Beste,
Sinds een jaar is bij mij VDSL aanwezig begonnen op 20/2 dan naar 30/2 en een 3 maand geleden ben ik naar 30/6 gegaan kort daarna 50/10
Super tevreden was ik tot vorige week mijn bbox2 kuren begon te krijgen met wifi. Was amper wifi (ik haalde maar via de speedtest maar 2/1) Via de kabel had ik de volledige snelheid. Naar belgacom gebeld en een nieuwe bbox 3 gaan halen.
Toen ik de bbox3 aansloot direct speed test gedaan en ik had 50 mbps download dus zat ik nog op mijn oude profiel. En dat over wifi en kabel
3 uur daarna wou ik tv kijken en merkte ik dat alle HD zenders verdwenen waren. Instellingen van de modem gekeken met de bbox 3 tool en bleek dat ik op een
9/0.5 profiel te staan.
Gebeld naar de klantendienst 1: ze zeiden me dat ik na 30 min men modem eens moest laten herstarten.
Heeft niks uitgehaald
Gebeld naar de klantendienst 2: ze zeiden me dat er een storing op de lijn was en dat ik de binnen bekabeling moest nakijken. (En dat ik anders moest weer bellen voor een technieker langs te laten komen)
Niets gevonden
Gebeld naar de klantendienst 3: probleem nogmaals uitgelegd. Hele verhaal opnieuw. Persoon heeft toen vanopafstand de modem laten herstarten en mij op en 20/2 profiel gezet. Soort repair profiel. Persoon zei dat het maanden kon duren voor dat ik weer op een 50/10 profiel kon hebben.
Wat doe ik het beste om terug mijn 50/10 profiel te bekomen? Het is niet te doen als TV speelt blijft er nog maar 10mbps down over
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Wat ook best grappig is dat ze alle 3 met een andere oplossing afkwamen.
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.9
-----------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 20.061 kbps
Upstream current bit rate: 6.048 kbps
Downstream max bit rate: 91.634 kbps
Upstream max bit rate: 1.256 kbps
Downstream attenuation: 14,5 dB
Downstream noise margin: 30,8 dB
Upstream noise margin: 19,5 dB
DSL standard: VDSL2