Hallo,
Mijn vader kreeg gisteren zijn factuur binnen en daar staat het volgende op:
Multimedia €6,97
We belden Mobistar op en de persoon aan de lijn vertelde ons dat dit over mobiel internet gaat in het buitenland. Hij is inderdaad in het buitenland geweest (Nederland). Echter altijd op WIFI van het Hotel. Als ze niet in het hotel waren was er geen mobiel internet actief (enkel het R symbooltje van Roaming stond er)
Hij heeft een Moto G (Android 4.4.4) en de "Data Roaming" staat uit (net nog eens gecontroleerd). Ik heb hem verteld daar dan ook nooit aan te komen en altijd zo te laten staan. Toch blijkt nu dat er +- €7 aan mobiele data verbruikt zou zijn in het buitenland.
Hij gebruikte de smartphone vooral om zijn fietsritten op te nemen via GPS (via Strava). Ah zei de persoon van Mobistar, dan zal het uw GPS zijn die deze data heeft verbruikt.
Nu lijkt mij dit zeer vreemd, want "Data Roaming" staat uit. Dus mijn gevoel zegt dat dit totaal niet klopt wat men zegt. Of ben ik fout?
Is er een mogelijkheid om te achterhalen van waar dit zou kunnen komen?
Groeten
Multimedia op factuur
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Zelf een gelijkaardig probleem gehad waarbij de instellingen bij android niet overeenkomen met de werkelijkheid. Je kan best de roaming formule deactiveren bij je provider ipv op het toestel voor meer zekerheid. De kans is groot dat strava toch de roaming heeft geactiveerd om zijn data te versturen. Vandaar het R symbooltje
Je kan eens zien bij gegevensverbruik onder instellingen of er daadwerkelijk data is verzonden op de dagen dat hij in het buitenland zat.
Je kan eens zien bij gegevensverbruik onder instellingen of er daadwerkelijk data is verzonden op de dagen dat hij in het buitenland zat.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 34 keer
Ik heb onlangs hetzelfde probleem gehad. Bij Mobistar wisten ze mij te vertellen dat MMS hier ook onder valt. Als je blijkbaar een sms stuurt die teveel karakters heeft en je iPhone is zo ingesteld, maakt hij er automatisch een mms van waarvoor je dus extra betaald. Best de instellingen nakijken, misschien is dit ook van toepassing bij een Moto G?
[
Post made via mobile device ]
[

TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet All internet
GSM: Proximus Maxi - Easy & Essential
Internet: Telenet All internet
GSM: Proximus Maxi - Easy & Essential
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 56 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Had ik gedaan. Zelf ook nog voorgehad dat een sms te lang was en deze automatisch naar MMS geconverteerd werd. Maar deze functie stond standaard ook af.
Dus ik blijf het allemaal wat vreemd/twijfelachtig vinden.
Dus ik blijf het allemaal wat vreemd/twijfelachtig vinden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 56 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Nogmaals contact opgenomen met Mobistar. Ze hebben mij de specifieke datum + uur doorgegeven wanneer dit gebeurt is. Via Google Location History (die aanstaat op zijn gsm). Gezien dat hij weldegelijk in Menen is geweest (grensstreek). Maar er staat geen enkel "bolletje" effectief in Frankrijk. Dus het verhaal blijft mij zeer vreemd klinken. Zeker omdat die Data-Roaming uitstaat op zijn toestel.
Ze kunnen blijkbaar bij Mobistar wel éénmalig een creditnota opmaken als je de factuur protesteert. Heb dit nu nog zo gelaten daar ze binnenkort voor 2 weken naar het zuiden van Frankrijk gaan. Wie weet komt er dan een hogere factuur binnen en dan laat ik daar liever een creditnota van maken.
Via Mobistar heb ik ook nog aangevinkt dat hij een SMS krijgt vanaf dat hij buiten bundel factureert (helaas niet real-time, kan tot 24 uur duren). Alsook dat internationaal mobiel internet niet boven de €10 kan.
Ze kunnen blijkbaar bij Mobistar wel éénmalig een creditnota opmaken als je de factuur protesteert. Heb dit nu nog zo gelaten daar ze binnenkort voor 2 weken naar het zuiden van Frankrijk gaan. Wie weet komt er dan een hogere factuur binnen en dan laat ik daar liever een creditnota van maken.
Via Mobistar heb ik ook nog aangevinkt dat hij een SMS krijgt vanaf dat hij buiten bundel factureert (helaas niet real-time, kan tot 24 uur duren). Alsook dat internationaal mobiel internet niet boven de €10 kan.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb al die bull shit al wel 10 keer gehad met Mobistar.. Oneindige credit nota's en aanpassing aan factuur. Wordt het om den duur stilaan moe.
Sent from my Xperia Z3C using Tapatalk
Sent from my Xperia Z3C using Tapatalk
~ Thincentre Tiny m710q: VMWare Workstation running HomeAssistant | InfluxDB | Grafana | PiHole
~ Proximus @ 100/35, local network running Ubiquiti EdgeRouter 10X with 5 Unifi AP-Lites
~ Proximus @ 100/35, local network running Ubiquiti EdgeRouter 10X with 5 Unifi AP-Lites