Samsung galaxy s3 stuk --> nieuw toestel 'gezocht'

Plaats reactie
punk
Pro Member
Pro Member
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Stilaan begint mijn oude Samsung galaxy s3 (met cm11) op het te begeven. Bij warm weer werkt de camera bv niet.
Nu wil ik dus een nieuw toestel kopen. Ik heb wel enkele voorkeuren maar zal een eeuwige twijfelaar zijn en hoop dat er misschien kleine details zijn die ik niet zie die jullie wel zien.
Heb zo mijn keuzes in verschillende prijsklasses.

In de goedkopere klasse lijkt het me redelijk simpel in mijn smaak zijnde de Moto G 2015.

Daarboven heb je de oneplus one. Maar als ik het goed versta heeft die geen ondersteuning voor sommige 4G frequenties (ik woon op landelijk gebied).
In ongeveer dezelfde prijsklasse lijkt de Sony Xperia c4 me zeer interessant.

Dan iets hoger lonk ik een beetje naar de Moto X 2014 omdat het een sterk toestel is alleen het formaat is wat aan de 'kleine' kant.

Nog iets hoger maar te duur (naar mijn zin) is de nexus 6.

Ik ben al even aan het afwegen tot welk bedrag het het waard is om meer te betalen. Maar ik geraak er maar niet uit.
Of vergeet ik misschien zogezegde hidden gems?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Ik denk dat je best even af de oneplus blijft (zoek maar eens op touchscreen problemen). + de 800MHz LTE frequentie wordt niet ondersteund.

Met de Moto G ga je er alleszins op vooruit tov een s3. En houd je wat geld over om naar het 2016 of 2017 equivalent van een Moto G over te stappen ipv 1 keer een dubbel zo dure gsm te kopen.
punk
Pro Member
Pro Member

Waar ik ook zelf geen ervaring me heb is hoe zwaar de skins van sony zijn.
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Van de oneplus zou ik toch ook afblijven. 800MHz is net de 4G frequentie die je in landelijk gebied of in gebouwen gaat zien, en die wordt niet ondersteund.

Welk toestel je dan beter wel neemt... Mocht je nog een eenzame Nexus 5 (productie is al een tijd stopgezet) in een stock van een winkel vinden, ik ben er zeer tevreden van.

De Nexus 6 zal ook wel verder zakken met de geruchten van 2 nieuwe Nexus modellen dit jaar.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

punk schreef:Waar ik ook zelf geen ervaring me heb is hoe zwaar de skins van sony zijn.
De Sony skin staat bekend om niet zwaar te zijn. Je krijgt ook lang updates. Mijn Xperia Z heeft onlangs Lollipop gekregen. Dat toestel is 2,5 jaar oud, meestal krijg je - buiten de Nexus reeks - maar 2 jaar updates bij de meeste merken.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Sony skins zijn inderdaad licht. Helaas zijn er alleen regelmatige updates voor de Z reeks. Andere toestellen (ook goede mid-ranges) worden door sony redelijk snel afgeschreven. :-(
Zo is mijn Xperia SP in minder dan een jaar niet meer ondersteund. Lastig als je weet dat een slecht RAM-management dus niet opgelost geraakt voor dit toestel. Ik heb er maar een andere ROM opgegooid...

Je kan wel wachten om een goede deal te slaan voor een Z-reeks toestel. Mijn zus heeft vorig jaar een neiuwe Z1 gekocht voor €250 bij Telenet shop (goede prijs + cashback, geen abo). Met zo'n toestel zit je wel goed natuurlijk :-D

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik had ergens gelezen dat de meeste midrange modellen toch naar Lollipop ge-updated zullen worden.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik heb een Oneplus One, ik heb geen last met 4G bereik.
Ik heb heel vaak 4G, maar het zal vermoedelijk nog vaker kunnen zijn :).

Het is niet enkel de 4G, maar ook de camera, de hardware, ...

Ik heb de OPO, mijn vrouw de MotoG 4G (2014), en dat is ook een heel leuk toestel.
skipper
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Kijk ook eens naar de LG G2. Is al enkele tijd op de markt, maar is nog altijd een aanrader. Bij o.a. Coolblue kan je hem in de 32 GB versie krijgen voor 319 euro. Draait ondertussen ook al op Lollipop.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

heist_175 schreef:Ik heb een Oneplus One, ik heb geen last met 4G bereik.
Ik heb heel vaak 4G, maar het zal vermoedelijk nog vaker kunnen zijn :).

