Heeft er iemand ervaringen met de online winkel (en blijkbaar ook feitelijke winkel) phonevillage.be?
Een smartphone waar ik zit naar uit te kijken (Huawei Ascend P7) kost daar bvb 315 euro, terwijl ik dit anders vind tussen de 350 en 399 euro.
Ook een Samsung Galaxy S5 kost er maar 515 euro, wat een pak minder is dan elders?
Betrouwbaar? Ervaringen? Aanrader?
Webwinkel phonevillage.be ervaringen
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Zelf geen ervaringen, maar heeft enkele reacties op Tweakers shopreview: http://tweakers.net/shopreview/9308/pho ... opreviews/.
Lijkt nieuw maar toch positief.
Lijkt nieuw maar toch positief.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Al paar keer een toestel gekocht aangezien prijs zeer laag is. Website is vrij overzichtelijk en heeft verschillende betaalmethodes. Ik had betaald via iDeal, na enkele minuten kreeg een betaalbevestiging en rond 18 uur een mail dat mijn pakje verzonden was. Rond 20 uur had ik een mail van de koerierdienst ontvangen met mijn pakketnummer om het op te volgen. Volgende dag rond 14 uur had ik mijn toestel ontvangen. Het zat in een goed verpakt doos met een plakband van "do not accept if seal is broken". Toestel zat keurig in een gesloten doos met alle accessoires en toebehoren. Aangezien ik nu al 2 toestellen heb gekocht en zeer tevreden ben over hun service vond ik dat ik dit kon delen met anderen. Antwoord zeer snel op mail is een pluspunt alleen kan ik wel zeggen dat hun voorraad zeer snel uitverkocht is.
Mijn tweede toestel wou ik rond de middag bestellen maar had mijn bankpasje niet bij mij waardoor ik pas na werk mijn bestelling kon betalen. Na enkele uren thuis komen heb ik gezien dat ze uitverkocht waren. Was wel fijn dat de prijs de volgende dag 4 euro daalde.
Dus om een lang verhaal kort te maken kan ik phonevillage.be aanraden aan iedereen. Je kan ook op andere websites reviews lezen over hen zoals vergelijk.nl,kieskeurig, trustpilot en webwinkelkeur. Bij mij was dit de reden waarom ik heb besteld.
Het is wel zo dat de nederlandstalige handleiding bij mijn tweede toestel er niet in zat. Heb er hier over gemaild en kon deze gewoon downloaden via hun website.
Mijn tweede toestel wou ik rond de middag bestellen maar had mijn bankpasje niet bij mij waardoor ik pas na werk mijn bestelling kon betalen. Na enkele uren thuis komen heb ik gezien dat ze uitverkocht waren. Was wel fijn dat de prijs de volgende dag 4 euro daalde.
Dus om een lang verhaal kort te maken kan ik phonevillage.be aanraden aan iedereen. Je kan ook op andere websites reviews lezen over hen zoals vergelijk.nl,kieskeurig, trustpilot en webwinkelkeur. Bij mij was dit de reden waarom ik heb besteld.
Het is wel zo dat de nederlandstalige handleiding bij mijn tweede toestel er niet in zat. Heb er hier over gemaild en kon deze gewoon downloaden via hun website.
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
- Bedankt: 95 keer
En waarom in godsnaam maak je hiervoor een account aan?
I.p.v. goeie zaken denk ik nu net het tegenovergestelde.
Op forums "Phonevillage.be" gaan aanbevelen om zo positief in de resultaten te komen. (Aangezien UB, dikwijls héél hoog staat).
Ik zou het zaakje alvast niet vertrouwen, iemand anders ervaringen?
I.p.v. goeie zaken denk ik nu net het tegenovergestelde.
Op forums "Phonevillage.be" gaan aanbevelen om zo positief in de resultaten te komen. (Aangezien UB, dikwijls héél hoog staat).
Ik zou het zaakje alvast niet vertrouwen, iemand anders ervaringen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Over welke account heb jij het?FunkStar schreef:En waarom in godsnaam maak je hiervoor een account aan?
Toch niet die van Jan Verdiepe die reeds bestaat van 19 augustus 2014?

't Is wel nen bump van een behoorlijk oud topic ... dat dan weer wel.
