand nieuwe firmware pushen naar klanten die willen overstappen naar scarlet . Al die gastjes van janssens field tesamen kosten dus minder dan een paar programmeurs?
Komt daar nog bij dat de decoder van snow eerder vergelijkbaar is met een V4. Ik vermoed dat Scarlet nog steeds die V3b aan het leveren is..dus minder grote HDD en ik vermoed ook minder snel.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Snowbox Hybroad M505H
ram : 512 mb, rom : 128 mb / 256 mb
résolution : 480i, 480p, 576i, 576p, 1080i et 1080p
compatible 3d : oui
disque dur : 250 gb
1 port ethernet rj45 10/100 mbps
1 hdmi
2 connexions audio RCA
1 sortie optique S/PDIF
1 port usb 2.0
spécifications techniques du constructeur : télécharger
manuel d'utilisation : télécharger

-> http://www.fetchtv.com.au/opensource ????

je hebt nog tijd om aan Snow hun GPL code te vragen? :-)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ghohja, een paar programmeurs, zo geraken ze van hun stock oude toestellen af en vermijden ze een wildgroei van devices om te onderhouden. Dan lijkt mij de keuze dus wel logisch, de investering in die boxen van hen hebben ze toch al gedaan.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Even terug oprakelen, nu pas tijd gehad om er wat mee te spelen.

Ik heb het achter een hub (ja, een hub, geen switch) in VLAN10 gehangen (niet VLAN30) om te zien wat het van verkeer genereert.
Eerst stuurt de box een DHCP Request uit. Als deze niet beantwoord worden, wijst de box zich een private class A IP-adres toe. Op VLAN30 komt er geen antwoord op de vraag.
Op VLAN10 wordt de request beantwoord door mijn OpenWRT-router met een private class C IP-adres.

Daarna probeert de box te verbinden met een NTP-server op IP-adres 94.139.63.174, maar die is onbereikbaar (toch vanaf Scarlet, geen idee qua andere netwerken).

Door in mijn OpenWRT-router de volgende iptables-regel in te voeren als firewall-rule, geraakt de box voorbij het zoeken naar een NTP-server:

Code: Selecteer alles

iptables -t nat -A PREROUTING -d 94.139.63.174 -p udp --dport 123 -j DNAT --to-destination 85.88.55.5:123
Eens zover, krijg ik een melding "Checking VMDRM - trying to connect to media streams..." en een melding dat alles OK zou zijn na het herstarten van de STB. Niet dus...
Er wordt verder verbonden met een aantal toestellen binnen AlphaNetworks, maar voorlopig (?) geraak ik niet verder.

BTW: Eens een IP-adres toegewezen, kan je met telnet op de box verbinden. Helaas geen credentials :oops:
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Die VMDRM is de Verimatrix Digital Rights Management-server waarmee verbinding gezocht wordt. Heb je de disk al eens ingeplugd op een Linux-device? Mogelijk staan daar een aantal aanwijzingen op.
Joost85
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 okt 2012, 11:05
Bedankt: 2 keer

Begin mei stap ik over naar Scarlet en zal mijn SNOW decoder ook onbruikbaar zijn. Vanaf dan wil hem graag aan allerlei testen onderwerpen en zou ik het fantastisch vinden hier alternatieve software op te laten draaien (denk aan een Netflix via een basic Linux).
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Als iemand er een paar zoekt om te testen...

https://www.tradeloop.com/broadcast/?bc=938191

Er zijn wel verhalen van Android op Broadcom 7231 (2000MIPS), dus misschien dat die 7230 (met 1600MIPS) ook het een en ander aankan. Maar wat ben je er verder mee? Is kodi er ooit voor geport geweest? Voor zover ik weet niet (ook al waren ze er een tijdje geleden wel mee bezig). Ook vanuit openelec geen support voor die broadcom-chips.

Misschien dat een zoektocht (Smartlabs SML-482 HD) op het Russische web wel iets oplevert?
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Ik zie het verband met die Smartlabs niet echt, maar soit.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Ze gebruiken dezelfde SoC ;)
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”