Hallo
Had deze vraag al gesteld op het Telenet forum, maar kreeg daar niet meteen reactie, dus probeer ik het hier even.
Situatie:
- benedenverdieping, router, modem, digicorder etc ingesteld door installateur
- bovenverdieping, extra router + digicorder in te stellen door mezelf (utp contactdoos is voorzien en werkt via utpkabel)
Ik wil een extra router inschakelen op de bovenverdieping aangezien de router/modem van Telenet geen signaal geeft tot boven.
Hiervoor heb ik een extra router aangeschaft: TP-LINK TL-WR1043ND V2
Deze dient ingesteld te worden om ook alle functionaliteiten (interactiviteit e.d.) van de 2de digicorder die ook op de bovenverdieping staat.
Wat zijn de stappen om dit te kunnen doen?
2de router bovenverdieping
Thx, had die handleiding nog niet zelf gevonden!
Wel nog een kleine opmerking:
"The article is based on the condition that you already have a router and only want TP-LINK router to extend the wireless network range via a LAN cable. We don’t need WAN port on the TP-LINK router in this network."
Deze router dient eigenlijk ook om boven ook wifi te hebben. Moet ik daarvoor nog iets bijkomends instellen dan? Want momenteel probeer ik via m'n smartphone te connecten via wifi, maar dat lukt niet.
Wel nog een kleine opmerking:
"The article is based on the condition that you already have a router and only want TP-LINK router to extend the wireless network range via a LAN cable. We don’t need WAN port on the TP-LINK router in this network."
Deze router dient eigenlijk ook om boven ook wifi te hebben. Moet ik daarvoor nog iets bijkomends instellen dan? Want momenteel probeer ik via m'n smartphone te connecten via wifi, maar dat lukt niet.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Wan poort niet gebruiken (afplakken als je vreest dat niet te kunnen onthouden)
DHCP uitschakelen; het is super belangrijk dat de router geen eigen ip adressen uitdeelt op zijn lan.
Tenslotte ook de router een ip adres geven dat NIET hetzelfde is als je eerste router maar wel in zijn subnet ligt.
[
Post made via mobile device ]
DHCP uitschakelen; het is super belangrijk dat de router geen eigen ip adressen uitdeelt op zijn lan.
Tenslotte ook de router een ip adres geven dat NIET hetzelfde is als je eerste router maar wel in zijn subnet ligt.
[

Laatst gewijzigd door ITnetadmin 16 jun 2015, 02:00, in totaal 1 gewijzigd.