Waarschuwing veel te laat? Hoeveel updates per dag?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik zou eens willen informeren in hoeverre proximus zijn gegevens vernieuwd.
Ik krijg pas na 42 uur een waarschuwing, wat in mijn ogen veel te laat is. Stel u voor dat ik maar 1 Gb had... dan zat ik er op die tijd al +/- 300MB over!
Zijn er nog mensen die dit hebben voorgehad?
Zie laatste SMS. Gsm is niet uitgezet geweest...

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Bijlagen
Screenshot_2015-06-16-10-13-57.png
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Ja, tot dat die waarschuwingen in real time komen zijn die compleet nutteloos IMHO. Nu zit er veel te veel tijd tussen, ik denk dat de tijd ertussen zelfs varieert, al heb ik dat nog nooit echt in het oog gehouden om dat met zekerheid te kunnen zeggen.
dannyict
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

hier ook gehad, mocht maar even 60€ bij betalen voor 2gb over limiet
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Idem hier, ik denk dat dat er nog nooit minder dan 12 uur heeft tussen gezeten. In de MyProximus app is het wel al een pak gebeterd tegenover toen het nog e-services was. Daar bleef mijn gebruik soms een dag of 3-4 op nul staan.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Dit was het antwoord die ik kreeg op 6 mei:
De Proximus applicatie kan een lichte achterstand hebben op de stand van zaken.
Ze blijven dus héél vaag.
Afbeelding
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Die MyProximus app kan je zelfs niet gebruiken indien je een corporate simkaart hebt. Plezant als je aan het tetheren bent bij een klant en je die SMS veel te laat aankrijgt. Al een geluk dat smartphones hiervoor de nodige statistieken bijhouden per maand.
Afbeelding
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik denk wel dat ik eens ergens in de e-services/MyProximus gelezen heb dat de tellers tot 8 uur kunnen achter lopen. Dat zullen ze er dan nu ook afgehaald hebben omdat ze dit zelfs blijkbaar nog niet gedaan krijgen (en kom op, 8 uur is op zich al veel te veel).
TiTanium
Moderator
Moderator

Ik heb de indruk dat de tijd altijd maar groter wordt. Bij het eerste is het binnen de 8 uur. 2de binnen de 24 uur. 3de is al 42 uur. Ervoor was het altijd binnen de 12 uur. Als het aan € 0.10/MB is kan het wel hard gaan :S

PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
deman3417
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Idem hier. Soms 24h te laat. €15.00 aan m'n been.
Mijn argument dat ik over m'n limiet ben gegaan omdat de sms te laat kwam werd van tafel geveegd.
Meneer u bent over uw limiet gegaan omdat u teveel verbruikt hebt.
Tja, het verhaal van de kip en het ei.
Het zijn woekerprijzen en volgens mij is de late sms gewoon georkestreerd.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Net als de 'onmogelijkheid' om mobiel internet automatisch te deactiveren bij het bereiken van je limiet.
Mobile Vikings is een oplossing. SMS'jes en/of e-mails op tijd en deactivatie als je beltegoed erdoor gesurft is.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Bij Generation Connect van Proximus wordt mobiel internet ook geblokkeerd als de databundel is opgebruikt of vervallen. Dat is echter een prepaid tariefplan, waarbij alle verbruik realtime gerate wordt, maar dat is wel een complexe en kostelijke grap als het op resources aankomt. Abonnementen worden pas later offline aangerekend, dus daar zit je inderdaad met een vertraging en is het dus ook niet mogelijk om de verbinding onmiddellijk af te sluiten wanneer een limiet wordt overschreden. Ik vrees dat het niet haalbaar is om iedereen realtime te raten.

Je kan je dataverbruik ook zelf meten en een limiet instellen op je smartphone (althans met Android is dit mogelijk). Zolang je geen gebruik maakt van audio- en/of videostreaming via mobiel internet en applicaties enkel update via Wi-Fi zal je die limieten ook niet snel overschrijden.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Het is voor hen natuurlijk ook voordeliger om het zo laten: meer mensen blijven nog wat doorsurfen, dus er komt meer geld binnen.

Voor mij niet zo'n probleem aangezien ik bijna nooit over mijn 3 GB ga, maar ik merk wel dat de waarschuwingsberichten bij 512 MB en 1 GB altijd heel laat doorkomen.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

nickz schreef:waarbij alle verbruik realtime gerate wordt, maar dat is wel een complexe en kostelijke grap als het op resources aankomt.
Dan vraag ik mij af welke soort hallucinante berekeningen dat daar aan te pas zouden komen. Het is volgens mij (a) opzet of (b) onkunde of (c) don't care.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Kenw00t schreef:Die MyProximus app kan je zelfs niet gebruiken indien je een corporate simkaart hebt. Plezant als je aan het tetheren bent bij een klant en je die SMS veel te laat aankrijgt. Al een geluk dat smartphones hiervoor de nodige statistieken bijhouden per maand.
Ik kan nochtans de MyProximus gebruiken app op mijn GSM van het werk.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

butskristof schreef:Het is voor hen natuurlijk ook voordeliger om het zo laten: meer mensen blijven nog wat doorsurfen, dus er komt meer geld binnen.

