Ik heb nieuw speelgoed!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Bovendien zijn die primes (i.e. non-zoom lenzen) ook vaak enorm van beeldkwaliteit (bvb scherpte). Heb ook zo een Nikkor 50/1.8 en is fantastische lens, zeker voor die prijs.
Is wel effen wennen dat je niet kan zoomen, maar dat heeft dan weer een voordeel: je bent zelf verplicht om stappen te zetten en leert zo beter van te gaan letten op compositie e.d.
Is wel effen wennen dat je niet kan zoomen, maar dat heeft dan weer een voordeel: je bent zelf verplicht om stappen te zetten en leert zo beter van te gaan letten op compositie e.d.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Ik gebruik mijn 35mm 1.8 80% van de tijd, fantastische lens en je moet inderdaad vaak wat creatief zijn met compositie.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Hikvision DS-2CD2032-I (4mm) 3MP Outdoor Fixed Bullet camera om eens met Synology Surveillance Station te experimenteren.
En zodat mijn vrouw kan zien wie er 's nachts zoal komt eten van de katten voeding die ze buiten zet.
En zodat mijn vrouw kan zien wie er 's nachts zoal komt eten van de katten voeding die ze buiten zet.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik heb ook al eens zitten te experimenteren met de Synology Surveillance Station, maar ben er niet tevreden van.
Vooral omdat het niet werkt op mijn linux systeem, op Windows gaat het dan wel.
Vooral omdat het niet werkt op mijn linux systeem, op Windows gaat het dan wel.
-
- Plus Member
- Bedankt: 12 keer
Kijk eens op Tespack.com. Zeer interessante tassenen en rugzakken voorzien van zonnepanneel. Terwijl je wandelt kan je uw toestellen opladen, zelfs een laptop.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Hier hangt te Pebble Time nu ook al een weekje rond de pols en ik moet zeggen: pretty impressed. Batterij gaat 5 dagen mee, wat een verademing is. Voorlopig gaat hij even de Moto360 vervangen, denk ik!
ooh. shiny.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Als je ziet wat voor regelmogelijkheden daar aan zit, zal het wel een veelzijdig instrument zijn.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Geen van beide. Dit is een controller keyboard. Dus op zich komt er helemaal geen klank uit. Je hangt het typisch aan een PC zodat je de virtuele (i.e. software) instrumenten uit je muzieksoftware kunt gebruiken. Alle extra knopjes, faders, etc... dienen dus ook om de PC software aan te sturen, omdat dat natuurlijk pakken gemakkelijker is dan met een muis te zitten prielen.
Klassieke pianisten gaan zoiets nooit gebruiken, al is het maar omdat ze niet full-range (7.5 octaven) zijn, maar beperkt tot 3, 4 of 5 octaven. Meest courante gebruik is voor je (home-)studio wanneer je mbv Cubase e.d. gaat componeren en recorden.
Klassieke pianisten gaan zoiets nooit gebruiken, al is het maar omdat ze niet full-range (7.5 octaven) zijn, maar beperkt tot 3, 4 of 5 octaven. Meest courante gebruik is voor je (home-)studio wanneer je mbv Cubase e.d. gaat componeren en recorden.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Om het in het kort te zeggen, het is een midi controller
Zoals Tomby zei, je kan dit keyboard aan je pc/mac hangen en als virtueel keyboard gebruiken.
Vroeger had ik ook een groot keyboard, maar nog met de dikke midi aansluitingen (mbv een usb adapter voor pc),
die heb ik een aantal jaar geleden weggegeven aan een instelling voor geplaatste kinderen.
Daarna heb ik een klein keyboard gekocht, een Akai MPK mini om vooral mobiel te zijn en mee te nemen.
Is wel handig, maar is niet te vergelijken met dat van Electribe,
ik gebruik dat van mij in combinatie met Renoise onder linux op m'n laptop en ook op Windows,
maar de laatste tijd ben ik ook Mixcraft beginnen te gebruiken.
Persoonlijk gebruik ik het maar om wat te experimenteren
Alhoewel ik de oude mod tracker dagen mis, bij mij Fasttracker 2
Zoals Tomby zei, je kan dit keyboard aan je pc/mac hangen en als virtueel keyboard gebruiken.
Vroeger had ik ook een groot keyboard, maar nog met de dikke midi aansluitingen (mbv een usb adapter voor pc),
die heb ik een aantal jaar geleden weggegeven aan een instelling voor geplaatste kinderen.
Daarna heb ik een klein keyboard gekocht, een Akai MPK mini om vooral mobiel te zijn en mee te nemen.