Laatst gewijzigd door ubremoved_15739 29 jan 2015, 20:39, in totaal 1 gewijzigd.
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
Ik vertrouw die gasten voor geen haar. Op Tweakers staan ook al enkele shopreviews met bedenkelijke intenties (onder valse naam dus) om de gemiddelde score toch maar op te trekken, en diegene die dit topic gekickt heeft lijkt er mij helaas ook zo eentje te zijn.
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
- Bedankt: 95 keer
OK, duidelijk niet goed gekeken wanneer zijn account effectief is aangemaakt.
Maar persoon X die als eerste post even een positieve reactie komt plaatsen...
Kriebels krijg ik daarvan, hopelijk zijn de mensen gewaarschuwd moest dit hoog in Google's resultaten komen.
Dat is tenslotte het enigste wat we kunnen doen.
Maar persoon X die als eerste post even een positieve reactie komt plaatsen...
Kriebels krijg ik daarvan, hopelijk zijn de mensen gewaarschuwd moest dit hoog in Google's resultaten komen.
Dat is tenslotte het enigste wat we kunnen doen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 104 keer
niet om paranoia te doen, maar SEO's en overige marketeers hebben vaak een portfolio sleeper accounts.
Dit zijn accounts die lang bestaan, en relatief betrouwbaar zijn, en die worden dan van stal gehaald voor zo opdrachten.
Waarbij ik echt niet met de vinger wil wijzen, gewoon even een courante techniek vermelden.
Dit zijn accounts die lang bestaan, en relatief betrouwbaar zijn, en die worden dan van stal gehaald voor zo opdrachten.
Waarbij ik echt niet met de vinger wil wijzen, gewoon even een courante techniek vermelden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 94 keer
Al mijn alarmbellen gaan af na die post van "Jan Verdiepe" hoor. Eerste post op het forum, zijn tekst lijkt te hard op een marketingpraatje. De marketeer die erachter zit moet wel nog leren dat in België niet wordt betaald met iDeal.
En als je wat verder zoekt vind je op een aantal review sites exact dezelfde reviewtekst terug, Google maar eens op "Galaxy Note in het wit? Die hebben we niet op voorraad, 10 dagen levertijd."
En als je wat verder zoekt vind je op een aantal review sites exact dezelfde reviewtekst terug, Google maar eens op "Galaxy Note in het wit? Die hebben we niet op voorraad, 10 dagen levertijd."
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Elite Poster
Op hetzelfde adres in Leopoldsburg was vroeger De-Ka Elektro gevestigd.
Deze verkochten ook GSMs.
Hopelijk zal Phonevillage qua reputatie beter scoren dan De-Ka Elektro...
Deze verkochten ook GSMs.
Hopelijk zal Phonevillage qua reputatie beter scoren dan De-Ka Elektro...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
+999vverbeke schreef:Al mijn alarmbellen gaan af na die post van "Jan Verdiepe" hoor. Eerste post op het forum, zijn tekst lijkt te hard op een marketingpraatje. De marketeer die erachter zit moet wel nog leren dat in België niet wordt betaald met iDeal.
-
- Starter
Och mensen doe niet alsof userbase de enige website is waar ze op staan en mensen terecht kunnen om iets meer over phonevillage te weten komen. Ik was hier terecht gekomen voor dat ik mijn eerste aankoop zou doen en vond helaas geen antwoord op mijn vraag.Dit is namelijk een van de websites waar je terecht komt als je "phonevillage ervaringen" typt. Om andere mensen te HELPEN heb ik dan hier mijn ervaring gedeeld. Nu dat ik zie dat hier paranoia mensen zijn heb ik er toch wel spijt van. Ik ben een tevreden klant en heb daarom een reactie geplaatst en even voor duidelijkheid mijn account bestaat al langer dan paar dagen

- krisken
- userbase crew
Eigenlijk kan ik Jan Verdiepe enkel maar bijtreden. Ik heb het geprobeerd enkele dagen na mijn post hier voor een Huawei P7 te bestellen en kreeg exact hetzelfde voor als Jan Verdiepe : alles de volgende dag netjes thuis geleverd bij mij. In oktober dezelfde GSM voor een vriendin besteld en eveneens alles prima verlopen
Voor het werk hebben we een aantal smartphones gekocht bij hun (denk 2/3 in één keer) en toen beseften we later op de dag dat we er eigenlijk nog 2 nodig hadden. Een telefoontje naar daar om 16u waar ze ons hebben geadviseerd om de bestelling te annuleren (hebben zij gedaan) en opnieuw te bestellen. We kregen een losse factuur van de 2 andere toestellen toen. Dus ook hun klantenservice is wel prima naar mijn mening.
