Ik heb een tweedehands digibox aangeschaft die ik niet-interactief wil gebruiken (zonder netwerk aansluiting).
De eerste weken ging dat goed maar nu niet meer. Hij heeft enkele dagen uit gestaan en nu heb alleen nog beeld op Eén en Canvas.
Voor de andere zenders (VTM enz) komt erop "Geen abonnement voor deze zender".
Het is een HD digibox AD 210.
Ik dacht dat je zonder netwerk toch gewoon kon blijven kijken naar alles ?
Alleen VRT op digibox
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Ja, maar niet anoniem, je moet die Digibox met smartcard activeren op jouw account bij Telenet.MarkDM schreef:Ik dacht dat je zonder netwerk toch gewoon kon blijven kijken naar alles ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
idd zo is dat, na 2 weken geen interactiviteit meer, tis te zeggen geen 10.x.x.x ip adres op je geregistreerde box wordt hij automatisch uitgeschakeld...
Trouwens wat is het problem om hem wel te laten activeren ?
Vorige week heeft Telenet ook een software update uitgevoerd, misschien vallen de niet geregistreerde boxen ook uit nu?
Trouwens wat is het problem om hem wel te laten activeren ?
Vorige week heeft Telenet ook een software update uitgevoerd, misschien vallen de niet geregistreerde boxen ook uit nu?
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Pro Member
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 52 keer
Mark DM. Kans is groot dat de vorige eigenaar zijn Abbo heeft stopgezet waardoor uw digicorder niet meer gelinkt is aan een actief klantenr.
Kijk eens op mijn.telenet om deze te linken met je eigen abbo of bel de helpdesk). Ben je enkel analoge klant betaal je activatiekosten (of je activeert de box op een bestaand klantennr van bijv uw ouders
scheelt je 50€ )
kan wel 100 redenen bedenken waarom je dat niet zou willen
Als ze boxen gaan laten uitvallen die niet interactief zijn gaat morgen hun helldesk overuren maken om de boze klanten op te vangen..dus hoe graag ze het ook zouden willen , ik denk niet dat ze dit toevoegen aan een software update
Kijk eens op mijn.telenet om deze te linken met je eigen abbo of bel de helpdesk). Ben je enkel analoge klant betaal je activatiekosten (of je activeert de box op een bestaand klantennr van bijv uw ouders

Tis te zeggen...Volgens mij (uit praktijk) moet uw box (serienummer) gelinkt zijn met een actief abonnement (klantnr). Interactief hoeft hij dus niet te zijn en de box hoeft zelfs niet op het adres te staan daar waar het abonnement is. (lees: werkt op een andere analoge aansluiting ook).idd zo is dat, na 2 weken geen interactiviteit meer, tis te zeggen geen 10.x.x.x ip adres op je geregistreerde box wordt hij automatisch uitgeschakeld...
niet iedereen staat te springen om in het telenet eco-systeem te stappenTrouwens wat is het problem om hem wel te laten activeren ?
kan wel 100 redenen bedenken waarom je dat niet zou willen

Boxen die niet geregistreerd zijn (= serienummer/smartcardnr niet gelinkt aan een actief abonnement) gingen altijd al op zwart.Vorige week heeft Telenet ook een software update uitgevoerd, misschien vallen de niet geregistreerde boxen ook uit nu?
Als ze boxen gaan laten uitvallen die niet interactief zijn gaat morgen hun helldesk overuren maken om de boze klanten op te vangen..dus hoe graag ze het ook zouden willen , ik denk niet dat ze dit toevoegen aan een software update
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ja, ik heb dus de klantendienst gebeld en de digibox laten activeren. Vijf minuten later had ik terug beeld op alle zenders.
Bedankt voor de hulp.
Kosten zijn er niet want ik heb al "TV met een kaartje".
Bedankt voor de hulp.
Kosten zijn er niet want ik heb al "TV met een kaartje".
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli