Beperkt aanbod achilleshiel Netflix

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Uit een onderzoek van de Universiteit Gent blijkt dat de flexibiliteit Netflix aantrekkelijk maakt, maar het beperkte aanbod van de streamingdienst is een zwak punt.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150625_01749445
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het aanbod van speelfilms vind ik inderdaad veel te weinig (eigenlijk ondermaats).De series vind ik wel top,en ja,er zijn erbij die al wat ouder zijn (Survivors Bijv.)maar daarom niet minder.
Voor de kids is het aanbod enorm,vorige week hier bezoek gehad,(met ook 2 Kids erbij) die mensen hadden nog geen Netflix,maar nu wel al.Het belangrijkste vind ik daar,dat ook de kinderen weten,dat ze morgen gewoon verder kunnen kijken,dus het gezaag s'avonds is daarmee opgelost.
Er is nu een update/upgrade zowat eenmaal per week,en dat is ook al een hele verbetering.
warpozio
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 18 keer

beperkt aanbod is relatief natuurlijk...
Volgens http://netflixinbelgie.be/netflix-aanbod-belgie/ staat de teller op 1485 items (waarbij series als 1 item geteld worden)
Tel daarbij tussen de 10à20 nieuwe releases per week.
warpozio
Pro Member
Pro Member

Update: Zie ik een trend?
De Morgen
25/06/2015: http://www.demorgen.be/tvmedia/abonnees ... -a2376151/ Abonnees zijn ontgoocheld over Netflix
26/06/2015: http://www.demorgen.be/plus/bijgedachte ... 276263790/ Bijgedachte
26/06/2015: http://www.demorgen.be/plus/abonnees-on ... 276263934/ Abonnees ontgoocheld over filmaanbod netflix
26/06/2015: http://www.demorgen.be/nieuws/afgezien- ... -a2376998/ Afgezien van parels als 'Orange Is The New Black' is Netflix maar een mager beestje

De Standaard
26/06/2015: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150625_01748843 Kijkers blijven Netflix niet trouw
26/06/2015: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150625_01749445 Beperkt aanbod achilleshiel Netflix

De TIjd
26/06/2015 http://www.tijd.be/nieuws/archief/Betaa ... 1435316132 Betaaltelevisie als toeristenbus
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Trend: nogal wiedes, ze rapporteren gewoon allemaal over hetzelfde onderzoek van UGent/iMinds.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

pure stemmingmakerij! Niettemin vind ik nog steeds iets wat het bekijken waard is: oude film, mooie reeks, documentaire, standup comedy... Onze vlaamse zenders zouden waarschijnlijk niet beter scoren 8)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Nee, maar men verwacht natuurlijk het nieuwste van het nieuwste, films die pas in de zalen zijn en tv series die de dag ervoor net uitgezonden zijn.
En uiteraard internationaal zonder geoblock of gedoe met zones etc.
En permanent, dus geen "die serie hebben we niet (meer)".
Een soort legale utorrent dus, waar je tegen betaling werkelijk *alles* kan vinden. Uiteraard gaat dat teleurstelling geven.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

In volgorde de reden waarom netflix zijn plek heeft bij ons :

1. Kinderaanbod
2. Comedy shows / docu
3. Series

Films kijken we daar zelfs niet op.
De series kijken we wel vooral omdat hun systeem met aanbevelingen wel redelijk goed werkt.
Datzelfde systeem zorgt ook mee voor het idee van content schaarste.
Iemand anders kan een heel ander aanbod zien als ik. Toch hebben we beiden toegang tot al het aanbod. Maar daar moet je dan al achter zoeken.
Maw : het lijkt heel beperkt maar is het toch niet echt.
En voor +-3,25€ (gedeeld) mag ik zeker niet klagen.

Natuurlijk zou ik liever een nederlands model hebben waarbij je bij elke provider hbo, fox (series, films maar ook sport) kan nemen.
Een volledig fox pakket kost zoveel als rio maar dan heb je toch wel waar voor je geld.

Gelukkig zijn er ook alternatieven die ervoor zorgen dat je ook kan kijken zonder verplicht te worden een bepaalde provider te nemen.
Ik zou met plezier betalen om hbo en fox te kunnen zien. Maar om daar eerst bij telenet nog eens een veel te duur abo voor te moeten nemen is een brug te ver.

HBO zou trouwens dezelfde weg opwillen als netflix = provider onafhankelijk. Wat enkel maar toe te juichen valt.
In 2018 loopt het exclusiviteitscontract met telenet af. Vanaf dan (vind de bron niet meer) zou het mogelijk kunnen(als ze doorzetten) zijn om hbo te nemen zoals je nu netflix neemt.

Interessant artikel(tje) ivm die geoblocking :
The European Competition Commissioner, Margrethe Vestager, says that 'geo-blocking' - where broadcasters restrict access to movies and shows according to which country the user is in - goes against the spirit of the single market.
Bron :
http://www.independent.ie/business/medi ... 98699.html
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
wied
Elite Poster
Elite Poster

ja, echte VOD lijkt nog veraf maar hoop doet leven. Teleurstellend om te merken ook dat amazon (met zijn fire stick) ons telecom kalifaat links laat liggen. Netflix af en toe aanvullen met een recente (amazon) film was alvast een goed begin geweest, helaas...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Heronic schreef: Interessant artikel(tje) ivm die geoblocking :
The European Competition Commissioner, Margrethe Vestager, says that 'geo-blocking' - where broadcasters restrict access to movies and shows according to which country the user is in - goes against the spirit of the single market.
Bron :
http://www.independent.ie/business/medi ... 98699.html
Ik ga ervan uit dat die dame het alleen heeft over intra-EU/EuropeseVrijhandelszone heeft. USA/Latijns-Amerikaans(verrassend veel te vinden) kan dan nog altijd geblockt worden. UK/Scandinavie/Nederland niet meer, maar zoveel verschilt hun aanbod niet van het onze.

On-topic: mijn "to watch" lijst bij Netflix is lang genoeg en stukken interessanter dan de heruitzendingen van FC De Kampioenen en De Kotmadam. :-D
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

netflix aanbod te klein?
ik heb nog 3 series te gaan en zelfs dat mijn lijstje is al redelijk lang met alle mogelijke films, series, documentaires,...

ik weet iet wat die mensen doen maar tegen ik alles uitgezien heb wat ik nu te doen heb zijn we een jaar verder
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Wat het aanbod films betreft,men moet ook redelijk zijn in zijn eisen,de laatste nieuwste films zal men nooit op Netflix zien,voor een 8 of 9€ per maand.Daarvoor moet men gewoon naar de cinema.
Sommige mensen hadden blijkbaar de verkeerde verwachtingen.
Laatst gewijzigd door fluppie 27 jun 2015, 10:01, in totaal 1 gewijzigd.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Ik denk dat het grootste probleem, en waarom mensen zeggen dat er "niet genoeg content" is, is dat veel mensen verwachten dat er constant de allernieuwste films beschikbaar zijn. Dat gaat nooit het geval zijn, dus pech. Zo werken rechten niet, Netflix staat helemaal onderaan de ladder wat betreft release volgorde. Ze hebben geen geld om eerste te zijn.
In mijn ogen is er momenteel meer dan genoeg content op Netflix, en er komt elke dag bij. Soms vraag ik me af waar mensen de tijd halen om zo veel tv te kijken dat dit niet genoeg zou zijn.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik heb Netflix ook al een hele poos niet meer, net omdat het aanbod niet compleet is.

Ik begrijp dat dit véél ingewikkelder is als bv. muziek, maar ook daar is dat net de achilleshiel inderdaad. Als je hoort van een goede film/reeks/album dan wil je dat kunnen zien/beluisteren, zonder dat je daarvoor een abonnement moet hebben op meerdere diensten: 1 zou moeten volstaan. Met muziek lukt dat relatief aardig (enkele uitzonderingen), maar met TV/films helemaal niet.

Conclusie: ik moet toch weer steeds zaken beginnen downloaden, dus waarom nog de moeite doen om een abo te nemen?
ooh. shiny.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

1207, er zijn mensen, en die gaan heus niet de enige zijn... Die letterlijk heel de dag series volgen, soms bewust, soms minder bewust... Ik ken er zelfs die zitten te spoelen in de saaie stukken en zo een serie kunnen inkorten tot de helft. :)

Een collega van mij komt bvb de nacht doen, en als achtergrond zet die gewoon Netflix op en huppakee, 10u lang series volgend. Op die manier kijk je op 1 nacht pakweg Orange Is The New Black uit.

