Ik was net de nieuwe tarieven van Base aan het bekijken en ik kwam deze tegen: pro start 10 euro + btw, dus 12,10 euro.
Als ik die vergelijk met de Mobile Vikings-10, dan heb je dus voor 2,1 euro meer het dubbele aan data, 4 keer meer belminuten en oneindig veel meer sms'jes.
Toch? Dan ben ik benieuwd wat MV gaat doen... Of zie ik het verkeerd?
Edit: connect -> start
Base Pro Start vs Mobile Vikings-10
- thomasv
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 52 keer
(Je bedoelt Pro Start en niet Pro Connect, die laatste is 30 euro per maand)
Ja klopt. Bij Mobile Vikings heb je natuurlijk wel nog het uur gratis bellen per dag naar andere Mobile Vikings klanten. Ook de actie waarmee je je databundel kan verdubbelen bij het aanbrengen van een vriend kan van toepassing zijn voor sommige gebruikers.
Ook zijn de prijzen exclusief btw.
Ja klopt. Bij Mobile Vikings heb je natuurlijk wel nog het uur gratis bellen per dag naar andere Mobile Vikings klanten. Ook de actie waarmee je je databundel kan verdubbelen bij het aanbrengen van een vriend kan van toepassing zijn voor sommige gebruikers.
Ook zijn de prijzen exclusief btw.
iPhone 12 Pro — iPad (9th Gen) — Apple TV 4K (2nd Gen) — MacBook Pro
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Bedankt voor de tip (+1)
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
Toch maar even beter lezen? Base pro start: 1 GB voor 10 Euro. MV: 500 MB voor 10 Euro. 2GB bij MV kost je 15 Euro.kippewit schreef:Bij BASE pro start heb je nog altijd maar 1 GB surfen itt 2 GB bij MV.
Zie ook:
https://vikingco.com/nl/mobile-vikings/ ... text-data/
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 13 mei 2015, 11:03, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Als ik goed kan rekenen heb je bij Base 500MB meer voor 2,10 euro extra en heb je niet 1 GB meer.
Het is trouwens 2,10 euro meer (21% BTW) en geen 2,90 euro.
Cijferdyslexie?
Het is trouwens 2,10 euro meer (21% BTW) en geen 2,90 euro.
Cijferdyslexie?
Base pro start
10 euro exclusief btw = 12,10 inclusief
MV
15 euro inclusief btw
Dus voor 2,90 meer heb je bij MV 1 GB meer dan bij Base. Als je het vergelijkt met het 10-euro abonnement van MV heb je natuurlijk 500 MB meer voor 2,10 extra. Hangt er dus maar vanaf of je het vergelijkt met MV 10 of MV 15. Voor mij is 1 GB te weinig, dus ik vergelijk het met MV 15. En dan krijg ik voor 2,90 het dubbel aantal GB dan bij Base.
10 euro exclusief btw = 12,10 inclusief
MV
15 euro inclusief btw
Dus voor 2,90 meer heb je bij MV 1 GB meer dan bij Base. Als je het vergelijkt met het 10-euro abonnement van MV heb je natuurlijk 500 MB meer voor 2,10 extra. Hangt er dus maar vanaf of je het vergelijkt met MV 10 of MV 15. Voor mij is 1 GB te weinig, dus ik vergelijk het met MV 15. En dan krijg ik voor 2,90 het dubbel aantal GB dan bij Base.
-
- Elite Poster
TS had het over Base Pro Start en Mobile Vikings-10.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Hier hangt alles af of je veel belt. Bel je veel? Neem dan abo (meestal goedkoper via abo), heb je geen belminuten nodig dan is prepaid zo goed als altijd goedkoper omdat je je belwaarde kan cashen. Wij kunnen dus pas echt voor jou een berekening maken indien je je gsm verbruik hier deelt.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Ik ben bijna niet. Als ik 30 minuten haal per maand is 't veel.
Data gebruik ik <1gb.
Mij stelling bij het starten van de topic was eigenlijk dat MV en Base zo wel heel dicht bij elkaar kwamen, en dat ik dus 'reactie' van MV zou verwachten. Aangezien ze hetzelfde netwerk gebruiken is dat geen argument, dus moet het hier echt van de prijs afhangen.
Dat je natuurlijk tussen verschillende MV gebruikers gratis kan bellen is wel interessant, en had ik niet mee in rekening genomen.
