Hotmail geblokkeerd door microsoft.

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer

Hallo,

De dochter die een jaar vakantie heeft genomen vooraleer ze aan haar master opleiding zal beginnen
is nu op rondreis in Mexico/Colombia/Bolivie/Peru/Brazilie etc...
Nu heeft ze in Colombia willen inloggen vanop een Colombiaanse PC om haar hotmail na te kijken
en hierop werd haar Hotmail account geblockeerd door Microsoft.

Om deze blokkering op te heffen diende ze een vragenlijst in te vullen en op het einde van de vragenlijst diende
ze credit card info van een xbox in te vullen terwijl ze nooit of te nimmer in het bezit is geweest van een xbox.

Omdat ze dit dus niet kan invullen heeft ze niet genoeg gegevens om die deblokkering ongedaan te maken.

Wij hebben hier vanuit Belgie al telefonisch contact genomen met Microsoft maar het moet volgens hen dus echt online
gebeuren ze kunnen ons daarbij niet helpen.

Lijkt een meer voorkomend probleem te zijn.

http://www.mappingmegan.com/hotmail-blo ... il-access/

Iemand nog een idee hoe dit op te lossen?
De dochter zit nu in Medellin Colombia en alle info voor haar verdere reis zoals vliegtuigtickets ed. staan op haar Hotmail.
Had haar in het verleden al de raad gegeven om de switch naar Gmail te maken maar dat is nu praat na de vaak natuurlijk.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

Van hieruit haar beveiligingsgegevens aanpassen met gsm nummer & herstel email adres ? daarna Verificatie in twee stappen inschakelen ?
thomasv
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 52 keer
Te Koop forum

Hier staat een link in naar een support pagina: http://windows.microsoft.com/nl-BE/wind ... ly-blocked

Maar blijkaar bestaat die pagina niet meer: http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkID=259772

Probeer eens op wat andere fora te zoeken door relevante zoekwoorden te gebruiken via Google?
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
Gautier
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 54 keer

Ik heb ooit ook al eens veel problemen gehad met een geblokkeerde Hotmail wegens fout paswoord, sindsdien heb ik two-factor authentication overal aangeschakeld om dat probleem te vermijden.

Ik werd niet achter een Xbox-toestand gevraagd, wel moest ik alle data van mijn account opgeven: exacte naam, wat is de naam van je folders, wie heb je laatst gemaild, geboortedatum, enz. Lukte keer op keer niet, tot ik net genoeg info doorgaf, en dan opeens wel.

Mijn tips:
  • Stop met daar vanuit Colombië iets op proberen te doen. Dat land staat duidelijk op een zwarte lijst, dus alles wat van daaruit gebeurd is extra verdacht en het zal des te moeilijker zijn het te deblokkeren. Ze moet alle paswoorden aan jou geven, zodat jij er vanuit België op kan werken.
  • Wat bij mij veel geholpen heeft, ik zat op een andere computer nog altijd ingelogd op die account (omdat die log-in in de cache zat). Dus als je het wil deblokkeren, moet je een computer nemen in België die ze normaal/vaak gebruikt. Met een beetje geluk is ze er nog op ingelogd, zoniet is het op z'n minst het gebruikelijke IP-adres van waaruit die account geopend wordt, en is dat voor Microsoft alvast stukken minder verdacht.
  • Verder gewoon blijven proberen. Ik kan me niet voorstellen dat je absoluut een kredietkaart moet ingeven om een account te deblokkeren, er moeten andere parameters zijn die het kunnen oplossen.
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 13 keer

Lijkt me verdacht veel op phishing.
Zo ver mogelijk van weg blijven!
FF met de gsm via wifi om mails te lezen, sturen , foto's uploaden, ...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Klopt, wat malinwa001 zegt. Een creditkaart gaan ze nooit vragen om een account te deblokkeren. Het is namelijk niet verplicht deze te hebben, ook niet bij Xbox Live. Iedere Microsoft account heeft sinds enkele jaren wel een Xbox Live account automatisch, maar zonder deze te gebruiken is dit geen active account.
De vragen die Gautier hier plaatst komen wel voor, toch als 2 factor authentication niet voorkomt. Geef zowel bij hotmail als bij Gmail ALTIJD op zijn minst een gsm-nummer op waar je een code kan krijgen (ze doen dit zowel via sms als via bellen, dat kan je kiezen) en een alternatief e-mailadres.
Heeft dus niks te maken met haar aanraden voor Gmail te kiezen, dit kan ook bij Gmail voorkomen. Ik denk eerder dat ze haar omleiden naar een fake webpagina die deze gegevens opvraagt.

Overigens, het verhaal in u link lijkt dat te bevestigen, en dat is waar die 2 factor authenticatie dus voor zorgt. Persoon krijgt een fake pagina voor de echte pagina, geeft gebruikersnaam en wachtwoord in. Ze zeggen dat het niet klopt en vragen extra info. Onwetende persoon geeft dit in en dat "deblokkeert je account", in werkelijkheid krijg je aan het einde de echte login pagina te zien en kan je gewoon inloggen. Nadien gebruiken ze de info die je gaf, alsook u gebruikersnaam en pw om de account te kapen.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer

Tis ondertussen opgelost blijkbaar.

Van de dochter...

"Ik zie juist dat ik een email heb gekregen van microsoft (op haar Google mailadres) waar ze zeggen dat ze kunnen zien dat ik toch de eigenaar ben en ik kan nu het wachtwoord resetten"

Zal haar de link van het topic bezorgen want er staan heel wat interessante dingen te lezen.

Bedankt aan iedereen voor het meedenken.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”