Omdat er ook mensen zijn die (vaak) in het buitenland rijden waar de maximum snelheid hoger ligt?Slafes schreef:Die middeltjes bestaan eigenlijk al, en ik vraag me af waarom een aantal van die dingen nog niet standaard op auto's staan wat de kostprijs ook enorm zou drukken...
Neen. De reden is dat men de snelheid gemakkelijk kan controleren.Slafes schreef: De reden dat men zo hard inzet op snelheid is omdat het doodsoorzaak nummer één is...
Waarom zou 150 rijden op de snelweg gevaarlijker zijn dan 120?
In de veronderstelling dat je met een wagen rijdt die technisch in orde is, niet gedronken hebt, geen drugs of pillen gebruikt hebt, de weg, verkeersdrukte en weersomstandheden het toelaten, enz...
Als je weet dat 15% van de mensen kalmeer- of slaapmiddelen nemen dan weet je genoeg. Het is er trouwens aan te zien op de weg.
In Belgie mag je alles in het verkeer (GSM, links blijven rijden, geen richtingaanwijzer gebruiker, over de witte lijn rijden, enz...)
Dat soort dingen veroorzaken ongelukken. Ik zie genoeg mensen die veel te snel (maar wel beneden de maximumsnelheid) door bochten scheuren en daarbij de witte lijnen overschrijden. Zet u 's avonds tussen 17u00 en 18u00 achter een bestelwagen en ik denk dat de kans 50% is dat de chauffeur (niet hands-free) aan het bellen is.Ik zie alle dagen mensen die niet eens snelheid maken om de snelheid op te rijden, of omgekeerd afremmen naar 70-80 om de snelweg te verlaten: zeer goed voor het achterop komend verkeer, zeker de vrachtwagens!
Als men een echt veiligheidsbeleid wilt dan begint men met een professionele rijopleiding en meer blauw op straat.
Is het trouwens niet vreemd dat Nederland de maximum snelheid heeft opgetrokken naar 130?