BBox2 50Mbit/Andere router 20Mbit

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
thibai
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jun 2012, 11:38

Hallo

Ik wil de bbox2 gewoon als modem instellen en enkel de nieuwe router gebruiken voor internet.
Dit is gelukt door pppoe uit te schakelen op de bbox2 en daarna te starten op de router verbonden op een lan poort van de bbox2.
Daarna heb ik nog wat andere varianten geprobeerd maar mijn probleem blijft hetzelfde.

Als mijn bbox2 deze pppoe sessie aanmaakt heb ik over het hele netwerk 50Mbit verbinding, maar doe ik dit via eender welke andere router dan krijg ik maar 20Mbit.

Kent iemand een mogelijke oplossing voor dit probleem?
Heeft het er misschien mee te maken dat ik ook bgc tv heb?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Welke router?
Oudere routers hebben meestal een beperkte WAN-to-LAN (routing) capaciteit. Waarschijnlijk is dit jouw probleem.

Nu internet sneller en sneller wordt, begin je aan te bosten tegen de limieten van je lokaal netwerk (routers, WiFi, ...)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
thibai
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jun 2012, 11:38

Ik ben nu aan het testen met een ASUS RT-N65U.
De vorige die ik heb getest was een TP-Link TL-R480T+.

Beide redelijk recente routers die zeker snel genoeg zijn.

Edit: Ik heb nu ook getest om de pppoe sessie te starten vanuit mijn Windows 8 pc en deze heeft ook weer dezelfde 20Mbit.
schneider
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

toch niet op een repair profiel beland?
thibai
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jun 2012, 11:38

schneider schreef:toch niet op een repair profiel beland?
Jammer genoeg niet. :-( Dit is de meest recente speedtest waarbij de bbox2 de pppoe sessie maakt:
Afbeelding
schneider
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

test je altijd met dezelfde utp kabel?
thibai
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jun 2012, 11:38

De laatste tests gebeuren allemaal met dezelfde kabel, maar daarvoor was het altijd een andere kabel.

De kabel die ik nu test heeft altijd perfect gewerkt in een gigabit netwerk maar momenteel werkt hij op 100Mbit als ik deze verbind met de bbox2.

Met de vorige router gebruikte ik nog een andere kabel omdat deze naast de bbox2 geplaatst was.
Deze router had echter dual-wan waardoor ik 1 verbinding liet maken in bbox en de andere in de router. Daardoor had de router 1 publiek ip adres en had ik geen last van die 20Mbit.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

zou het eventueel kunnen dat je de modem mss eerst moet laten rebooten om de pppoe reservatie van de bbox modem vrij te geven
thibai
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jun 2012, 11:38

Dat is misschien mogelijk en daarvoor laat ik best de modem 's avonds eens uit staan zodat deze de pppoe sessie volledig kwijt is.

Ik zal proberen dat deze avond te proberen tenzij iemand misschien nog een andere mogelijke oorzaak kent.
thibai
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jun 2012, 11:38

Ik heb op de bbox2 de pppoe sessie uitgeschakeld en deze enkele uren laten uit staan.
Achteraf heb ik deze terug laten opstarten en de ASUS RT-N65U ingesteld om te verbinden via pppoe.

Dit heeft het probleem jammer genoeg nog niet opgelost.

Kan het zijn dat mijn snelheid gelimiteerd wordt omdat er nog een sessie actief staat bij belgacom?
Als dat het geval is zou deze toch na maximaal 3 dagen verlopen moeten zijn.

Hier is de speedtest met beperkte snelheid:
Afbeelding
benny
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 dec 2005, 21:38
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Staat QoS misschien op in de router ?

Ik zou zowel de bbox als de router eens een factory reset geven. Daarna NIET prullen aan de bbox, dus alles gewoon default laten. Daarna enkel de router op de bbox aansluiten (dus dat de dhcp op de bbox aanstaat is geen probleem voor je lan) en een extra pppoe sessie laten maken vanuit de router. Dit lukt zonder zonder aanpassingen aan de bbox. Enigste nadeel is dan dat je 2 publieke ip's verbruikt, en dat je niet direct naar de BBOX webinterface kunt gaan via je lokale netwerk.
thibai
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jun 2012, 11:38

QOS had ik al uitgezet omdat dit de snelheid wel eens kon beperken, maar dit hielp ook niks.