Inmiddels al een aantal andere mensen doorverwezen naar phonevillage.
Voor het werk hebben we een aantal smartphones gekocht bij hun (denk 2/3 in één keer) en toen beseften we later op de dag dat we er eigenlijk nog 2 nodig hadden. Een telefoontje naar daar om 16u waar ze ons hebben geadviseerd om de bestelling te annuleren (hebben zij gedaan) en opnieuw te bestellen. We kregen een losse factuur van de 2 andere toestellen toen. Dus ook hun klantenservice is wel prima naar mijn mening.
Telefonie = EDPnet + OVH
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Gijse vuile spammer!
"bankpasje" er is geen enkele Vlaming die dat gebruikt.
"iDeal" -> moet ik er een tekening bij maken? En nee, geen tips.
"phonevillage.be" -> als ge dan toch een hollander zijt, waarom de moeite om *toevallig* het Belgische domein te vermelden terwijl al uw andere referenties (van reviews tot betaalmiddel oer en oer Hollands zijn? Op een Belgische website die dan nog lokale telecom behandelt, heb je als iemand uit Nederland niks aan.
+ uw "toevallig" enthousiasme als het nét over dit onderwerp gaat. Geen enkele moeite om te posten, maar als het over dit specifiek bedrijf gaat dan kunnen er niet 1 maar zelfs 2 postjes af waarvan het positieve er van af druipt.
+ de standaard reactie wanneer een spammer betrapt wordt. "Had ik dat geweten dan had ik lekkers niets gezegd. ... Maar ik ben toch wel nog altijd een tevreden klant hoor!".
"phonevillage.be" -> als ge dan toch een hollander zijt, waarom de moeite om *toevallig* het Belgische domein te vermelden terwijl al uw andere referenties (van reviews tot betaalmiddel oer en oer Hollands zijn? Op een Belgische website die dan nog lokale telecom behandelt, heb je als iemand uit Nederland niks aan.
+ uw "toevallig" enthousiasme als het nét over dit onderwerp gaat. Geen enkele moeite om te posten, maar als het over dit specifiek bedrijf gaat dan kunnen er niet 1 maar zelfs 2 postjes af waarvan het positieve er van af druipt.
+ de standaard reactie wanneer een spammer betrapt wordt. "Had ik dat geweten dan had ik lekkers niets gezegd. ... Maar ik ben toch wel nog altijd een tevreden klant hoor!".
- krisken
- userbase crew
Misschien vernoemt hij phonevillage.be omdat phonevillage.nl met een storing zit? 

Telefonie = EDPnet + OVH
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
Dat met .NL is omdat het domein al geregistreerd was in NL door een webshop met dezelfde naam die hier (op het eerste zicht) echter niets mee te maken heeft.
Ik heb verder eens op Tweakers gekeken, en daar is ook al een paar keer melding gemaakt wegens verdachte shopreviews: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 6#42628966
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 4#43180184
Ik ben de shopreviews zelf ook eens gaan doornemen, en het valt gewoon veel te hard op dat bijna alle 5-sterren reviews geplaatst zijn door accounts die niks activiteit hebben en op dezelfde dag nog geregistreerd werden.
De aankoopervaring mag dan wel goed zijn, maar dat maakt in mijn ogen weinig uit om een winkel te beoordelen. De echte test zit hem vooral in de klantenservice achteraf als er problemen zijn. En dan gaan de poppen meestal aan het dansen. De scherpe prijzen bekomen ze door aan grijze import te doen (Poolse toestellen verkopen).
Ik heb verder eens op Tweakers gekeken, en daar is ook al een paar keer melding gemaakt wegens verdachte shopreviews: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 6#42628966
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 4#43180184
Ik ben de shopreviews zelf ook eens gaan doornemen, en het valt gewoon veel te hard op dat bijna alle 5-sterren reviews geplaatst zijn door accounts die niks activiteit hebben en op dezelfde dag nog geregistreerd werden.