Is wel handig, maar is niet te vergelijken met dat van Electribe,
ik gebruik dat van mij in combinatie met Renoise onder linux op m'n laptop en ook op Windows,
maar de laatste tijd ben ik ook Mixcraft beginnen te gebruiken.
Persoonlijk gebruik ik het maar om wat te experimenteren
Alhoewel ik de oude mod tracker dagen mis, bij mij Fasttracker 2
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Sinds vandaag een nieuwe NAS thuis : een Synology DiskStation DS415+ (https://www.synology.com/nl-nl/products/DS415+) met 4 schijfjes van 3TB er in (raid 5).
De nas die hier vroeger stond, een Synology RackStation RS815 (https://www.synology.com/nl-nl/products/RS815), zit sinds een paar dagen in een rack in een datacenter. En een NAS hier thuis is toch wel een must
Hoewel ik vroeger vond dat Synology NAS systemen zeer prijzig waren en ik een andere NAS kon vinden met dezelfde capaciteiten moet ik zeggen dat ik nu volledig "into" Synology ben. Waar andere NAS systemen dikwijls faalden moet ik zeggen dat dit tot op heden nog geen probleem is geweest met Synology : zeer betrouwbaar. Beetje duurder, maar je krijgt er immens veel waar voor terug!
Het nieuwe beestje : https://BASEcloud.base.be/?shareObject= ... 05a6a4d546
De disk-led'jes zijn hier al volop aan het flikkeren voor de RAID te builden
De nas die hier vroeger stond, een Synology RackStation RS815 (https://www.synology.com/nl-nl/products/RS815), zit sinds een paar dagen in een rack in een datacenter. En een NAS hier thuis is toch wel een must
Hoewel ik vroeger vond dat Synology NAS systemen zeer prijzig waren en ik een andere NAS kon vinden met dezelfde capaciteiten moet ik zeggen dat ik nu volledig "into" Synology ben. Waar andere NAS systemen dikwijls faalden moet ik zeggen dat dit tot op heden nog geen probleem is geweest met Synology : zeer betrouwbaar. Beetje duurder, maar je krijgt er immens veel waar voor terug!
Het nieuwe beestje : https://BASEcloud.base.be/?shareObject= ... 05a6a4d546
De disk-led'jes zijn hier al volop aan het flikkeren voor de RAID te builden
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Echt zo'n groot gat in m'n hand ...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
vandaag al mijn eerste solden binnen: laptop LENOVO IDEAPAD Z50-75
gekocht via coolblue en ook de korting van mobile vickings proberen binnenhalen.
V55r 530 euro toch wel een redelijke laptop.
http://www.laptopshop.be/product/593858 ... zerty.html
gekocht via coolblue en ook de korting van mobile vickings proberen binnenhalen.
V55r 530 euro toch wel een redelijke laptop.
http://www.laptopshop.be/product/593858 ... zerty.html
de koe zegt boe
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Hier ook ... eergisteren een Pinguino ECO 128 gaan halen voor de woonkamer, en gisteren nog snel een Pinguine N76 kunnen score voor de slaapkamer van de dochter ... Zalig ... 30° buiten, 23-24° binnen. Maar vooral dat die zwoelte/drukkende warmte weg is wel leuk !
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Hier voor één keer trouwens een niet zo slecht tekstje van test aankoop over mobiele airco's.
http://mcs.test-aankoop.be/default.aspx ... src=352631
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- seagull
- Elite Poster
- Contacteer:
Het artikel is wat gedateerd (2005). Koelvermogen wordt in BTU/h uitgedrukt, niet in W.Goztow schreef:Hier voor één keer trouwens een niet zo slecht tekstje van test aankoop over mobiele airco's.
Moderne toestellen zoals de DeLonghi Pinguino Pac WE128eco Silent verbruiken 1kW/h voor 12.500 BTU/h en hebben een A+ energielabel.
Edit: BTU/h of W (1 BTU/0.293071 W.h)
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
@ seagull en Sasuke: maken die veel lawaai, die Pinguino's ?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
- seagull
- Elite Poster
- Contacteer:
Op maximum capaciteit moet de TV wel wat harder.
Maar slapen naast de Airco lukt veel beter dan zonder.
Geluidsniveau (min-max) dB(A):49-52
Maar slapen naast de Airco lukt veel beter dan zonder.
Geluidsniveau (min-max) dB(A):49-52
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Dat wordt voor mij oordopjes gebruikenGeluidsniveau (min-max) dB(A):49-52
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
De airo's staan niet langer op de website bij Vandenborre.be ... er waren er toch geen leverbaar meer.
Iemand nog een idee waar je daan die dingen geraakt ?
Best antwoorden in http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=85&t=45245 ... anders gaan we dit topic vervuilen.