Het is niet enkel de 4G, maar ook de camera, de hardware, ...

Ik heb de OPO, mijn vrouw de MotoG 4G (2014), en dat is ook een heel leuk toestel.
Hier ook heel vaak 4G op de OnePlus One. Prachtig toestel: werkt zeer vlot, zeer goede camera en zeer schappelijke prijs.

Ik moet eerlijk zijn dat dit één van m'n beste kopen is. Totaal geen last van warmte, touchscreen issues.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Hier ook een 1+1 gebruiker, en na een jaar nog steeds zeer tevreden van. Van bovenstaande problemen heb ik hoegenaamd geen last van. En de batterij is echt een positieve noot.

Na de Nokia 3310, de samsung D600, Omnia i900 en de S3, mijn 5de toestel ooit op 20 jaar tijd, en voorlopig het meest tevreden van de 1+1.
BertG3
userbase crew
userbase crew

Teebee schreef:Hier ook een 1+1 gebruiker, en na een jaar nog steeds zeer tevreden van. Van bovenstaande problemen heb ik hoegenaamd geen last van. En de batterij is echt een positieve noot.

Na de Nokia 3310, de samsung D600, Omnia i900 en de S3, mijn 5de toestel ooit op 20 jaar tijd, en voorlopig het meest tevreden van de 1+1.
Inderdaad. Die batterij is geweldig. Ooit eens een weekje bijna niet gebruikt (een beetje muziek, smsje gestuurd, ...). Maandag 100% Zondag 13%

EDIT: Net op Twitter gelezen: http://9to5google.com/2015/06/19/oneplu ... en-issues/
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Als het niet dringend is kan je ook nog even de Oneplus Two afwachten, die zou er in de komende maanden moeten zijn.
punk
Pro Member
Pro Member

Hoe ik het nu zie twijfel ik tussen de oneplus one en de sony xperia c4.

De ene is quad core 2.5Ghz en de andere octo core 1.7Ghz

Iemand een idee hoe dat zich gaat tonen?
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

BertG3
userbase crew
userbase crew

heist_175 schreef:Phone Arena
Is ook nog een mooie vergelijking.
Hier
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Vaganzza schreef:Mijn Xperia Z heeft onlangs Lollipop gekregen. Dat toestel is 2,5 jaar oud, meestal krijg je - buiten de Nexus reeks - maar 2 jaar updates bij de meeste merken.
Mijn xperia sp van eind 2013 heeft Android 4.3 en wordt niet meer geupdate. Los daarvan nooit meer Sony voor mij. Te veel problemen met de xperia. Als hij het begeeft ga ik waarschijnlijk weer voor HTC.

MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
punk
Pro Member
Pro Member

Ik merk net dat de oneplus one enkel met Paypal te betalen is. Het kan misschien mijn gedacht zijn maar is het eigenlijk wel de moeite om paypal te nemen alleen om dit te betalen?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

PP account is gratis. Kan misschien later ook nog van pas komen bij andere aankopen. PP is zowat het meest verspreide betaalmiddel op het, naast de gewone krediet kaart.

MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Lazio
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

Jack Daniels schreef:
Vaganzza schreef:Mijn Xperia Z heeft onlangs Lollipop gekregen. Dat toestel is 2,5 jaar oud, meestal krijg je - buiten de Nexus reeks - maar 2 jaar updates bij de meeste merken.
Mijn xperia sp van eind 2013 heeft Android 4.3 en wordt niet meer geupdate. Los daarvan nooit meer Sony voor mij. Te veel problemen met de xperia. Als hij het begeeft ga ik waarschijnlijk weer voor HTC.

Mee eens, vóór de xperia SP was ik een grote Sony fan. Maar de slechte ondersteuning op vlak van software heeft me toch wel zwaar teleurgesteld. Nu wacht ik op de release van 1+2.
BertG3
userbase crew
userbase crew

punk schreef:Ik merk net dat de oneplus one enkel met Paypal te betalen is. Het kan misschien mijn gedacht zijn maar is het eigenlijk wel de moeite om paypal te nemen alleen om dit te betalen?
Heb ik ook gedaan hoor.
thomasv
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

Je leest inderdaad wel wat hier en daar over problemen met de OnePlus. Maar zo gaat dat: als 10% van de gebruikers last hebben van een probleem, dan laten die zich luid horen. De mensen die wél erg tevreden zijn en niets van problemen ondervinden, die hoor je natuurlijk amper of niet. (Wie gaat er bijvoorbeeld een topic openen met: "Ik heb geen problemen met mijn OnePlus. Einde topic."? Niemand dus)