De aankoopervaring mag dan wel goed zijn, maar dat maakt in mijn ogen weinig uit om een winkel te beoordelen. De echte test zit hem vooral in de klantenservice achteraf als er problemen zijn. En dan gaan de poppen meestal aan het dansen. De scherpe prijzen bekomen ze door aan grijze import te doen (Poolse toestellen verkopen).
-
- Starter
Mensen dit zegt toch genoeg. Heb er ook 2 toestellen gekocht en ook verschillende mensen naar verwezen om hun toestel daar te kopen.krisken schreef:Eigenlijk kan ik Jan Verdiepe enkel maar bijtreden. Ik heb het geprobeerd enkele dagen na mijn post hier voor een Huawei P7 te bestellen en kreeg exact hetzelfde voor als Jan Verdiepe : alles de volgende dag netjes thuis geleverd bij mij. In oktober dezelfde GSM voor een vriendin besteld en eveneens alles prima verlopen

-
- Starter
-Wij noemen het een bankpasje omdat we het zo noemen in Maastricht. Dit was een van de eerste websites die ik tegenkwam toen ik "phonevillage ervaringen" typte. Als ik eerlijk moet zijn denk ik niet dat die mannen veel reclame nodige hebben aangezien ze op alle vergelijkwebsite staan en goede reviews hebben. Ik ga wel even een mail doen dat ik hier goed reclame aan het maken ben. Misschien krijg ik wel een cadeau door mijn goede ervaring gedeeld te hebbensirWard schreef:Gijse vuile spammer!

-Waarom phonevillage.be ? Zal ik het je even duidelijk maken ?
http://www.vergelijk.nl/shopinfo/phonevillage/ -> is een nederlandse vergelijk website
http://www.kieskeurig.nl/Phonevillage.b ... 0001270486 -> is een nederlandse vergelijkwebsite
Op deze 2 websites was ik ze tegengekomen zegt dit genoeg hoe paranoia je bent of heb ik het mis

Laatst gewijzigd door Jan Verdiepe 30 jan 2015, 13:29, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Zouden dat ook Bulgaarse toestellen kunnen zijn?Kenw00t schreef:De scherpe prijzen bekomen ze door aan grijze import te doen (Poolse toestellen verkopen).
Persoonlijk zou ik er ook voorzichtig mee zijn. Uiteraard belt een goedkope telefoon evengoed dan dezelfde die ergens anders duurder is.
Doch wat betreft de service over de loop der komende jaren zal de huidige zaakvoerder van Phonevillage (ex zaakvoerder De-Ka) zijn sporen nog dienen te verdienen.
-
- Starter
Het zijn Europese toestellen denk ik want in mijn tweede toestel zat er geen Nederlandstalige handleiding. Deze kon ik wel downloaden via hun website.Uitleg over Europese toestellen kon je ook op hun website vinden hadden ze gezegd maar waar weet ik niet direct te zeggen.
Ik heb daar een S5 gekocht, en over het toestel ben ik eigenlijk wel tevreden, maar volgens de verkoper komen de toestellen rechtstreeks van Samsung.
Doch na mijn aankoop heb ik gemerkt dat het toestel geleverd is via T-Mobile Germany met Android 4.4.4 (aankoop in maart 2015).
Dit vind ik toch niet eerlijk van de verkoper, en de rekening (aankoopbon) die men ontvangt is ook maar pover (te weinig details).
Voor de rest was de afhandeling van de koop in orde
Dus nu zit ik met een duitse T-Mobile versie, en ik weet niet of ik deze kan updaten naar een zuivere Samsung versie.
Dit zoek ik later wel uit.
Doch na mijn aankoop heb ik gemerkt dat het toestel geleverd is via T-Mobile Germany met Android 4.4.4 (aankoop in maart 2015).
Dit vind ik toch niet eerlijk van de verkoper, en de rekening (aankoopbon) die men ontvangt is ook maar pover (te weinig details).
Voor de rest was de afhandeling van de koop in orde
Dus nu zit ik met een duitse T-Mobile versie, en ik weet niet of ik deze kan updaten naar een zuivere Samsung versie.
Dit zoek ik later wel uit.