Voor mij niet zo'n probleem aangezien ik bijna nooit over mijn 3 GB ga, maar ik merk wel dat de waarschuwingsberichten bij 512 MB en 1 GB altijd heel laat doorkomen.
Inderdaad, mijn moeder had een nieuwe gsm gekregen, en waarschijnlijk ergens aan de instellingen gezeten, kreeg een sms u heeft een verbruik van 20€ voor 20MB. :eek:
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

De limiet kan je standaard op Android instellen alsook een waarschuwing nog voor je aan die limiet raakt.
Zelf de dag waarop uw abonnement start en afloopt kan je instellen.

Vertrouwen op een sms is niet verstandig, delay zit er altijd tussen, technische problemen kunnen er altijd zijn en als ze hem versturen moet je het ook nog ontvangen wat ook niet altijd 100% direct lukt.
tom35
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

Hoi,

Ik heb dat verleden jaar ook voor gehad. Ik vermoed dat ze er op rekenen dat veel mensen die factuur gewoon betalen zonder veel poeha rond te maken.
Af en toe is er zo is iemand (en daar ben ik ook bij) die dit niet accepteert en dan stellen ze een deal voor.
Belangrijk is dat je kan aangeven dat jij op hun systeem vertrouwd hebt en dat je na de SMS waarschuwing geen (extreem) dataverbruik meer gehad hebt.
Ik weet dat hij systemen zeggen dat er een 8u delay kan opzitten maar dit wordt doelbewust niet aangepast, wees daar maar zeker van. Waarom de gans met de gouden eieren slachten ?

Tom
TiTanium
Moderator
Moderator

Vandaag na 24 uur de melding gehad dat mijn data opgebruikt was. Ondertussen zit ik gelukkig maar aan een paar euro en switch mijn gsm geregeld naar wifree of pxfon. Ik heb gebeld naar de klantendienst en hebben mij verteld om mijn komende factuur te betwisten en een bijlage te sturen van screenshot gsm. Ze gaan dit naar alle waarschijnlijkheid crediteren omdat dit normaal niet zo lang mag duren. Ik hou jullie op de hoogte.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Ik merk ook dat het random is, vandaag kreeg ik het berichtje redelijk op tijd.

Ik ken nog een betere optie ;-) nu heb ik 500 MB het wordt tijd dat proximus de data quota x2 of x3 doet.
TiTanium
Moderator
Moderator

Ik vind dat er een optie moet komen dat de connectie wordt afgebroken omdat uw data op is en dat je daar een melding moet van krijgen.
dannyict
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

vind ik ook, data op is geen internet meer bahalve als je het expliciet zou willen en dan pas betaal je ervoor
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Inderdaad maar dat heb ik een paar keer gevraagd en dat is op postpaid nergens mogelijk.

Natuurlijk niets technisch maar commercieel.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

TiTanium schreef:Ik vind dat er een optie moet komen dat de connectie wordt afgebroken omdat uw data op is en dat je daar een melding moet van krijgen.
Ik vind dat smartphonefabrikanten softwarematig mogelijk moeten maken dat je zelf je abonnementsperiode in kunt voeren en de datalimiet die je hebt in MB/GB.
Met als opties, waarschuwingen op bepaald %, en mogelijkheid om automatisch mobiele data uit te zetten bij het overschrijven van een bepaald %.
Een provider moet zich beperken tot het ter beschikking stellen van z'n netwerk en het correct aanrekenen van het meerverbruik.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
BertG3
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Ken schreef:
TiTanium schreef:Ik vind dat er een optie moet komen dat de connectie wordt afgebroken omdat uw data op is en dat je daar een melding moet van krijgen.
Ik vind dat smartphonefabrikanten softwarematig mogelijk moeten maken dat je zelf je abonnementsperiode in kunt voeren en de datalimiet die je hebt in MB/GB.
Met als opties, waarschuwingen op bepaald %, en mogelijkheid om automatisch mobiele data uit te zetten bij het overschrijven van een bepaald %.
Een provider moet zich beperken tot het ter beschikking stellen van z'n netwerk en het correct aanrekenen van het meerverbruik.
Zit bij mij in de OnePlus One.

Ik stel een limiet in (IOM-4GB) en de herlaaddatum. Waarschuwing staat op 3,4GB

Kenniey
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

Telenet Mobile heeft sinds kort wel een verbruikslimiet die op 0 euro kan ingesteld worden om dus geen meerverbruik te hebben.
Dus missschien gaat andere providers volgen?

axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Kenw00t schreef:Die MyProximus app kan je zelfs niet gebruiken indien je een corporate simkaart hebt. Plezant als je aan het tetheren bent bij een klant en je die SMS veel te laat aankrijgt. Al een geluk dat smartphones hiervoor de nodige statistieken bijhouden per maand.
Hier op iPad een corporate Mobile Internet pro abbo (MiPro) en op iPhone een corporate abbo.
Qua accuraatheid Vd gegevens in de MyProximus app kan ik niet klagen, lijkt me correct met weinig vertraging (uurtje max)
Bij overschrijding van mijn limiet val ik terug op een lagere snelheid.

Ter info; juist terug uit het buitenland en de meldingen per sms kwamen overeen met het verbruik op dat moment in de MyProximus app.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”