Geen toegang tot C-schijf (en subfolders) wel administrator.

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Weet iemand raad bij het volgende probleem.

Ik kan geen toegang meer tot mijn C-schijf krijgen via mijn windows account met administrator rechten. Ik kan mijn c-schijf dus niet meer benaderen in Windows explorer noch de subfolders.

Wat kan ik nog niet:
  • Via de adminisatrator account de c-schijf benaderen
  • Via eigenschappen van C-schijf de rechten in het tablad 'Beveiliging' succesvol aanpassen voor de administrator account of persoonlijke account.(=> 'Toegang geweigerd' na toepassen aanpassingen)
  • Na aanpassing windows account van Administrator naar gewone account de c-schijf benaderen

Wat kan ik wel: :|
  • Via programma's navigeren naar folders op de c-schijf
  • Via de gast account de C-schijf benaderen, bepaalde subfolders (users, windows) kan ik pas succesvol benaderen na een prompt met administrator rechten te bevestigen (vanuit die windows account (uit de promp) lukt het niet rechtstreeks om de c-schijf te benaderen)
  • Via computer management een nieuw path toevoegen naar mijn c-schijf volume (bv d:\nieuwe map), via deze omweg kan ik mijn volledige c-schijf benaderen.
  • Via eigenschappen van d:\nieuwe map (c-schijf volume) de rechten in het tablad 'Beveiliging' succesvol aanpassen voor de administrator account of persoonlijke account. => heeft geen enkel gevolg voor de C partitie.
  • Via een windows netwerk share over het netwerk volledige toegang verlenen tot mijn C-schijf.
  • ...
Ik ben zo goed als radeloos...

Systeem herstel toont twee herstelpunten van na de problemen (denk ik), en deze systeemherstel faalt door te weinig rechten)...

Hoe de problemen veroorzaakt zijn, geen idee:
  • AVG antivirus?
  • Aanpassen share rechten (onlangs remote desktop connectie rechten toegevoegd)
  • ...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Als je met de ingebouwde windows explorer werkt, werk je met user rights, niet met admin rights, als je UAC aan hebt staan.
De win explorer kan ook niet elevaten, dat geeft een silent fail.
Mogelijk is dat je issue.

Installeer ns explorer++, en run dat als admin, en test opnieuw.


Het klinkt me alleszins als een NTFS rights issue.



[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Kan je in veilige modus de rechten evt aanpassen?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Kijk eens na wat de owner (eigenaar) is op je root en zet die desnoods op de groep administrators moest daar iets anders staan.
"Replace owner on ..." aanvinken en laten lopen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”