Ik ben nu ook al een poosje netflix klant en het is voornamelijk voor de eigen series dat ik klant blijf. De films op zich heb ik ofwel al gezien, of zijn al behoorlijk oud. Het wekelijks nieuwe aanbod is op dat vlak bedroevend en voor lopende series is het vaak veel te lang wachten voor de content er is.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

fluppie schreef:Wat het aanbod films betreft,men moet ook redelijk zijn in zijn eisen,de laatste nieuwste films zal men nooit op Netflix zien,voor een 8 of 9€ per maand.Daarvoor moet men gewoon naar de cinema.
Sommige mensen hadden blijkbaar de verkeerde verwachtingen.
Eerst komt de film in de cinema daarna wordt het op DVD en Blu-Ray uitgebracht om te kopen en huren, tezelfdertijd komt het in de TV theek van Telenet en Proximus daarna in Play More van Telenet (on demand en de PRIME zenders) en dan pas wordt die film op de gewone TV zenders vertoond en dan eventueel bij Netflix.
Hetzelfde van de series, eerst wordt die serie op de gewone TV zenders vertoond en dan komt het dan op Netflix.
Dus wie het nieuwste van het nieuwste wil zien moet dus naar de cinema en anders moet men geduld hebben eer het in de andere platforms wordt vertoond.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Er zijn m.i. eigenlijk 2 soorten Netflix kijkers/verwachtingen.

1. Je denkt aan film X of leest iets over serie Y, en je wil dan naar Netflix gaan om dat te bekijken. Deze kijkers gaan enorm teleurgesteld zijn in Netflix, want Netflix is niet de Spotify van de TV. Gegarandeerd gaat 90% van de dingen die je op die manier wil kijken, niet te vinden zijn op Netflix. Gevolg: grote teleurstelling.

2. Je start Netflix op, en kijkt in de catalogus, denkende, wat ga ik vandaag eens bekijken. Tenzij je een enorm doorwinterde film- of series-addict bent, ga je zonder enige moeite iets interessants vinden. Gevolg: grote tevredenheid.

De mensen uit groep 1 gaan ook geen (legaal) alternatief voor Netflix vinden dat opvallend beter is. Zo ga je bij pakweg HBO Now of Telenet Play More gewoon net hetzelfde voor hebben. Netflix richt zich dan ook (enigszins omdat ze niet anders kunnen) tot de 2de groep. Als ze hun catalogus snel genoeg kunnen aanvullen/roteren, dan zou het gros van die klanten ook moeten kunnen tevreden gehouden worden. Je zult natuurlijk altijd wel binge watchers hebben die na een paar maand het wel al gezien hebben.

Zelf zit ik ook in cat.2, maar kijk eigenlijk wel vrij weinig (denk niet dat ik aan 30u per maand kom). Thuis is vrouwlief de grote Netflixer, maar ook zij is na 9 maand nog niet uitgekeken op Netflix, terwijl ze ondertussen toch al zeker een tiental series uitgezien heeft op Netflix.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Juist, ik behoor tot die groep 1, waarover ook cloink het heeft.
Netflix moet voor mij een carte blanche zijn waarbij ik een all-you-can-eat aan series en films kan downloaden (lees: niet streamen, downloaden in niet-drm formaat voor opslag lokaal en offline, zodat ze altijd beschikbaar zijn); letterlijk dus een betalend alternatief voor torrents.
Voor minder betaal ik niet en met minder neem ik geen genoegen.

Ook "exclusieve" series vind ik onaanvaardbaar. Het platform mag voor mij de content niet dicteren. Alles moet overal beschikbaar zijn, geen gedoe met "enkel bij ons...".
Ik vind ik dat geval bv ook dat Telenet gerust Prime/Play(more) mag hebben, maar dat Proximus klanten dat ook moeten kunnen zien; en omgekeerd. De distributeur dus onhafhankelijk van de tv-maker.

Netflix is in dat opzicht een lauwe douche (om niet koude te zeggen), en dat geoblocking gedoe helpt niet.
Het kan dan wel zijn dat "tv/film rechten zo niet werken", maar dat interesseert de consument niet. Die is bereid te betalen en kan het geen zak schelen waar dat geld eindigt, als ie maar zorgeloos en zonder teveel bureaucratie zijn serie/film kan zien.

wied
Elite Poster
Elite Poster

en dat alles voor 8,00 €/maand!?
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

ITnetadmin, hoeveel ben jij bereid te betalen voor hetgeen je vraagt ?
Want om dat allemaal op een legale wijze te bekomen, denk ik dat je gaat achterover vallen van de prijs.
Wat jij wil is alle tv-zenders, cinema's en dvd-winkels vervangen door één enkele dienst. Dit lijkt me economisch niet haalbaar, je hebt duidelijk de bedoeling van Netflix niet begrepen. Zij kunnen deze dienst juist aanbieden omdat ze de volledige business niet gaan kapot concurreren. Echt niet iedereen staat te springen om alles direct van bij de release te bekijken. Met enig geduld is dit een mooi en betaalbaar alternatief.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

10-15 de maand?
Eigenlijk zie ik het liever als blanco tax op downloads zodat we zelf onze bronnen kunnen kiezen, maar kom...