Ik heb momenteel de bbox2 ingesteld zodat deze geen pppoe sessie aanmaakt zodat ik hopelijk na 3 dagen nog maar 1 actieve sessie is.
Eerlijk gezegd denk ik dat belgacom een sessie die niet gemaakt is in de bbox2 beperkt tot 20Mbit.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

- De PPPoE sessie op de BBox2 maakt absoluut niets uit. Gezien daar (bijna) geen traffiek over verloopt, kan dit absoluut niet de beperkende factor zijn. Ik steun dna ook het advies van de vorige poster om de BBox2 terug te zetten naar al zijn default settings.
- Dat van die 3 dagen wachten begrijp ik niet zo goed. Als de PPPoE sessie uit is, is ze uit.
- Dat een sessie die niet gemaakt is in de bbox2 beperkt wordt tot 20Mbit zou iets nieuws zijn, maar dat is natuurlijk een mogelijkheid. Misschien moeten anderen die op die manier werken dit eens bevestigen (ik gebruik de BBox2 niet, anders zou ik het wel eens testen).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Enigma2860
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 mei 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb een BBox2 die als modem gebruikt wordt terwijl m'n TPLink de pppoe connectie maakt. Dit is mijn resultaat - gemeten op vast netwerk:
Afbeelding
Het *kan* dus de hypothese bevestigen dat er een cap op 20 mbit is.
Nu ben ik niet van plan om de BBox te resetten omdat ik perfect tevreden ben met de resultaten. Bovendien is de binnenbekabeling hier niet 100%, wat eventueel een verklaring kan zijn voor de tragere snelheden.
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 237
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

In dit topic uit 2011 staat hetzelfde vermeld. Een PPPoE sessie die niet door de BBox2 zelf gemaakt is, wordt gecapped op 20 Mbit. Dat heb ik zelf ook reeds ondervonden.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Ik haal gewoon 50mbit. PPoE sessie wordt aangemaakt door mijn router (E3000 met Tomato).

Zie ook
Afbeelding

(PS: TV staat nu aan & ook aan het opnemen, vandaar geen 50mbit)
benny
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 dec 2005, 21:38
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Het zal dan iets met belgacom TV te maken hebben.Hier geen belgacom tv, geen cap, maximum speed op 25/2 sync.
Bbox2 alles defaults met wifi actief voor smartphone/tablet, Externe pppoe sessie met pfsense voor het LAN.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door benny 07 apr 2013, 21:12, in totaal 1 gewijzigd.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Electribe schreef:In dit topic uit 2011 staat hetzelfde vermeld. Een PPPoE sessie die niet door de BBox2 zelf gemaakt is, wordt gecapped op 20 Mbit. Dat heb ik zelf ook reeds ondervonden.
Ik laat een andere box de verbinding maken en ik haal de normale snelheid ... geen idee waar je zulke onzin haalt ...
CCfan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 nov 2007, 20:28
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb hier ook last van, heb ik pas enkele dagen geleden ontdekt (dacht dat het probleem aan een slechte powerline verbinding lag). Nu heb ik de 2e router gewoon zonder eigen sessie in de bbox dmz geplaatst. Ik heb geen idee wat de oorzaak is, mijn router is ook geen slecht model (WNDR3700 met WAN to LAN 400mbps getest).

Een wilde gok, maar misschien ligt het aan het abonnement? Wij hebben hier nog het 'oude' intense met 50/4.5.
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 237
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

conehead schreef:Ik laat een andere box de verbinding maken en ik haal de normale snelheid ... geen idee waar je zulke onzin haalt ...
Is die andere box ook aangesloten achter de Bbox2?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

conehead schreef: Ik laat een andere box de verbinding maken en ik haal de normale snelheid ... geen idee waar je zulke onzin haalt ...
Gelieve op jouw woorden te letten, dit is helemaal geen onzin.
Verschillende users rapporteren hier dat ze met een externe PPPoE sessie maar 20 mbps halen, en we proberen met z'n allen een oplossing te zoeken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
thibai
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jun 2012, 11:38

Met die 3 dagen had ik eigenlijk verkeerd geteld :? Daarmee bedoelde ik eigenlijk het interval waarin belgacom elke pppoe sessie automatisch refreshed(96 uur/4 dagen)

Het zou me ook verbazen dat belgacom dit beperkt, maar ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem.
Terwijl er andere ook gewoon de volledige snelheid halen.