Ik kan in elk geval OnePlus ook sterk aanraden. Een gekende YouTube smartphone reviewer, MKBHD, is ook fan trouwens:
Zijn review van vorig jaar:
Elk jaar heeft hij zijn eigen smartphone awards. Vorig aar (2014) was de OnePlus terug te vinden in zijn persoonlijke top:
Maar ook dit jaar terug (2015) staat de OnePlus in zijn lijstje, toch opvallend voor een wereld waarin technologie snel vooruit gaat:

Hier anders nog een aantal toestellen om te overwegen:
  • Samsung Galaxy A5
  • Sony Xperia Z2
  • Samsung Galaxy S5 Mini
Maar hou het maar bij de OnePlus ;)
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
punk
Pro Member
Pro Member

Na de miserie qua updates en het merken dat die touchwiz skin echt wel te zwaar is op de S3 heb ik besloten geen samsung te nemen tot er daar veel zou veranderen qua software in hun toestellen.

Maar ik denk dat het de oneplus one zal worden. Heb nu al een dik half jaar cyanogenmod op de s3 staan en ik hou van de mogelijkheden. Hoop die terug te vinden in de oneplus one.
BertG3
userbase crew
userbase crew

AndRo555 schreef:Ik denk dat je best even af de oneplus blijft (zoek maar eens op touchscreen problemen). + de 800MHz LTE frequentie wordt niet ondersteund.

Met de Moto G ga je er alleszins op vooruit tov een s3. En houd je wat geld over om naar het 2016 of 2017 equivalent van een Moto G over te stappen ipv 1 keer een dubbel zo dure gsm te kopen.
4G resultaat op OPO
Bijlagen
Screenshot_2015-06-24-10-47-48.png
BertG3
userbase crew
userbase crew

BertG3 schreef:
AndRo555 schreef:Ik denk dat je best even af de oneplus blijft (zoek maar eens op touchscreen problemen). + de 800MHz LTE frequentie wordt niet ondersteund.

Nog eentje :-D

4G resultaat op OPO
Bijlagen
Screenshot_2015-06-24-11-01-16.png
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Met het gebrek aan 800MHz heb je gewoon geen LTE bij Mobistar (en tegenwoordig ook meer en meer Base en Proximus) op het platteland/minder bevolkte gebieden.
In stadcentra is het meestal geen probleem. 1800MHz (dat de OPO ondersteund) voldoet meestal wel. Op paar kelders en plekken waar 1800MHz niet reikt na.

Woon je in een stad/verstedelijkt gebied? Dan is het geen probleem. Maar je merkt dat de dekkingskaarten lang niet gaan kloppen buiten de steden.
BertG3
userbase crew
userbase crew

AndRo555 schreef:Met het gebrek aan 800MHz heb je gewoon geen LTE bij Mobistar (en tegenwoordig ook meer en meer Base en Proximus) op het platteland/minder bevolkte gebieden.
In stadcentra is het meestal geen probleem. 1800MHz (dat de OPO ondersteund) voldoet meestal wel. Op paar kelders en plekken waar 1800MHz niet reikt na.

Woon je in een stad/verstedelijkt gebied? Dan is het geen probleem. Maar je merkt dat de dekkingskaarten lang niet gaan kloppen buiten de steden.
Provider : Mobistar
Regio: westkust

heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Sneller dan mijn DSL lijn van Belgacom (30/4)
Afbeelding
Regio Brussel voor de moment
Ik heb heel vaak LTE, alleen thuis - Heist-op-den-Berg (binnen) - niet, maar daar heb ik wifi.
Ik heb ook nog maar zelden E of H, bijna altijd H+ of LTE.
Als ik op H+ sta, zal ik ook eens een test doen
BertG3
userbase crew
userbase crew

Ben wel heel blij met de resultaten. Meestal 50 down met Mobistar en nu hier 80+ . Bij Mobistar werken ze dus al vaak op band 1800. Quasi overal LTE of H+ (zo goed als altijd 20+ down)

punk
Pro Member
Pro Member

Kleine wending in mijn keuze, het is de nexus 6 geworden. Op coolblue stond hij maandag aan €224 icm king van telenet. Mijn schoonzus neemt het abonnement (want ik heb geen vaste diensten van telenet en zit heel goed bij MV) en ik het toestel.

Toch bedankt allemaal voor de info!
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”