Data gebruik ik <1gb.
Mij stelling bij het starten van de topic was eigenlijk dat MV en Base zo wel heel dicht bij elkaar kwamen, en dat ik dus 'reactie' van MV zou verwachten. Aangezien ze hetzelfde netwerk gebruiken is dat geen argument, dus moet het hier echt van de prijs afhangen.
Dat je natuurlijk tussen verschillende MV gebruikers gratis kan bellen is wel interessant, en had ik niet mee in rekening genomen.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 129 keer
@kippewit
Neen, is nooit mogelijk geweest.
Je kan enkel Vikingpunten aankopen dmv de gekende betaalmethodes, maar belkrediet omzetten naar Vikingpunten is niet mogelijk.
Vikingpunten omzetten naar belkrediet uiteraard wel (als korting op een herlading of als je er genoeg hebt voor een hele herlading).
Neen, is nooit mogelijk geweest.
Je kan enkel Vikingpunten aankopen dmv de gekende betaalmethodes, maar belkrediet omzetten naar Vikingpunten is niet mogelijk.
Vikingpunten omzetten naar belkrediet uiteraard wel (als korting op een herlading of als je er genoeg hebt voor een hele herlading).
-
- Elite Poster
Goed gezien van Stancke. Onderaan die pagina staat namelijk te lezen:
... zijn voorbehouden aan professionelen met btw-nummer en vrije beroepen
... zijn voorbehouden aan professionelen met btw-nummer en vrije beroepen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Hou ook in t achterhoofd dat een pre-paid formule gewoon herstart met het opwaarderen van de belwaarde, bij een abbo is dit bij vervaldatum en ondertussen hanteren ze 'dure' prijzen. Bv alsnje boven je 1GB gaat.
Als je dan toch vergelijkt en op 15€ dan komt IOM er beter uit indien je met je belwaarde VOIP call-back belkrediet koopt en gebruikt. Indien je weinig belt dan kom je misschien met je gratis belwaarde toe.
Als je dan toch vergelijkt en op 15€ dan komt IOM er beter uit indien je met je belwaarde VOIP call-back belkrediet koopt en gebruikt. Indien je weinig belt dan kom je misschien met je gratis belwaarde toe.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 3 keer
Wat bedoel je juist met "VOIP call-back belkrediet koopt " ? Kan je dat met iedere betamax kloon doen ? En hoe doe je dat ?bruma schreef:Als je dan toch vergelijkt en op 15€ dan komt IOM er beter uit indien je met je belwaarde VOIP call-back belkrediet koopt en gebruikt. Indien je weinig belt dan kom je misschien met je gratis belwaarde toe.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Ja dat kan.
Vroeger was voip bellen, bellen via internet (zoals skype).
Je kan dit nu ook nog, zoals MV talk, echter indien je een internetverbinding hebt op je smartphone (edge is voldoende) nodig o de verbinding tot stand te brengen en te bellen via het gsm-net dan kan je via de app, omslachtiger via een browser, jezelf laten opbellen, vandaar de call-back.
Je kiest je dellmont(ex-betamax) op basis van wie je waar belt, in BE tussen 2 gsm's rekenen ze 0,2ct/min aan, connectiekost 3,9ct.
Op deze bedragen wordt BTW en bankkost gerekent (totaal iets minder dan 25% indien betaald met visa of bancontact).
Indien je met een betaalsms je belkrediet koopt verdubbel je de bedragen. Zie draadje over griekenland voor een detail uitleg
Kijk eens op cosmovoip.com
Vroeger was voip bellen, bellen via internet (zoals skype).
Je kan dit nu ook nog, zoals MV talk, echter indien je een internetverbinding hebt op je smartphone (edge is voldoende) nodig o de verbinding tot stand te brengen en te bellen via het gsm-net dan kan je via de app, omslachtiger via een browser, jezelf laten opbellen, vandaar de call-back.
Je kiest je dellmont(ex-betamax) op basis van wie je waar belt, in BE tussen 2 gsm's rekenen ze 0,2ct/min aan, connectiekost 3,9ct.
Op deze bedragen wordt BTW en bankkost gerekent (totaal iets minder dan 25% indien betaald met visa of bancontact).
Indien je met een betaalsms je belkrediet koopt verdubbel je de bedragen. Zie draadje over griekenland voor een detail uitleg
Kijk eens op cosmovoip.com