Ik beweer ook niet dat het momenteel realistisch is, enkel dat dit voor mij de minimum is; het systeem moet maar ns veranderen want nu werkt het ook vierkant. Met muziek zijn we ook aan de beterhand, hoewel ook mp3s nog altijd veel te duur zijn in aankoop.

Het principe van staggered releases, waarbij releases kunstmatig uitgesteld worden, vind ik echt niet meer van deze tijd.
Van mij mag een film gerust in de bios *en* direct ook online, daar betaal ik wel 5 euro voor; de cinema is me toch veel te duur geworden, te weinig comfort en geen eigen drank dus nog ns extra betalen.
Bij series mag het gerust de dag na uitzending direct wereldwijd online zijn; of beter nog, direct livestream wereldwijd en daarna downloadbaar.

Exclusieve rechten zijn een dooddoener, dat mag gewoon niet bestaan, want dat beperkt de innovatie. Net zoals bij patenten, moet iedereen die er gebruik van wil maken een license krijgen, en aan een aanvaardbare prijs. En geen trucjes met "uitzendrechten en streamingrechten zijn niet hetzelfde" etc etc...

Tomby
Elite Poster
Elite Poster

ITnetadmin schreef:Netflix moet voor mij een carte blanche zijn waarbij ik een all-you-can-eat aan series en films kan downloaden (lees: niet streamen, downloaden in niet-drm formaat voor opslag lokaal en offline, zodat ze altijd beschikbaar zijn); letterlijk dus een betalend alternatief voor torrents. Voor minder betaal ik niet en met minder neem ik geen genoegen.
Wat jij hier vraagt is totaal onrealistisch, zeker wat betreft het downloaden. In de muziek-sector is er ook geen enkele dienst die zoiets aanbiedt. Bvb Spotify offline listens zijn ook DRM-beveiligd en zijn normaliter ook niet meer afspeelbaar na je op dat moment geldende abonnementsperiode.

Wat jij hier vraagt zet gewoon de deur naar piraterij nog veel meer open, want dan is het wel enorm gemakkelijk om alle content te gaan distribueren. Enige dat dat nog wat zou kunnen tegengaan zouden user-gebonden watermarks kunnen zijn zodat ze de bron van illegale verspreiding kunnen traceren. Maar dat zou dan wellicht ook alweer een reden zijn om er niet voor te willen betalen :bang: . En wellicht verwacht je ook dat al je lokaal gezette content voor de eeuwigheid af te spelen is, zodat je alvast niet maandelijks moet gaan betalen... :bang:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tomby schreef:Wat jij hier vraagt zet gewoon de deur naar piraterij nog veel meer open
Misschien eerst de vraag waarom er piraterij is... en of die niet zou minderen door een interessanter aanbod.

Ipv. x-aantal cinema bezoekers aan 20 euro kan je ook hetzelfde bereiken door 2x (en misschien zelfs meer) zoveel bezoekers aan 10 euro.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Ik ging regelmatig naar de cinema toen dat ongeveer 5 euro was, zeker 1 keer per 2 maand. Nu het ongeveer 10 euro is ga ik met moeite 1 keer per jaar. Reken uit.

Verder... Ik betaal persoonlijk geen abbonement voor een streaming service, wel voor een download service *aan schappelijke prijzen*. Voor een film kunnen we nog over een paar euro praten, maar voor tv reeksen zal het toch serieus onder de euro per aflevering moeten zijn. Nu geef ik niks uit.

Maar kom, we hebben het hier over netflix.
Netflix zou inderdaad een platform moeten zijn waar voor een paar euro per maand je echt alles kan bekijken wat je wil, van verse series tot nieuwe films; het is die verwachting die voor de teleurstelling zorgt. Dat je de allernieuwste films niet hebt, dat krijg je nog uitgelegd (tot die film niet meer in de bioscoop is, daarna ook niet meer); maar dat je de allernieuwste series niet hebt de dag na uitzending, dat krijg je bij veel mensen niet meer uitgelegd, want technisch gezien kan het. De reden waarom velen hun tv beu zijn is omdat de zenders net die reeksen die men wil zien niet uitzendt, of lang mee wacht om uit te zenden. Als netflix dan net daar geen oplossing voor biedt, is de teleurstelling uiteraard groot.

powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Dit gaat nooit gebeuren om de eenvoudige reden dat aan Netflix prijzen er geen films gemaakt kunnen worden (zelfs niet aan 20-25 per maand). En de impact van schaalvoordelen (lagere prijs, zogezegd meer kijkers), zijn veel beperkter dan je zou denken.
Resultaat: de industrie zou gewoon op z'n neus gaan met zo'n model. En zoiets als een download service ipv streaming zie ik nog minder komen.