Iemand nog een idee waar je daan die dingen geraakt ?
Best antwoorden in http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=85&t=45245 ... anders gaan we dit topic vervuilen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 27 keer
Ik heb overlaatst een servertje gekocht voor betrouwbare storage en home media.
1x Asrock C2750D4I
2x Crucial 8GB DDR3-1600
1x Fractal Design Node 804
6x WD30EZRX 3TB (ZFS raidz2)
1x be quiet! Pure Power L8 350W
Dan nog wat stukken gerecylced die ik nog had liggen.
1x OCZ Vertrex 3 120 GB
2x WD25EZRX 2.5TB (zfs mirror)
Mooi afgewerkt met modulaire voedingskabels. De voeding had niet veel sata power aansluitingen en dit is veel netter.
Ik moet wel zeggen dat ik meer verwacht had van de octacore avaton.
1x Asrock C2750D4I
2x Crucial 8GB DDR3-1600
1x Fractal Design Node 804
6x WD30EZRX 3TB (ZFS raidz2)
1x be quiet! Pure Power L8 350W
Dan nog wat stukken gerecylced die ik nog had liggen.
1x OCZ Vertrex 3 120 GB
2x WD25EZRX 2.5TB (zfs mirror)
Mooi afgewerkt met modulaire voedingskabels. De voeding had niet veel sata power aansluitingen en dit is veel netter.
Ik moet wel zeggen dat ik meer verwacht had van de octacore avaton.
Laatst gewijzigd door exop 06 jul 2015, 11:53, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
Een nieuwe (tweedehands) hardware RAID controller (LSI 9266-8i)... tijd om serieus met de nieuwe server te gaan spelen.
Inclusief een supercap backup... hopelijk gedaan met de BBU ellende.
Inclusief een supercap backup... hopelijk gedaan met de BBU ellende.
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Omdat we het moe waren altijd de volledige koets mee te sleuren, die dan ook nog eens vrij zwaar stuurde, gingen we op zoek naar een goede buggy.
Er zitten hier toch een aantal jonge vaders, dus mss kan het handig zijn
Een paar uitgetest in Deamland en niet naar de prijs gekeken. Kwamen we uiteindelijk uit bij een Mountain Buggy en een McLaren.
Wat heeft ons over de streep getrokken om voor de mountain buggy te kiezen:
- plooibaarheid: de MB plooi je dicht als een boekentas, en kan zo mee de vlieger op als handbagage. Super handig ipv zo een lange worst.
- rolweerstand: de MB duw je gewoon met 1 vinger. De McLaren viel in dit opzicht echt tegen, veel stroever/harder duwen.
- minder was dat je regen/zonnescherm met de MB moet bijkopen à 40€, bij de MC was dit er al bij.
Al bij al waren ze even duur, dus je voelt wel verschil in kwaliteit met de goedkopere.
Enig nadeel mss op dit moment na 30 uren gebruik : als je veel kleine steentjes hebt, kan het zijn dat er zo ééntje in het wieltje blijft steken, dat van rubber is. Dat rijdt dus geweldig goed, maar.. dan doet dat zo tik....tik....tik....tik telkens dat steentje de grond raakt
Eenvoudig het eruit halen, maar dat is het enige waar ik op kom.
http://www.dreambaby.be/ecom/nl/shops/e ... GGY__ZWART
Er zitten hier toch een aantal jonge vaders, dus mss kan het handig zijn
Een paar uitgetest in Deamland en niet naar de prijs gekeken. Kwamen we uiteindelijk uit bij een Mountain Buggy en een McLaren.
Wat heeft ons over de streep getrokken om voor de mountain buggy te kiezen:
- plooibaarheid: de MB plooi je dicht als een boekentas, en kan zo mee de vlieger op als handbagage. Super handig ipv zo een lange worst.
- rolweerstand: de MB duw je gewoon met 1 vinger. De McLaren viel in dit opzicht echt tegen, veel stroever/harder duwen.
- minder was dat je regen/zonnescherm met de MB moet bijkopen à 40€, bij de MC was dit er al bij.
Al bij al waren ze even duur, dus je voelt wel verschil in kwaliteit met de goedkopere.
Enig nadeel mss op dit moment na 30 uren gebruik : als je veel kleine steentjes hebt, kan het zijn dat er zo ééntje in het wieltje blijft steken, dat van rubber is. Dat rijdt dus geweldig goed, maar.. dan doet dat zo tik....tik....tik....tik telkens dat steentje de grond raakt
Eenvoudig het eruit halen, maar dat is het enige waar ik op kom.
http://www.dreambaby.be/ecom/nl/shops/e ... GGY__ZWART
-
- Deel van't meubilair
Tweedehands valt de prijs nog wel mee... maar inderdaad een Atom servertje kan je er wel van bouwen.