Dit zijn de resultaten die ik heb en deze wijzen er toch echt op dat belgacom dit beperkt op mijn lijn:
  • BBox2: 50Mbit
    ASUS RT-N65U: 20Mbit
    TP-Link R480t+: 20Mbit
    Windows 8 pc: 20Mbit
Allemaal verbonden met een cat 5e kabel en deze testen zijn op dezelfde pc uitgevoerd.
Kattekrab
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2013, 14:46

Is die 50Mbit eigenlijk al over gans België uitgerold?

Ik zit nog steeds op m'n 20Mbit. Ik gebruik m'n bbox2 weliswaar in bridged mode in combinatie met een Netgear WNDR4500.

Met m'n eerste bbox2 zat ik op een 30Mbit profiel. Ondertussen heb ik meerdere computers, gsm's, versterkers, nas, etc in mijn netwerk zitten en m'n bbox2 begon te flippen; apparaten kregen at random geen connectiviteit meer, ip-adressen werden uitgedeeld buiten de range. Ik heb toen, na contact met Belgacom, de bbox2 ingeruild voor een nieuwe en ik kon nooit meer pairen op 30Mbit. Enkel 20Mbit. Wanneer ik naar Belgacom belde kreeg ik het vertrouwde liedje; 20Mbit is de gegarandeerde snelheid ... 30Mbit krijg je enkel als je niet te ver woont. Soit, ook de nieuwe bbox2 kon het routeren niet aan, dus heb ik een Netgear gekocht en gebruik ik enkel de bbox2 in bridged mode.

Vandaag zit ik dus nog steeds op 20Mbit. Ik heb vanmorgen gebeld dat ik 'maar' 20Mbit haal terwijl het maxi abonnement wel duidelijk 50Mbit adverteert. De reden hiervoor was dat niet iedereen op 50Mbit zit; ik woon in Gavere trouwens. En dat ik tot een half jaar moet wachten. Is dit wel effectief zo? Ik heb ook de afstand gevraagd van de verdeelkast en dat was iets van een dikke 500m.

Ik begin ook stilaan te denken dat wanneer je de bbox2 zelf niet laat routeren, je blijft vastzitten op 20Mbit ...
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Ik heb een aantal BGC VDSL2 verbindingen icm. een Mikrotik router er achter die de PPPOE sessie opzet en in merk nergens een cap van 20Mbit.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Kattekrab schreef:Is die 50Mbit eigenlijk al over gans België uitgerold?
Ik zit nog steeds op m'n 20Mbit. Ik gebruik m'n bbox2 weliswaar in bridged mode in combinatie met een Netgear WNDR4500.
Misschien heb je te maken met hetzelfde fenomeen ...
Kattekrab schreef: Ik heb toen, na contact met Belgacom, de bbox2 ingeruild voor een nieuwe en ik kon nooit meer pairen op 30Mbit. Enkel 20Mbit. Wanneer ik naar Belgacom belde kreeg ik het vertrouwde liedje; 20Mbit is de gegarandeerde snelheid ... 30Mbit krijg je enkel als je niet te ver woont.
Voor je bij belgacom gaat klagen moet je eens enkele testen gaan doen:
  1. Op hoeveel synct je BBox2 (post hier eens het resultaat van de modem tool).
  2. Doe eens een speedtest met een PC rechtstreeks aangesloten op de BBox2.
Dan pas kan je weten of die 20mbps te wijten is aan de externe PPPoE sessie
Kattekrab schreef:Soit, ook de nieuwe bbox2 kon het routeren niet aan, dus heb ik een Netgear gekocht en gebruik ik enkel de bbox2 in bridged mode.
Bboxen met recente Firmware hebben blijkbaar dat probleem niet meer. Misschien ben je beter af met de BBox2 als router te gebruiken i.p.v. je Netgear?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Kattekrab
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2013, 14:46