Eén van de grote problemen tegenwoordig is dat de budgetten van films en series waanzinnig hoog zijn. En dat moet natuurlijk betaald worden. En daar komen we niet met 20 euro per maand (zelfs niet met een veelvoud daarvan..).
leohein
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 11 keer

Ik vind het beperkte aanbod(voor mijn interesse) van netflix geen probleem omdat je je abo zeer gemakkelijk kan stopzetten. Vind je weinig goede series/films die je wilt zien dan zet je het gewoon terug stop.
Zo heb ik bij de start een maand gekeken, en recent nog eens 2 maanden. Nu bij de start van de zomer heb ik netflix helemaal niet nodig. Dus handig.

Wat ik wel niet goed vind is de manier om iets in netflix te zoeken. Netflix blijft me films en series aanbevelen waarvan ik al aangegeven heb dat ik er geen interesse in heb of die ik al weinig sterren gegeven heb. Wat ik ook doe, het ding blijft dezelfde series voorstellen die op dat moment populair zijn.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Tomby heeft het volgens mij bij het rechte eind. ik was vroeger, met Usenet abo, volledig in groep 1 maar ben helemaal overgegaan naar groep 2. En Netflix beantwoordt dan ook aan mijn behoeften, die ik ergens wat op Netflix heb afgesteld.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

wied schreef:en dat alles voor 8,00 €/maand!?
Zeer terechte opmerking! ik betaal 9€ p/m,en ben ,voor deze prijs,en wat ik ervoor krijg,zeer tevreden.(Ok,er mogen zeker meer langspeelfilms zijn,daar niet van).
Als men echt het van het wil(ik weet niet of zoiets wel bestaat,want de menigen verschillen ook,per film) zal men toch wel een veelvoud mogen betalen van die 9€.
Ik weet niet of er genoeg consumenten zouden zijn,voor zo een up-to-date (Duur)aanbod te lanceren.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ik ben best tevreden met het aanbod en de devices (zowat alles) waarop het speelbaar is. Ik kan er helaas niet alles op vinden maar ik heb ook geen tijd om alles te bekijken. Ik kan er altijd wel iets op vinden.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ik zit tussen groep 1 en 2 in... Nu, zeggen dat er helemaal geen nieuwe filmen tussen zitten is ook niet waar he... Guardians of the Galaxy staat er nu toch al een poos op en dat was best behoorlijk snel. 08/2014 release in België.

De exclusieve content van Netflix blijft toch een extra troef, moest die er niet zijn, er zouden veel mensen hun abo zeker al opgezegd hebben, waaronder ik ook.

Het blijft echter een pijnpunt dat veel content er niet op te vinden is. Dat het niet realistisch is dat alle content er instant op staat is begrijpelijk, dat ze twee seizoenen achter staan voor bepaalde series is echter onbegrijpelijk voor mij. Je weet ook nooit op voorhand welke series in hun aanbod gaan verschijnen. Bvb The Musketeers seizoen 1 is recent toegevoegd. Had ik het geweten zou ik ook geen moeite gedaan hebben om ze onlangs te volgen op tv.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Tja, Plex werd hier verkozen boven Netflix (aantal maand gebruikt) omwille van aanbod en snelheid. De WAF voor Plex was duidelijk veel hoger :) Als Netflix morgen een onbeperkt aanbod heeft dan wil ik zelfs het dubbele van de huidige prijs betalen.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
warpozio
Pro Member
Pro Member

Slafes schreef:Je weet ook nooit op voorhand welke series in hun aanbod gaan verschijnen.
http://netflixinbelgie.be/wanneer-versc ... p-netflix/
Indicatief, maar geeft een goede indicatie wat er aan zit te komen.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Het enige wat mij een beetje frustreert is:
* bijvoorbeeld wel Rambo IV hebben maar niet Rambo I tot III
* bij series: niet mee zijn met de recentere seizoenen (maar dan spreek ik van 2 tot 3 seizoenen achterstand)
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ik heb ook al een tijdje Netflix, vooral om series te volgen. Op zich is het aanbod voor mij voorlopig groot genoeg, ik heb nog een lijstje van series die ik moet bekijken :-)

