Hallo.
Wij hebben sinds 2 dagen digitale tv. Nu merk ik zonet dat wij soms kleine haperingen in het beeld hebben (niet geluid). Soms blijft de helft van het beeld staan en gaat de andere helft gewoon door, of komen er gekleurde blokjes en strepen op voor 1 seconde en dan gaat het beeld gewoon verder. Dan gaat het een tijdje goed en dan weer. Het is zeker niet constant, maar soms wel irritant.
Info:
Signaalsterkte 100%
Signaalkwaliteit gemiddeld -4 dBmV (hangt af van de zender)
Foutieve pakketen: na enkele minuten VijfTV kijken toch al 45...
vtmHD heeft dan weer geen last van foutieve paketten. Nu heb ik ook geen last van haperingen.
Ik heb het gevoel dat dit enkel bij de HD zenders is, dus vtmHD en éénHD, maar daar ben ik niet zeker van.
Is hier een oplossing voor?
Kleine haperingen Digtale TV
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ja. Telenet bellen en reclameren.
Dit kan alleen te wijten zijn aan de kwaliteit van het inkomend coax signaal.
Oorzaken kunnen zijn:
Indien je toch het analoog signaal wil gebruiken op je TV (en daarom het antenne signaal doorlust), zou ik je aanraden om 2 coaxen te trekken naar de TV: ééntje rechtsreeks naar de digicorder, de 2de voor het analoge signaal naar TV + radio.
Dit kan alleen te wijten zijn aan de kwaliteit van het inkomend coax signaal.
Oorzaken kunnen zijn:
- - slechte verbindingen (aftakking buiten aan de muur, binnen aan de NUI, coax aansluitpunt achter TV).
- slechte NUI.
- doorlus coax signaal naar antenne ingang TV.
- coax aftakking naar radio/tuner.
Indien je toch het analoog signaal wil gebruiken op je TV (en daarom het antenne signaal doorlust), zou ik je aanraden om 2 coaxen te trekken naar de TV: ééntje rechtsreeks naar de digicorder, de 2de voor het analoge signaal naar TV + radio.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Als het probleem aanhoud dan zullen we bellen, maar de rest van de avond gisteren geen enkele hapering gezien.
Wij hadden idd de kabel van de digicorder doorgelust naar de TV, deze nu afgekoppeld, en dat scheelt toch 0.5 dBmV.
Ook is de coax kabel aangesloten aan een wandcontactdoos met Radio en TV waarvan de radio aangesloten is op de TV. Aangezien bijna alle uitgangen op de NIU gebruikt zijn, is het niet mogelijk om deze apart aan te sluiten. Bij de aansluiting van de Digicorder is er een nieuwe NIU geplaatst de 2420 BTF.
De coax die binnenkomt ligt ondergronds, dus slechte buitenverbindingen zijn normaal uitgesloten.
Ik kan wel zeggen dat het beeld echt perfect is (hoewel ik dat niet zeker weet omdat wij nog een breedbeeld CRT hebben), maar het zeker een stuk scherper en vloeiender dan analoog.
Maar zijn de waarde van -3.5 dVmV dan te laag of is dit in orde?
Wij hadden idd de kabel van de digicorder doorgelust naar de TV, deze nu afgekoppeld, en dat scheelt toch 0.5 dBmV.
Ook is de coax kabel aangesloten aan een wandcontactdoos met Radio en TV waarvan de radio aangesloten is op de TV. Aangezien bijna alle uitgangen op de NIU gebruikt zijn, is het niet mogelijk om deze apart aan te sluiten. Bij de aansluiting van de Digicorder is er een nieuwe NIU geplaatst de 2420 BTF.
De coax die binnenkomt ligt ondergronds, dus slechte buitenverbindingen zijn normaal uitgesloten.
Ik kan wel zeggen dat het beeld echt perfect is (hoewel ik dat niet zeker weet omdat wij nog een breedbeeld CRT hebben), maar het zeker een stuk scherper en vloeiender dan analoog.
Maar zijn de waarde van -3.5 dVmV dan te laag of is dit in orde?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Da's het voordeel van digitaal... of het is goed, of het is niet goed (blokjes is de enige tussenvorm).Jeefff schreef:Ik kan wel zeggen dat het beeld echt perfect is
Neen... onder - 8 a 10 dBmV zou ik me geen zorgen maken (er zijn er zelfs die bij -13 dBmV nog beeld hebben). Probleem is dat signaalsterkte niet alles zegt over de kwaliteit van het signaal (daarvoor heb je de andere parameters).Jeefff schreef:Maar zijn de waarde van -3.5 dVmV dan te laag of is dit in orde?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dit zal hoogstwaarschijnlijk al de oplossing van je probleem zijn!Jeefff schreef:Wij hadden idd de kabel van de digicorder doorgelust naar de TV, deze nu afgekoppeld, en dat scheelt toch 0.5 dBmV.?
Die ondergrondse coax is buiten aangesloten op de hoofdkabel (gewoonlijk via zo'n paddestoel op de stoep). Daar kan ook een slechte verbinding zijn.Jeefff schreef:De coax die binnenkomt ligt ondergronds, dus slechte buitenverbindingen zijn normaal uitgesloten.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Welke parameters zijn dit? Dan plaats ik die ook even...r2504 schreef:Neen... onder - 8 a 10 dBmV zou ik me geen zorgen maken (er zijn er zelfs die bij -13 dBmV nog beeld hebben). Probleem is dat signaalsterkte niet alles zegt over de kwaliteit van het signaal (daarvoor heb je de andere parameters).Jeefff schreef:Ik kan wel zeggen dat het beeld echt perfect is
-
- Deel van't meubilair
S/N ratio en BER.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
een antenneversterkerertussen zetten kan ook al veel oplossen, let wel er bestaan goede en slechte en ruis wordt uiteraard ook meeversterkert en wel zorgen dat er geen overmodulatie is....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Deel van't meubilair
Neeeee... rommel in, nog meer rommel eruit !laroyj schreef:een antenneversterkerertussen zetten kan ook al veel oplossen
Z'n signaal is meer dan sterk genoeg dus daar zit het probleem duidelijk niet.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 25 keer
Hallo,
Sinds 2 weken digitale TV en wij hebben ook last van haperingen.
Maar enkel op NPO1, 2, 3 en KanaalZ. De loopbalk onderaan Kanaal Z schokt a rato 1 maal per seconde. Ik dacht eerst dat het lag aan de TV maar op loopbalk van CNBC zien we geen haperingen en de andere zenders, Een, Vier VTM werken uitstekend.
De signaal kwaliteit is N =60% en K=100%, maar ik heb geen idee wat N en K betekent.
De TV heeft naast de DVB-C ook een DVB-S ingang aangesloten op Astra. Bij satelliet kijken merken we geen haperingen.
Is dit een probleem van de kabel ontvangst?
Extra info: En TV is met een CI+ module, geen Digirecorder.
Maar enkel op NPO1, 2, 3 en KanaalZ. De loopbalk onderaan Kanaal Z schokt a rato 1 maal per seconde. Ik dacht eerst dat het lag aan de TV maar op loopbalk van CNBC zien we geen haperingen en de andere zenders, Een, Vier VTM werken uitstekend.
De signaal kwaliteit is N =60% en K=100%, maar ik heb geen idee wat N en K betekent.
De TV heeft naast de DVB-C ook een DVB-S ingang aangesloten op Astra. Bij satelliet kijken merken we geen haperingen.
Is dit een probleem van de kabel ontvangst?
Extra info: En TV is met een CI+ module, geen Digirecorder.
Laatst gewijzigd door rmag 10 jun 2015, 15:22, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
Ik veronderstel dat je met een kaartje kijkt want een Digibox geeft meer dan louter N en K (trouwens geen idee wat de betekenis is).
Kan je hierover niets vinden in de manual van je TV ? Maar vermoedelijk is er wel een probleem met je bekabeling/contacten.
Kan je hierover niets vinden in de manual van je TV ? Maar vermoedelijk is er wel een probleem met je bekabeling/contacten.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 17 keer
Eerst en vooral: ik ken er niets van, maar ten tweede: wij hadden vorig jaar met ons (analoog) TV-beeld iets gelijkaardigs voor: sommige zenders hadden plots last van veel ruis (= het analoge equivalent van blokjes) terwijl andere zenders uitstekend bleven. Ik had die week iemand in een lantaarnpaal zien kruipen aan het huis rechttegenover ons (in aanbouw), dus ik vermoedde dat dat er iets mee te maken had. Telenet laten komen en jawel: de Telenet-technieker kroop zonder verpinken diezelfde lantaarnpaal in (ik weet het zeker want er staat er maar 1) en 't was snel geregeld. Volgens hem had men een verbinding daarboven veranderd of bijgelegd of zoiets en niet goed afgeschermd tegen vocht. Dat gaf de problemen -op sommige zenders (en op andere niet).rmag schreef:Hallo,
Competente technieker trouwens, heeft mij weer een tijd verzoend met Telenet.