philippe_d schreef:Voor je bij belgacom gaat klagen moet je eens enkele testen gaan doen:
  1. Op hoeveel synct je BBox2 (post hier eens het resultaat van de modem tool).
  2. Doe eens een speedtest met een PC rechtstreeks aangesloten op de BBox2.
Dan pas kan je weten of die 20mbps te wijten is aan de externe PPPoE sessie
Ga ik nog doen.
Maar als Belgacom gelijk heeft, dat de snelheid in Gavere nog de oude is en dat ik tot een half jaar mag wachten, heeft het weinig nut. Dan kan ik me even goed tevreden stellen met de 20Mbit. 10Mbit verschil vind ik de moeite niet om te bekijken, 30Mbit is al iets anders. ;)
philippe_d schreef:Bboxen met recente Firmware hebben blijkbaar dat probleem niet meer. Misschien ben je beter af met de BBox2 als router te gebruiken i.p.v. je Netgear?
Eigenlijk ben ik zo tevreden van m'n Netgear, dat ik zelfs niet meer terug wil. Extra functionaliteiten, kwaliteit van Wifi oa.
Alvast bedankt voor de feedback!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Kattekrab schreef:Maar als Belgacom gelijk heeft, dat de snelheid in Gavere nog de oude is en dat ik tot een half jaar mag wachten, heeft het weinig nut
Wat heeft snelheid nu met Gavere te maken?
De snelheid heeft alleen te maken met de afstand tot de ROP. En dezelfde wetten van de physica zijn ook geldig in Gavere: als je dicht genoeg woont van de ROP, zal je een 30/6 sync hebben, en DLM zal je snelheid verhogen tot eventueel 70 mbps.
Kattekrab schreef:10Mbit verschil vind ik de moeite niet om te bekijken, 30Mbit is al iets anders.
Als je modem synct aan 50mbps (of meer), dan zal je snelheid rechtstreeks op de BBox2 50mbps zijn.
Dus toch de moeite om eens te kijken?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
thibai
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jun 2012, 11:38

Ik heb de bbox2 nu enkele dagen laten draaien na een factory reset waarbij ik dan nog een 2de sessie opende op de 2de router.
Dit geeft nog steeds dezelfde 20Mbit verbinding.

Ik ga nu maar eens proberen om het op te lossen door enkel een sessie te starten vanaf de 2de router. BBox2 in bridged mode.

Misschien nog even wat extra informatie over de situatie:
  • -Mijn abonnement: Belgacom Internet Overal Maxi
    -Downstream line rate 69976 kbps
    -Upstream line rate 6048 kbps
    -Verbinding tussen bbox en router gebeurd met een cat 5e kabel.
    -Snelheid pppoe sessie via bbox2: 50Mbit
    -Snelheid pppoe sessie via eender welke andere router: 20Mbit
Mogelijke oorzaken(waar ik zelf aan denk, kunnen ook nog andere zijn):
  • -Belgacom beperkt snelheid van sommige pppoe sessies die niet gemaakt worden in bbox2 (Met bgc tv)
    -Defecte bbox2 waardoor pppoe passthrough wordt gelimiteerd.
benny
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 dec 2005, 21:38
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Misschien firmware/hardware versie eens vergelijken :

Bij mij externe sessie geen snelheids probleem
- Runtime Code Version : 60R10A-60A06W
- Hardware Version 15
- Geen TV
thibai
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jun 2012, 11:38

De "Runtime Code Version" is hetzelfde maar mijn "Hardware Version" staat op 1.

Ik ga eens uitzoeken wat het verschil hiervan is.
thibai
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jun 2012, 11:38

Ik heb dit even stil laten liggen omdat ik totaal geen idee had hoe ik dit verder kon oplossen.

Deze nacht viel opeens mijn internet uit om nog onbekende reden(maakte geen pppoe sessie, maar syncte wel op de vdsl lijn).
Daarom had ik deze morgen gebeld naar de helpdesk waarna ze iets deden op mijn lijn waardoor het terug werkte.

Als ik nu een speedtest uitvoer vanaf mijn 2de router krijg ik dit resultaat:
Afbeelding

Het probleem heeft zichzelf dus blijkbaar opgelost. :-D
Ik wil alvast iedereen bedanken die mij heeft proberen te helpen.

