Deregistering error Fr!tzBox

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
BertG3
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 231 keer
Provider

Beste,

Ik heb onlangs een HP Elitepad 900 aangeschaft. Nu krijg ik geregeld in mijn Fr!tzBox erors...

Code: Selecteer alles

Deregistering wireless LAN device (5 GHz): device not responding. MAC address XX:XX:XX:XX:XX:XX.
Dit dus met het Mac Adres van mijn Elitepad. Iemand een idee van de oorzaak van dit probleem ?

In de Manual staat dit
Deregistering wireless LAN device [2.4 GHz]: wireless LAN device not responding. MAC address: [MAC address]. (#).

This is an event message from the "WLAN" area.

This status information informs you that a device registered with the wireless LAN has not signaled for a long period or is not responding.

Possible causes:

The computer with the wireless LAN adapter has been turned off.
The wireless device is located outside the range of the FRITZ!Box's wireless LAN.
The wireless LAN adapter was disconnected from the computer.
If needed, register the wireless device on the FRITZ!Box again.
Ik heb niet direct een idee hoe ik dit moet oplossen. De tablet draait op Windows 8.1

Alvast bedankt voor jullie antwoord,

BertG3
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Buiten het feit dat deze soort entries in het logboek jou storen, wat is het probleem?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

philippe_d schreef:Buiten het feit dat deze soort entries in het logboek jou storen, wat is het probleem?
Door het feit dat ik regelmatig een uitval van netwerk opmerkte op de tablet (soms een error in chrome dat ik niet verbonden was), keek ik even in de Fr!tz en daar merkte ik op dat de tablet precies om de 10 minuten even deregistreert en weer registreert.

Dit klopt toch niet echt ?
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Spreekt de handleiding niet voor zich?
Als je je computer uitzet of je hebt geen ontvangst, dan is er toch niks aan de hand?

Ik zou m'n problemen niet bij de FritzBox gaan zoeken hoor.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

honda4life schreef:Spreekt de handleiding niet voor zich?
Als je je computer uitzet of je hebt geen ontvangst, dan is er toch niks aan de hand?

Ik zou m'n problemen niet bij de FritzBox gaan zoeken hoor.
Doe ik ook niet. Ik wist gewoon niet wat het probleem echt was. Ik had dit hiervoor met een iPad niet, maar blijkbaar doet Windows 8 dit automatisch om de 10 minuten. Mijn vraag was daarom ook niet voor de Fritz, maar eerder naar de Elitepad.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”