Wat me wel frustreert is idd het missen van stukken/seizoenen uit series. Bv: ik was Spartacus aan het kijken, seizoen 1 en 2 geen probleem. Seizoen 3 helemaal niet op netflix te vinden, dus dat dan toch weer moeten downloaden. Seizoen 4 staat dan wél weer op Netflix, maar niet alle afleveringen: bv afl1, afl2, afl6, afl9 wel beschikbaar, de anderen niet.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

VOiD schreef:Tja, Plex werd hier verkozen boven Netflix (aantal maand gebruikt) omwille van aanbod en snelheid. De WAF voor Plex was duidelijk veel hoger :) Als Netflix morgen een onbeperkt aanbod heeft dan wil ik zelfs het dubbele van de huidige prijs betalen.
Scheve vergelijking. Plex is gewoon een media-server pakket. Content is dus wat je er zelf aan toevoegt. En ja, als je je content uit nieuwsgroepen haalt e.d., mja dan is de belangrijkste WAF-reden wellicht nog het geld dat je uitspaart, eerder dan de gebruiksvriendelijke UI.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Tomby schreef: Wat jij hier vraagt zet gewoon de deur naar piraterij nog veel meer open,
het is eerder andersom

probleem met die aanbieders is dat het er teveel zijn die allemaal hun privecontent hebben.

10 euro voor spotify? ja
10 euro erbij voor deezer of iets anders? misschien
nog eens 10 euro erbij voor applemusic? mja
en dan zijn er nog wel 2 of 3 spelers met hun privé-artiest die ook 9,99/m vragen.
mja, piratebay bestaat ook nog

10 euro voor netflix? ja
15 erbij voor hbo? waarschijnlijk
nog eens 10 euro voor een 3e speler?
mmm, dan toch eens kijken bij de torrentz

zorg dan voor 1 pakket van 20-30 euro waar alles opstaat en klaar is kees.
ik betaal dat want ik ben te oud geworden om te klooien met torrents, half illegale streamingsites,... maar ik betaal geen 50 euro voor Muziek + nog eens 50 voor tv en series.
dan is ff knoeien economisch te interessant
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Hoe komt het eigenlijk dat een serie als Deadwood toch op Netflix zit (zelfs in de BE catalogus) terwijl dat toch een HBO serie is (en Telenet ook nog eens een exclusiviteitscontract zou hebben met HBO) ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Vast omdat die exclusiviteit niet "alles" omvat. Telenet mag voor de formule die het bij hbo heeft X aantal series kiezen waarvoor het exclusiviteit heeft.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Wel bijzonder jammer dat de serie Survivors geen derde siezoen heeft,de BBC heeft dit afgevoerd,maar daar kan Netflix zelf niets aan doen natuurlijk.Soms zijn er geruchten (zoals bij de serie's Jericho,en Survivors) dat Netflix deze serie's zou willen verder zetten,maar het zijn alleen maar....geruchten.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Ik ben klant bij Netflix en gebruik dat ook veel. De grootste ergernissen die ik heb zijn zaken die Netflix eenvoudig zou kunnen doen zonder het eigenlijk iets zou kosten;

- het ontdekken van films/series in de catalogus: als ik zit te bladeren in de applicatie (Android) en rubrieken zie ik steeds de zelfde beperkte collectie. Dit terwijl er blijkbaar veel meer zijn. Die zijn enkel te vinden als je een zoekopdracht zou geven. Maar om er naar te zoeken moet je weten dat die er zijn. Ooit heb ik een poos Prime gehad. Toen kon ik bladeren via "hoes" zoals bij Netflix maar was er ook een "lijstweergave" van A tot Z. Dan kon je wel de volledige catalogus raadplegen. Er zit van alles in de catalogus maar ik kan die niet vinden. Zeer ergerlijk.

- de rommel: tussen wat er wel te vinden is zit een flink portie bagger. Echt brol met uitroeptekens. Ik mis een filter om die te verbergen. Men zou moeten kunnen een ondergrens van het aantal sterren opgeven. Ideaal de score van "Rotten tomatoes".

Ondanks alles ben ik wel tevreden de prijs in overweging genomen.
Laatst gewijzigd door WalterB1 18 aug 2015, 16:45, in totaal 1 gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”