Het is dan nog maar een 8-poorts... misschien later nog eens kijken voor een RAID extender (maar die zijn nog duurder).
Hopelijk zakt z'n verbruik (ik zit 50W hoger nu als met de non-RAID HBA) een beetje als de init is gedaan van de virtual disk.
Het is dan nog maar een 8-poorts... misschien later nog eens kijken voor een RAID extender (maar die zijn nog duurder).
Hopelijk zakt z'n verbruik (ik zit 50W hoger nu als met de non-RAID HBA) een beetje als de init is gedaan van de virtual disk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Ook nog naar gekeken dafke, maar omdat't tweeling is maar niet gedaan. Dan maar twee plooibuggys van Koolstra genomen, mooie promo ook op die moment €80/st.
Daarnaast ook nog een MountainBuggy Duo, echt zijn geld waard. Tweedehands kunnen kopen met alles erop en eraan, enige dat'k moeten doen heb was nieuwe bandjes steken. Direct "offroad" banden gepakt, kwestie dat'm de naam mountain waard was.
Die plooibuggys zijn een must voor als ze bij de grootouders gaan, of als het ne keer 1 kindje is of van de creche naar de auto (één op arm en één in buggy)
En net nieuw speeltje gehad, Motorola Moto X.
Daarnaast ook nog een MountainBuggy Duo, echt zijn geld waard. Tweedehands kunnen kopen met alles erop en eraan, enige dat'k moeten doen heb was nieuwe bandjes steken. Direct "offroad" banden gepakt, kwestie dat'm de naam mountain waard was.
Die plooibuggys zijn een must voor als ze bij de grootouders gaan, of als het ne keer 1 kindje is of van de creche naar de auto (één op arm en één in buggy)
En net nieuw speeltje gehad, Motorola Moto X.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Wij hebben de MountainBuggy +One.
Mijn zus had de Terrain (die met de oversized wielen) en dat bolt ongelooflijk goed. Je beseft maar hoe goed dat bolt als je met een ander merk moet rijden.
Voordeel:
- je kan 2 kinderen meenemen (de jongste zit vooraan en de oudste achteraan)
- beide kinderen kunnen zien wat er gebeurt (er zijn merken waarbij de achterste "onder" de voorste zit)
- als je met 1 kind op stap bent, heb je bagageruimte (handtas, boodschappen, ...)
Mijn zus had de Terrain (die met de oversized wielen) en dat bolt ongelooflijk goed. Je beseft maar hoe goed dat bolt als je met een ander merk moet rijden.
Voordeel:
- je kan 2 kinderen meenemen (de jongste zit vooraan en de oudste achteraan)
- beide kinderen kunnen zien wat er gebeurt (er zijn merken waarbij de achterste "onder" de voorste zit)
- als je met 1 kind op stap bent, heb je bagageruimte (handtas, boodschappen, ...)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Enige nadeel aan heel die buggy, die gratis oeh's en ah's die je erbij krijgt.
Met de domme opmerkingen als't tweelingen zijn. "Was't 1+1 gratis" "ze schelen ook niet veel zeker" "ne tweeling?"
"Ja, ge moogt die gratisse hebben..."
"Exact 2minuten"
"Nee ne drieling, den derde zit nog in de auto"
"Nee één van mijn vrouw en één van mijn minnares"
etc etc
Met de domme opmerkingen als't tweelingen zijn. "Was't 1+1 gratis" "ze schelen ook niet veel zeker" "ne tweeling?"
"Ja, ge moogt die gratisse hebben..."
"Exact 2minuten"
"Nee ne drieling, den derde zit nog in de auto"
"Nee één van mijn vrouw en één van mijn minnares"
etc etc
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Wij hebben de Joolz Quadro voor onze 2maanden oude zoon.
In vergelijking met de geteste merken (vb. Maxi Cosi, McLaren,...) in dezelfde prijsrange bolde deze echt magnifiek.
Je kan deze letterlijk met 1 vinger vooruit duwen, maar ook de bewegelijkheid is top.
En het oog wou ook wat:
edit: We kregen er ook nog een voetenzak bij t.w.v. €100
In vergelijking met de geteste merken (vb. Maxi Cosi, McLaren,...) in dezelfde prijsrange bolde deze echt magnifiek.
Je kan deze letterlijk met 1 vinger vooruit duwen, maar ook de bewegelijkheid is top.
En het oog wou ook wat:
edit: We kregen er ook nog een voetenzak bij t.w.v. €100