Ps. Bij een vorige oproep naar belgacom over de limiet van 20Mbit werd mij uitdrukkelijk gezegd dat het probleem ontstond achter de bbox 2, nu is duidelijk te zien dat dit niet het geval was.
unxplained
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 jun 2008, 10:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Mijn excuses dat ik dit oude topic opgraaf, maar ik heb sinds kort hetzelfde probleem. Achter de bbox2 haal ik 65Mbps, en achter mijn eigen router (Netgear r7000) haal ik rond de 25Mbps. Nochtans werkte het vroeger wel met dezelfde snelheden bij beide. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
unxplained
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 jun 2008, 10:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hier wel iets interessants gevonden:
Ik had nog een andere bbox2 liggen in de kast. Heb deze even factory reset van gedaan, username en wachtwoord geconfigureerd en aangesloten. Na opstarten doe ik een speedtest met mijn PC achter mijn eigen router waar PPPoE nog steeds geconfigureerd is. Resultaat 60 a 65 Mbps (YES!) http://www.speedtest.net/my-result/4243283946. Ik doe de test nog eens en halverwege de test valt de verbinding weg. De bbox2 is op dat moment aan het herstarten, en dat doet hij nog een paar keer (hij had vooraf al wel de firmware van 10 jan 2014 - 100% zeker van). Na al de herstarts, resultaat; 25Mbps (Miljaar!).

Ik doe hetzelfde met de bbox2 die er in de eerste plaats aan hing: Factory reset, username en wachtwoord instellen, en dan aansluiten. Eerst weer 60 a 65 Mbps. Dan een paar reboots en terug naar 25 Mbps. Ik neem aan dat Proximus config aan het pushen is naar de bbox2 waardoor een en ander kapot gaat.

Nu weet ik niet goed hoe ik verder moet. Iemand een idee? Kan ik verhinderen dat er config gepushed word?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

vlan20 uitzetten (of tr069 ?)

Je kan de firmware ook manueel installeren, links staan op uderbase.
unxplained
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 jun 2008, 10:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Wanneer ik VLAN 20 uitschakel verschijnt VLAN 30 ook niet meer en heb ik geen Proximus TV meer :-(

Dat krijg ik niet uitgelegd aan mijn vrouw :-D
Devil103
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 apr 2013, 07:04

Ik zou me even bij dit probleem willen aansluiten.
Ik maak momenteel hetzelfde mee. Eigen Cisco E2000 router achter de bbox2 en die pppoe sessie wordt gecapped op 20 mbps.

Maar, maar, na een factory reset van de bbox2 haal ik gewoon opnieuw mijn volledige snelheid (60 mpbs).
Tot na enkele minuten de bbox2 opnieuw herstart. Daarna opnieuw 20 mpbs.

Er is in jaren niets gewijzigd aan mijn configuraties.
Firmware versie van de bbox2 is:
Firmware-VTU-R:9.5.7.13IK105012 Time Nov 18 2014, 20:09:20
Het enigste wat recent(er) gewijzigd is dat ik geprobeerd heb Netflix op de belgacom decoder te gebruiken. Dan kreeg ik bericht dat ik een firmware update nodig heb. Maar ik heb geen idee of dit een FW update was voor de TV decoder of de bbox2.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Het valt mij eigenlijk ook op na het lezen van dit topic dat ik hier ook last van heb .... ik heb een sagem en EDPnet

vroeger had ik 30/2 en ik haalde 18.9mbit / 1.8 mbit
nu heb 70/10 en ik haal 18.9 / 9.5 mbit
Laatst gewijzigd door petzl 20 jun 2015, 15:28, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Devil103 schreef:Het enigste wat recent(er) gewijzigd is dat ik geprobeerd heb Netflix op de belgacom decoder te gebruiken. Dan kreeg ik bericht dat ik een firmware update nodig heb. Maar ik heb geen idee of dit een FW update was voor de TV decoder of de bbox2.
De Netflix update voor de b-box2 is geen nieuwe firmware, maar gewoon een instelling die de B-box wijzigt van "bridge" mode naar "fully routed". Dit is nodig om de decoder een LAN IP adres te bezorgen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

De exacte reden is mij onbekend, maar ikzelf heb ook ondervonden dan mijn BBOX2 geen TV mode "fully routed" kan trekken en dat de snelheid dan instort tov. TV mode "Bridged".
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Eigenlijk is dat al langer bekend dat de bbox2 in full routed mode problemen gaf met VOD en nPVR.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”